Ratjes, wie heeft ze nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Felicxa

Berichten: 2415
Geregistreerd: 04-06-14

Ratjes, wie heeft ze nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-23 12:42

Hallo,

sinds gisteren heb ik 2 ratjes mogen verwelkomen bij mij in huis: Sokka en Zuko :)

De heren zijn al wat ouder (ong een jaartje oud) maar daarom zeker niet minder leuk. Ik merk al echt dat ze allebei een verschillende persoonlijkheid hebben. Waar de ander de grootste acrobatische capriolen uit probeert te halen, zit die ander lekker te chillen in zn holletje. Echt super leuk om naar de kijken.

Ik vroeg me af of er nog meer mensen op bokt zijn die ratjes houden. Misschien kunnen we foto’s uitwisselen en tips over verrijking, activiteiten en huisvesting! Dit is mijn eerste keer ratjes houden dus voor mij is het allemaal nog heel nieuw en ik wil graag het beste voor ze :)

Goudhaan1

Berichten: 648
Geregistreerd: 02-04-20

Re: Ratjes, wie heeft ze nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 13:08

Ja! Ik heb er nu nog 3, van bijna een jaartje oud. 2 Siamezen en een zwarte Japanner <3 Ik reageer straks als ik thuis ben even uitgebreider, ik kan namelijk wel úren over ze praten :)

DDDara
Berichten: 969
Geregistreerd: 30-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 13:43

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd omdat het niet aan de regels van Bokt voldoet

Cabelona

Berichten: 1698
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Re: Ratjes, wie heeft ze nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 13:47

Ratjes zijn zo leuk. Ik heb ze een aantal jaar als huisdier gehad.
Zodra mijn zoon interesse gaat krijgen in huisdieren zullen we zeker weer ratjes overwegen.
Er is een groot ratjes topic op het forum, maar volgens mij de laatste tijd niet zo actief meer, maar er staat enorm veel informatie in. [BB-HK] Ratteneigenaren verzamel u!!

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 13:48

Cabelona schreef:
Ratjes zijn zo leuk. Ik heb ze een aantal jaar als huisdier gehad.
Zodra mijn zoon interesse gaat krijgen in huisdieren zullen we zeker weer ratjes overwegen.
Er is een groot ratjes topic op het forum, maar volgens mij de laatste tijd niet zo actief meer, maar er staat enorm veel informatie in. [BB-HK] Ratteneigenaren verzamel u!!


Ja ik vond ze ook zo leuk! Wie weet ooit weer, blijf er een zwak voor houden.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 13:50

DDDara schreef:
Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd omdat het niet aan de regels van Bokt voldoet

Nah wat een vreemde reactie hierboven?

Net alsof iemand zoiets vraagt over Arabieren en je post zielige foto's van je sponsor paardje van Brooke Hospital.

On topic: leuk zo'n topic :)

Ik heb (nog) geen ratjes, maar ik volg graag.

Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 13:50

Ik heb jaren ratten gehad, mix van rattery- en opvangratjes. Toen jaren gestopt en nu toch weer begonnen met 3 dames van een rattery. Wel meteen op jonge leeftijd laten steriliseren deze keer. Want ik blijf het rot vinden dat ze vaak zo naar aan hun einde komen. :(:)

Ik heb btw getemt op dat bericht met die rattenbestrijding. Echt BS in een topic over huisdierratjes. Een beetje hetzelfde als ik in ieder veulentopic een foto van een paardenbiefstuk plaats.

Goudhaan1

Berichten: 648
Geregistreerd: 02-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 13:52

DDDara schreef:
Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd omdat het niet aan de regels van Bokt voldoet


Wat een belachelijke, onsmakelijke reactie. #doeslief.

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Ratjes, wie heeft ze nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 14:02

Reactie hierboven ook getemd -O-

Ik heb ze jaren terug gehad! Twee dames. Vond het zulke leuke huisdieren! Ontzettend slim, heel makkelijk zindelijk te maken en trucjes te leren. Ook waren ze mega lief, ze hebben nooit gebeten en zochten je altijd op als je de kamer in kwam. Het enige nadeel vond ik de ontzettende stank... Ik was toen ik ze had nog een tiener en moest ze op mijn slaapkamer houden, ondanks dat ik elke week de hele kooi inclusief tralies schoonmaakte blijft de geur echt sterk. Maar mochten er ooit nog knaagdieren komen zou ik het zeker weer overwegen!

Vind het dus ook heel leuk met jullie mee te kijken <3

Brainless

Berichten: 29721
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 14:03

Ailill schreef:
Nah wat een vreemde reactie hierboven?

Net alsof iemand zoiets vraagt over Arabieren en je post zielige foto's van je sponsor paardje van Brooke Hospital.

