Hond met (nek)hernia?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_Mir
Berichten: 1357
Geregistreerd: 01-01-20

Hond met (nek)hernia?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-22 23:11

Wij hebben een teckel die redelijk op leeftijd is. Enkele weken geleden begon ze ineens te piepen. Ze bewoog haar kopje niet meer en liep met de neus over de grond. Ook begon ze te hijgen, duidelijk pijn dus. Dierenarts gebeld dat ik het liefst direct langs wilde komen. Mijn eigen dierenarts zat vol dus ben ik naar een andere gegaan.

Ze hebben haar kop bepaalde richtingen in bewogen en dit liet ze toe. Ze gaven pijnstillers mee en ze knapte weer op. Week later weer hetzelfde verhaal. Ik ben toen via mijn dierenarts doorverwezen naar een neuroloog voor een MRI scan. Op het moment van de afspraak ging het prima met haar en zagen ze geen aanleiding voor een scan. Bij het onderzoek liet ze alles toe, dus hup terug naar huis. Nu gisteren gebeurde het weer. Ze gilde uit het niets en kroop weer ineen, het ziet eruit alsof je door je rug bent gegaan. Ik ben pijnstillers gaan halen bij eigen dierenarts. Ik heb nu voor a.s woensdag de MRI scan gepland staan, omdat ik wil weten wat er aan de hand is.

Het vreemde hieraan is dat ze na de pijnstillers een lange tijd goed is, tot ze een gekke beweging maakt lijkt het. Woensdag weet ik hopelijk meer, maar zijn er mensen die dit herkennen ?


Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16127
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Re: Hond met (nek)hernia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 00:23

Ja, dit herken ik zeker. Onze pinscher heeft precies hetzelfde gehad, ze liep ineens best vreemd alsof ze haar koppie niet meer omhoog kreeg maar ook niet helemaal naar beneden. De DA dacht ook aan een nekhernia. Wij hebben pijnstillers voor haar gekregen en een spierontspanner. Bij ons dametje is het tot nu toe niet meer terug geweest. (Klein jaar geleden). Echter lukt omrollen haar sindsdien niet meer. Verder gelukkig geen klachten.

missK
Berichten: 813
Geregistreerd: 10-06-06

Re: Hond met (nek)hernia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 00:28

Onze teckel is bijna 17 geworden en heeft ook paar keer hernia gehad, maar gelukkig wel altijd hersteld.
Pijnstiller met daarnaast een vrij hoge dosering Traumeel S en Puur Herny.

Ook hebben we haar direct laten behandelen met onder andere acupunctuur bij praktijk Den Hoek.

Regulier kunnen ze vrij weinig behalve pijnstiller geven en eventueel opereren, maar dat is helaas ook niet altijd de oplossing

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 08:45

Ja hoor herkenbaar!
Mijn frans bulletje heeft een nekhernia gehad. Eerst had hij wat jouw hondje heeft: soms last maar met een poos pijnstillers nemen en rust ging het weer voorbij, tot die ene keer. Toen had hij zo’n erge aanval met uitval van zijn achterste pootjes dat hij geopereerd moest worden. 6 jaar was hij toen. Uiteindelijk is hij op 11-jarige leeftijd ingeslapen.

Veel beterschap voor je hondje!

Don't take anything for granted

Dagahra

Berichten: 879
Geregistreerd: 22-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 21:43

Ik heb zeer goede ervaringen met deze kliniek: https://dierenkliniekivd.nl/

Hele fijne orthomanuele dierenarts. Heeft mijn verlamde hond, weer aan het lopen gekregen. Kon beide achterpoten totaal niet meer bewegen. Minimale reactie nog op pijnprikkel.

Bewust voor geen mri gekozen, ivm de keus om sowieso niet te opereren. Omdat de kans van slagen zeer laag zou zijn.

nereids

Berichten: 503
Geregistreerd: 01-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 21:46

Dagahra schreef:
Ik heb zeer goede ervaringen met deze kliniek: https://dierenkliniekivd.nl/

Hele fijne orthomanuele dierenarts. Heeft mijn verlamde hond, weer aan het lopen gekregen. Kon beide achterpoten totaal niet meer bewegen. Minimale reactie nog op pijnprikkel.

Bewust voor geen mri gekozen, ivm de keus om sowieso niet te opereren. Omdat de kans van slagen zeer laag zou zijn.


Deze kliniek is zeker aan te raden!

