Royal Canin of Concept for life bij hond met nierproblemen?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Palmera

Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Royal Canin of Concept for life bij hond met nierproblemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-23 22:51

Hoi! :wave:
Mijn 13 jaar oude reu heeft nierinsuficientie, nu iets langer dan een jaar.

Ik ben toenertijd gelijk overgestapt op nierbrokken van Royal Canin. En na een jaar zijn zijn waarden zelfs iets verbeterd! *\o/*
En eerlijk is eerlijk: Boem doet het heel goed op die brokken, glanzende vacht, energie (voor een hond van 13 dan) en normale poepjes.

Nu: Royal Canin is in dat jaar gigantisch in prijs gestegen. Ik kan het best betalen, maar ik ben ook een hollander, en ik zag het merk Concept for Life, ook in de categorie nierbrokjes,en véél goedkoper.

Wat voeren jullie en waarom aan jullie nierpatientjes? Ik sta ook open voor andere merken!
Boem's gezondheid staat voorop!


future_vet
Berichten: 2605
Geregistreerd: 01-05-10

Re: Royal Canin of Concept for life bij hond met nierproblemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 06:38

Proberen waard hoor. Ik zeg altijd er is niet 1 goed voer. Als je hond het goed erop doet is het prima. Zou wel idd op veterinaire voeren focussen. Dat zal voor kidney/renal wel altijd zo zijn maar bijvoorbeeld hypoallergeen zijn er steeds meer merken die beweren hypoallergeen te zijn maar als ik dan de etiketten lees klopt dat niet..

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41333
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Royal Canin of Concept for life bij hond met nierproblemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 06:50

Wij voeren Sani-Med renal voer, bevalt goed. Waarden zijn gestabiliseerd bij onze hond (nierfalen). En hij eet het ook goed voor niervoer.

Palmera

Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Royal Canin of Concept for life bij hond met nierproblemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-23 08:35

Vergeten te vermelden: wel iets wat bij de Zooplus te bestellen is.

Ik zit nog steeds opmijn eiland, en de verzendkosten zijn hoog.

Sani-med zag ik niet bij Zooplus?

blackstar

Berichten: 3187
Geregistreerd: 03-10-04

Re: Royal Canin of Concept for life bij hond met nierproblemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 09:07

Ik heb Hill's K/D voor ons oudje van 13. De dierenarts verkoopt deze en raadde ons dit aan.
En ik moet zeggen ze doet het er super goed op. Glanzende vacht, normale poepjes, rent en speelt. De nierwaarden heb ik nog niet laten controleren sinds dit gevoerd word, dus daar kan ik niks over zeggen. Dit gebeurd pas bij de jaarlijkse checkup in juni, dan staat ze een driekwart jaar op dit voer.

Blackstar † 02-01-2016
Rust zacht meisje

Tailina 16-04-2016
B+2

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41333
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 09:11

Palmera schreef:
Vergeten te vermelden: wel iets wat bij de Zooplus te bestellen is.

Ik zit nog steeds opmijn eiland, en de verzendkosten zijn hoog.

Sani-med zag ik niet bij Zooplus?

Nee, dat is alleen te koop via dierenarts en websites als medpets en dierenapotheker e.d..

Sky

Berichten: 5067
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Royal Canin of Concept for life bij hond met nierproblemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 09:33

Wij zijn nu ook in de overgang van RC naar Concept for Life en dit bevalt tot nu toe erg goed :)

VillaNeusjes

Berichten: 6085
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Re: Royal Canin of Concept for life bij hond met nierproblemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 10:56

Ik ben na 50 merken proberen voor mijn hollandse herder met verteringsproblemen (zachte vieze stinkende poep tot diaree) beland bij concept for life sensitive en voor t eerst heeft ie normale poep (heb eerst de duitse herder versie gedaan maar die was tijdelijk niet meer verkrijgbaar. Zowel RC gastro als de Hills Biome via de dierenarts werkte hier voor geen meter of t werd erger (vooral de scheten en stank die eraf kwam) . Persoonlijk wordt ik ook gelukkiger van de ingredientenlijst van concept for life ( en de prijs)


Overigens heeft hij als pup ook kvv gehad wat niets verbeterde. Hoewel vers vlees mn voorkeur heeft ben ik nog veel meer van : wat voor de hond goed werkt.

Ik heb geen ervaring met het nierdieet maar je zou t kunnen proberen , alleen zou ik dan de nierwaardes wellicht keertje extra checken in het begin. Als het niet goed gaat kun je altijd weer terug overstappen


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

Palmera

Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Royal Canin of Concept for life bij hond met nierproblemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-23 12:56

Tot nu toe dus niet negatief...
Boem word sowieso iedere 3 maanden gecheckt op zijn waardes, dus dat kunnen we goed in de gaten houden.

ikke20
Berichten: 7441
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: t beste durp

Re: Royal Canin of Concept for life bij hond met nierproblemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 17:56

hier heb ik toen trovet gevoerd de renal. de rest van de niervoeders luste ze niet. is ook bestelbaar bij zooplus. hebben ook snoepjes

Palmera

Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Royal Canin of Concept for life bij hond met nierproblemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-23 13:44

Ik heb Concept for Life besteld. :)
Voordat ik eraan begin doe iknog een bloedtest met Boem, en dan na drie maanden nieuwe zak weer.

Dank allen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, Dewii, Googlebot, Iris_Casper, Mitch_Beauty, Zoe_97 en 36 bezoekers