KVV voor hond, hoe/wat/waar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mvdende

Berichten: 5691
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 14:52

Dimphyl schreef:
Warboel schreef:
Ik voer een mix van Pure Instinct, Raw4Dogs en KBRaw. Allemaal via Ekowolf, wij hebben een abonnement dat ze maandelijks het menu samenstelt en het wordt dan gewoon thuisbezorgd. Zij rekent dus ook uit of alles compleet is. Ik vind het ideaal. Geen zorgen of je wel compleet voert (veel merken zeggen dat ze compleet zijn maar zijn het dan toch niet helemaal) en elke maand op tijd weer vlees in huis.

Otje eet 250-300 gram per dag (beetje afhankelijk van hoeveel we gedaan hebben) dus dat valt alles mee.
Appa daarentegen eet bijna een halve kilo per dag :') hij krijgt regelmatig een gedeeltelijke BARF maaltijd dus dan ben je wel wat duurder uit maar hij houdt gewoon enorm van kauwen.

Wat ik persoonlijk wel erg handig vind is om altijd wat achter de hand te houden, bijvoorbeeld Farmfood Fresh gestoomd vlees (zijn kleine zakjes) of brokjes, mocht je een keer vergeten vlees eruit te halen.
Voor vakantie zijn er echt wel voldoende alternatieven, je kan bijvoorbeeld gestoomd vlees nemen.

Maar als je in NL op vakantie gaat; meestal zijn er in huisjes wel vriezers waar je voor een weekje worst in kan doen. Gewoon uit de vriezer in een koelbox en dan is t nog bevroren als je op bestemming aankomt. Wij gaan elk jaar een week naar Zeeland en dan nemen we gewoon KVV mee.
Maar in september gaan we 2 weken roadtrippen door Schotland dus dan nemen we wel iets van gestoomd oid mee.


De ekowolf compleet box klinkt inderdaad erg interessant! Heb er al even zitten kijken, maar het 'verplichte' consult van 55 euro zonder enig idee wat het me gaat kosten, houdt me een beetje tegen. Brutaal, maar wat kost het voer van Otje per maand? Ik denk namelijk dat Dora wel vergelijkbaar is, misschien zelfs nog iets minder.

Ze doet het nu gewoon geweldig op de butternut, dus voor 'iets' minder ga ik niet overstappen. Enige nadeel is dat dit gewoon verder geen duidelijke bestandssdelen openbaar heeft en ik me dus alsnog afvraag wát ik mijn hond voer, en of dat op de lange termijn óók goed blijft gaan.

Vakantie is inderdaad ook een goeie om rekening mee te houden, maar wdb is dora gelukkig heel makkelijk zolang het maar vlees is, dus een paar dagen blik oid voeren is geen probleem, zolang ik maar geen brokken hoef te voeren :+


Ik vind gewoon de volledige ingrediënten lijst op hun site?

https://butternutbox.com/our_products


Als je een van de smaken aanklikt, dan zie je de ingrediënten.

Ik ben nu met mijn 2e box bezig, maar alleen omdat ik de 1e en 2e met iets van 50% korting kon krijgen. Anders is het me véél te duur.

En veel poep in vergelijking met 100% vlees van de kvv die hij normaal krijgt. En na een dag butternut, kan ik de stukjes wortel en de hele erwten gewoon in Skip z'n ontlasting zien zitten... wordt dus niet verteerd hier.

Nikass

Berichten: 16699
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 15:15

Bij de meeste reacties zie ik alsnog niet staan hoeveel geld men kwijt is. Handigste zou zijn om te weten hoeveel gram je per dag voert tegen welke kiloprijs.
Ik vind het hondenvoer erg duur geworden, en voor een beetje kwaliteit kom ik eigenlijk niet meer onder de 5,5 euro per kg.
Ik vind het daarbij belangrijk dat het voer kwalitatief goed is, en dat er ook zoveel mogelijk rekening gehouden wordt met het leven van de productie dieren.
Bedrijven die niet transparant zijn, zoals Lotgering ga ik niet mee in zee.
Ik ben positief over Darf, KB en Renske

Warboel
Berichten: 14684
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 15:19

Dimphyl schreef:
Warboel schreef:
Ik voer een mix van Pure Instinct, Raw4Dogs en KBRaw. Allemaal via Ekowolf, wij hebben een abonnement dat ze maandelijks het menu samenstelt en het wordt dan gewoon thuisbezorgd. Zij rekent dus ook uit of alles compleet is. Ik vind het ideaal. Geen zorgen of je wel compleet voert (veel merken zeggen dat ze compleet zijn maar zijn het dan toch niet helemaal) en elke maand op tijd weer vlees in huis.

