Kat heeft ruzie met een lokale vogel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Kat heeft ruzie met een lokale vogel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-23 09:55

En nu is hij steeds onder gekakt -O- Precies de langharige kat ook natuurlijk :')

Ik denk dat het de kraai is die hij vorige week probeerde te pakken, maar heb het nog niet live zien gebeuren. Hij is deze week al 4 keer met vogelstront in zijn vacht naar binnen gewandeld. De eerste keer heb ik hem gewassen omdat het helemaal door zijn vacht gewikkeld zat, de keren daarna kon ik het gelukkig met een vochtig doekje uit boenen. Ik bespaar hem en mezelf graag dat hij in bad moet :=

Binnen houden is geen doen met hem en het doet zich voor in onze eigen tuin, dus dat wil ik hem ook niet ontnemen.

Heeft iemand dit ooit meegemaakt? En hebben jullie een oplossing gevonden? Of moet ik gewoon maar hopen op de vergevensgezindheid van de vogel of dat hij uiteindelijk besluit onze tuin te verlaten?

Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Kat heeft ruzie met een lokale vogel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 09:58

Owjee, kraaien zijn een van de weinige vogelsoorten die een bijzonder goed geheugen hebben en hele sterke gevoelens van wraak. Dit kunnen ze zelfs overbrengen op hun jongen. Dit kan betekenen dat je dus de rest van je leven te maken gaat krijgen met terreuracties.

Wat je kunt doen is het proberen goed te maken door ze snacks aan te bieden (wellicht op een plek waar de kat er niet bij kan). Sterkte.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 10:15

:') ik moet er eigenlijk wel een beetje om lachen. :(:) Ik zie het al voor me namelijk.

Kraai:" ha daar is die ..... kat weer. Even opsparen, ja ja bijna ja ja ik kan gaan mikken " mmmmmpppfffff flats *\%/* op zich best een slimme afweer, ik neem aan dat je kat het geen tweede keer gaat proberen deze vogel te vangen. En nog slimmer om als kraai de kat er iedere keer aan te herinneren dat hij het ook maar beter kan laten.

Alleen voor een langharige vacht en een kat die binnen komt voor de baas iets minder tof. Een jasje of tuigje met een extra rugflap aandoen lijkt me ook niet echt te doen. Tenzij je kat dat accepteert -O- Je tuin afschermen met gaas of net zodat de vogel niet meer fysiek in de tuin kan komen is ook zowat (een flats kan er dan nog wel doorheen)

Anders blijven wassen en hopen dat het een keer stopt

Eef_Bam

Berichten: 4091
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 10:15

Ik weet geen oplossing, maar vind het wel een hilarisch probleem :')

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Kat heeft ruzie met een lokale vogel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 10:24

En ten overvloede kraaien zijn een beschermde vogelsoort :+

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 10:26

:')

Ik zou ook proberen de kraai om te kopen met snacks. Maar niet als ie net op de kat gekakt heeft, je wil ook niet dat ie denkt dat ie beloond wordt voor zijn goede mik-skills. :') :')

Lughnassadh

Berichten: 1802
Geregistreerd: 11-08-12

Re: Kat heeft ruzie met een lokale vogel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 10:28

Ik moet hier ooo echt om lachen. Ik mag dit soort acties wel van dieren. En inderdaad, ze hebben een heel goed geheugen dus ik vrees er voor…..

Foaly

Berichten: 4819
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Kat heeft ruzie met een lokale vogel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 10:32

Sorry maar _O-

Kraaien zijn verrekte intelligent, dus ik denk dat je theorie wel klopt. Ik weet niet of omkopen gaat helpen eigenlijk, straks ziet hij dat inderdaad nog als een beloning voor het 'verjagen' van de kat en dan ben je nog veel verder van huis :=

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 10:33

Er is gedocumenteerd dat zangvogels, lijstersoorten geloof ik, dit gedrag ontdekten om roofvogels te elimineren. Op zich interessant dat je kat dit overkomt.

Babootje

Berichten: 26216
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Kat heeft ruzie met een lokale vogel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 10:37

Hillarisch dat wel ja. Ik weet ook zo de oplossing niet. Wat wel kan is de vacht van je kat verzorgen met wat silliconenspray, zodat de vogelpoep er makkelijk uit geborsteld kan worden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 10:40

Meeuwen doen dit trouwens ook. Daar was ik helaas getuige van :')
Maar kan het ook zijn dat ie er gewoon in heeft lopen rollen? Honden vinden dat soms ook lekker.

Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-23 10:47

Fijn dat ik jullie mag verblijden met mijn drama :') Dat maakt het een beetje draagbaar.

