Moderators: xingridx, Firelight, Muiz, Essie73, NadjaNadja
Koper schreef:Wat is de reden dat je nieuwe katten er bij wil hebben? De kans lijkt me heel groot dat de huidige kat weg zal trekken als er indringers zijn (die dan ook nog numeriek in de meerderheid zijn). Is alleen maar stress voor iedereen.
Geen idee wat de beste optie is van de mogelijkheden die je hebt. De beste oplossing naar mijn idee is er geen katten bij halen.
Taucha schreef:Kun je de 2 nieuwe jonkies niet een paar weken in huis of in een rustige kamer nemen? Of zijn ze daar al echt te wild voor?
Mocht dat wel gaan dan leren ze elkaar zo wel ‘ruiken’ en dat leren kennen is dan een kwestie van deuren open zodra ze gewend zijn.
Zoolgangster schreef:Ik weet niet of het vaker voorkomt, maar onze buurpoes zat ooit een maand opgesloten in een bench, en eenmaal er weer uit, vertikte poes het om weer in dat huis te komen, daar had ze immers opgesloten gezeten...
Ik zou zeker geen 2 vreemde katten via de bench methode erbij zetten.
Best kans dat er spontaan een andere kat komt aanlopen, wat wat minder stress geeft dan hup 2 katten erbij.
Earth schreef:De nieuwe katten opsluiten in de ruimte waar de andere kat ook is, is niet handig. Dan krijgen de nieuwe heel veel stress en dat wil je ook niet. Samen opsluiten in een ruimte lijkt me ook niet ideaal.
Kun je ervoor zorgen dat de huidige kat via een raam of iets naar buiten kan waar de jonkies nog niet bij kunnen komen? Dan kan de kat zelf bepalen of hij toenadering zoekt, hebben de nieuwe een eigen veilige ruimte en kun je ze bijv wel samen voeren in die ruimte.
Nimmy schreef:[ [url=m/vj5SPi.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qxBUxx.jpg]Afbeelding[/url] ]
2 katers meegekregen, de zwart witte lijkt als 2 druppels water op spik (die is aangereden). De cyper lijkt me brutaal, dat wordt opletten met voeren en kattenbak schoonmaken.
Nu zoeken ze nog een leuke en simpele naam... suggesties?
Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Zoe_97 en 22 bezoekers