Of een foto van je net ingeslapen arabier -O-

Eleeke

Berichten: 2028
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Ratjes, wie heeft ze nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 14:18

Ja , ik heb zes mannen op dit moment . Heb al jaaaaaaaaaren ratten. Heerlijke huisdieren, zo slim.
Aan mensen die ze niet kennen zeg ik altijd dat het een soort kleine honden zijn. Je kan ze van alles leren en ze zijn super aanhalig.

soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 14:19

Wij hebben ze ook heel lang gehad en ik vond het super leuke en lieve huisdieren. Ik kan me goed voorstellen dat we er over een paar jaar wel weer opnieuw aan beginnen.
Het grootste nadeel vond ik dat ze zo kort leven. Ellendig, telkens weer dat afscheid nemen.

Eleeke

Berichten: 2028
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 14:21

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd omdat het niet aan de regels van Bokt voldoet

Eleeke

Berichten: 2028
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 14:26

Hier drie van de zes , ik had ze mee naar een keuring waar ze fotoshoots hadden

Afbeelding

Eleeke

Berichten: 2028
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Ratjes, wie heeft ze nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 14:28

En mijn kooi

Afbeelding

Goudhaan1

Berichten: 648
Geregistreerd: 02-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 14:29

Eleeke schreef:
Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd omdat het niet aan de regels van Bokt voldoet


Maar ook het feit dat je je kind er zo bij laat poseren. Huh? Ik heb er écht een heel naar gevoel aan overgehouden.

On-topic:
Ratjes worden niet voor niks ook wel pocket-puppies genoemd :j
Ze zijn belachelijk slim, wassen je, kunnen zelfs kwispelen, ik word er altijd erg blij van <3

office
Berichten: 803
Geregistreerd: 24-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 14:41

Ik heb jarenlang ratjes gehad leerde ze kunstjes ook.Hele leuke huisdiertjes maar ze worden niet heel oud .Ze kregen vrijwel allemaal tumoren of long problemen waardoor ik ze in moest laten slapen.Dat deed me zo n verdriet dat ik er mee gestopt ben om ze te houden.
Maar ze zijn echt waanzinnig schattig ☺️.

mriek1990

Berichten: 711
Geregistreerd: 31-10-10
Woonplaats: Emmen

Re: Ratjes, wie heeft ze nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 15:20

Hallo!
Hier twee dames dumbo ratjes.
Lilo en Loa heten ze, zijn nu iets meer dan 1 jaar oud.
Ben echt gek op ratten, heb ze als kind ook lang als huisdier gehad.
Zoveel leuker dan een cavia of konijn O:)
Helaas heeft Loa een tumor, dus ik ben benieuwd hoe lang ze nog bij ons is.
Afbeelding
Lilo is de witte, Loa de grijze.

Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 15:40

November108 schreef:
Reactie hierboven ook getemd -O-

Ik heb ze jaren terug gehad! Twee dames. Vond het zulke leuke huisdieren! Ontzettend slim, heel makkelijk zindelijk te maken en trucjes te leren. Ook waren ze mega lief, ze hebben nooit gebeten en zochten je altijd op als je de kamer in kwam. Het enige nadeel vond ik de ontzettende stank... Ik was toen ik ze had nog een tiener en moest ze op mijn slaapkamer houden, ondanks dat ik elke week de hele kooi inclusief tralies schoonmaakte blijft de geur echt sterk. Maar mochten er ooit nog knaagdieren komen zou ik het zeker weer overwegen!

Vind het dus ook heel leuk met jullie mee te kijken <3


Ik denk dat met de huidige kennis je in principe gewoon vrouwtjes kunt houden zonder dat je iets ruikt!! :)

Bij ons staan ze in de huiskamer en de enige die je ooit ruikt is de hamster met suikerziekte. En ik ga echt niet iedere week de hele kooi verschonen. :') Ik heb alle rathatende mensen uit mn familie gevraagd voor een oprechte mening en ze ruiken ze echt niet.

Geen houten speelgoed of trapjes, hoektoiletjes met een plassteen en Back2Nature bodembedekking erin. Kartonsnippers als bodembedekker, een dikke laag, en ik heb tea bag bedding in de hangmatten en huisjes zodat dat de plasjes opzuigt en je langer met je hangmatjes kan doen.

DDDara
Berichten: 969
Geregistreerd: 30-11-11

Re: Ratjes, wie heeft ze nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 16:19

Jullie zijn snel beledigd zeg. Ik vond het wel een goede grap, gezien de vraagstelling.....
Ratjes, wie heeft ze ook? Ik dus!
Als er gewoon stond ik heb een nieuwe rat of welk hok heb jij zou ik niet gereageerd hebben. Maar op deze vraag vond ik het grappig.

