Kun je zonder huisdier zijn?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-23 20:25

Ik moet zeggen dat ik ook wel twijfel of ik het een soort van kan, weer een pupje opvoeden. Het is natuurlijk ook erg intensief, maar je krijgt er ook zoveel voor terug. Als je een oudere hond zou nemen kan het zijn dat er bepaald gedrag in zit wat dan weer lastig om te buigen is.

We hadden een hele lieve oppas voor onze hond, maar wat als diegene de pup veel te druk vind of het lastig vind, zoveel twijfels eigenlijk vooral omdat ik het beste voor heb met een hondje en hoewel ik wel kan zeggen dat ik een goede baas was voor mij hond twijfel ik opeens erg of ik een goede baas zal zijn.

Is dat zoiets wat vrouwen die voor het eerst een kind krijgen ook soms hebben? :o

Natuurlijk lees ik me weer in en ik heb al 4 pups bewust meegemaakt maar toch...

Tancreda4

Berichten: 24024
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 20:52

Ik heb jaren zonder huisdieren gewoond. Thuis hadden we altijd meer dan 1 kat en nog wat andere beesten. Toen ik uit huis ging, heb ik even m'n 2 katten meegenomen maar omdat ze niet happy waren heb ik die weer teruggebracht naar m'n ouders. Ik wilde geen andere kat omdat ik altijd van huis was, dus zo gelaten.

6 jaar later heb ik pas een kat genomen, omdat door corona het thuiswerken de norm werd. Voor ik m'n kat had, wilde ik nooit thuis zijn. Ik kon erg slecht chillen thuis, altijd onrust. Dus ik was altijd de hort op, ging ik naar stal (waar ik een stal kat had). Thuiswerken was ook echt een opgave en daarom heb ik een kat genomen, om meer rust thuis te krijgen en nu had ik ook meer tijd voor een kat, zou hij niet zo lang en veel alleen zitten. Dat is gelukt. Sinds ik een huisdier heb voel ik mij pas echt thuis, kom ik tot rust in mijn huis en kan ik prima dagen thuis zijn. Ik wist niet dat ze zoveel impact hadden!

Een reis kan ook met een huisdier nog. Ja, het is meer geregel. En eerlijk gezegd kan ik niet zo lang van ze gescheiden zijn :o maar het is wel mogelijk. Zeker als m'n ouders kunnen oppassen zou ik 't wel aandurven. Of iemand in huis laten komen om op te passen.