Onmogelijke zoektocht? Hondentuig

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Primavera

Berichten: 2803
Geregistreerd: 08-03-10

Onmogelijke zoektocht? Hondentuig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-22 09:34

Hoi Bökkers :D

Omdat ik vast niet de enige ben maar er zelf toch echt niet uit komt zoek ik hulp van derde.

Ik ben een fanatieke hardloper samen met mijn hond. Nu de dagen donkerder worden wil ik graag dat hij goed verlicht met mij mee kan maar zijn reflecterende hesje is te klein geworden.
Op zoek naar een alternatief dus want ik zou het liefste niks 'los' op hem willen hebben wegens comfort.

Ik zoek een reflecterend harnas met ledverlichting in. Het liefste met een open rug wegens verademing maar een dichte rug zou optioneel zijn. Het harnas moet veel schouder vrijheid hebben en in de rug/zijbanden en borstbanden wil ik ledverlichting hebben en het harnas moet een frontclip dragen (niet enkel een rugclip).
Tot nu toe vind ik veel harnassen met een of meerdere eisen, maar nooit alle eisen.
Is dit dan echt niet haalbaar? :P


Dit is het harnas wat voorlopig het dichtst in de buurt komt, maar die heeft geen Frontclip

https://www.fruugo.be/light-up-dog-harn ... YYQAvD_BwE

Wie weet kennen jullie iets wat mij verder helpt :D

Dit is het monster waar het om gaat:

Afbeelding

MelanieB

Berichten: 25869
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Re: Onmogelijke zoektocht? Hondentuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 10:37

Ik zou gewoon die van de link bestellen, en dan naar een tuigmaker gaan en vragen of zij er een frontclip op kunnen fixen.

Selina

Berichten: 14287
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Onmogelijke zoektocht? Hondentuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 10:41

Is een tuigje met zo'n orbiloc lampje eraan geen idee? Die kun je zowel aan de bovenkant als voorkant vastmaken van bv een dog copenhagen tuigje. Beweegt niet. Niet wat je precies zoekt, maar wellicht als alternatief.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 11:02


Primavera

Berichten: 2803
Geregistreerd: 08-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-22 11:07

Selina schreef:
Is een tuigje met zo'n orbiloc lampje eraan geen idee? Die kun je zowel aan de bovenkant als voorkant vastmaken van bv een dog copenhagen tuigje. Beweegt niet. Niet wat je precies zoekt, maar wellicht als alternatief.


Daar heb ik ook aan zitten denken maar met zijn kraag vallen veel lampjes gewoon in zijn vacht. Ik had ook een led halsband maar die zie je ook niet :=

MelanieB schreef:
Ik zou gewoon die van de link bestellen, en dan naar een tuigmaker gaan en vragen of zij er een frontclip op kunnen fixen.


Maar is dat net zo stevig? En waar vind ik een tuigmaker := dat lijkt me zo simpel niet. Ik had verwacht dit gewoon te kunnen kopen maar t blijkt niet zo simpel als gedacht.

8nnemiek schreef:
Ik heb een tuigje voor hardlopers dat ik losjes over het gewone tuig of de halsband heen doe. Werkt verrassend goed!
Zoiets: https://www.decathlon.nl/p/mp/hen-sport ... bf2a7de7ce


En schuurt dat niet tijdens het lopen dan? Daar heb ik wat schrik voor, dat het hem in de weg gaat zitten.

veneri
Berichten: 877
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 11:10

Anny-X tuigjes zijn geweldig!goede pasvorm, blijven goed zitten, veel okselvrijheid. Zowel gevoerd als ongevoerd te krijgen en erg stevig.
Weet alleen niet of die ook reflecterend aangeboden worden.

Edit: ik zie dat zesezetuigen ookmet reflectie hebben.

https://www.dierenoppasamersfoort.nl/pr ... nd-y-vorm/
Laatst bijgewerkt door veneri op 04-11-22 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Milky_Way

Berichten: 1590
Geregistreerd: 31-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 11:12

Wij hebben pas een Dog Copenhagen tuigje aangeschaft, om precies te zijn deze:

https://www.dogcopenhagenshop.nl/p/tuigen/tuigen/dog-copenhagen-hondentuig-comfort-walk-air-paars/2154

De grijze strepen zijn reflecterend en geven best wel ‘licht’ al weet ik niet hoe goed je het ziet met een langere vacht.
Je zou aan beide kanten van het tuig net onder de klikgesp een Orbiloc lampje kunnen doen. De groene versie is het felste heb ik mij laten vertellen.

Dat tuigje met die lichtjes erin lijkt handig maar zijn de lampjes te vervangen als ze leeg zijn? Van die Orbiloc kun je zelf makkelijk de batterij vervangen als dat nodig is.

Primavera

Berichten: 2803
Geregistreerd: 08-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-22 11:17

veneri schreef:
Anny-X tuigjes zijn geweldig!goede pasvorm, blijven goed zitten, veel okselvrijheid. Zowel gevoerd als ongevoerd te krijgen en erg stevig.
Weet alleen niet of die ook reflecterend aangeboden worden.