Otje eet 250-300 gram per dag (beetje afhankelijk van hoeveel we gedaan hebben) dus dat valt alles mee.
Appa daarentegen eet bijna een halve kilo per dag :') hij krijgt regelmatig een gedeeltelijke BARF maaltijd dus dan ben je wel wat duurder uit maar hij houdt gewoon enorm van kauwen.

Wat ik persoonlijk wel erg handig vind is om altijd wat achter de hand te houden, bijvoorbeeld Farmfood Fresh gestoomd vlees (zijn kleine zakjes) of brokjes, mocht je een keer vergeten vlees eruit te halen.
Voor vakantie zijn er echt wel voldoende alternatieven, je kan bijvoorbeeld gestoomd vlees nemen.

Maar als je in NL op vakantie gaat; meestal zijn er in huisjes wel vriezers waar je voor een weekje worst in kan doen. Gewoon uit de vriezer in een koelbox en dan is t nog bevroren als je op bestemming aankomt. Wij gaan elk jaar een week naar Zeeland en dan nemen we gewoon KVV mee.
Maar in september gaan we 2 weken roadtrippen door Schotland dus dan nemen we wel iets van gestoomd oid mee.


De ekowolf compleet box klinkt inderdaad erg interessant! Heb er al even zitten kijken, maar het 'verplichte' consult van 55 euro zonder enig idee wat het me gaat kosten, houdt me een beetje tegen. Brutaal, maar wat kost het voer van Otje per maand? Ik denk namelijk dat Dora wel vergelijkbaar is, misschien zelfs nog iets minder.

Ze doet het nu gewoon geweldig op de butternut, dus voor 'iets' minder ga ik niet overstappen. Enige nadeel is dat dit gewoon verder geen duidelijke bestandssdelen openbaar heeft en ik me dus alsnog afvraag wát ik mijn hond voer, en of dat op de lange termijn óók goed blijft gaan.

Vakantie is inderdaad ook een goeie om rekening mee te houden, maar wdb is dora gelukkig heel makkelijk zolang het maar vlees is, dus een paar dagen blik oid voeren is geen probleem, zolang ik maar geen brokken hoef te voeren :+


Volgens mij was ik voor Otje alleen zo'n 50-60 per maand kwijt, maar ze eet niet alle smaken en d'r lievelingssmaken zijn precies de duurste }:0 Dus als je hond niet zo'n prinsesserige attitude heeft als Otje en het liefst alleen maar wild en paard eet, kan je wel een stuk goedkoper uit zijn :')

Leo

Berichten: 50125
Geregistreerd: 06-12-02

Re: KVV voor hond, hoe/wat/waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 15:28

Ik wissel met name af tussen Kiezenbrink raw, Alaska, BarfMenu, Pure Instinct en Kivo. Kivo om de prijs wat te drukken (rond de 4,50 per kilo). De duurste smaak is denk ik BarfMenu paard met inmiddels 7,95/kg. Dat krijgt hij dus niet dagelijks. :+ Ik heb gelukkig geen moeilijke eter, alleen puur vis is hij echt geen fan van. Ik zorg dus voor een paar rollen waaf vis als extra is toegevoegd

Flux

Berichten: 2493
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 15:52

Ha, ik voer ook Butternut en naar tevredenheid maar vind het nu ook wel duur worden. Tis leuk dat ze flink korting geven als je iemand butternut laat proberen, dat drukt de kosten wel.

Ves is 18 kilo en eet 400g butternut met daarnaast nog een 50-100g brokken per dag. Ik krijg per box 42 maaltijden van zo'n 3 euro per maaltijd (400g).

