Prijsstijging Royal Canin hondenvoer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41549
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 22:10

Mizora schreef:
Ik ben voor nu over op biofood. Niet vanwege de prijs van rc overigens, maar ze lijkt het er goed op te doen. Proplan is over het algemeen ook een zeer mooi voer.

Dat is van Purina, toch? Ik heb bij die naam altijd een meh gevoel.

kwinney
Berichten: 74
Geregistreerd: 07-11-06
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 22:16

Oei dat nu juist niet de bedoeling, ze poept juist nu veel minder met royal canin.
Ik zou volgende maand ermee beginnen, dan moet ik daar nog ff over nadenken

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41549
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 22:20

kwinney schreef:
Oei dat nu juist niet de bedoeling, ze poept juist nu veel minder met royal canin.
Ik zou volgende maand ermee beginnen, dan moet ik daar nog ff over nadenken

Het betekent natuurlijk niet dat jouw hond dat ook gaat doen. Hopelijk valt het mee bij jullie.

Ik vind t voor de onze iig te veel. Dus wij gaan weer terug. Op RC poepte hij max 2x per dag.

Spenk
Berichten: 21743
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Prijsstijging Royal Canin hondenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 22:30

Hier over op biofood dat is niet van purina hoor.

Biofood is mooier voer dan RC :o

Mijn katten doen het er beter op dat op RC.

Mizora

Berichten: 18089
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 22:31

_San87_ schreef:
Mizora schreef:
Ik ben voor nu over op biofood. Niet vanwege de prijs van rc overigens, maar ze lijkt het er goed op te doen. Proplan is over het algemeen ook een zeer mooi voer.

Dat is van Purina, toch? Ik heb bij die naam altijd een meh gevoel.


Pro plan is inderdaad van purina, maar dit is hun mooie voer. Net zoals dat pedigree van dezelfde moederonderneming is als rc.

Interesse in een geweldig leuke sportieve pup? Mijn nest Pocket Peruvian doodles zoeken goede huisjes (eenmaal volwassen zo'n 10kg en 40cm). Geteste en goed bevonden ouderdieren (hd/ed/pl/ecvo)
https://link.marktplaats.nl/m2098783146
Ook zijn hun avonturen te volgen op facebook: Sportkennel "Be active with"

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41549
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 22:37

Mizora schreef:
_San87_ schreef:

Dat is van Purina, toch? Ik heb bij die naam altijd een meh gevoel.


Pro plan is inderdaad van purina, maar dit is hun mooie voer. Net zoals dat pedigree van dezelfde moederonderneming is als rc.

Goed te weten dat ze ook fatsoenlijk voer hebben :=.

kwinney
Berichten: 74
Geregistreerd: 07-11-06
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 23:08

_San87_ schreef:
kwinney schreef:
Oei dat nu juist niet de bedoeling, ze poept juist nu veel minder met royal canin.
Ik zou volgende maand ermee beginnen, dan moet ik daar nog ff over nadenken

Het betekent natuurlijk niet dat jouw hond dat ook gaat doen. Hopelijk valt het mee bij jullie.

Ik vind t voor de onze iig te veel. Dus wij gaan weer terug. Op RC poepte hij max 2x per dag.


Oke, die van mij 3x per dag, voorheen toen hij ander voer kreeg wel 6-7x per dag. Kan het uiteraard wel uit proberen.
Dankjewel

Schuur_

Berichten: 4866
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Prijsstijging Royal Canin hondenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 23:20

Ik las eerder in het topic over Darf brokken. Iemand ervaring mee? Ik voer nu Hubertus Gold en ben in principe tevreden maar het is wachten tot ik vanuit België het ook niet meer kan bestellen uit Duitsland. Voor NL kan dit al niet meer met resultaat dat ik in NL 57 euro betaal en in DE 43 euro voor dezelfde zak. Helaas geen winkel die het verkoopt over de grens, Mönchengladbach is me te ver rijden

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!

bribro
Berichten: 148
Geregistreerd: 12-12-14
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 23:21

