Voer kat met blaasgruis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miss_Mii21

Berichten: 509
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 14:40

Mijn ragdoll kreeg met Hills urinary nog blaasontsteking (gruis), hij staat nu op Trovet urinary dieet en dat gaat heel goed. Wissel met Specific urinary veterinary. Ik pak enkel de lijnen van de dierenarts, op andere brokken (urinary of niet) krijgt hij weer gruis.
Ik geef extra drink blikjes urinary bij, van Kattovit (Zooplus) zodat hij meer drinkt

Boheme

Berichten: 2104
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Dordrecht

Re: Voer kat met blaasgruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-23 14:55

Mij kat heeft ook struviet, en nou vertelde de dierenarts dat ik het al veel te lang gebruik. Top de eerdere voorlichting. Ik gebruik nu prins struviet gecombineerd met prins compleet. En ga kijken of ik het kan afbouwen. Lukt dat niet moet ik opzoek naar iets anders want prins maakt de struviet voeding niet meer. Dus lees graag mee

kiki1976

Berichten: 16847
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 08:16

Boheme schreef:
Mij kat heeft ook struviet, en nou vertelde de dierenarts dat ik het al veel te lang gebruik. Top de eerdere voorlichting. Ik gebruik nu prins struviet gecombineerd met prins compleet. En ga kijken of ik het kan afbouwen. Lukt dat niet moet ik opzoek naar iets anders want prins maakt de struviet voeding niet meer. Dus lees graag mee

Hier in overleg met de da van de Prins struviet overgestapt op de Prins VitalCare Multicat.
Klop het af, maar gaat echt al een paar jaar super op dit voer.

Kimddddd

Berichten: 461
Geregistreerd: 19-08-19
Woonplaats: Beverwijk - Äppelbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 15:41

Goede voedzaam natvoer is trouwens Bozita. Hier in Zweden te koop, maar volgens mij ook in NL. Mijn kater die inmiddels helaas is overleden kon geen harde brokjes meer eten en ik gaf hem dat gepureerd en hij kwam weer beter in zijn vel te zitten en kwam goed aan. Je ziet vaak dat ze van de reguliere kuipjes vaak 3-5 van die kuipjes moeten opeten voor de dagelijkse behoefte. Dat doet volgens mij geen 1 kat.