_Mir
Berichten: 1357
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-22 23:09

missK schreef:
Onze teckel is bijna 17 geworden en heeft ook paar keer hernia gehad, maar gelukkig wel altijd hersteld.
Pijnstiller met daarnaast een vrij hoge dosering Traumeel S en Puur Herny.

Ook hebben we haar direct laten behandelen met onder andere acupunctuur bij praktijk Den Hoek.

Regulier kunnen ze vrij weinig behalve pijnstiller geven en eventueel opereren, maar dat is helaas ook niet altijd de oplossing


Hoe hebben ze gezien dat het een hernia was ?

_Mir
Berichten: 1357
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-22 23:11

nereids schreef:
Dagahra schreef:
Ik heb zeer goede ervaringen met deze kliniek: https://dierenkliniekivd.nl/

Hele fijne orthomanuele dierenarts. Heeft mijn verlamde hond, weer aan het lopen gekregen. Kon beide achterpoten totaal niet meer bewegen. Minimale reactie nog op pijnprikkel.

Bewust voor geen mri gekozen, ivm de keus om sowieso niet te opereren. Omdat de kans van slagen zeer laag zou zijn.


Deze kliniek is zeker aan te raden!


Dankjewel voor jullie bericht!
Ik zie alleen dat ze helaas op korte termijn geen plaats hebben.

Kinke

Berichten: 20513
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Hond met (nek)hernia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 23:22

onze hond had hetzelfde, 14 en gewoon af. Wij hebben hem in laten slapen. Wij vonden dat het niets meer toevoegde voor hem om met pijnstillers e.d. aan de slag te gaan

_Mir
Berichten: 1357
Geregistreerd: 01-01-20

Re: Hond met (nek)hernia?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-23 01:27

Update..

De uitslag van de MRI-scan was overduidelijk een nekhernia.

Nu adviseert deze dierenarts toch wel een operatie aan. Ik zelf gaf aan dat ik het eea gelezen had over orthomanueel therapie? De arts gaf aan dat ze hier niets over kon zeggen en dat het zeker niet meer schade mag aanbrengen.

Wellicht dan toch maar opereren?
Ik bel ze komende week terug, maar weet nog niet wat wijsheid is.

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Hond met (nek)hernia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 01:44

Zoals ik boven als even vertelde is mijn hondje daar destijds ook aan geopereerd en was hij vrij snel hersteld van die operatie. Enkel, best prijzig.

Don't take anything for granted

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 01:56

Onze vorige hond heeft dit ook gehad. Pijnstilling en ontstekingsremmer en echt rust. Is helemaal beter geworden. Vaak treed er ook zwelling op omdat een schijf klem zit vandaar dat onze da ook een antibiotica gaf.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Dagahra

Berichten: 879
Geregistreerd: 22-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 10:10

_Mir schreef:
Update..

De uitslag van de MRI-scan was overduidelijk een nekhernia.

Nu adviseert deze dierenarts toch wel een operatie aan. Ik zelf gaf aan dat ik het eea gelezen had over orthomanueel therapie? De arts gaf aan dat ze hier niets over kon zeggen en dat het zeker niet meer schade mag aanbrengen.

Wellicht dan toch maar opereren?
Ik bel ze komende week terug, maar weet nog niet wat wijsheid is.

Lees je goed in over orthomanuele dierenartsen. Ik lees veel succesverhalen.

Zelf heb ik 2 succesverhalen, mijn vorige berner heb ik ook op een dag verlamd aangetroffen (heb wel pech :+ ) En daarmee ben ik naar Kreupeldier geweest, inmiddels met pensioen. Maar na aantal weken kon mijn berner weer lopen.

Ik zou dier met Ruggengraat gewoon bellen, soms kun je eerder terecht. Ik kon zelfs nog dezelfde dag terecht met mijn mechelaar.

En anders even googlen, er zijn meer orthomanuele dierenartsen.

marleen_usar

Berichten: 24642
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 19:18

www.kreupeldier.nl ze hebben een lange wachtlijst maar kunnen heel veel voor je doen, operatie zou ik zelf echt nog niet doen.

Dagahra

Berichten: 879
Geregistreerd: 22-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 08:04

marleen_usar schreef:
https://www.kreupeldier.nl ze hebben een lange wachtlijst maar kunnen heel veel voor je doen, operatie zou ik zelf echt nog niet doen.

Is met pensioen :)

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Hond met (nek)hernia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 09:23

Dr. Aharon is idd met pensioen.

