Alleen, jonge kinderen en een hond. Uitlaten?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
secricible

Berichten: 25677
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Alleen, jonge kinderen en een hond. Uitlaten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-22 08:26

Omdat ik vast niet de enige in dit schuitje ben.
2 jonge kinderen (oudste 3) En een (volwassen) hond. Sinds kort ben ik alleen.
Hoe doen jullie dat 's avonds met uitlaten als de kinderen in bed liggen?

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse


_Zsazsa_
Berichten: 4479
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Alleen, jonge kinderen en een hond. Uitlaten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 08:28

Babyfoon meenemen met camera en maar een klein blokje om. Dat doet mijn zus iig.

Ineke2

Berichten: 33031
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 08:30

Babyfoon mee en alleen vlakbij huis de hond laten plassen?

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Many
Berichten: 8275
Geregistreerd: 30-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 08:31

Even wachten met uitlaten tot de kinderen goed en vast slapen, en dan gewoon een klein rondje lopen. Eventueel met de babyfoon mee. Het is dan wel belangrijk om te zorgen dat de hond overdag al genoeg uitdaging heeft gehad, zodat dat kleine rondje 's avonds ook echt genoeg is.

LienC

Berichten: 981
Geregistreerd: 25-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 08:32

Niet alleen, maar als één niet thuis is, dan gewoon even snel (lees; max 5 minuten) naar het gras. Overdag wat langer wandelen om te compenseren. Ik leg dan vaak een telefoon neer, andere telefoon mee, mocht er iets gebeuren dan hoor je het. Of hond even in de tuin laten, maar is niet ideaal (voor niemand, jezelf, hond, kinderen aangezien je tuin er niet beter van wordt).

Siesjuh
Berichten: 1683
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 08:33

Ik laat de honden savonds niet uit, ik leeg ze ;) . Maw, er wordt niet meer gewandeld, alleen even plassen en klaar. Ik weet niet of je een tuin hebt, maar wellicht de laatste plas in de tuin? Als je dan nog een ronde doet voor de kinderen op bed gaan, moet dat eigenlijk te doen zijn. Bij gebrek aan een tuin de eerste de de beste groenstrook nemen en babyfoon mee.


Ieder einde is een nieuw begin :-)

KimD

Berichten: 20357
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Alleen, jonge kinderen en een hond. Uitlaten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 08:36

Als de hond overdag genoeg te doen heeft gehad dan is 's avonds naar buiten voor alleen een plasje voldoende. Meeste honden willen dan niet eens meer echt wandelen. Onze honden doen hun laatste plas, dus echt voor het naar bed gaan, in de tuin.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Rodevlinder

Berichten: 2262
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 08:36

Onze hond laat ik goed uit voordat de Kids naar bed gaan en daarna alleen plassen op het gras voor de deur.

Pluttersput

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Alleen, jonge kinderen en een hond. Uitlaten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 08:38

Hier deden we dat inderdaad ook als iemand alleen was. Babyfoon mee en even de straat op en af om te plassen en eventueel te poepen en klaar :)

secricible

Berichten: 25677
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-22 08:38

Toch gewoon de kinderen even alleen laten dus, ik dacht dat dat tegenwoordig niet meer acceptabel was. Merk dat ik dat best een drempel vindt, ook omdat mijn man er heel erg op tegen was om dat te doen.
Normaal was het idd een plas in de tuin als een van ons alleen thuis was 's avonds, maar voor iedere dag vind ik geen optie.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Siesjuh
Berichten: 1683
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 08:42

secricible schreef:
Toch gewoon de kinderen even alleen laten dus, ik dacht dat dat tegenwoordig niet meer acceptabel was. Merk dat ik dat best een drempel vindt, ook omdat mijn man er heel erg op tegen was om dat te doen.
Normaal was het idd een plas in de tuin als een van ons alleen thuis was 's avonds, maar voor iedere dag vind ik geen optie.

Of je nu beneden in de kamer zit met een babyfoon of voor het huis staat met de babyfoon, vind ik geen verschil in zitten hoor. Je zit in de zomer toch ook in de tuin terwijl de kinderen al op bed liggen lijkt me?
Om nou uitgebreid boodschappen te gaan doen, vind ik iets anders. Maar zolang je gewapend bent met een babyfoon en je direct terug kan zijn als er iets is, zie ik er geen probleem in


Ieder einde is een nieuw begin :-)

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 08:52

Ik ging vroeger thuis rijden als mijn kinderen hun middagslaapje deden(en ik wist dat ze echt 1.5 tot 2.5 uur sliepen)zonder babyfoon ....

Toen(ruim 25jaar geleden)vond niemand dat vreemd,en van even huilen krijgen ze nog steeds niks. ;)
Laatst bijgewerkt door KahluaB op 10-01-22 08:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Kahlua:Ster D-OC M2~Feel Good x Elite D-OC Jetset D
Opium: Elite D-OC Z dr~Jetset D x Ster Sport Dr Record

Ramazzotti~Ferguson x Feel Good
:verkocht aan een Inter II ruiter.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 08:54

Vraag me serieus af wat mensen er tegen hebben om de hond in de tuin te laten?

Katten van je buren komen vast ook wel eens hun behoefte in je tuin doen, of vogels, muizen, ratten.

Ik ben niet anders gewend dan dat onze honden overdag gewoon in de tuin lopen en dus gewoon in de tuin gun behoeften doen. Ja ook toen we zelf nog kinderen waren en dus buiten speelden.

Leef en laat leven.

secricible

Berichten: 25677
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-22 08:55

Art_Ificious schreef:
Vraag me serieus af wat mensen er tegen hebben om de hond in de tuin te laten?

Katten van je buren komen vast ook wel eens hun behoefte in je tuin doen, of vogels, muizen, ratten.

Ik ben niet anders gewend dan dat onze honden overdag gewoon in de tuin lopen en dus gewoon in de tuin gun behoeften doen. Ja ook toen we zelf nog kinderen waren en dus buiten speelden.


Onze hond weigert te poepen in de tuin, en het is slecht voor het gras.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Ineke2

Berichten: 33031
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 08:56

KahluaB schreef:
Ik ging vroeger thuis rijden als mijn kinderen hun middagslaapje deden(en ik wist dat ze echt 1.5 tot 2.5 uur sliepen)
zonder babyfoon....
Toen(25 jaar geleden)vond niemand dat vreemd, van even huilen krijgen ze nog steeds niks. ;)

Oei dat zou ik zelf echt niet doen. Wat als er dan brand uitbreekt of iets?

9 van de 10x gaat het goed he, maar je vergeeft het je zelf toch nooit…

Max 5-10 minuten in de buurt met de hond met babyfoon is toch net even wat anders.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 08:57

Ineke2 schreef:
KahluaB schreef:
Ik ging vroeger thuis rijden als mijn kinderen hun middagslaapje deden(en ik wist dat ze echt 1.5 tot 2.5 uur sliepen)
zonder babyfoon....
Toen(25 jaar geleden)vond niemand dat vreemd, van even huilen krijgen ze nog steeds niks. ;)

Oei dat zou ik zelf echt niet doen. Wat als er dan brand uitbreekt of iets?

9 van de 10x gaat het goed he, maar je vergeeft het je zelf toch nooit…

Max 5-10 minuten in de buurt met de hond met babyfoon is toch net even wat anders.

Ik was gewoon thuis hé, en keek op de slaapkamer van de kinderen vanuit de bak.
Laatst bijgewerkt door KahluaB op 10-01-22 08:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Kahlua:Ster D-OC M2~Feel Good x Elite D-OC Jetset D
Opium: Elite D-OC Z dr~Jetset D x Ster Sport Dr Record

Ramazzotti~Ferguson x Feel Good
:verkocht aan een Inter II ruiter.

Mri

Berichten: 15292
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 08:57

En als je je er echt ongemakkelijk bij voelt kan je bijvoorbeeld de TP link Tapo camera's ophangen in de kinderkamers. Daarmee kan je ze zien, ook op afstand.
(Beetje troep nog in de kamers, we hebben pyjama dag vandaag :+ )
Afbeelding

Ik kan ook terug praten via de camera. En als je kinderen normaal heel stil liggen kan je ook bewegings detectie aanzetten, dan krijg je ene melding als er beweging is. Hoe dat precies werkt weet ik niet, mijn kinderen (1.5 en 3.5) gaan beide hun hele bed door.

Maar even in de buurt laten plassen moet gewoon kunnen vind ik.
Ik denk maar zo: als ik zit te poepen als ze gaan huilen dan maak ik dat ook eerst af :')
Laatst bijgewerkt door Mri op 10-01-22 08:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Ik zal het nooit zo durven zeggen,
Hardop denken op z'n meest, misschien heb ik het fout gedaan

De mooiste dingen komen uit een onverwachte hoek

noviceh

Berichten: 4764
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 08:58

Je kan prima een rondje buiten lopen met de hond hoor. Babyfoon zou ik ook thuis laten, daar kan je buiten toch niets mee. Enkel de hond zijn behoefte laten doen en daarna direct weer naar huis.

♥12-5-1999 Ryvonne Promise †2-4-2013 "If the world would end today..."

CharleyT
Berichten: 3969
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 09:04

secricible schreef:
Art_Ificious schreef:
Vraag me serieus af wat mensen er tegen hebben om de hond in de tuin te laten?

Katten van je buren komen vast ook wel eens hun behoefte in je tuin doen, of vogels, muizen, ratten.

Ik ben niet anders gewend dan dat onze honden overdag gewoon in de tuin lopen en dus gewoon in de tuin gun behoeften doen. Ja ook toen we zelf nog kinderen waren en dus buiten speelden.


Onze hond weigert te poepen in de tuin, en het is slecht voor het gras.


Heb jij ook zo'n eigenwijs dier in huis, die van ons doet gewoon helemaal niks in de tuin. Al staat ze op klappen, dan nog bij het hek gaan staan om even de groenstrook om de hoek op te zoeken voor mevrouw een plas wil doen.
We hebben het serieus geprobeerd, vorige hond snapte het perfect, tuindeur open, plasje/poepje doen en snel naar binnen, ideaal.

GabberGill

Berichten: 5614
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Alleen, jonge kinderen en een hond. Uitlaten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 09:08

Ik deed hem altijd nog even een hele grote ronde als mijn dochter wakker was. Net na het eten meestal mits het droog was en niet stormde. Dan hoefde hij later alleen nog even een blokje om. Ik had wel het geluk met een heel veld niet ver van mijn huis

secricible

Berichten: 25677
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-22 09:13

Plassen gelukkig wel. Maar poepen, nope. Dan houdt hij het wel op tot her niet meer kan en heb ik of een gillende hond of een verrassing onder aan de trap de ochtend erna.

Fijn om te lezen dat anderen dat ook doen, gewoon even uitlaten. Dan ga ik toch die stap ook nemen.
Het helpt niet dat mijn man ook "alleen even" de hond aan het uitlaten was. Gelukkig met mij, en de kinderen uit logeren. Maar ik moet er niet aan denken dat dat was gebeurt als hij alleen met de kinderen was. Daardoor is de drempel ook zo hoog denk ik.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Urona447
Berichten: 2775
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 09:16

Hier ging de babyfoon mee en het was max 150 meter van ons huis af. Even snel de hond laten plassen en weer binnen max 5 minuten terug.

Babyfoon ging voornamelijk mee zodat als er iets met mij gebeurde hulpdiensten wisten dat er thuis kinderen lagen te slapen. Een briefje met je adres is dan wel handig om bij je te hebben.

anca

Berichten: 1763
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 09:18

En..... een briefje met je naam en adres en de regel dat je kinderen alleen thuis zijn ivm even hond uitlaten.


Dat deed ik vroeger altijd. Nooit nodig gehad maar je zult maar vallen oid.ik deed een kort rondje s avonds

hartelijke groeten,
anca

noviceh

Berichten: 4764
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 09:19

secricible schreef:
Het helpt niet dat mijn man ook "alleen even" de hond aan het uitlaten was. Gelukkig met mij, en de kinderen uit logeren. Maar ik moet er niet aan denken dat dat was gebeurt als hij alleen met de kinderen was. Daardoor is de drempel ook zo hoog denk ik.
Wat bedoel je hiermee?

♥12-5-1999 Ryvonne Promise †2-4-2013 "If the world would end today..."

Barbabientje

Berichten: 8203
Geregistreerd: 12-09-08

Re: Alleen, jonge kinderen en een hond. Uitlaten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 09:57

Hoelaat is voor jou 'savonds TS?

Wij zorgen altijd dat de hond nog een paar keer een flink stuk loopt overdag als de kleine wakker is, of de ander thuis. 's avonds (21:30) doen we dan nog een "laatste" plasje. Dit is letterlijk om de hoek pootje lichten en weer naar binnen.

Misschien een fijner gevoel om eventueel ook een briefje in je hand te houden dat je kindjes op bed liggen op nr die en die? Dat mocht er iets gebeuren mensen dat briefje zien?
Bij ons komt er altijd nog iemand thuis, maar is de andere nog werken of bij vrienden, maar kan me voorstellen als je inderdaad helemaal alleen bent dat het wel een stap kan zijn.

Nymphadora Ria <3 *22-06-2018*
Cadilac <3 *24-05-2007* B+8


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: abbie_h, amaniblauw, ferropaard, Labiesch en 30 bezoekers