poes bult is er een deskundige die wil meedenken over behandeling?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

poes bult is er een deskundige die wil meedenken over behandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-23 14:20

Onze poes Norah (14 jaar) kreeg vorig najaar een bult bij haar rechteroog. Eerst nauwelijks zichtbaar

24 september De dierenarts die bij ons aan huis de entingen kwam doen constateerde een slechte pupilreflex en vermoedde een tumor. De bult was toen nauwelijk zichtbaar

19 november De bult iets gegroeid en ze wordt ziek en sloom en mager we gaan met haar naar onze dierenartspraktijk. Die zegt och oud en tsja tumor, geeft een pijnstiller en idee om na te denken over een euthanasieafspraak. Poes knapt iets op.

8 december Euthanasiedatum staat maar de bult is van de een op andere dag ineens enorm, we vinden dit niet bij een tumor passen zo snel groeien, we gaan nogmaals met haar naar de dierenartspraktijk die prikken nu de bult door, veel pus komt er uit. Antibiotica kuur mee en poes knapt in korte tijd helemaal op. Bult gaat open, en verdwijnt, haren groeien terug.

17 februari. Bult komt heel licht terug maar nu op een andere plek meer aan de zijkant. We besluiten er nu vroeg bij te zijn en gaan meteen naar de dierenarts .Aanprikken lukt niet , 7 dagen antibiotica. poes eet en drinkt en gedraagt zich verder ok.

25 februari, ondanks antibiotica nog steeds lichte bult, nieuwe antibiotica kuur nu 10 dagen, poes eet en drinkt nog steeds en gedraagt zich verder ok, heel iets aangekomen (150 g). aanprikken bult geeft iets pus/ vloeistof maar lukt nog steeds niet goed.

begin maart bult is niet echt weg gegaan, ook niet groter geworden, antibioticakuur is afgelopen, we besluiten even aan te kijken. poes eet en drinkt en gedraagt zich ok.

16 maart bult is heel groot geworden, op andere plek dan eerst, poes heeft bloedneus, spuugt vaker, dierenarts maakt 17 maart (want moest nuchter) rontgenfoto en ziet weefsel tussen oog en neus.

De dierenarts belt en ik ben niet alert en snel genoeg.
Verdenkt poes van tumor en zegt dat een onderzoek met camera wel duur is dus dat ze zich kan voorstellen dat we dit niet meer zouden willen. Ik vraag niet hoe duur dan, bel tien minuten later terug maar toen was ze al aan het bijkomen van de narcose, dus camera onderzoek kan vandaag niet meer.

Die dierenarts stelt nu voor lange 6 weken antibiotica kuur plus neusdruppels. Omdat eerdere antibiotica niet goed aansloegen (of wel? iig werd het toen niet erger) lijkt het mij nodig om een swab te maken om gericht antibiotica te kunnen geven. Dit was een dag eerder ook door een andere dierenarts gesuggereerd. Ik bel dus weer terug en nu is er wel een swab gemaakt om op te kunnen sturen naar het lab. Ook noemt de dierenarts naast tumor en abces mogelijkheid iets van een grasspriet.


Dus hier zijn we nu:

Vast staat:
er zit weefsel (ontstekingsweefsel of tumorweefsel) tussen oog en neus
poes reageerde eerst goed op antibiotica, het leek een abces te zijn
bult komt terug op een andere plek
poes spuugt en had bloedneus
poes heeft geen koorts en eet en drinkt nog goed maar voelt zich duidelijk slechter.
antibiotica kuren erna gaven geen verbetering (maar ook geen verslechtering)

Voorstel behandeling is nu 6 weken antibiotica en neusdruppels , plus opsturen swab naar laboratorium
Onderzoek met camera zou opnieuw moeten worden ingezet plus nog een keer narcose.

Ik zit nog in mijn hoofd met het grasspriet scenario, zou het 6 weken antibiotica scenario dan wat opleveren als we dit niet toch met een camera onderzoek uitsluiten? Oftewel is dit niet toch een goed plan.
Bij welk scenario past spugen, dit hebben we nog niet gezegd, is ook niet naar gevraagd.
Andere ideeën?

Ik ga haar straks weer ophalen en wil graag de goede vragen stellen

floorsil

Berichten: 2642
Geregistreerd: 22-10-04

Re: poes bult is er een deskundige die wil meedenken over behandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 14:25

Is er ooit bloedgeprikt of lees ik daar overheen?

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-23 14:29

floorsil schreef:
Is er ooit bloedgeprikt of lees ik daar overheen?

Nee daar lees je niet overheen, er is geen bloed geprikt.

