Onze weg naar Otje de assistentiehond

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Warboel
Berichten: 14643
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-22 09:05

Wow ik heb echt al een tijd niet meer geüpdate hier :x

@Karina die hoesjes kan je gewoon los kopen en hoort niet bij het hesje hoor! Ik heb deze hier vandaan: https://www.dierenoppasamersfoort.nl/pr ... ngssleeve/
De trainingen zijn ongeveer om de week. We hebben nu een maand vakantie. Ja bizar he wat ze allemaal kunnen leren!

@Hasufel ja ben ook wel trots op mezelf, al vind ik dat wel moeilijker.

Ik lig op het moment plat met corona, ben goed ziek %) we zouden afgelopen woensdag in het OV gaan trainen maar dat is vanzelfsprekend niet doorgegaan haha. Otje heeft nu dus ook even vrij, al heeft ze het druk genoeg met zich zorgen om mij maken.

We hebben inmiddels ook een richttijd voor ons examen, zal in oktober (na de 15e) zijn. Spannend!
Onze laatste training zijn we in the Mall of the Netherlands geweest, ik werk daar. Dus wilde graag oefenen met daar een beetje fatsoenlijk manoeuvreren haha. Vooral als het heel druk is, ik krijg daar zoveel stress van. We hebben ook geoefend met ruimte blokkeren, onder andere in de rij voor wat te drinken halen. Mensen komen dan niet zo dicht op me staan. We hebben dat ook geoefend terwijl ik voor etalages stond en dat er dus mensen langsliepen. Ook een mevrouw met een kinderwagen en 3 gillende koters. Ze negeerde ze compleet. Ging echt super!
Afbeelding

Afbeelding

We waren ook mega partyende hamsters tegengekomen en een dj in een zilver glitter auto bij de Albert Heijn, ze deed alsof het heel normaal was :j


Afbeelding


Heb ook een One Tigris tuig erbij gekocht, hij zit niet helemaal optimaal, dus ben nu met Biothane een nieuw borstuk aan het maken. Ben er verder wel heel blij mee!
Afbeelding

Afbeelding

Kwamen nog een poes tegen in het winkelcentrum hier om de hoek, ze vond er precies niets van. Zo trots!
Afbeelding

Ze is vorige week voor het eerst 4 dagen mee geweest naar werk. Wat was ik trots!! Ze ging altijd 2 a 3 dagen mee, omdat ik merkte dat ze dan al best wel vermoeid was. Maar ze gaf nu zelf aan dat ze die 4e dag ook graag mee wilde en dat ging super. Ze was niet heel erg extra moe ofzo en heeft het supergoed volgehouden.

Afbeelding

Had een nieuw dekentje voor d'r gekocht die heel erg fijn is, ze ligt daar het allerliefst op. We hebben er thuis ook 1 en daar is 'ie ook populair.
Afbeelding

Mensen bespieden is een van d'r grote hobby's {:} Soms bedenk ik wel eens hoe hard ik zou lachen als je dat derp hoofd ziet als je omhoog zou kijken naar de ramen :')
Afbeelding

Ze gaat ook mee naar de GGZ, ze vind het wel gek als de arts m'n bloeddruk op wil meten maar ze blijft heel rustig liggen. Tijdens de gesprekken ook. Ze is gewoon heel erg braaf.
Afbeelding

Verder hebben we laatst een fotoshoot gehad en is er ook een foto gemaakt met d'r hulphonden hesje aan, echt een toffe foto geworden die heel speciaal voor me is. Hij komt hier denk ik wel aan de muur aan m'n wall of fame :# Ben zo trots op ons beide.

Afbeelding

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite


Moirin

Berichten: 1368
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Middelburg

Re: Onze weg naar Otje de assistentiehond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 11:41

Wat fijn dat het zo goed gaat! Echt zo'n goede combinatie jullie twee samen :D

Beterschap met de corona!

We speak of stories ending, when in truth it is we who end.
The stories go on and on.

