Hondenpension met net dat extra

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marleen_usar

Berichten: 24654
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 16:56

Je moet ook uitvinden welke honden bij elkaar kunnen als je huiskamers maakt. Je moet ook steeds in de buurt blijven voor als er iets is, als het bv toch even niet klinkt.

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 16:59

Opvang in huis zou echt heel fijn zijn maar wat als er dan iets gebeurt? Je betaalt iemand voor een dienst en ik vraag me dan af hoe dat zit met verzekeren.

Ik vind dat ik heel makkelijke honden heb maar bij de jongste gaat er soms wel een knop om. Ik weet dat, kan er rekening mee houden en dat doet de pensionhoudster ook maar bij iemand in huis wordt dat heel lastig.

Daarnaast is het heel belangrijk om rust en regelmaat in een pension te hebben. Mijn pension hanteert bijvoorbeeld alleen savonds tussen 5 en 7 ophalen en brengen. Ik vind dat volkomen prima maar vergis je niet, heel veel mensen zijn echt veeleisend.

CupCakes_

Berichten: 3320
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 17:03

Er is zeker een te kort aan dagopvang en/of pension voor honden. In mijn omgeving zit er wel geteld een waarbij deze hele onhandige breng en ophaal tijden hanteerde. Daarnaast mochten mijn hond en zijn beste vriend alleen samen en niet met andere honden.

Daarnaast zou het mijn voorkeur hebben om een mix van huiselijke en/of kamer/kennel achtig te hebben. Mijn hond is bijvoorbeeld erg op mensen gesteld en raakt behoorlijk sip als hij alleen maar in een kennel zou zitten.
Daarnaast heeft hij ook last van angsten waardoor er goed management zou moeten zijn.

Vaak hebben de opvang en pensions niet voldoende achterliggende kennis wat betreft honden taal en communicatie. En dat is heel erg zonde. Want er zijn zoveel mensen en honden die een dagopvang of iets dergelijks zoeken.

Wij hebben het nu zo geregeld dat als mijn tweede huis en ik beiden moeten werken dan gaan ze samen de kennel in. Na een paar uur laat iemand ze plassen, spelen, snuffelen etc. En dan gaan ze Weer terug. Niet geheel ideaal, maar soms moet je wat.

Dreamboy

Berichten: 2431
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 17:53

Nikass schreef:
meggiemeg schreef:
_Nelleke_ bedankt voor de tip van het dierenhotel, ga de website zeker bekijken


Ik begrijp heel goed dat een dierenhotel bepaalde hr honden niet opneemt. Maar dit dierenhotel neemt ongeveer geen enkel ras op; geen herdershonden, geen aussies of collies, geen husky's, Duitse staanders etc.



Waarom begin je dan in vredesnaam een hondenpension? Heel apart.

Jis_

Berichten: 11588
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 18:07

Mijn Grote Zwitserse Sennenhond ging, al even niet meer in leven, altijd naar Syltjer Wald in Renswoude. https://www.dierenboerderij.nl/

Is al jaren een huiskamer idee en heeft nu ook wel een vast klantenbestand met hond sociale honden.
Honden logeren daar met max 25 bij elkaar en het deel achter het huis is hun woonkamer, overdag lekker samen op een flink grasveld. Niet voor alle honden geschikt maar Thor begon al te ''loeien'' als we daar de straat in reden.

Voor mijn honden nu zou ik willen dat ze samen in een gezellig verblijf zitten met uitloop naar buiten, zijn te onzeker voor een grote groep.

Wensen zullen nogal verschillen per persoon en hond(en) denk dat je vooral moet kijken wat jij voor iets wil opzetten.


Dreamboy schreef:
Waarom begin je dan in vredesnaam een hondenpension? Heel apart.


Daar is niks aparts aan. Je kiest voor een bepaalt concept en daar past niet elke hond, of dat nou ras gebonden is of niet, helaas.

MliesJarig
Berichten: 14150
Geregistreerd: 23-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 18:10

Bravura schreef:
Quote "Als er water aanwezig is hoeft niet te zeggen dat ze er ook in moeten. Sommige honden vinden water niets, sommige alleen pootje baden en anderen zijn waterratten."

Er zijn honden die gek zijn op water, er in gaan zodra ze water zien maar dus niet kunnen zwemmen...

Aanvulling: je zet me wel aan het denken. Heb het hele internet afgezocht naar hondenzwemles... diegene die dat wel aan bood, in een verwarmd binnenbad, in het verleden is helaas gestopt. Ik zou heel Nederland er voor afreizen om de hond te leren zwemmen onder professionele begeleiding. Heb het zelf geprobeerd bij een afgehuurde zwemvijver met zwemvest maar zag pure paniek in de ogen. Jammer dat dat niet meer te vinden is, zwemles voor honden. (Het klinkt vreemd, ik weet het)


Dogsplash!