Die van ons krijgen RC Anallergenic, we hebben 2 honden met een allergie. Ik was ondanks de prijsstijging nog niet meteen van plan om over te stappen naar een ander merk want onze dierenarts vindt voor allergie RC toch echt het beste. Maar beide honden zijn vorige week gestopt met brokken eten. Eerst de ene hond en twee dagen later de andere hond. Het staat ze allebei ineens enorm tegen, eten er geen hap meer van. Terwijl we normaal een anti-schrokbak gebruiken om te zorgen dat ze het niet te snel eten en we het al jaren voeren. Nu dus noodgedwongen over op een ander merk, is een hele zoektocht. En hoe dan ook best prijzig, omdat de meeste brokken dus niet geschikt zijn.

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 23:46

Een buitensporige verhoging bij RC.

Toch blijft RC gewoon bij ons in het assortiment. Het is volkomen idioot dat winkelketens en webshops de klant geen royal canin willen verkopen omdat zij de verhoging buitensporig vinden. Wanneer mijn klant het wil kopen dan ga ik toch zeker niet zeggen dat hij dat niet mag.

Wil een klant wat anders dan zijn er voldoende alternatieven. Zeker in de gewone voeders.

Maar de keuze maken voor de klant dat die het niet meer kan kopen is absurd.

Schuur_

Berichten: 4866
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Prijsstijging Royal Canin hondenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 07:11

Ik denk dat winkels via een verkoopstop andere prijsafspraken willen maken.

Hier in BE hebben we een supermarkt die ook met gestrekt been onderhandelingen in gaat waardoor er soms weken geen cola meer te krijgen is.

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!

eefjuh20
Berichten: 561
Geregistreerd: 06-02-07

Re: Prijsstijging Royal Canin hondenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 08:40

Wij voerden onze hondjes ook Royal canin maar vanwege de prijsstijging zijn we overgegaan op Farmfood..Ook niet goedkoop maar toch merk ik aan 1 van de hondjes dat ze nu ook veel meer energie heeft dan toen ze Royal canin kreeg.
Het was alleen even een gedoe met overstappen aangezien we van krokante naar geperste brok gingen.

Flip b welsh

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 09:30

Schuur_ schreef:
Ik denk dat winkels via een verkoopstop andere prijsafspraken willen maken.

Hier in BE hebben we een supermarkt die ook met gestrekt been onderhandelingen in gaat waardoor er soms weken geen cola meer te krijgen is.


Dat is toch ook absurd, de supermarkt gaat dan bepalen dat je je favoriete merk cola niet mag drinken, omdat zij het te duur vinden. Laat dat lekker over aan de consument. Vind je het te duur worden dan neem je wat anders…

Gaabje
Berichten: 922
Geregistreerd: 22-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 09:38

bribro schreef:
Die van ons krijgen RC Anallergenic, we hebben 2 honden met een allergie. Ik was ondanks de prijsstijging nog niet meteen van plan om over te stappen naar een ander merk want onze dierenarts vindt voor allergie RC toch echt het beste. Maar beide honden zijn vorige week gestopt met brokken eten. Eerst de ene hond en twee dagen later de andere hond. Het staat ze allebei ineens enorm tegen, eten er geen hap meer van. Terwijl we normaal een anti-schrokbak gebruiken om te zorgen dat ze het niet te snel eten en we het al jaren voeren. Nu dus noodgedwongen over op een ander merk, is een hele zoektocht. En hoe dan ook best prijzig, omdat de meeste brokken dus niet geschikt zijn.


Hoi Bribro, sinds wanneer krijgen ze anallergenic? Die van ons kreeg van anallergeen en hypoallergeen voer verstopping waardoor hij stopte met eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 10:39

robert45 schreef:
Schuur_ schreef:
Ik denk dat winkels via een verkoopstop andere prijsafspraken willen maken.

Hier in BE hebben we een supermarkt die ook met gestrekt been onderhandelingen in gaat waardoor er soms weken geen cola meer te krijgen is.