Whizz
Berichten: 1033
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Onze weg naar Otje de assistentiehond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 11:51

Wat een mooie update! Fijn voor jullie allebei dat het zo goed gaat. Ik vind Otje echt een Dotje <3

prompter

Berichten: 10914
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Onze weg naar Otje de assistentiehond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 11:55

Hé, die locatie ken ik, ik ga een keer omhoog kijken of ik haar voor het raam zie staan :D

Extremely rare and Beyond Compare

Whizz
Berichten: 1033
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Onze weg naar Otje de assistentiehond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 11:56

Ik ook prompter, laatst nog cadeautjes gekocht :D

maj0

Berichten: 6564
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Onze weg naar Otje de assistentiehond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 12:07

Wauw wat interessant om te volgen.

Ik vind het wel heel slecht dat er niets vergoed wordt. Je wil zo'n hond niet omdat je het leuk vind, maar omdat je het nodig hebt. Hopelijk gaat dat ooit nog veranderen.

Wat een prachtige hond heb je en wat doen jullie het goed (oh en ik ben jaloers op je handschrift)

Wou al zeggen jammer dat je zo ver weg woont anders had ik jullie wel op de foto willen zeten. Maar zie dat dat gelukkig al gebeurd is!

Stukje voor stukje, beetje bij beetje, komt er een mooie foto tot stand.
http://www.marjoleinreekersfotografie.nl/

Karina

Berichten: 1430
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 12:01

Ik heb Otje volgens mij gisteren gespot op Castlefest, of niet?

"Don't wish for less problems; wish for more skills"

prompter

Berichten: 10914
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Onze weg naar Otje de assistentiehond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 12:44

En ik kijk elke keer naar de ramen op je werk of ik Otje zie, maar helaas nog niet :D

Extremely rare and Beyond Compare

Warboel
Berichten: 14643
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-22 20:26

Karina schreef:
Ik heb Otje volgens mij gisteren gespot op Castlefest, of niet?


Beetje laat antwoord :7 Maar klopt inderdaad!
We waren inderdaad op Castlefest *\o/* Ik ben van 2006-2017 ofzo elk jaar geweest, nu sinds 5 jaar ofzo dus weer maar mijn god wat een drukte :') Volgend jaar gaan we vrijdag of zondag denk ik, of een weekend kaart en dan meerdere dagen een paar uurtjes. Ze deed het wel echt supergoed, de mensen, muziek, drukte, alle geurtjes... Het deed d'r allemaal vrij weinig. De pendelbus was wel slecht geregeld dus daar had ik wel een beetje stress van wat ik weer aan haar merkte, maar was blij dat ze er was <3 Veel complimenten gehad over onze outfits!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Had d'r halsband zelf gemaakt:

Afbeelding

Afbeelding


@prompter haha Otje zit meestal op kantoor :P Maar als je ons ziet, zwaai gerust, dan zwaai ik terug :D

--

Training gaat gestaag verder, hoe het er nu uitziet hebben we halverwege - eind oktober examen.
Vorige week dinsdag is Otje gesteriliseerd (laparoscopisch), ze had steeds erge last van de loopsheid. Was zichzelf niet, at heel erg slecht, lag het liefst alleen maar zielig op bed of op de bank, en bovenal had ze echt enorme jeuk na dr laatste 2 loopsheden. Dus de boel eruit laten halen. Ik vond het vreselijk spannend en heb heel erg gehuild toen ik dr bij de dierenarts ging brengen, was zó bang dat ze niet goed uit de narcose zou komen. Maar alles is super gegaan, ze had wel wat napijn maar sinds afgelopen zaterdag is ze weer helemaal het vrouwtje en is ze echt mega druk. Buiten dan, binnen niet hoor. Ze moet nog wel een beetje rustig aan doen, ze mag wel weer wat rennen maar alleen op een open veld want ik wil nog niet dat ze door de bosjes gaat lopen rauzen omdat de hechtingen er nog inzitten. Nou dat vindt ze toch stom :') Vrijdag gaan die eruit en mag ze in principe alles weer, vrijdagmiddag wil ik naar het strand gaan dus dan kan ze ff lekker losgaan haha.

