In dubio met hond.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
boyca
Berichten: 1078
Geregistreerd: 14-12-11

Re: In dubio met hond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 11:01

Nederlandse antillen is ook zo een verdien model.
Ze hebben geen sterillisatie programmas en de als je er een hier heen haalt moeten ze ook nog gesteriliseerd worden en heb je ook een hond met een rugzak. Ik zie te veel 'buitenlandse'honden met een rugzak en zeker in corona tijd zijn er heel veel mensen geweest die toen over gingen op een eerste aanschaf van een hond. Ik hoop dat Saba een mooi goed plekje krijgt.

Wpaard

Berichten: 469
Geregistreerd: 08-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-23 12:01

Heb al 3x aangegeven aan de moderator dat het topic gesloten kan worden. Helaas vinden ze dat het topic open mag blijven en heb ik dus geen controle meer.

Voor nu is het de laatste keer dat ik reageer. Nogmaals bedankt voor de tips die ik gekregen heb. Het gaat me meer aan het hart zitten dan ik had gedacht en ik ga met de tips aan de gang. Bedankt

Hettieheks
Berichten: 1251
Geregistreerd: 13-03-12

Re: In dubio met hond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 13:08

Buitenlandse honden inslapen? Leuke grap. Dan is er steeds ruimte voor nieuwe zwerfdieren zo werkt het gewoon als je niet alle problemen aanpakt.

Natuurlijk is er daar broodfok, nog veel meer als in Nederland. Maar dat is er overal ter wereld. Zwerfhonden zijn gewoon echt een heel groot probleem in het Oostblok. Of nou ja de honden? De mensen zijn daarin het probleem. Castreren/steriliseren, zorgen voor een goeie leefomgeving. Niet oppakken en in de asielen smijten. Want dan is er weer ruimte voor een nieuwe zwerfhond. Maar goed dat snappen die Roemenen niet.. of ze willen het niet snappen.

Wat ik overigens ook niet snap is dat dierenliefde bij de grens ophoudt? Waar mijn hond ook vandaan komt.. ik heb de allerleukste hond van heel de wereld.

En cesar oké vinden.. wat hij doet is dieren echt onder druk en dwang overspoelen met situaties waarin ze angstig zijn. Wanneer je hem opzoekt zie je direct filmpjes waarin hij gebeten wordt.. zo goed is hij met honden. En ja het klopt hoor dat er op tv altijd weer te zien is hoe goed of het gaat. Maar dat is tv, hoeveel druk hoeveel dwang heeft daarvoor gezorgd?

Onderliggende emotie aanpakken van je hond en dan rustig gaan trainen is toch een veel mooiere manier? Dan is niet alleen het probleem van jou opgelost maar die van je hond ook. Maar goed wij mensen zijn nou eenmaal zo egocentrisch als wat en hebben daar 9 van de 10 keer geen geduld voor!

Fly_high

Berichten: 3300
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 14:03

Patries90 schreef:
Buitenlandse honden inslapen? Leuke grap. Dan is er steeds ruimte voor nieuwe zwerfdieren zo werkt het gewoon als je niet alle problemen aanpakt.

Natuurlijk is er daar broodfok, nog veel meer als in Nederland. Maar dat is er overal ter wereld. Zwerfhonden zijn gewoon echt een heel groot probleem in het Oostblok. Of nou ja de honden? De mensen zijn daarin het probleem. Castreren/steriliseren, zorgen voor een goeie leefomgeving. Niet oppakken en in de asielen smijten. Want dan is er weer ruimte voor een nieuwe zwerfhond. Maar goed dat snappen die Roemenen niet.. of ze willen het niet snappen.


Ga je lekker? Wat goed dat we in Nederland hier allemaal zoooo veel slimmer zijn dan die Roemenen :') niets met geld en post-comunnistische economie te maken nee, ze willen het gewoon niet snappen stelletje idioten dat ze allemaal in Oostblok zijn :j

Alles wat opgepakt en in asielen geplaatst wordt wordt ook gesteriliseerd. Hoe wil je anders (zonder asielen dus) voor "goede leefomgeving" zorgen? Hordes zwerfhonden die de boel bij elkaar jagen op het platteland zijn ook niet bepaald leuk, gesteriliseerd of niet. En op straat (gesteriliseerd) laten leven gaat niet zo 123 in landen met strenge winters.