Dat is toch ook absurd, de supermarkt gaat dan bepalen dat je je favoriete merk cola niet mag drinken, omdat zij het te duur vinden. Laat dat lekker over aan de consument. Vind je het te duur worden dan neem je wat anders…
Deden meer supermarkten dat maar, de prijzen beschermen voor de consument. :')

higgins

Berichten: 1137
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 12:33

Renske is nu in de aanbieding bij Ranzijn, of het is net afgelopen
Ik had net een zak gekocht ... beetje jammer

Renske is hypoallergeen, ik vind het een hele fijne brok

Carnis worst ( houdbaar ) is van 2,20 naar 2,70 gestegen voor 200 gram :\
Online goedkoper, maar met 1 klein hondje van 6 kilo, dan zit ik weer met verzendkosten of een voorraad van maanden :P

“Winter is coming”

Lay_D

Berichten: 3712
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 12:34

viola schreef:
Hier ook een van de honden op de RC urinary S/O. Ik heb al even zitten zoeken naar een alternatief, maar ik voer de mini brokjes en heb nog geen andere gevonden die ook mini brokjes heeft. Dus mocht iemand een idee hebben hou ik me aanbevolen.


Wat versta jij onder klein?
Wij voeren heart & kidney support van Specific en ik vind hun brok persoonlijk klein ( zeker voor ons formaat hond). De onze verdroeg de RC urinary s/o niet.

Dit zijn de brokjes van heart & kidney support van Specific:

Afbeelding

Pablo, A star in heaven. 7-7-1997- 15-04-2013
Minipret, Woezel en Pip <3 <3
Maak de kleine dingen groots.
Als het even niet kan zoals het moet,dan moet het even zoals het kan!

viola

Berichten: 2030
Geregistreerd: 24-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 16:39

_San87_ schreef:
kwinney schreef:

Ik heb van de dierenarts een proefzakje gekregen, zijn hele kleine brokjes. Sanimed
Ik fa nu op dit voer over

Dit merk voeren wij nu ook aan de meneer met nierfalen. Hij moet echt 5x per dag poepen nu en hij laat atoomscheten :.

Als deze zak op is, gaan we weer naar RC renal, denk ik.


Ik zal er eens naar kijken. Proberen kan nooit kwaad, dan zie ik vanzelf hoe ze er op reageert.

Ik heb liefst zo klein mogelijke brokjes. Ik heb een schrokopje (van 5 kilo) die niet kauwt. Met een grote slowfeeder gaat het eten nog redelijk beheerst, maar daarvoor heb ik dus liefst zo klein mogelijke brokjes. Zodat er veel brokjes verspreid liggen en ze echt een beetje gaat zoeken. Grotere brokjes kauwt ze ook niet, alleen als ik ze los uit de hand geef probeert ze te kauwen, maar krijgt ze dat vaak niet voor elkaar (oud en nog maar een slecht gebit over)

bribro
Berichten: 148
Geregistreerd: 12-12-14
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 16:59

Gaabje schreef:
bribro schreef:
Die van ons krijgen RC Anallergenic, we hebben 2 honden met een allergie. Ik was ondanks de prijsstijging nog niet meteen van plan om over te stappen naar een ander merk want onze dierenarts vindt voor allergie RC toch echt het beste. Maar beide honden zijn vorige week gestopt met brokken eten. Eerst de ene hond en twee dagen later de andere hond. Het staat ze allebei ineens enorm tegen, eten er geen hap meer van. Terwijl we normaal een anti-schrokbak gebruiken om te zorgen dat ze het niet te snel eten en we het al jaren voeren. Nu dus noodgedwongen over op een ander merk, is een hele zoektocht. En hoe dan ook best prijzig, omdat de meeste brokken dus niet geschikt zijn.


Hoi Bribro, sinds wanneer krijgen ze anallergenic? Die van ons kreeg van anallergeen en hypoallergeen voer verstopping waardoor hij stopte met eten.


Echt al heel lang, de oudste al 5 jaar, denk ik de jongste nu een jaar. En geen last van verstopping, dus dat zal de reden niet zijn. Royal Canin geeft aan dat door een wijziging in het productieproces van de anallergenic er kennelijk een probleem is met coating van de brok. Ik denk dat het daardoor komt. We krijgen nog nieuwe zakken van RC om te kijken of hij dat wel eet. Vind het zelf wel opvallend dat het samenvalt met de prijsstijging, maar kan gewoon toeval zijn natuurlijk.