Ik mag hopen dat ze niet gaan samenwerken. Dit is het uitzicht vanuit mijn tuin de meeste dagen :')

Afbeelding

Ik ben overigens echt dol op kraaien. Vroeger gingen we vaak vogeltjes voeren en bij iedereen kwamen musjes en andere leuke vogeltjes, maar zodra ik buiten stond kwamen er enkel kraaien _O-

Hopelijk gaat het allemaal meevallen. Met voeren ben ik bang dat ik ze beloon. Misschien buiten de tuin voeren? zodat ze een positieve associatie met mij krijgen en zien dat katmans ook best wel goed volk is (ook al is ie een beetje een rotzak soms :+ ).
Laatst bijgewerkt door Cubone op 26-04-23 10:49, in het totaal 1 keer bewerkt

truselientje
Berichten: 942
Geregistreerd: 23-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 10:48

We hebben eens een kat gehad die vond het nodig om een kraai te vangen. Hij heeft een week niet naar buiten gekunt omdat hij elke keer belaagd werd door de andere kraaien. Of ze het daarna opgegeven hebben weet ik niet meer maar op een gegeven moment was hij gewoon weer buiten. Dus er is nog hoop voor je :D

_Christina

Berichten: 1486
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 10:56

Babootje schreef:
Hillarisch dat wel ja. Ik weet ook zo de oplossing niet. Wat wel kan is de vacht van je kat verzorgen met wat silliconenspray, zodat de vogelpoep er makkelijk uit geborsteld kan worden.

Siliconenspray in een vacht van een dier dat zichzelf likt en dan al die chemie binnenkrijgt? Lijkt mij geen strak plan..

Roodvos

Berichten: 6652
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 10:59

Whahaahaa, bij mij is het ieder voorjaar raak met een paartje eksters en mijn boskat. Maar dat blijft bij een hoop getetter van de vogels en stoerdenerij van mijn kat.

Iris82 schreef:
Owjee, kraaien zijn een van de weinige vogelsoorten die een bijzonder goed geheugen hebben en hele sterke gevoelens van wraak.
Ja, dit kan ik beamen. Wij hebben ooit, in een andere eeuw, een uit het nest gevallen jonge kraai gevonden. Beestje had een gebroken pootje, dus meegenomen en verzorgd en gevoerd. Beestje werd super tam. Maar hij had echt een hekel aan de achterbuurjongen (die met stenen naar hem had gegooid). En dan zat hij achter het huis in een boom, en als hij die jongen naar buiten zag komen dan begon hij toch een kabaal te maken. Die jongen kon niet meer onaangekondigd uit huis :') .

Jessix

Berichten: 16428
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 11:04

Super grappig dit! Wat een verhaal…

Avalanche

Berichten: 15921
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Kat heeft ruzie met een lokale vogel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 11:11

Ik heb geen oplossing, maar ik vind dit echt hilarisch :')

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Kat heeft ruzie met een lokale vogel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 11:22

Gezien de intelligentie van die beesten vrees ik dat jij en je kat de sjaak zijn komende periode :=

Lang geleden hadden wij een aanloopkat die alles at wat hij te pakken kreeg (kikkers jummm) en die had het op een dag voorzien op de inhoud van een mezennestje. Dat bleek niet z'n beste idee, hij is tot de kleintjes uitvlogen belaagd door papa en mama mees. Hij heeft de achtertuin uiteindelijk nog weken gemeden omdat hij elke keer gepikt werd door twee mezen, ik heb die kat nog nooit zo hard zien rennen :Y)

KM_Ris

Berichten: 2943
Geregistreerd: 22-12-11
Woonplaats: Limburg

Re: Kat heeft ruzie met een lokale vogel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 11:25

Hahaha geweldig !
Voor jou iets minder maar ik kan hier echt heel erg om lachen :')

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 11:28

Hahahaha arme kat :') Ik heb helaas geen tips voor je, maar ik blijf graag op de hoogte van de ontwikkelingen 8-)

cursebreaker

Berichten: 11405
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 11:28

Cubone schreef:
Fijn dat ik jullie mag verblijden met mijn drama :') Dat maakt het een beetje draagbaar.

Ik mag hopen dat ze niet gaan samenwerken. Dit is het uitzicht vanuit mijn tuin de meeste dagen :')

[ [url=m/uEmr03.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben overigens echt dol op kraaien. Vroeger gingen we vaak vogeltjes voeren en bij iedereen kwamen musjes en andere leuke vogeltjes, maar zodra ik buiten stond kwamen er enkel kraaien _O-

Hopelijk gaat het allemaal meevallen. Met voeren ben ik bang dat ik ze beloon. Misschien buiten de tuin voeren? zodat ze een positieve associatie met mij krijgen en zien dat katmans ook best wel goed volk is (ook al is ie een beetje een rotzak soms :+ ).


Deze foto maakt het wel een beetje af ook haha een hele familie dadelijk op de wraak-tour :')
Sorry, ik heb verder echt geen nuttige feedback voor dit probleem, wat een hel :=
Hopelijk geeft die vogel het gewoon op :')

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Kat heeft ruzie met een lokale vogel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 11:33

Kan het ook niet zo zijn dat er ergens een nest is en jouw kat eronder zit te jagen en de vogels uit hun nest poepen?

Avalanche

Berichten: 15921
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Kat heeft ruzie met een lokale vogel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 11:45

Kraaien kennende, lijkt het me wel degelijk een gerichte actie. Kraaien zijn hele slimme vogels :j

Mandarijn
Berichten: 9063
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 11:49

Ik vind dit hilarisch. _O-
Ben ook benieuwd naar of er een oplossing is, ik weet er helaas geen. :')

Anna79

Berichten: 3377
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Kat heeft ruzie met een lokale vogel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 11:56

Ik vind dit ook hilarisch, sorry :')
Tip voor het verwijderen van de flats, poeder de plek in met Maïzena en kam het dan uit, de poep bindt aan de Maïzena en wil er dan waarschijnlijk goed uit. Maïzena is veilig voor katten.