Verreweg de meeste zwerfhonden komen niet bij broodfok vandaan, broodfokkers fokken rastype en geen vuilnisbakkies waar asielen mee vol zitten. En achter heel veel onnodige, ongeplande nestjes zit ook menselijke ellende en armoede die niet op te lossen valt met gewoon snappen hoe dat moet

Hettieheks
Berichten: 1251
Geregistreerd: 13-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 14:09

Fly_high schreef:
Patries90 schreef:
Buitenlandse honden inslapen? Leuke grap. Dan is er steeds ruimte voor nieuwe zwerfdieren zo werkt het gewoon als je niet alle problemen aanpakt.

Natuurlijk is er daar broodfok, nog veel meer als in Nederland. Maar dat is er overal ter wereld. Zwerfhonden zijn gewoon echt een heel groot probleem in het Oostblok. Of nou ja de honden? De mensen zijn daarin het probleem. Castreren/steriliseren, zorgen voor een goeie leefomgeving. Niet oppakken en in de asielen smijten. Want dan is er weer ruimte voor een nieuwe zwerfhond. Maar goed dat snappen die Roemenen niet.. of ze willen het niet snappen.


Ga je lekker? Wat goed dat we in Nederland hier allemaal zoooo veel slimmer zijn dan die Roemenen :') niets met geld en post-comunnistische economie te maken nee, ze willen het gewoon niet snappen stelletje idioten dat ze allemaal in Oostblok zijn :j

Alles wat opgepakt en in asielen geplaatst wordt wordt ook gesteriliseerd. Hoe wil je anders (zonder asielen dus) voor "goede leefomgeving" zorgen? Hordes zwerfhonden die de boel bij elkaar jagen op het platteland zijn ook niet bepaald leuk, gesteriliseerd of niet. En op straat (gesteriliseerd) laten leven gaat niet zo 123 in landen met strenge winters.

Verreweg de meeste zwerfhonden komen niet bij broodfok vandaan, broodfokkers fokken rastype en geen vuilnisbakkies waar asielen mee vol zitten. En achter heel veel onnodige, ongeplande nestjes zit ook menselijke ellende en armoede die niet op te lossen valt met gewoon snappen hoe dat moet


Nou daar heb je gelijk in dat economische dingen meespelen. Maar ook het geloof.
Qua snappen… de burgers zelf kunnen we daarin niet zoveel verwijten maar de overheid des te meer! Daarvan vind ik dat je kan en mag verwachten dat ze met meer verstand gaan handelen. Dit is al jaren een enorm probleem en er veranderd niks.

Nikass

Berichten: 16694
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 14:18

Nou weet je, dat verwachtte ik vroeger van de Nederlandse overheid. Maar in dit rijke land kunnen ze alleen maar problemen creëren in plaats van oplossen. Dus oordeel niet te snel over andere landen.

Mijn Spaanse hond is een lot uit de loterij en de kans is groot dat een volgende hond weer een buitenlandse hond wordt. Toppertjes <3

Hettieheks
Berichten: 1251
Geregistreerd: 13-03-12

Re: In dubio met hond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 14:21

Dat heeft niks te maken met snel oordelen. Maar al zeker 10 jaar onderzoek doen en kijken waar we wat kunnen betekenen.
Blijft hoe dan ook op deze manier dweilen met de kraan open. Maar goed dat wat we wel hebben kunnen doen voor de hondjes is het elke keer weer meer dan waard!

Nikass

Berichten: 16694
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 14:25

Ik geloof wel dat je weet waar je het over hebt hoor, maar je manier van formuleren is nogal generaliserend en veroordelend. Misschien terecht, maar het roept wel enige weerstand op.
Ik denk dat ik het verder met je berichten wel eens ben.

Wintu

Berichten: 2949
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 03:01

Fly_high schreef:
Patries90 schreef:
Buitenlandse honden inslapen? Leuke grap. Dan is er steeds ruimte voor nieuwe zwerfdieren zo werkt het gewoon als je niet alle problemen aanpakt.

Natuurlijk is er daar broodfok, nog veel meer als in Nederland. Maar dat is er overal ter wereld. Zwerfhonden zijn gewoon echt een heel groot probleem in het Oostblok. Of nou ja de honden? De mensen zijn daarin het probleem. Castreren/steriliseren, zorgen voor een goeie leefomgeving. Niet oppakken en in de asielen smijten. Want dan is er weer ruimte voor een nieuwe zwerfhond. Maar goed dat snappen die Roemenen niet.. of ze willen het niet snappen.