Ben heel blij dat het achter de rug is, niet meer die ellende met de loopsheid. Ze is 3x loops geweest dus vond het een mooie tijd om d'r te laten helpen.

Deze week heb ik vakantie en vorige week zat Otje in de ziektewet :Y) dus we doen het op het moment vrij rustig aan. Doen niet echt "spannende" dingen.
We willen binnenkort met trainen graag het OV mee pakken, daar zit ik wel echt enorm tegenaan te hikken. Bus is prima en dat kent ze ook. Maar we zijn nog nooit samen met de trein geweest dus dat wil ik graag een keer met de trainer oefenen. Ik heb 10 jaar in Rotterdam gestudeerd en dus altijd veel met de trein gereisd maar ik ben er een beetje uit, zeg maar. Heb denk ik al zeker 4 jaar niet meer in een trein gezeten :') En het gaf me soms zo verschrikkelijk veel stress. Maargoed, beter om het dan eens met de trainer te oefenen en dat er iemand bij is.

2 weken terug waren we op de Veluwe en zijn we voor het eerst naar een "museum" geweest, is niet echt een museum maar Radio Kootwijk was open voor publiek. Ot en Ap mochten ook mee naar binnen en dat hebben ze super gedaan. Ze had d'r hesje niet aan want we hadden niet echt op de planning staan om naar binnen te gaan haha. Was spontaan :P Als ze d'r hesje aan heeft merk ik dat ze wel serieuzer is maar zonder doet ze ook gewoon heel veel voor me.
(Niet meer zo) kleine Appa was ook heel erg braaf, die neemt ontzettend veel over van zn grote "zus". Ideaal!

Afbeelding

En we hebben gesupt!

Afbeelding

Verder op trainingsgebied weinig te melden, trainer is heel juli op vakantie geweest dus we hebben pas net weer 1 training gehad. Daarbij hebben we geoefend met signaleren. Dus als ik bijvoorbeeld sneller/hoger ga ademhalen dat ze daarop reageert. Maar bijvoorbeeld ook als ik onrustig met m'n voet ga wiebelen of met m'n vingers ga tikken. Dat is vooral gewoon ontzettend veel herhalen.

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite

MarliesV

Berichten: 15148
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Onze weg naar Otje de assistentiehond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 07:27

Wat een heerlijke foto's post je toch. Die van het suppen en die op kantoor zijn te leuk.

Prachtige outfit en gave halsband.

Vind het erg mooi om het proces te volgen van jullie.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

hasufel

Berichten: 660
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Onze weg naar Otje de assistentiehond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 07:32

Ik sluit me helemaal bij Marlies aan. En wat is Appa alweer groot! Jemig

Ik doe wat ik kan. Als ik het niet doe, dan kan ik het (nog) niet

maras

Berichten: 2316
Geregistreerd: 04-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 08:02

Wat leer ik hier veel over hulphonden, nooit geweten dat instanties moeilijk kunnen doen bij binnen laten maar eigenlijk ook wel logisch want ook ik voel me beter als mijn hond bij mij is maar heb geen enkele diagnose dus dan ligt misbruik van zo'n hesje op de loer.
Een kennis heeft dit traject met haar hond doorlopen en haar leven is aanzienlijk verbeterd dus ik gun iedereen een hulphond die het nodig heeft!!
Uiteraard dan gedegen opgeleid zodat andere mensen en honden er geen last van hebben.
Otje doet het fantastisch zo te lezen en jij ook, ga zo door!

Berryz

Berichten: 714
Geregistreerd: 21-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 13:59

Idd, vooral enkel voor goed opgeleide honden! Ik heb zelf ook autisme + een reeks lichamelijke klachten. Dus ik heb er ook over nagedacht of mijn hond niet opgeleid kan worden, maar hij is er gewoon niet geschikt voor.

In Zou ook veel beter af zijn met altijd de hond bij mij, maar voor geen haar Denk ik er aan om ergens een hesje te kopen en hem voor te doen als hulphond.
Vooral in Amerika is dat een echte plaag geworden.

Karina

Berichten: 1430
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 11:01

Warboel schreef:
Beetje laat antwoord :7 Maar klopt inderdaad!
We waren inderdaad op Castlefest *\o/*


Haha leuk, kon ook haast niet missen. Ik was even los van mijn eigen groepje op weg naar Rapalje toen ik Otje zag staan. Het was idd ontzettend druk (en stoffig), als ik je in een andere setting eens zou tegenkomen had ik je wel aangesproken maar hier leek het me dat jullie al prikkels genoeg hadden :D

Geweldige foto's in ieder geval! En mega knap gemaakt die halsband, heel mooi. En de sub-foto is echt fantastisch!

"Don't wish for less problems; wish for more skills"

Warboel
Berichten: 14643
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Onze weg naar Otje de assistentiehond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-22 19:38

Zo ja, volgens mij zit er nog steeds stof in m’n neus :') het was inderdaad echt vreselijk druk en veel prikkels, m’n vriend wilde bij Rapalje kijken maar heb toch maar vriendelijk bedankt om ertussen te gaan staan haha.

Vandaag ook weer gesupt, heerlijk!
Afbeelding

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite

pinto_1

Berichten: 2541
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 19:49

Ziet er super uit. :)
Vraag me dan wel af, houdt jouw hond van water?
Heb zelf van die waterratten die overal induiken, maar kan me voorstellen dat het voor een hond die niets met water heeft toch wel een dingetje is.

strooigoed

Warboel
Berichten: 14643
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-22 14:11

Zo weer even een kleine update :)

@Pinto_1 het zijn beide geen enorme zwemmers, maar ze vinden het wel erg leuk om door water heen te rennen, ze hebben er dus zeker geen hekel aan om nat te worden oid, suppen vinden ze hartstikke gezellig :P

De training gaat eigenlijk hartstikke lekker, gisteren had ze wel in het winkelcentrum wel even een zwak moment en een stukje kip gevonden dat iemand van zn broodje had laten vallen en dat heeft ze gepakt en opgegeten, niet echt de bedoeling en ook niks voor Otje, denk dat ze honger had :7 Maargoed, als dat eens een keer gebeurd is niet een enorme ramp natuurlijk, het blijft een dier. Vandaag gelijk mee geoefend, en nu weet ze weer zeker dat ze eten gewoon moet negeren haha.

Verder werken we hard naar het examen toe, de precieze datum hou ik nog even voor me maar we hopen voor december gecertificeerd te zijn!

Ik had nog een knalgeel truitje liggen die bijna precies dezelfde kleur is als d'r hesje, dus die kan ze er mooi onder aan nu het wat kouder wordt. Vooral met oefeningen zoals zit en blijf, en lig en blijf, merk ik dat ze het wel een beetje koud begint te krijgen.
Afbeelding


Afbeelding

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite

hasufel

Berichten: 660
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Onze weg naar Otje de assistentiehond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 14:31

Goed op weg! Ik vind het echt knap, jullie traject
En daarnaast ook gezellig en leuke dingen doen
Heeft ze nu altijd werkkleding aan als jullie de deur uitgaan? Of hangt dat af van waar je heen gaat/hoe jij je voelt?

Ik doe wat ik kan. Als ik het niet doe, dan kan ik het (nog) niet

prompter

Berichten: 10914
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Onze weg naar Otje de assistentiehond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 14:34

In de Wolky spiegel :D. Ik kijk altijd naar "haar" raam als ik er ben. Vast veel succes voor het examen!