Je kunt dierenkliniek IVD proberen, ik ken haar persoonlijk en weet dat ze heel druk is maar ik raad je aan haar echt even te bellen of Jacha Heukels, met beide heb ik zeer goede ervaringen, er zijn er meer maar die ken ik niet.
Wat je ook doet, ga niet opereren voordat je met een orthomanueel dierenarts gesproken hebt, soms kunnen zij namelijk net zo goed helpen als een operatie dat kan.

https://www.instagram.com/adutchbookreviewer
Mijn bookstagram pagina met recensies, boekentips en nog veel meer.
https://www.facebook.com/Neelashondenleven
Alles over mijn hond Neela en informatieve blogs over honden!

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Hond met (nek)hernia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 09:24

Je kunt ook op FB advies vragen in teckelgroepen met betreft nekhernia's.

https://www.instagram.com/adutchbookreviewer
Mijn bookstagram pagina met recensies, boekentips en nog veel meer.
https://www.facebook.com/Neelashondenleven
Alles over mijn hond Neela en informatieve blogs over honden!

_Mir
Berichten: 1357
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-23 21:04

Amandavd schreef:
Dr. Aharon is idd met pensioen.

Je kunt dierenkliniek IVD proberen, ik ken haar persoonlijk en weet dat ze heel druk is maar ik raad je aan haar echt even te bellen of Jacha Heukels, met beide heb ik zeer goede ervaringen, er zijn er meer maar die ken ik niet.
Wat je ook doet, ga niet opereren voordat je met een orthomanueel dierenarts gesproken hebt, soms kunnen zij namelijk net zo goed helpen als een operatie dat kan.


Ik heb nu een afspraak gemaakt voor volgende maand bij IVD! Hopelijk kunnen ze wat voor haar betekenen. Bedankt voor jullie hulp.

Mocht dit alsnog niks worden dan kan opereren als laatste optie.

Bellex

Berichten: 9296
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 13:24

Mijn hondje had er 1 in haar ruggetje, kliniek wilde opereren, ik niet omdat zee haar zelfs met operatie maar een hele kleine herstelkans gaven. Daarop ben ik naar Karin van https://dierenartsenpraktijkdanswijk.nl gegaan met haar, zij combineerde acupunctuur, chiropractie en osteopathie, en na 1 behandeling had mijn hondje amper klachten meer. Na 2 behandelingen, gevolgd door eens in de 4 maanden een korte opfrisbehandeling, had zij geen last meer van haar ruggetje

Succes bij IVD!

marleen_usar

Berichten: 24642
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 14:06

Hoe gaat het nu met je hondje?

Hannanas
Berichten: 13007
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 18:32

_Mir schreef:
Amandavd schreef:
Dr. Aharon is idd met pensioen.

Je kunt dierenkliniek IVD proberen, ik ken haar persoonlijk en weet dat ze heel druk is maar ik raad je aan haar echt even te bellen of Jacha Heukels, met beide heb ik zeer goede ervaringen, er zijn er meer maar die ken ik niet.
Wat je ook doet, ga niet opereren voordat je met een orthomanueel dierenarts gesproken hebt, soms kunnen zij namelijk net zo goed helpen als een operatie dat kan.


Ik heb nu een afspraak gemaakt voor volgende maand bij IVD! Hopelijk kunnen ze wat voor haar betekenen. Bedankt voor jullie hulp.

Mocht dit alsnog niks worden dan kan opereren als laatste optie.


Hoe is het gegaan na de behandeling bij IVD?

Niet banketstaaf maar poetsen.

CarolineCF
Berichten: 702
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 08:52

Ook ik ben heel erg benieuwd naar alle ervaringen met nekhernia's bij honden. Mijn teckel heeft dat nu. We zijn bij een orthomanueel dierenarts (Jacha Heukels - prima mens praktijk in o.a. Wageningen, Putten en Diemen). Daarnaast kreeg hij een minddel tegen zenuewpijn en een regulier "hondenparacetamolletje".

Omdat Beertje lang veel pijn lijkt te houden ben ik op zoek gegaan naar wat je verder nog kan doen. Voer aanbieden op schouderhoogte, klein kussentje aanbieden op kleed / in mand om hoofd op te leggen (dun), en ik heb ook Herny en Traumeel gekocht. Het kan natuurlijk toeval zijn maar sinds hij die laatste twee krijgt lijkt hij mega op te knappen. Nu moet ik nog proberen hem rustig te houden ...

Wat zijn jullie ervaringen? Geven jullie Traumeel , Zeel of Herny ook als onderhoudsdosering.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, Balou_k, Boheme, Clmr, GGFJ, maliejane, Traiectum en 128 bezoekers