Jis_

Berichten: 11588
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 18:17

Nikass schreef:
Ik vraag me af of er nog echt vraag is naar een hondenpension. Willen mensen niet steeds meer kleine huiskamer projecten of oppas aan huis?


Ik uiteindelijk wel ja als onze jong volwassen kinderen niet meer willen oppassen, maar dat heeft vooral te maken met de types die ik nu heb.

Stripe000
Berichten: 585
Geregistreerd: 02-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 18:18

Je idee klinkt goed. Onze hond is niet geschikt voor kennels. Die is gewoon niet graag met andere honden. Voor hem hebben we altijd iemand in huis als we op vakantie gaan. Is vakantie voor degene die oppast ( we wonen mooi en vlakbij bossen) en ons hondje kan lekker thuis blijven.
Ik merk dat dit steeds meer gedaan wordt, oppas aan huis in ruil voor vakantie in jouw huis.

Onze vorige hond deed het wel goed in kennel tijdens vakantie. Dan zochten we wel een rustige niet zo massale kennel uit met veel individuele aandacht.
Wasstraat is wat mij betreft een pre, we haalden haar ook altijd schoon gewassen weer op.

Wel merkte ik altijd dat ze weg bij moest komen van een weekje kennel , ondanks dat het zo kleinschalig was.

Dreamboy

Berichten: 2431
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 18:53

Zelf heb ik jaren geleden mijn papieren gehaald om een dierenpension / asiel te beginnen. Nooit iets mee gedaan, domweg omdat ik de stap niet durfde te nemen om voor mezelf te beginnen. Wel veel geholpen in het hondenhotel van een kennis. Daar ben ik tot de conclusie gekomen dat het voor veel honden vooral heel stressvol is. Achter gelaten in een kennel, bij vreemde mensen die je hooguit een half uurtje per dag zien tijdens het voeren of als je even buiten de kennel mag spelen met andere honden en heel veel prikkels die ze normaal in veel mindere mate ervaren, terwijl de baasjes heerlijk op vakantie zijn. Ik heb honden gezien die hier wat beter mee om konden gaan maar ook honden die gewoon aan het weg kwijnen waren. Mijn honden gaan dan ook nooit in pension. Ze gaan mee en als dat echt niet gaat, zorg ik dat er iemand in huis komt zodat ze lekker in hun eigen omgeving kunnen blijven. Ik denk overigens dat het opvangen in huiselijke sfeer veel fijner is voor een hond dan in een kennel. Dus op zich vind ik dat een goede oplossing.

moonsparkle
Berichten: 21714
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 19:15

Mijn hondje was echt een mensenhond, die zou ik echt niet gelukkig maken in een kennel maar ook niet in een huiskamer met andere honden. Ik heb dan ook altijd oppas geregeld.

Ik heb wel stage gelopen in een pensioen met ook een trimsalon, best wat eigenaren vonden het fijn om na de vakantie de hond getrimd op te halen. Er werd gekeken welke honden samen in een kennel konden, ze konden buiten en binnen liggen en hadden mandjes en kleedjes. Meerdere keren per dag gingen er groepen naar buiten, er was een zandondergrond en ook wat obstakels etc. Er waren ook wel echt een aantal moeilijke honden met veel gedragsproblemen, die gingen apart naar buiten maar wel minder lang/vaak omdat het wel veel tijd kost.

Ik was wel verbaasd hoe vaak het goed ging, er ging daar echt wel een grote groep tegelijk naar buiten zonder problemen. Ze werden vooral ingedeeld voor buiten op formaat.

Maar inderdaad heel hard werken, honden naar buiten betekende hokken schoonmaken, honden naar binnen en dan weer buiten schoonmaken. De meeste kregen daar ook eten dus ook heel veel bakken schoonmaken.

Viel me wel op hoeveel honden hun behoefte in de kennel deden, wel meestal in het buiten gedeelte.

Misschien heb je er wat aan ;)

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Hondenpension met net dat extra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 19:52

Interessant dat je iets zegt over het doen van de ontlasting Moonsparkle, een vorige hond van ons moest samen met haar zus een dag in een opvang. We kregen veel kijkers die dag voor ons huis en moesten zelf werken. Dat was hun ‘prijs’ voor ons huidige huis met grote tuin. Zij poepte de hele dag niet, wel direct buiten op de parkeerplaats, ik heb dat geïnterpreteerd als ‘voel me niet veilig tussen die vreemde honden’.
Sorry off topic.