Ekowolf heb ik ook naar gekeken en lijkt me ook wel wat. Dank voor het delen van de kosten, Warboel want dat klinkt best heel aantrekkelijk. Ik vermoed dat de prijzen inmiddels ietsje hoger liggen maar alsog klinkt dat ietwat goedkoper dan butternut. En ik heb geen prinsesseneter :))

_Christina

Berichten: 1490
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 15:57

Nikass schreef:
Bij de meeste reacties zie ik alsnog niet staan hoeveel geld men kwijt is. Handigste zou zijn om te weten hoeveel gram je per dag voert tegen welke kiloprijs.
Ik vind het hondenvoer erg duur geworden, en voor een beetje kwaliteit kom ik eigenlijk niet meer onder de 5,5 euro per kg.

Ik kan je wel prijzen voor Oervoer noemen, maar die zijn dus van ca. 2-3 jaar geleden :+ Mijn pakket kostte €5.23/kg en is toen naar €8.25/kg gegaan.

_Christina schreef:
Je kunt ook nog kijken naar Oervoer. Ik weet niet wat ze tegenwoordig kosten, omdat ik heb moeten afhaken toen ze de prijzen (begrijpelijk) weer naar marktconform getrokken hadden een paar jaar geleden, maar ik was er heel tevreden over. Van gewoon rollen tot en met karkassen en ze gaven ook altijd goed en snel advies. Je kunt het compleet zelf samenstellen, maar ook door hun laten doen zonder dat dat echt meer kostte.

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-23 17:05

@mvdende klopt, maar niet hoevéél van wat er in zit, alsin de specificatie vd bestanddelen, hoeveel spier/hart/gewoon vlees en hoeveel van elke soort groente..

Ons kost butternut nu zo'n 90 euro per maand, waar het voorheen rond de 75 zat, vooral de extra toeslag per smaak maakt het rottig, want daardoor zit er toch vooral veel kip/eend in onze box en minder afwisseling.

Afbeelding


Overigens is dora haar vacht en ontlasting echt beter geworden door dit voer, maar dat is dan wel met in het achterhoofd dat ze hiervoor eigenlijk niet at en bijna wekelijks andere brokken kreeg, ook niet echt prettig voor de darmen dus. Onverteerde stukken groenten is hier niet vaak, eigenlijk alleen bij bepaalde smaken.

Warboel, dat klinkt echt goed, vooral de afwisseling én zelf niet hoeven klieren. Van de week maar eens het consult aanvragen en kijken wat ze voor ons kunnen samenstellen. Enige waar dora niet goed tegen kan is varken, verder eet ze gelukkig alles goed.

MyWishMax

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: KVV voor hond, hoe/wat/waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 17:10

Varken ga je niet krijgen bij kvv, dat is niet geschikt om rauw te voeren.

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-23 17:19

MyWishMax schreef:
Varken ga je niet krijgen bij kvv, dat is niet geschikt om rauw te voeren.


Dat heb ik inderdaad begrepen! Voor dora is het dus ook gestoomd geen goede optie, dus alleen maar fijn dat het er bij kvv al helemaal niet bij zit.

Flux

Berichten: 2493
Geregistreerd: 10-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 18:28

Afbeelding

Dit is die van Vesper. Er zijn nieuwe smaken zonder toeslag bijgekomen overigens. Weet niet of je dat al gezien had! Je kunt misschien nog ophogen naar 42 maaltijden? Dan krijg je ook een beetje extra korting geloof ik (en minder vaak bezorgen). Moet wel in de vriezer passen natuurlijk.

Weet je wel zeker dat Dora rauw vlees goed eet? Is toch anders dan gekookt en het zou jammer zijn als je een box besteld en ze eet het niet

Nikass

Berichten: 16699
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 18:29

Dimphyl schreef:
@mvdende klopt, maar niet hoevéél van wat er in zit, alsin de specificatie vd bestanddelen, hoeveel spier/hart/gewoon vlees en hoeveel van elke soort groente..

Ons kost butternut nu zo'n 90 euro per maand, waar het voorheen rond de 75 zat, vooral de extra toeslag per smaak maakt het rottig, want daardoor zit er toch vooral veel kip/eend in onze box en minder afwisseling.