Edit: ik zie dat zesezetuigen ookmet reflectie hebben.

https://www.dierenoppasamersfoort.nl/pr ... nd-y-vorm/


Die ziet er qua pasvorm heel goed uit! Ik hou deze zeker in gedachte!
Milky_Way schreef:
Wij hebben pas een Dog Copenhagen tuigje aangeschaft, om precies te zijn deze:

https://www.dogcopenhagenshop.nl/p/tuigen/tuigen/dog-copenhagen-hondentuig-comfort-walk-air-paars/2154

De grijze strepen zijn reflecterend en geven best wel ‘licht’ al weet ik niet hoe goed je het ziet met een langere vacht.
Je zou aan beide kanten van het tuig net onder de klikgesp een Orbiloc lampje kunnen doen. De groene versie is het felste heb ik mij laten vertellen.

Dat tuigje met die lichtjes erin lijkt handig maar zijn de lampjes te vervangen als ze leeg zijn? Van die Orbiloc kun je zelf makkelijk de batterij vervangen als dat nodig is.


Bij de meeste kun je ze opladen :) tenminste, dat kon mijn huidig reflectiehesje. Maar die zit dus los op de rug en dat wil ik niet meer.

Ik ga eens kijken naar de link!

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 11:21


8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 11:22

Primavera schreef:
8nnemiek schreef:
Ik heb een tuigje voor hardlopers dat ik losjes over het gewone tuig of de halsband heen doe. Werkt verrassend goed!
Zoiets: https://www.decathlon.nl/p/mp/hen-sport ... bf2a7de7ce


En schuurt dat niet tijdens het lopen dan? Daar heb ik wat schrik voor, dat het hem in de weg gaat zitten.

Bij mijn hond zit het perfect en schuurt ook niet. Ik had dus ook het probleem van te veel haar, en verlichte halsbanden werken dus niet. Maar met dit harnas is het zowel aan de bovenkant als aan de voorkant verlicht en rondom ook nog goed reflecterend. Ik heb het vrij los zitten, maar niet zo los dat het klappert tijdens het rennen.

Selina

Berichten: 14287
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Onmogelijke zoektocht? Hondentuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 11:26

Orbiloc geeft wel meer licht dan een led halsband. Ikzelf heb daarom het lampje alleen aan de voorkant want anders schijnt hij in m’n ogen. Maar met hardlopen kijk je toch meer vooruit :+

xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Re: Onmogelijke zoektocht? Hondentuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 11:55


MelanieB

Berichten: 25869
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 11:58

Primavera schreef:
MelanieB schreef:
Ik zou gewoon die van de link bestellen, en dan naar een tuigmaker gaan en vragen of zij er een frontclip op kunnen fixen.


Maar is dat net zo stevig? En waar vind ik een tuigmaker := dat lijkt me zo simpel niet. Ik had verwacht dit gewoon te kunnen kopen maar t blijkt niet zo simpel als gedacht.

Als mijn tuigmaker ringetjes aan mijn tuig kan maken die 400+kg kunnen trekken moet dat voor jouw hond vast en zeker ook wel lukken.

Waar vind je ze? Een snelle Google klik vind je er meer dan genoeg, of google maps invullen die vind ze dan ook voor je.
Of via de vereniging voor zadel en tuigmakers. https://www.vztd.nl/onze-leden/

liedje89
Berichten: 7157
Geregistreerd: 09-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 12:19

Als je je hond aan de riem hebt en je hond heeft een dikke vacht kan je de lampjes dan niet beter aan het laatste stuk van de riem bevestigen? Of loopt de hond op sommige stukken van de route ook los?

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8299
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 13:01

Selina schreef:
Is een tuigje met zo'n orbiloc lampje eraan geen idee? Die kun je zowel aan de bovenkant als voorkant vastmaken van bv een dog copenhagen tuigje. Beweegt niet. Niet wat je precies zoekt, maar wellicht als alternatief.


Ik heb precies dit, dan wel geen langhaar maar er zijn ook verschillende kleuren orbiloc speciaal voor langhaar honden zodat je ze alsnog ziet.
Ik heb er maar 1 en boven op het tuig, dat zie je sowieso ongeacht het haar. Als die af en toe in mijn eigen gezicht schijnt ben ik half blind :+

Warboel
Berichten: 14684
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 13:11

Zou ook voor een goed tuig met Orbiloc gaan idd. Orbilocs zijn echt mega fel! AnnyX, Ruffwear, Dog Copenhagen zijn prima merken.
Die website in je OP met dat lichtgevende tuig ziet er echt enorm sketchy uit imo :=
Kijk maar naar de slechte vertaling B-) waarschijnlijk gewoon een dropshipper van goedkope meuk.

Oja, loopt je hond los of vast? Als ‘ie aan de riem zit kan je ook nog een extra Orbiloc aan de riem maken bv net boven de musketon voor extra zichtbaarheid.

luuntje

Berichten: 13972
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Onmogelijke zoektocht? Hondentuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 13:29

Wij hebben bij Aura4dox tuig op maat laten maken.
Aan het handvat hangt een Hema fietslampje.

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Onmogelijke zoektocht? Hondentuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 13:58


Primavera

Berichten: 2803
Geregistreerd: 08-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-22 15:47


Mjelleke
Berichten: 691
Geregistreerd: 07-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 15:55


Lukasje
Berichten: 11251
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 17:46

Selina schreef:
Orbiloc geeft wel meer licht dan een led halsband. Ikzelf heb daarom het lampje alleen aan de voorkant want anders schijnt hij in m’n ogen. Maar met hardlopen kijk je toch meer vooruit :+


Absoluut! Ik vind het licht dat zo’n vestje geeft vaak onvoldoende. De orbiloc lampjes zijn erg opvallend in het donker.
Zelf zou ik een fijn passend tuigje kiezen dat reflecterende lijnen heeft en dan een orbiloc lampje erop bevestigen.