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Re: poes bult is er een deskundige die wil meedenken over behandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 15:09

Koorts duidt eigenlijk op een ontsteking, katten hebben vaak abcessen, ook omdat ze regelmatig vechten met andere katten.

Zodra de druk van het abces weg is, dus de pus er uitkan, gaat het de kat een stuk beter, maar vaak gebeurt het dat het gaatje waar de pus uitkwam weer dicht gaat (korstje) en de boel vult zich weer opnieuw.
Dus moet je het gaatje open houden en spoelen, plus idd antibiotica.

Is er duidelijk een tumor te zien? Of was dit bindweefsel/ontstekings weefsel?

Een biop of en een bloedbeeld maken, voor duidelijkheid.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-23 15:20

ThreeFingers schreef:
Koorts duidt eigenlijk op een ontsteking, katten hebben vaak abcessen, ook omdat ze regelmatig vechten met andere katten.

Citaat:
Is er duidelijk een tumor te zien? Of was dit bindweefsel/ontstekings weefsel?

Een biop of en een bloedbeeld maken, voor duidelijkheid.


Er is weefsel te zien op de röntgenfoto maar onduidelijk welk weefsel. Ze heeft nu geen koorts.

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: poes bult is er een deskundige die wil meedenken over behandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 15:30

Die eerste bult was dus een abces aangezien er pus uit kwam. Het zou kunnen dat er inderdaad iets is achtergebleven wat dat heeft veroorzaakt en dat nu weer veroorzaakt, zoals een grasspriet of splinter. Als een abces steeds terugkomt kunnen ze deze beter opensnijden i.p.v. aanprikken zodat ze er goed in kunnen kijken en schoon kunnen maken. Als dat tenminste mogelijk is op die plek.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-23 15:51

Jessix schreef:
Die eerste bult was dus een abces aangezien er pus uit kwam. Het zou kunnen dat er inderdaad iets is achtergebleven wat dat heeft veroorzaakt en dat nu weer veroorzaakt, zoals een grasspriet of splinter. Als een abces steeds terugkomt kunnen ze deze beter opensnijden i.p.v. aanprikken zodat ze er goed in kunnen kijken en schoon kunnen maken. Als dat tenminste mogelijk is op die plek.



Ja dat is ook mijn gedachte

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 15:52

Jeetje wat een gepruts van jullie DA, sorry dat ik het zeg. Narcose voor een Röntgenfoto? Dat kan vaak met een licht roesje en kun je als eigenaar bij blijven niet gelijk al de bult aanprikken de eerste keer dat je komt…. -O-
Ik kan me voorstellen dat je moedeloos bent.

Gekke vraag, maar hebben jullie kattengras in huis (gehad)? De reden dat ik het vraag is omdat kattengras heel gevaarlijk is voor katten en dat dit klinkt als mogelijk een ontsteking als gevolg van een stuk kattengras wat in de neusholte vast is komen te zitten. Kattengras is een grassoort dat weerhaakjes heeft, het risico is dat als ze het eten dat er een spriet in het neusgat komt en afbreekt, daar kan het voor hele lelijke ontstekingen zorgen.

Één van mijn kittens is bij de nieuwe eigenaren er aan geopereerd en er werd een spriet van 4 cm uit de neusholte gehaald, toevallig dat zelfde jaar ook een fokje van een fokker vriendin hetzelfde verhaal. Sinds dien adviseer ik kittenkopers altijd streng tegen het geven van kattengras.

Ik zou voor een second opinion gaan bij een andere kliniek.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-23 15:56

Ik heb haar nu net weer opgehaald en nogmaals het verhaal gedaan. Aan de assistente want de dierenarts zelf had geen tijd. Uiteindelijk haar nog wel twee minuten te spreken gekregen, maar echt een compleet plaatje heb ik nog niet.

In ieder geval:

-de bult is niet opengemaakt of aangeprikt
- de dierenarts vermoedt toch een tumor en ziet dit als het meest waarschijnlijk
-zeker weten we dat niet want er is geen camera onderzoek gedaan of biopt genomen. Dierenarts vertelde met het "heel erg duur en poes is wel al oud verhaal" ruimte te willen geven aan klant om te kiezen niet te behandelen/ euthanasie. Ik heb gezegd als klant graag een concreet bedrag te horen zodat ik zelf de afweging kan maken. Onderzoek nu was 450 euro en we weten nog niets, die 200 voor camera en biopt had er ook nog wel bijgekunt en dan wisten we tenminste waar we aan toe zijn.
- ze krijgt nu een week antibiotica calvaseptim en novacam daarna moet de uitslag van de swab binnenzijn zodat het soort antibioticum misschien kan worden aangepast.
- er zou ook een neusspray voorgeschreven worden, maar daar niets over gehoord, heb maar weer gebeld.
Laatst bijgewerkt door dimmelim op 17-03-23 16:04, in het totaal 3 keer bewerkt