[ [url=m/TXOia8.jpg]Afbeelding[/url] ]


Overigens is dora haar vacht en ontlasting echt beter geworden door dit voer, maar dat is dan wel met in het achterhoofd dat ze hiervoor eigenlijk niet at en bijna wekelijks andere brokken kreeg, ook niet echt prettig voor de darmen dus. Onverteerde stukken groenten is hier niet vaak, eigenlijk alleen bij bepaalde smaken.

Warboel, dat klinkt echt goed, vooral de afwisseling én zelf niet hoeven klieren. Van de week maar eens het consult aanvragen en kijken wat ze voor ons kunnen samenstellen. Enige waar dora niet goed tegen kan is varken, verder eet ze gelukkig alles goed.


Hier kom je dus op ongeveer 8 euro/kg? Dat vind ik veel geld..

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 18:57

Ik volg mee! Hier geef ik ook Butternut met nog brok erbij, maar onze box (zakjes van 200gr, 35 stuks) komt ook al op 75 euro..

@_Christina
Oervoer had de laatste keer dat ik keek een stop op leveringen en dat ze geen voorraad meer gingen bestellen. Zie nu net dat de website het ook niet doet en op FB ook slechte comments.

_Christina

Berichten: 1490
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 02:33

Drico schreef:
@_Christina
Oervoer had de laatste keer dat ik keek een stop op leveringen en dat ze geen voorraad meer gingen bestellen. Zie nu net dat de website het ook niet doet en op FB ook slechte comments.

Oei dat wist ik niet, maar nu je het zegt.. ik krijg de website niet eens geladen. Jammer zeg -O-

Taartje

Berichten: 1284
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Boskoop

Re: KVV voor hond, hoe/wat/waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 07:28

Je kunt ook nog kijken naar Florisvlees.
Mooi vlees en nog goed betaalbaar.
Kunnen ook mix boxen bezorgen.

BeFunny

Berichten: 10518
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 16:25

Nikass schreef:
Bij de meeste reacties zie ik alsnog niet staan hoeveel geld men kwijt is. Handigste zou zijn om te weten hoeveel gram je per dag voert tegen welke kiloprijs.
Ik vind het hondenvoer erg duur geworden, en voor een beetje kwaliteit kom ik eigenlijk niet meer onder de 5,5 euro per kg.
Ik vind het daarbij belangrijk dat het voer kwalitatief goed is, en dat er ook zoveel mogelijk rekening gehouden wordt met het leven van de productie dieren.
Bedrijven die niet transparant zijn, zoals Lotgering ga ik niet mee in zee.
Ik ben positief over Darf, KB en Renske



Ik bestel elke keer voor meer dan 100 aan voer dan krijg ik het gratis geleverd. Dan is mijn hele vriezer vol.

Wat het kost hangt af van merk. Grote van de rollen/pakken maar ook of je groter paketten inkoopt. Compleet pakketten.

Ik heb twee chihuahuas en zou met kleine rolletjes het duurste uit zijn daardoor koop ik kilo worsten en ook nog eens de pakketten. Ik hak ze dan met een vleesmes en hamer door dan hoef ik niet zo'n hele worst te ontdooien. Maar zo is kvv een stuk goedkoper dan de betere brokken Iig.

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 16:35

Wij voeren ook al jaren lotgering, onze hond was een slechte broketer. Wordt gebracht 3x per jaar en dan paar kratten tegelijk. Onze hond doet het er goed op, wissel wel eens wat af tussen de smaken.

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 16:41

LaPluche schreef:
Ik voer al jaren Lotgering. Hier met 5 grote honden nog betaalbaar.

Hoe is het met de kwaliteit van hun tegenwoordig? Een paar jaar terug voerden wij het ook. Kocht tevens het vlees in voor de honden van mijn zus en voor een vriendin, was altijd een aardige bestelling. Totdat we een keer compleet bedorven aangeleverd kregen, is toen een heel gedoe geweest om het weer retour te krijgen die kant op en het geld terug te krijgen. Weet dat er toen erg veel gedoe geweest is zelfs met dieren die waren overleden door het voeren ervan. Eigenaar zei dat ik gewoon bedorven vlees kon voeren, als ze maar honger genoeg hadden vraten ze het vanzelf wel op...

