Welk hondenvoer?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
kiwiwitje

Berichten: 20086
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Welk hondenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 16:04

De koolhydraatbron is anders. Ik zou gaan voor de laagste in vet en minste koolhydraten van die opties ivm dat je aangaf dat ie makkelijk wat vol word.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi


Susanne

Berichten: 11591
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 16:22

xPearl schreef:
Iemand enig idee wat ik zou moeten hebben van Farmina?
Je hebt de quinoa, prime, pumpkin, ocean en grain. Nu snap ik ocean en grain wel. Maar van de eerste 3 heb je allemaal dezelfde brokken. Wat maakt het dan anders?


Op Voerwijzer staan de verschillen. Het is echt een heel fijne site (onafhankelijk) waar alle info en verschillen op te vinden zijn. Echt een aanrader om dit door te lezen.
De pumpkin lijn bevat meer vlees als de andere lijnen, alleen de prime lijn bevat nog iets meer. Het andere verschil is de koolhydraat bron. De verschillende smaken binnen een lijn zijn allemaal hetzelfde alleen het diersoort/eiwitbron verschilt. De quinoa heeft een verlaagd eiwitgehalte voor honden die hier baat bij hebben.

Ik wissel de pumpkin en quinoa lijn wel eens af voor mijn (gezonde) hond. Hij doet het op beide super. De quinoa lijn kan ik iets meer van voeren.

xPearl

Berichten: 3272
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Re: Welk hondenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-23 16:28

Voerwijzer gebruik ik heel vaak! Fijne site inderdaad.
Het verschil in koolhydraad was me nog niet opgevallen. Ga ik naar kijken, bedankt! :D

CarolineCF
Berichten: 700
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 16:41

Er is nog een tussenweg tussen brokken en vers vlees ...

Wij zijn heel erg happy met Butternut Box - het zijn vers gemaakte hondenmaaltijden die ingevroren bezorgd worden. Het ruikt heerlijk er is heel veel keuze uit verschillende maaltijden, gratis advies van o.a. dierenarts bij speciale dieten en ook nog een niet duur. Mijn teckels moeten vetarm eten dus wij nemen meestal de kip en kalkoen maaltijden en ook wel het visstoofpotje. Maar er is nog veel meer keuze - zelfs wildstoof - en het ruikt allemaal heerlijk.

Als vaste gebruiker mag je anderen korting geven als ze de Butternut Box willen proberen (en dan krijg ik ook korting op mijn volgende bestelling). Via onderstaande link krijg je nu 70% korting op je eerste Butternut Box (en nog eens 30% korting op je tweede box als je happy bent en klant wil blijven). https://butternutbox.com/Caroline1453

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 16:47

Ik begreep wel dat butternut erg prijzig is :o ?

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Welk hondenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 17:30


higgins

Berichten: 1134
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 19:07

Hier een hond met kip en lam allergie
Wij voeren Renske brokjes en gestoomde worst van Carnis
Beiden hypoallergeen

“Winter is coming”

xPearl

Berichten: 3272
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Re: Welk hondenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-23 20:06

Butternut 'ken' ik inderdaad. Maar vind het er altijd zo gek uit zien, ook met al die groentes er zo doorheen.. _O- Wat is de prijs voor zo'n box en hoe lang doe je er mee? Kan het zo ook niet vinden.
En ik vind het lastig dat het in de vriezer moet..

Celtic Connection ken ik niet. Maar kan me eens inlezen!

Renske ken ik, van toen ik in de dierenwinkel stond. Maar die prijzen.. Ze gaan zo vaak omhoog.. Maar zeker een goede brok!

Ik heb voor nu Farmina besteld! Even kijken ook hoe die reageert op de eieren die er in zitten. Hij krijgt nu geregeld snoepjes waar 'dierlijke bijproducten' inzitten en in de Greenfield lam en rijst zit dat ook. Dus hij reageert gelukkig niet super heftig

Nikass

Berichten: 16548
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 21:41

Mocht het niet bevallen zou ik Renske graanvrije zalmbrokjes aan willen raden.
Kan je het beste wel online bestellen om de prijs onder de 100 euro te houden.
Je geeft aan dat je hond een beetje neigt naar overgewicht. Waarom heb je hem chemisch gecastreerd?

xPearl

Berichten: 3272
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-23 21:51

Ga ik onthouden, dankjewel!

