Hond met (nek)hernia?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_Mir
Berichten: 1357
Geregistreerd: 01-01-20

Hond met (nek)hernia?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-22 23:11

Wij hebben een teckel die redelijk op leeftijd is. Enkele weken geleden begon ze ineens te piepen. Ze bewoog haar kopje niet meer en liep met de neus over de grond. Ook begon ze te hijgen, duidelijk pijn dus. Dierenarts gebeld dat ik het liefst direct langs wilde komen. Mijn eigen dierenarts zat vol dus ben ik naar een andere gegaan.

Ze hebben haar kop bepaalde richtingen in bewogen en dit liet ze toe. Ze gaven pijnstillers mee en ze knapte weer op. Week later weer hetzelfde verhaal. Ik ben toen via mijn dierenarts doorverwezen naar een neuroloog voor een MRI scan. Op het moment van de afspraak ging het prima met haar en zagen ze geen aanleiding voor een scan. Bij het onderzoek liet ze alles toe, dus hup terug naar huis. Nu gisteren gebeurde het weer. Ze gilde uit het niets en kroop weer ineen, het ziet eruit alsof je door je rug bent gegaan. Ik ben pijnstillers gaan halen bij eigen dierenarts. Ik heb nu voor a.s woensdag de MRI scan gepland staan, omdat ik wil weten wat er aan de hand is.

Het vreemde hieraan is dat ze na de pijnstillers een lange tijd goed is, tot ze een gekke beweging maakt lijkt het. Woensdag weet ik hopelijk meer, maar zijn er mensen die dit herkennen ?


Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16127
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Re: Hond met (nek)hernia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 00:23