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 16:45

wij voeren tegenwoordig darf, https://darf.nl/product-category/dier/hond/
Bestel van elke doos 3 stuks, er gaan 2 worstjes per dag door met 2 grote honden, 's avonds krijgen ze brok. Wordt keurig geleverd op de afgesproken dag, chauffeur belt even van te voren dat hij/zij er aan komt. Wordt ook altijd vers gemaakt, veel keuze in de smaken. Ik heb in de schuur een aparte vriezer staan.

_Christina

Berichten: 1490
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Re: KVV voor hond, hoe/wat/waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 17:28

Houd er bij darf rekening mee, dat de rollen meerdere diersoorten bevatten. In de meesten, ookal heten ze bijvoorbeeld 'eend' of 'noordzee', zit ook rund. Dus goed uitkijken, mocht je hond allergisch zijn voor een diersoort!

MyWishMax

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: KVV voor hond, hoe/wat/waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 18:40

Dat is bij heel veel merken zo. Niet speciaal iets voor darf. Rund en kip zijn gewoon goedkopere en goed verkrijgbare onderdelen voor in voer.

BeFunny

Berichten: 10518
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 18:43

MyWishMax schreef:
Dat is bij heel veel merken zo. Niet speciaal iets voor darf. Rund en kip zijn gewoon goedkopere en goed verkrijgbare onderdelen voor in voer.



Maar er zijn ook genoeg merken die wel enkelvoudig hebben.
Veel bedrijven waar ze Darf verkopen. Verkopen ook Alroda die hebben wel enkelvoudig ook.

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 19:47

Dimphyl schreef:
Heel erg bedankt voor al jullie uitgebreide antwoorden!

Ik zie bij de meeste met globaal rekenen toch al prijzen die me flink gaan schelen met de Butternut die ze nu krijgt.

Alleen de vriezer is dan een dingetje. Wij hebben een grote staande vriezer waar al 1 lade in is gereserveerd voor de butternut, maar dat zijn makkelijke rechthoekige pakjes, past bij nieuwe levering nét niet allemaal er in.
Maar goed daar is vast wat op te verzinnen.

Wij hebben in de buurt niet echt goeie dierenwinkels, dus online bestellen gaat het waarschijnlijk wel worden.

Ik ga me eens verder inlezen via de links, enorm bedankt!


Hier in de regio zijn ook behoorlijk wat trimsalons waar je KVV kunt kopen en zelfs bij een dierenarts.
Wellicht hoef je dan niet zoveel in 1 keer te bestellen.

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 21:35

_Christina schreef:
Houd er bij darf rekening mee, dat de rollen meerdere diersoorten bevatten. In de meesten, ookal heten ze bijvoorbeeld 'eend' of 'noordzee', zit ook rund. Dus goed uitkijken, mocht je hond allergisch zijn voor een diersoort!
Bij Darf hebben ze ook een lijn die wel uit 1 soort bestaat, die van Alroda.

Benzz
Berichten: 2887
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 21:44

Ik heb een pup van bijna 8 maanden die een drama eter is en van bijna alle brok aan de schijt raakt. Op advies van de dierenspeciaalzaak op de carnibest gezet. Dit ging super! Alleen was ik meer dan 400 euro per maand kwijt en dat vond ik iets te gek ( kruising berner senner belgische herder). Nu voer ik deze brok: https://mcadamspetfoods.com/nl/ en daar doet hij het super op. Ook niet goedkoop, maar niet zo duur als carnibest.

edit: op dit moment alleen verkrijgbaar bij de dierenexpert in Den Dolder, maar ze sturen het vast wel op voor je.

Rianne1807
Berichten: 696
Geregistreerd: 15-02-12

Re: KVV voor hond, hoe/wat/waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 22:57

Ik voer onze chihuahuas al jaren kvv, wissel de merken af, ben alleen wel beperkt aangezien ze niet goed reageren op kip, lam, eend en kalkoen.
Zowat overal zit kip in.
Ik voer kivo,runner,farmfood en haaksbarf.
Soms carnis.
Mijn vriezer is ook niet zo groot, reserveer 1 la voor kvv en haal zo'n 1x per maand
Nu eten chihuahuas ook niet zoveel dus dat scheelt.

Verder lees ik dat er al goede tips gevonden zijn en idd op voerwijzer is veel info te vinden.