Hij kreeg best wel last van zijn hormonen en wou op elke hond springen (ook op die 2 van mijn ouders), overal geurtjes en plassen en hij is áltijd druk. Omdat hem een week (uit mn hoofd) rustig houden en niet zwemmen etc lastig is bij mijn ouders (de honden gaan dagelijks los de weilanden op en mijn hond is echt een watterrat) hebben we besloten om hem chemisch te castreren. Ook om te kijken wat het qua karakter doet. Hij is best onzeker namelijk.
Hij is nu 4/5 kilo te zwaar, hij moet namelijk weer terug naar de 30kg. Maar ik verwacht daar niet zo veel problemen mee als hij volgende week bij weer bij ons komt en we weer actief met hem bezig gaan :)

Nicje87

Berichten: 9844
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Welk hondenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 22:02

Zelf ook hetzelfde probleem, een dierlijk eiwit probleem. Ik heb nu woof zalm besteld. Er zit vet van gevogelte in, maar volgens woof zitten daar geen eiwitten in.

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed

xPearl

Berichten: 3272
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-23 09:29

Nicje87 schreef:
Zelf ook hetzelfde probleem, een dierlijk eiwit probleem. Ik heb nu woof zalm besteld. Er zit vet van gevogelte in, maar volgens woof zitten daar geen eiwitten in.

Vet zou inderdaad goed 'moeten' gaan. Gaat 9vd10x om de eiwitten tenzij ze heeel gevoelig zijn.
Woof kende ik nog niet! Zet hem ook op het lijstje voor als Farmina niet goed gaat :)

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Re: Welk hondenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 21:27

Edgard en Cooper, de lam variant.

Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Welk hondenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 21:41

Ik voer Brit weightloss rabbit & rice. Is ook hypoallergeen voer :)

Wintu

Berichten: 2701
Geregistreerd: 30-01-23

Re: Welk hondenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 21:45

Keetjes

mavantos

Berichten: 3517
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 22:37

mavantos schreef:
Onze hond heeft de Acana Free Run Duck gekregen en ben ik nu (langzaam) aan het overzetten naar Riverwood Hert, lam en konijn brokken voor de afwisseling. Ik wil niet altijd hetzelfde voeren ivm tekorten/overschotten.

Voerwijzer zegt het volgende erover: https://www.voerwijzer.com/hondenbrok/r ... th-rabbit/

Hij is best gevoelig, dus stappen langzaam over. Tot dusver reageert hij er goed op. Het zou ook weinig calorieën hebben wat voor onze gecastreerde reu wel een fijne bijkomstigheid is _O-



Even kleine update, inmiddels is hij helemaal over op de Riverwood en dat gaat heel goed. Dag of twee wat dunnere ontlasting gehad (maar dat kan met die snaaier meerdere oorzaken hebben) en nu weer goed. Ik heb ook het idee dat hij minder jeukt en hij mag er qua hoeveelheid wat meer van hebben dan van de Acana. Daardoor heb het idee dat hij wat minder 'honger' heeft _O-

Ik had het proefpakket besteld met 2kg brok en dan krijg je ook een 10% kortingscode voor de volgende bestelling, dus heb nu een 12kg zak besteld. Tot dusver dus erg positief.

Kilimanjaro
@puppy_freek

Nicje87

Berichten: 9844
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 08:54

Hier ook een update.
Toen de Woof binnenkwam, was de diarree na een maand eindelijk over. We hebben toen even gewacht met overzetten. Nu had hij weer diarree. Eergisteren overgezet op Woof en de diarree is nu meteen over en hij vindt het erg lekker.

Daarbij werd ik eergisteren gebeld door Woof om te vragen hoe het ging en of ik nog vragen had. Wat een goeie service!

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lukasje en 7 bezoekers