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-23 16:00

Daphara schreef:
Jeetje wat een gepruts van jullie DA, sorry dat ik het zeg. Narcose voor een Röntgenfoto? Dat kan vaak met een licht roesje en kun je als eigenaar bij blijven niet gelijk al de bult aanprikken de eerste keer dat je komt…. -O-
Ik kan me voorstellen dat je moedeloos bent.

Gekke vraag, maar hebben jullie kattengras in huis (gehad)? De reden dat ik het vraag is omdat kattengras heel gevaarlijk is voor katten en dat dit klinkt als mogelijk een ontsteking als gevolg van een stuk kattengras wat in de neusholte vast is komen te zitten. Kattengras is een grassoort dat weerhaakjes heeft, het risico is dat als ze het eten dat er een spriet in het neusgat komt en afbreekt, daar kan het voor hele lelijke ontstekingen zorgen.

Één van mijn kittens is bij de nieuwe eigenaren er aan geopereerd en er werd een spriet van 4 cm uit de neusholte gehaald, toevallig dat zelfde jaar ook een fokje van een fokker vriendin hetzelfde verhaal. Sinds dien adviseer ik kittenkopers altijd streng tegen het geven van kattengras.

Ik zou voor een second opinion gaan bij een andere kliniek.


Ja moedeloos inderdaad, het voelt allemaal wat onzorgvuldig, incompleet en haastig

Nee, geen kattengras, ik heb gevraagd naar de waarschijnlijkheid van zo'n scenario en de dierenarts vond het grasspriet scenario onwaarschijnlijk.

Second opinion is een goed idee. De enige andere praktijk hier in het dorp is helaas vol, maar misschien wel een dorp of twee verderop.

Goof

Berichten: 28784
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: poes bult is er een deskundige die wil meedenken over behandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 16:07

Dus er is vanaf september geen enkel onderzoek gedaan, wel medicatie gegeven en je weet nog steeds niks?

Ik weet niet hoe oud de kat is en of je ermee door wil, maar bloed en aanprikken of welk onderzoek dan ook lijkt me de eerste stap (die mijns inziens allang plaats had moeten vinden).

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 16:12

Daphara schreef:
Jeetje wat een gepruts van jullie DA, sorry dat ik het zeg. Narcose voor een Röntgenfoto? Dat kan vaak met een licht roesje en kun je als eigenaar bij blijven niet gelijk al de bult aanprikken de eerste keer dat je komt…. -O-
Ik kan me voorstellen dat je moedeloos bent.

Gekke vraag, maar hebben jullie kattengras in huis (gehad)? De reden dat ik het vraag is omdat kattengras heel gevaarlijk is voor katten en dat dit klinkt als mogelijk een ontsteking als gevolg van een stuk kattengras wat in de neusholte vast is komen te zitten. Kattengras is een grassoort dat weerhaakjes heeft, het risico is dat als ze het eten dat er een spriet in het neusgat komt en afbreekt, daar kan het voor hele lelijke ontstekingen zorgen.

Één van mijn kittens is bij de nieuwe eigenaren er aan geopereerd en er werd een spriet van 4 cm uit de neusholte gehaald, toevallig dat zelfde jaar ook een fokje van een fokker vriendin hetzelfde verhaal. Sinds dien adviseer ik kittenkopers altijd streng tegen het geven van kattengras.

Ik zou voor een second opinion gaan bij een andere kliniek.


Dit. Ik krijg een beetje de kriebels van je huidige DA. Lekker makkelijk afschepen met "oud en zal wel een tumor zijn". Zo te lezen is je kat 14 en dat is m.i. niet bepaald bejaard. Een DA die dan gelijk euthanasie oppert.. Ik weet niet wat ik daarvan vind.

Ik zou ook eens opperen voor bloedonderzoek.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-23 16:12

Goof schreef:
Dus er is vanaf september geen enkel onderzoek gedaan, wel medicatie gegeven en je weet nog steeds niks?