Maar we hebben blijkbaar een ander gevoel voor humor.

En waarom mijn zoontje trots op de foto staat is natuurlijk omdat hij onzettend hard heeft geholpen de ratten te vangen. De foto is dan ook mee naar school geweest en hij heeft er voor de klas over mogen vertellen.

Verder ben ik zeker geen ratten hater alleen iedereen haat overlast van die beesten. Dus dan moet je ze wel bestrijden.

Jullie veel plezier met jullie ratjes. Want als je er geen last van hebt zijn het hele leuke beesten.

Brainless

Berichten: 29721
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 16:25

DDDara schreef:
Jullie zijn snel beledigd zeg. Ik vond het wel een goede grap, gezien de vraagstelling.....
Ratjes, wie heeft ze ook? Ik dus!.

Je hebt geen ratjes.. je had ze.
TS vraagt wie hier ratjes houden.. jij houdt ze niet.
Daarnaast is het niet netjes dode dieren te spammen in een normaal topic van een ander.

Hier bestrijden wij ook ratten, maar daar maak ik geen trotste foto van en al helemaal niet met mijn (jonge) kinderen om daarover te lopen op te scheppen.
Mijn kinderen hebben ook geholpen met het slachten van kippen, maar ik plaats ook geen kippen zonder kop foto's hier als iemand vraagt wie er kippen heeft.

DDDara
Berichten: 969
Geregistreerd: 30-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 16:31

Brainless schreef:
DDDara schreef:
Jullie zijn snel beledigd zeg. Ik vond het wel een goede grap, gezien de vraagstelling.....
Ratjes, wie heeft ze ook? Ik dus!.

Je hebt geen ratjes.. je had ze.
TS vraagt wie hier ratjes houden.. jij houdt ze niet.
Daarnaast is het niet netjes dode dieren te spammen in een normaal topic van een ander.

Hier bestrijden wij ook ratten, maar daar maak ik geen trotste foto van en al helemaal niet met mijn (jonge) kinderen om daarover te lopen op te scheppen.
Mijn kinderen hebben ook geholpen met het slachten van kippen, maar ik plaats ook geen kippen zonder kop foto's hier als iemand vraagt wie er kippen heeft.


Ik heb nog steeds ratten welliswaar steeds minder, maar ik snap je punt.
Al had ik verwacht dat er wel meer mensen met een beetje foute humor zouden zijn......

Eleeke

Berichten: 2028
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 16:37

DDDara schreef:
Jullie zijn snel beledigd zeg. Ik vond het wel een goede grap, gezien de vraagstelling.....
Ratjes, wie heeft ze ook? Ik dus!
Als er gewoon stond ik heb een nieuwe rat of welk hok heb jij zou ik niet gereageerd hebben. Maar op deze vraag vond ik het grappig.

Maar we hebben blijkbaar een ander gevoel voor humor.

En waarom mijn zoontje trots op de foto staat is natuurlijk omdat hij onzettend hard heeft geholpen de ratten te vangen. De foto is dan ook mee naar school geweest en hij heeft er voor de klas over mogen vertellen.

Verder ben ik zeker geen ratten hater alleen iedereen haat overlast van die beesten. Dus dan moet je ze wel bestrijden.

Ik snap achteraf dat het voor jou een grap was. Maar daar was het topic niet helemaal naar denk ik.

Jullie veel plezier met jullie ratjes. Want als je er geen last van hebt zijn het hele leuke beesten.


Als jij trots over je nieuwe veulen vertelt ( want Ts heeft er net twee als huisdier en wil tips ) , dan wil je toch ook geen fotos van een paardenslager die z'n verzameling pas geslachte veulens laat zien ?

DDDara
Berichten: 969
Geregistreerd: 30-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 16:43

Ik zou daar persoonlijk niet zo veel moeite mee hebben, ik het ook niets tegen paardenvlees enz.
En als mijn vraagstelling zo zou zijn dat ik de grap zou begrijpen zou ik er om kunnen lachen ook.

Daarbij ben ik gek op alle dieren en zou ik nooit een rat kunnen dood maken daarom ben ik ontzettend blij dat de honden dat zo goed kunnen.

Fly_high

Berichten: 3298
Geregistreerd: 01-09-20

Re: Ratjes, wie heeft ze nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 19:02

Maar je "grap" sluit juist helemaal niet aan bij de vraagstelling in het eerste bericht...

Ik vind het behoorlijk onbeschoft en kinderachtig van je, net zoals niet-paardenmensen die heel nodig iets over kun paardenbiefstuk consumptie moeten vertellen zodra ze te horen krijgen dat je een paard hebt :')