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 17:14

Schuur_ schreef:
Ik las eerder in het topic over Darf brokken. Iemand ervaring mee? Ik voer nu Hubertus Gold en ben in principe tevreden maar het is wachten tot ik vanuit België het ook niet meer kan bestellen uit Duitsland. Voor NL kan dit al niet meer met resultaat dat ik in NL 57 euro betaal en in DE 43 euro voor dezelfde zak. Helaas geen winkel die het verkoopt over de grens, Mönchengladbach is me te ver rijden


Ik heb de Darf Regular gevoerd, gekozen vanwege het hoge vleesaandeel en was erg tevreden. Maar na een paar zakken te hebben gevoerd begon mijn hond het er slecht op te doen (na het eten ineens de vloer/tapijt likken). Zelf dacht ik dus aan tekorten en nu overgestapt op de Natural Fresh (was laatst eens in de aanbieding bij de Welkoop 50% korting) en is het vloer likken gestopt.

Instagram: icehorse_drifandi | sebbiethecorgi
Drífandi frá Ponjée & Sebbie <3

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 14:58

zag dit topic en ik voer normaal RC high fibre van Gastro, ik betaal nu 130 euro voor 14 kilo en met 4 honden tikt het wel aan, heeft iemand advies voor een glijksoortig voer?

edit ik woon in Zweden maar hier is veel voer beschikbaar wat ook in NL is

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3

troetjoek
Berichten: 153
Geregistreerd: 08-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 18:23

Voor de liefhebber heb ik nog een grote zak royal Canin gastro staan.
Liefst wel ophalen omdat het zo'n grote zak is

insun
Berichten: 677
Geregistreerd: 20-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 22:51

KarmaChansy schreef:
zag dit topic en ik voer normaal RC high fibre van Gastro, ik betaal nu 130 euro voor 14 kilo en met 4 honden tikt het wel aan, heeft iemand advies voor een glijksoortig voer?

edit ik woon in Zweden maar hier is veel voer beschikbaar wat ook in NL is


Waarom voer je dit aan 4 honden? 1 Hond met spijsverteringsproblemen oké, maar 4 ?

Veel mensen danken hun goed geweten aan hun slecht geheugen.

Many
Berichten: 8275
Geregistreerd: 30-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 17:53

Schuur_ schreef:
Ik las eerder in het topic over Darf brokken. Iemand ervaring mee? Ik voer nu Hubertus Gold en ben in principe tevreden maar het is wachten tot ik vanuit België het ook niet meer kan bestellen uit Duitsland. Voor NL kan dit al niet meer met resultaat dat ik in NL 57 euro betaal en in DE 43 euro voor dezelfde zak. Helaas geen winkel die het verkoopt over de grens, Mönchengladbach is me te ver rijden

Ik voer Darf brokken aan mijn honden. Erg tevreden over, ze eten het met smaak en hebben mooie harde keutels. De prijs vind ik erg netjes voor wat je krijgt en het wordt altijd snel geleverd (weet alleen niet hoe hun levering aan België is). Mocht je overstappen op Darf, houd er dan wel rekening mee dat het een geperste brok is, en dus geen krokante brok zoals Hubertus Gold. Je kunt Darf en Hubertus dus niet met elkaar mengen.

Schuur_

Berichten: 4866
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Prijsstijging Royal Canin hondenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 18:02

Klopt, ik heb ooit Dog Lovers Gold koud geperst gevoerd. Nu net vandaag een zak Darf geleverd gekregen en na de Hubertus Gold ga ik over op Darf om dat te proberen. Als ik de poepproductie in de gaten hou is het nu wel erg veel en de Darf zou ik eventueel ook nog 10km van hier kunnen halen en als het via de post gaat is het geen verzendkosten.

Ook de samenstelling staat me wel aan. Geen mais of rijst vanboven in de lijst en pas onderaan 5% gierst. De rest vlees, wortel etc.

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bellizdej, eva1969, Flux, mvdende, Nickeltje, RianneH, The_Cat, Traiectum en 107 bezoekers