Ik weet niet hoe oud de kat is en of je ermee door wil, maar bloed en aanprikken of welk onderzoek dan ook lijkt me de eerste stap (die mijns inziens allang plaats had moeten vinden).


poes is 14, en nee alleen rontgenonderzoek nu en swab. Het is één keer aangeprikt en leeggedrukt met goed resultaat, en twee keer aangeprikt, 1 keer niet gelukt (toen waren we eigenlijk nog te vroeg) en vorige keer een beetje gelukt (er kwam wel iets van vocht uit maar weinig) Nu is het nog groter en niet aangeprikt of opengemaakt. Er hebben nu 3 dierenartsen van deze praktijk naar gekeken.

Als duidelijk is dat ze inderdaad een tumor heeft gaan we dat niet behandelen, geen chemo oid. Maar zolang het ook een grasspriet of abces kan zijn, gaan we wel door ja.

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 16:14

Klinkt inderdaad niet handig zoals je dierenarts het aanpakt. Ze had de bult al aan kunnen prikken en op een glasplaatje kunnen kijken om een idee te hebben. Nu is dus enkel een röntgenfoto gemaakt waarop een massa te zien is en een swap van de neus?

En dat geklets over duur en oude kat vind ik ook aan jou om daarover te beslissen. Noem dan gewoon de prijs inderdaad.

En als ze zo aan een tumor blijft vasthouden waarom dan antibiotica meegeven? Je bent nu al een hoop geld kwijt en nog niet veel verder. Ik hoop dat ze nu goed doorpakt en anders loont het denk ik wel om naar een andere dierenarts te gaan.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-23 16:14

Ze is nu thuis meteen gaan eten en drinken, nog wat wankel maar goed alert.

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 16:18

dimmelim schreef:
Ze is nu thuis meteen gaan eten en drinken, nog wat wankel maar goed alert.

Gelukkig! Hoop voor je dat het goed komt.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-23 16:24

Ik denk nu:
-Deze antibiotica geven terwijl we wachten op uitslag swab.
-Als het aanslaat of er uit swab uitslag iets duidelijks komt> doorgaan met deze behandeling
-Zo niet dan volgende week second opinion bij een andere praktijk.

ikkedus
Berichten: 3275
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 16:24

Zou evt ook een ontsteking van een tand- of kieswortel kunnen zijn. Misschien?

BriPi
Berichten: 459
Geregistreerd: 05-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 16:36

Brrrr mijn ouders zouden nooit zo met een patiënt omgaan.
Waarom was er in september bij het vermoeden van een tumor niet verder gekeken en pas in november "actie' ondernomen (pijnstiller voor "oud en tumor" vind ik niet heel veel actie, maar het is iets).

Ik denk dat het inderdaad eerst een abces of ander soort ontsteking was. Het zou best een grasaar of iets kunnen zijn, dat zou heel banketstaaf zijn voor de kat. Is er rondom/binnenin de oogleden gekeken? Als daar niks zat, kan de aar alleen nog heel ver naar achteren zitten en dat is geen prettige situatie (als het dus een aar is). Ik begrijp dus dat de dierenarts alleen maar zegt "tsja, kat is oud en behandeling is duur, hier is antibiotica en ik denk dat jullie hem liever laten inslapen" wat echt niet kan. Ze geven dus geen opties voor behandeling omdat ze voor jullie inschatten dat het te duur is en het het niet waard is. Je zegt dat je concrete bedragen wil horen, heb je al behandelopties gekregen met eventuele offertes?

Ik lees dat jullie wachten op een swabuitslag, ik hoop dat dat iets oplevert.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-23 17:01

BriPi schreef:
Brrrr mijn ouders zouden nooit zo met een patiënt omgaan.
Waarom was er in september bij het vermoeden van een tumor niet verder gekeken en pas in november "actie' ondernomen (pijnstiller voor "oud en tumor" vind ik niet heel veel actie, maar het is iets).


In september suggereerde de dierenarts aan huis (deze doet alleen entingen) dat ze waarschijnlijk een tumor had maar was er nog niets zichtbaar aan haar. Ze gedroeg zich normaal, alleen haar pupilreflex was niet ok. Toen er iets van een bult onstond zijn we met haar naar de praktijk gegaan. Die bedachten met de suggestie van de dierenarts aan huis in gedachten dat het 100 % een tumor was. En samen met een oudere en toen ook zieke poes en dat we niet van plan waren of zijn een chemo traject oid in te gaan leek een euthanasieafspraak het beste. Maar toen groeide het ineens heel snel en dat vonden we qua verhaal zelf niet meer kloppen een tumor zou langzaam moeten groeien, dus terwijl de datum voor euthanasie al stond , zijn we terug gegaan en toen bleek het een abces.

Citaat:
Ik denk dat het inderdaad eerst een abces of ander soort ontsteking was. Het zou best een grasaar of iets kunnen zijn, dat zou heel banketstaaf zijn voor de kat. Is er rondom/binnenin de oogleden gekeken?