Ga je lekker? Wat goed dat we in Nederland hier allemaal zoooo veel slimmer zijn dan die Roemenen :') niets met geld en post-comunnistische economie te maken nee, ze willen het gewoon niet snappen stelletje idioten dat ze allemaal in Oostblok zijn :j

Alles wat opgepakt en in asielen geplaatst wordt wordt ook gesteriliseerd. Hoe wil je anders (zonder asielen dus) voor "goede leefomgeving" zorgen? Hordes zwerfhonden die de boel bij elkaar jagen op het platteland zijn ook niet bepaald leuk, gesteriliseerd of niet. En op straat (gesteriliseerd) laten leven gaat niet zo 123 in landen met strenge winters.

Verreweg de meeste zwerfhonden komen niet bij broodfok vandaan, broodfokkers fokken rastype en geen vuilnisbakkies waar asielen mee vol zitten. En achter heel veel onnodige, ongeplande nestjes zit ook menselijke ellende en armoede die niet op te lossen valt met gewoon snappen hoe dat moet


In Roemenië wordt niet gesteriliseerd als de honden in gemeente asielen of in dodingsstations worden geplaatst. Hoe kom je er bij? Dat jij in Tjechie zit, geeft je geen algehele kennis over het Oostblok hoor. Dus praat de boel daar niet schoon. Voor honden is het daar hel op aarde. Moet ik hier wat fotos dumpen ze om mijn verhaal kracht bij te zetten?

marleen_usar

Berichten: 24655
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 08:21

Mijn Roemeen is al jong gecastreerd, castreren doen ze dus wel en dan halen ze ook een stuk oor weg zo dat als hij weer op straat zou lopen dan weten ze dat hij al gecastreerd is.

Hettieheks
Berichten: 1251
Geregistreerd: 13-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 08:34

marleen_usar schreef:
Mijn Roemeen is al jong gecastreerd, castreren doen ze dus wel en dan halen ze ook een stuk oor weg zo dat als hij weer op straat zou lopen dan weten ze dat hij al gecastreerd is.


In dat geval is er een organisatie aan de slag geweest met een dergelijk project. Die zouden daar meer ruimte voor moeten krijgen. Het is alleen jammer dat andere gebieden honden dan weer in de omgeving dumpen waar er hulp wordt geboden. Zo is er op de plek waar die vandaan komen weer ruimte voor nieuwe zwerfhonden. Zo blijft dat cirkeltje maar doorgaan

Fly_high

Berichten: 3300
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 11:11

Wintu schreef:
In Roemenië wordt niet gesteriliseerd als de honden in gemeente asielen of in dodingsstations worden geplaatst. Hoe kom je er bij? Dat jij in Tjechie zit, geeft je geen algehele kennis over het Oostblok hoor. Dus praat de boel daar niet schoon. Voor honden is het daar hel op aarde. Moet ik hier wat fotos dumpen ze om mijn verhaal kracht bij te zetten?


Honden in asielen welke uiteindelijk (in theorie tenminste) bestemd zijn voor adoptie worden wel gesteriliseerd of dat is iig wettelijk verplicht, dat het op veel plekken blijkbaar niet nageleefd wordt, al dan niet door corruptie en geldgebrek is een ander ding. In dodingsstations is het voor zover ik weet niet van toepassing idd.

Dat er nog steeds enorm veel misstanden zijn (die ik helaas ook zelf gezien heb, niet in Roemenië weliswaar maar we hebben het over vergelijkbare schrijnende toestanden denk ik, met uitgemergelde honden zonder enige schuilmogelijkheden die elkaar verwonden en doden) wil niet zeggen dat het in 100% aan het beleid ligt of "die Oostblokkers die het niet willen snappen". Ik durf niet te zeggen dat er goed met zwerfhonden wordt omgegaan in de landen waar we het over hebben (want dat is helaas gewoon niet waar :( en ja veel asielen, vooral in armere gemeentes, zijn nog steeds hel op aarde!) of dat het probleem er niet is, maar ik vind het toch kwalijk hoe het hier wordt neergezet. Heel generaliserend en met wijzende vinger naar die domme buitenlanders, die ook nog zwerfhonden expres zouden doorfokken puur om Nederlanders op te lichten :') En volgens mij weet je net zo goed als ik dat probleem met zwerfhonden in Roemenië niet gaan verdwijnen als Nederlandse stichtingen stoppen met import van die dieren, want daar ligt de oorzaak helemaal niet. Dat is iets wat iemand hier heeft geopperd (Benzz denk ik?) en waar mijn eerste reactie op was :o