Ten einde raad: Wat kunnen wij nog geven aan onze Duits

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
VanHuisUit

Berichten: 6675
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 14:35

Hier 2 honden gehad die zeer gevoelig waren op hun darmen. Ook allebei totaal binnenste buiten laten keren officieel hadden ze niets.
Zelfs paar keer aan het infuus ivm uitdrogingsverschijnselen zo sneu...

Ene was een Siberische husky, andere een Duitse Herder.

De hus deed het uiteindelijk redelijk goed op speciaal voer waarvan ik de naam even ben vergeten, sorry maar is ondertussen al 10 jaar geleden...

De herder deed het na van alles te hebben uitgeprobeerd (en ook daar moet je voorzichtig mee zijn...) uitstekend op speciaal voer voor Duitse Herders van RoyalCanin, echt super. Ze werd voor het eerst in haar leven echt vol. Voerde haar ook werkelijk niets anders zelfs geen broodkorstje of zoiets.

Heel veel sterkte ermee!!

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn voor volwassen zij-instromers veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/


Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 11:32

Onze kleinste had dat ook. Continue hevige diarree en een zielig hoopje hond. Je zag dat ze buikpijn had en zich ellendig voelde. Vel over been, slechte vacht en alles.
Speciaal hypoallergeen voer van de dierenarts, zeker 5x een stootkuur tegen Giardia , antibiotica, probiotica.. We kregen er soms 1 week redelijke drollen mee, maar altijd een vieze bruine krijtkleur. En gigantisch plakkerig. En daarna was het weer kontenwassen.
Uiteindelijk in de dierenwinkel een superhypoallergeen brok gevonden, op basis van insecten. Graanvrij, lactosevrij en nog van die meuk. Dit is de eerste brok waarbij ze mooie drollen legt en geen buikpijn meer heeft. 't Pupke heeft weer energie en is zelfs iets te dik :o Dus dat houden we binnen de perken met een maatbekertje. Andere hypoallergene brok verdraagt ze niet.

Als snack krijgt ze soms wat fruit of groente en snoepjes op basis van paard of hert (die verdraagt ze heel goed, mits het puur vlees is). Of een blik met puur paardenvlees. Maar dat is niet dagelijks.

09/10/2023 <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 08:55

Ik wil iedereen nogmaals bedanken voor het vele meedenken. Hier en via pb. Op de pb’s kom ik nog terug. Ik ben te ziek geweest om op alles goed te kunnen reageren.

Ik wil wel even een update geven over hoe het nu gaat: Doordat ik dus ziek ben zat ik echt met mijn neus bovenop elke kruimel die hij at. Sindsdien is hij weer diarree vrij. Ik vermoede al even dat mijn man het wat minder nauw nam met op te letten maar dat werd altijd flink ontkent ;)

Toch gaan wij het verder onderzoeken en zeker belangrijke tips van hier en via pb meenemen. Het kan voor nu wel gewoon goed zijn, maar het zou fijn zijn om te weten wat het nu exact allemaal is :j

petitparis

Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Ten einde raad: Wat kunnen wij nog geven aan onze Duits

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 09:39

Een strict dieet volhouden is altijd moeilijk, maar als de gevolgen zo uitgesproken zijn...
Hopelijk heb je nu een goede start en kan je van daaruit verder uitzoeken

There is beauty in everything, even the things that scare us.

Arantes
Berichten: 889
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Ten einde raad: Wat kunnen wij nog geven aan onze Duits

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 10:51

Onze hond is ook erg gevoelig op zijn darmen, wel in mindere mate als die van jou. Wat bij ons heel goed heeft geholpen is inderdaad niks anders meer eten dan zijn eigen voer en probiotica geven. Vooral sinds de probiotica is het ontzettend verbeterd. Hij glimt en is mooi op gewicht en nagenoeg 99% van de tijd mooie ontlasting.

Nu is jouw hond er wel heftiger aan toe maar wellicht ondersteunt het zijn darmen wel tot dat je weet wat de oorzaak is.

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 11:02

ik heb niet alle reactie gelezen dus mss vertel ik dingen die al verteld zijn. Onze hond heeft dit ook gehad. Van elke kruimel wat hij at was het diarree. Wij hebben hem door een internist in een dierenziekenhuis binnenste buiten laten keren, darmbiopt af laten nemen, onderzoek op allergieën etcetc. Uiteindelijk kwam er uit dat onze hond meerdere allergieën had maar het leek op de mensenziekte coeliakie. Wij zijn overgestapt op speciaal voer en gaven haar niks extra s meer. ook buiten was het heel alert zijn op wat ze deed. Het ging gelukkig vrij rap goed. als ze aan de diarree was was het daarna 9 vd tien keer verklaarbaar. Buiten toch iets gegeten of stiekem binnen wat gehad van een vd kinderen

ik zou je het advies geven neem contact op met een dierenziekenhuis

sterkte

Storm, voor altijd in ons hart 09-10-2020

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 19:47

TS, laat je weten wat er uit de onderzoeken komt mbt de uiteindelijke oorzaak? Hoop dat de oorzaak gevonden wordt....en je prachtige herder geheel opknapt.

bowie_pluis
Berichten: 111
Geregistreerd: 01-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 20:21

Moestuin schreef:
Ik wil iedereen nogmaals bedanken voor het vele meedenken. Hier en via pb. Op de pb’s kom ik nog terug. Ik ben te ziek geweest om op alles goed te kunnen reageren.

Ik wil wel even een update geven over hoe het nu gaat: Doordat ik dus ziek ben zat ik echt met mijn neus bovenop elke kruimel die hij at. Sindsdien is hij weer diarree vrij. Ik vermoede al even dat mijn man het wat minder nauw nam met op te letten maar dat werd altijd flink ontkent ;)

Toch gaan wij het verder onderzoeken en zeker belangrijke tips van hier en via pb meenemen. Het kan voor nu wel gewoon goed zijn, maar het zou fijn zijn om te weten wat het nu exact allemaal is :j


Als het dieet werkt, dan heb je al zoveel gewonnen! Ook wij waren in het begin ervan overtuigd dat we er echt alles aan hadden gedaan. Waren we vergeten dat we toch nog een runderhuidbot gaven.. het zijn echt de kleinste dingetjes waar je op moet letten. Succes!!

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Re: Ten einde raad: Wat kunnen wij nog geven aan onze Duits

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 20:37

Ik heb de rest allemaal niet gelezen, heb je wel eens geprobeerd te barfen. Daarmee bedoel ik niet het merk barf.
Maar echt zelf verse voeding samenstellen? Met bot/orgaan/spiervlees/pens/groentes.
Wij voeren dit onze honden al jaren, en ze glimmen als een worm en hebben super ontlasting. Het fijne eraan is dat je zelf beetje kan spelen met hoeveelheden. Onze kleine hond heeft altijd baad bij wat meer orgaan. En de grotere hond bv bij wat mee bot.
Het is wel een klusje. Daarnaast geven wij nog KVV zonder premix.

En wij kregen ooit het advies om geen rund/kip tegen geven. Nu proberen we toch wel eens rund. Maar dan wel wat meer kwaliteit rund en niet B keus.
Geen idee of je er wat aan hebt ;) mocht je vragen hebben mag je natuurlijk altijd pb sturen.


Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 15:07

Benieuwd hoe het nu inmiddels gaat?

AnnemiekvM

Berichten: 8246
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Ten einde raad: Wat kunnen wij nog geven aan onze Duits

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 16:01

Ben ook heel benieuwd hoe het gaat. Hopelijk beter.

Voor altijd in m'n hart, Tommie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 16:42

Erg goed. Volgende week afspraak bij de dierenarts :j Maar ondertussen al 2 weken weer diarree vrij op nog altijd de opti life. Nu ben ik ook nog de enigste die hem eten geeft dus ik zit er met mijn neus bovenop dat er niets extra buiten brokken in gaat. Maar wil wel nog wat laten testen want zijn stoelgang blijft vrij geel.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 20:30

Wel handig om dat te laten onderzoeken inderdaad. Hoop dat het goed blijft gaan verder.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 21:48

Toch een nabrander....dit vond ik op https://wetenschap.infonu.nl/onderzoek/159921-metaalallergie-de-oorzaken-symptomen-en-de-behandeling.html :

Metaalallergie bij huisdieren
Metaalallergie komt voor bij huisdieren. Een voorbeeld is een Zwitserse Sennenhond die last had van braken en diarree. Hij werd onderzocht maar er was niets te vinden. Het dier kreeg na verloop van tijd uitslag op zijn snuit. Men vermoedde toen een contactallergie en verving de roestvast stalen voerbak door een plastic bak, daarna verdwenen de symptomen. In roestvast staal bevinden zich nikkel en chroom. De hond bleek allergisch voor nikkel en/of chroomverbindingen.

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 17:36

Moestuin schreef:
Erg goed. Volgende week afspraak bij de dierenarts :j Maar ondertussen al 2 weken weer diarree vrij op nog altijd de opti life. Nu ben ik ook nog de enigste die hem eten geeft dus ik zit er met mijn neus bovenop dat er niets extra buiten brokken in gaat. Maar wil wel nog wat laten testen want zijn stoelgang blijft vrij geel.

Even benieuwd. Is er nog wat bekend geworden bij de DA? :)

Anoniem

Re: Ten einde raad: Wat kunnen wij nog geven aan onze Duits

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 18:31

Nee. Wij zijn in een flink conflict gevallen met de dierenarts toen (door fouten van hun uit zijn er meerdere schapen gestorven bij ons) Wij zijn momenteel aan het overstappen van dierenarts. Door het financiële gevolg van de zieke schapen is dit nog niet verder opgepakt. Hij is wel nog steeds diarree vrij :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fair, GrapeshotBot, knockout1, Meliaforever, mokkaboon en 137 bezoekers