Nee hier is niet gekeken.

Citaat:
Ik begrijp dus dat de dierenarts alleen maar zegt "tsja, kat is oud en behandeling is duur, hier is antibiotica en ik denk dat jullie hem liever laten inslapen" wat echt niet kan. Ze geven dus geen opties voor behandeling omdat ze voor jullie inschatten dat het te duur is en het het niet waard is. Je zegt dat je concrete bedragen wil horen, heb je al behandelopties gekregen met eventuele offertes?

Ik lees dat jullie wachten op een swabuitslag, ik hoop dat dat iets oplevert.


Nou ja ze noemde aan de telefoon het cameraonderzoek, maar was dat eigenlijk uit de markt aan het prijzen, heel duur, oude kat. waarschijnlijk tumor. Ik was nogal overbluft en belde 10 minuten toen ik alles op een rijtje had gezet om te zeggen dat we wel dit onderzoek wilden, maar toen was ze al weer bijgekomen.

En nee geen behandelopties met kostenplaatje want we hebben dus nog geen diagnose. De behandeling nu is voor zover ik weet gericht op een abces of in ieder geval bacterie maar weer niet op een vreemd voorwerp / grasspriet. Plus het is niet opengemaakt dus ik weet niet of deze behandeling wel doeltreffend genoeg is voor een abces behandeling. Dus je zou toch alsnog een diagnose moeten stellen om ofwel tumor, ofwel grasspriet te kunnen vaststellen.

In geval van een tumor willen we niet doordokteren met zware behandelingen als chemo maar ga ook zeker niet mijn 14 jarige poes zonder diagose laten inslapen met misschien wel een grasspriet of abces. en dat kost dan wat het kost wat mij betreft.

Ik twijfelde over nu al een second opinion vragen maar twee keer narcose binnen een week is denk ik geen goed plan. Een andere praktijk zal waarschijnlijk toch vervolgonderzoek willen doen en dat is waarschijnlijk toch het cameraonderzoek en een biopt. Extra informatie over de swab en of antibiotica aanslaat is sowieso ook goede informatie voor een andere praktijk, dus vandaar een week wachten op de uitslag van de swab nu dan maar.
Laatst bijgewerkt door dimmelim op 17-03-23 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 17:30

Ik zou niet meer naar deze praktijk gaan. Mijn vertrouwen zou niet meer top zijn.

Liever direct naar een goed bekend staande huisdieren-dierenarts, dan maar een stukje verder rijden.

Beterschap voor het diertje.

Hevonen

Berichten: 5615
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: poes bult is er een deskundige die wil meedenken over behandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 17:47

Ga eens naar een andere dierenarts/-kliniek. Wij doen dat ook met onze katten in geval van twijfel (de andere kliniek maakt bijvoorbeeld wel scans, de onze niet).

Een second opinion kan nooit kwaad en zeker in een zo ernstig geval zou ik het zeker doen. Je hebt trouwens recht op de röntgenfoto's, die kun je meestal in elk geval digitaal krijgen, wat handig is als je voor een second opinion gaat; dan hoeft het niet allemaal nog een keer.

Sterkte!

WillemYntJee
Berichten: 6301
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: poes bult is er een deskundige die wil meedenken over behandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 08:57

Er is een swab genomen terwijl ze nog op de antibiotica staat? Dat gaat natuurlijk ook nooit goed.
Is er wel eens naar t gebit gekeken? De koorts past niet bij een gebitsprobleem maar pus en een bloedneus zou dat wel kunnen veroorzaken. Al zie je bij katten niet van die enorme bulten met pus bij een kieswortelprobleem (meer bij honden).

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-23 10:42

WillemYntJee schreef:
Er is een swab genomen terwijl ze nog op de antibiotica staat? Dat gaat natuurlijk ook nooit goed.
Is er wel eens naar t gebit gekeken? De koorts past niet bij een gebitsprobleem maar pus en een bloedneus zou dat wel kunnen veroorzaken. Al zie je bij katten niet van die enorme bulten met pus bij een kieswortelprobleem (meer bij honden).


Ze was gisteren bij de swab nog niet aan de antibiotica, dat begint vandaag weer. Ze heeft geen koorts.
Haar gebit is in september door de dierenarts aan huis, die van de enting gechecked, die zag toen niets bijzonders.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-23 11:00

Een paar foto's.
Haar kop is geschoren.
De plek links is waar de eerste bult zat wat een abces bleek en die met antibiotica dus helemaal is verdwenen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding