Welke raambedekking met katten

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Contemplate
Berichten: 191
Geregistreerd: 21-01-20

Welke raambedekking met katten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-21 16:07

Beste bokkers,

Het lijkt erop dat wij op korte termijn mogen verhuizen. Super leuk, ook leuk voor onze katten.
We lopen tegen een probleem aan: onze lieve katten van 3 jaar zijn super actief, spelen veel met elkaar en racen door het huis. Maar het zijn ook geoefend slopers! Vooral tijdens de gekke 5 minuten van onze kater worden de nagels goed getest. Mijn gordijnen en duo-rolgordijnen ondervinden helaas de gevolgen daarvan. ;( Dit keer wil ik graag iets kiezen wat heel blijft.

Wat is in jullie ervaring de beste optie qua raambedekking? Ook voor een kamerhoog raam waar we graag altijd iets voor zouden willen i.v.m. inkijk. Tips zijn welkom!


MarliesV

Berichten: 15148
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Welke raambedekking met katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 16:14

Ik zou zeggen, houten shutters. Nog mooi ook, je kan spelen met het licht en ze kunnen tegen een stootje.

Alles wat ik verder kan bedenken is stof en daarmee niet bestand tegen kattennagels denk ik.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

JorineV
Berichten: 1084
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Re: Welke raambedekking met katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 16:22

Toen ik je topictitel las, wilde ik duorolgordijnen aanraden, maar jullie katten zijn van een andere orde dan de onze ~~}>

Dan zit je inderdaad al snel aan shutters, jaloeziën of lamellen.

Roodvos

Berichten: 6617
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 16:25

Ik zou eerder kiezen voor lamellen dan voor jaloezieën of shutters. Bij jaloezieën (luxaflex) is het materiaal niet stevig genoeg zou de kat erin willen klimmen. De kat kan dan verstrikt raken. Ik voorzie met houten shutters dat de kat het als ladder kan proberen. Lamellen kunnen ze niet in klimmen. Mijn lamellen zijn aan de onderzijde niet verbonden. De kat kan er dan gemakkelijk tussen zitten om naar buiten te kijken.

Met gordijnen is mijn ervaring dat als de kat er gemakkelijk onderdoor kan komen om bijv. in de vensterbank te springen om naar buiten te kijken, dat er dan geen klimneiging is. Idem voor rolgordijnen. Niet helemaal tot aan beneden dicht doen, maar een cm over 30 open houden zodat de kat naar buiten kan kijken.

Met katten doorgebrachte tijd is nooit verspilde tijd [Sigmund Freud]
Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]




Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]
ZOLDEROPRUIMING, ik geef van alles en nog wat weg: *KLIK* en *KLIK*

BloemBloem

Berichten: 16555
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Welke raambedekking met katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 16:40

Hier houten shutters op elk raam op de beneden verdieping, maar deze worden
echt niet als ladder gebruikt door mijn kat :) Daarbij, mocht dit wel gebeuren, dan kan
je de shutters ook los van elkaar dichtklappen, en dan ook nog een luik open laten staan zodat
er naar buiten gekeken kan worden.

Ik zweer bij houten shutters, kost een paar knaken, maar echt, ik heb er zoveel plezier van!

Contemplate
Berichten: 191
Geregistreerd: 21-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-21 17:13

Houten shutters vind ik ook echt mooi, je heb ook zoveel opties tussen open en dicht. Fijn dat jullie daar goede ervaringen mee hebben! Die tip van de lamellen aan de onderzijde los is een goede, als we daarvoor gaan.

Het zijn echt de meest schattige, maar oh zo creatieve monstertjes. In een eerder topic vroeg ik om tips voor een hufter-proof drinkfontein, maar ook die ligt inmiddels regelmatig in delen door de kamer :Y) Het is ook niet zo dat ze niet opgevoed zijn, ze weten het echt wel wat niet mag. Maar daar moet je ze in de actie even aan herinneren. Helaas kun je er niet 24/7 bij zijn.

Van week hebben ze bijvoorbeeld ook geholpen met de wijnglazen. Ik wilde handige glazen zonder steel. Dag later: Uw wens is mijn bevel baasje, PATS, wijnglas met steel kapot. O:)


Maak kennis met Bram de boef en Zoef de ninja (de zwarte uiteraard)!

Afbeelding

Afbeelding

Eatshay
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-08-17

Re: Welke raambedekking met katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 17:20

Geen luxaflex in ieder geval. Miew en Mauw, mijn 2 monsters, hebben ze echt totaal vernaggeld samen. De zijkanten zijn omgebogen en aangeknauwd, en onlangs heeft er eentje geprobeerd erin te klimmen denk ik want in het midden zijn ze nu voor 1 raam ook gedeukt. (ik weet nu ineens weer waarom ik ze eigenlijk alleen in de stallen wilde toen ze hier gedumpt werden en ik weer te soft was om ze naar het asiel te brengen...)

Lamellen zou ik persoonlijk alleen van kunststof overwegen, maar niet van stof. Mijn ouders hebben ze, en die hebben ook een kat en hond, en je wilt niet weten hoe goor die dingen worden waar de beesten er altijd tussendoor lopen en kijken. In eerste instantie lijken ze nog redelijk schoon te houden met een borsteltje en een zacht sopje, maar dat duurde helaas niet lang.
Ze houden zich verder wel goed qua vorm/ophanging trouwens. Maar kunststof is gewoon beter schoon te houden.

Ik denk dat als mijn huistijgers wat volwassener worden (ehhh als dat ooit gebeurt, haha) ik voor houten shutters ga.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: :)Ikkuh:), Esther_r20, judith_irene, Labiesch, love_mandy, Vaiqua en 31 bezoekers