Extremely rare and Beyond Compare

Karina

Berichten: 1430
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Re: Onze weg naar Otje de assistentiehond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 18:46

Dat is natuurlijk wel iets meer een ding met een windhond, met koud weer langer in zit of lig. Wel mooi dit dekje zo, opvallend en passend. Zit die ook rond borst en buik?
Heel veel succes met het komende examen! Superknap van jullie!

"Don't wish for less problems; wish for more skills"

Warboel
Berichten: 14643
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-22 15:46

hasufel schreef:
Goed op weg! Ik vind het echt knap, jullie traject
En daarnaast ook gezellig en leuke dingen doen
Heeft ze nu altijd werkkleding aan als jullie de deur uitgaan? Of hangt dat af van waar je heen gaat/hoe jij je voelt?


Bedankt <3
Nee ze heeft niet persé altijd werkkleding aan. Is inderdaad afhankelijk van de situatie :j mag ze ergens sowieso mee naartoe, dan ga ik ook even bij mezelf na hoe ik me voel en of ik de situatie ken.

Afgelopen zaterdag bijvoorbeeld waren we naar de markt in de stad, honden mogen daar sowieso mee en onze andere hond was ook mee, maar het is wel een hele drukke en spannende situatie voor mij dus dan doe ik haar wel haar werkkleding aan.

Maar komen we ergens waar ik bekend ben en ik weet dat ze welkom is, dan niet persé altijd. Bijvoorbeeld van de week waren we bij de garage omdat onze auto stuk is, ik ken die mensen daar en weet dat het een bekende omgeving is dus dan hoeft ze dr werkkleding niet aan.

Het signaleren doet ze sowieso wel als ik me niet goed voel.
Alleen als ze haar hesje om heeft weet ze dat ze aan het werk is dus dan negeert ze alles en iedereen al automatisch.

Ze hoeft dus zeker niet 24/7 te werken! Volgens mij vindt ze het wel een top leventje zo. Lekker overal mee naartoe, altijd bij mij in de buurt zijn <3 Op m’n werk heeft ze ook een lekker nestje met dekentjes enzo :D Ze is echt een ontzettende vrolijke blije hond.

Karina schreef:
Dat is natuurlijk wel iets meer een ding met een windhond, met koud weer langer in zit of lig. Wel mooi dit dekje zo, opvallend en passend. Zit die ook rond borst en buik?
Heel veel succes met het komende examen! Superknap van jullie!


Ja het is ook even wennen voor dr weer die kou :brr: het is een body dus hij zit inderdaad ook om de borst en een stukje buik!

prompter schreef:
In de Wolky spiegel :D. Ik kijk altijd naar "haar" raam als ik er ben. Vast veel succes voor het examen!


Ahhh wat leuk <3 dankjewel!

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite

hasufel

Berichten: 660
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Onze weg naar Otje de assistentiehond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 16:36

Ze maakt ook beslist een ontzettend vrolijke indruk!
Doe je de renbaan ook nog steeds? Foto’s van vliegende hondjes zijn zó leuk O:)

Ik doe wat ik kan. Als ik het niet doe, dan kan ik het (nog) niet

Warboel
Berichten: 14643
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-22 11:39

Surprise, we zijn geslaagd voor ons examen! *\o/* *\o/* <3 :D
Ben zo ontzettend trots op ons. Ze deed het perfect! Ze hadden 2 hele kleine verbeterpuntjes; ze sprong een beetje met een grote boog uit de auto := en ze wilde niet naast op het gras lopen toen we stukje langs de weg liepen, maar ze liep wel helemaal strak rechts in m’n knieholte tegen het gras aan dus dat was the next best thing. Dus echt heel erg fijn! <3

Afbeelding

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite

Telpeva

Berichten: 14599
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 11:45

Wat tof! Gefeliciteerd! *\o/*

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Mjelleke
Berichten: 683
Geregistreerd: 07-01-18

Re: Onze weg naar Otje de assistentiehond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 12:39

Gefeliciteerd!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Furbie11, Labiesch, Marcella en 43 bezoekers