Twijfel over tweede hond

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
imaudy
Berichten: 4951
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: Twijfel over tweede hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 01:34

Ik vind 2 honden heerlijk!

[o]


Lukasje
Berichten: 11144
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Twijfel over tweede hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 07:30

Ik lees hier mee, dit zou even goed mijn openingspost kunnen zijn! We zitten ook in twijfel over een tweede hond en mijn grootste angst is dat ik qua aandacht te kort zou schieten tov de eerste.

Don't take anything for granted

cinniz123

Berichten: 4385
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 07:37

Lastige keus he maar bij twijfel zeg ik niet doen.
Ik heb er 4 en geloof niet dat ik dat ooit nog zou doen.

Vakanties is gewoon niet handig want het zijn geen honden voor in een kennel.
En uitlaten aan de lijn is ook echt niet handig want 1 is er bang van lijnen dus als 1 vd andere 3 een onverwachtse beweging maakt schiet ze in de stress.
Loslopen gaat prima.

2 vond ik echt wel goed te doen maar ik heb kleine honden dus indd makkelijker meenemen en plaatsen voor vakantie ect.

Vanaf nu gaan we weer uitdunnen :')
Dat betekend geen nieuwe er meer bij als er 1 overlijdt.

*Tschif* voor altijd in mijn hart *7-7-'97 /23-7-'14*
hunter mn nieuwe liefde
zo bijzonder!happy geboren 7-7-'15

MissYvette4u

Berichten: 2981
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 07:51

We hebben jaren 1 hond gehad waarbij we ook het gevoel hadden dat die een maatje miste. We hebben hem mee naar het asiel genomen om kennis te maken met een hond van ongeveer hetzelfde ras van amper een jaar oud. Het bleek een droomstel <3

Ze konden overal samen mee naar toe (ook naar oma, hotels ed), speelden knuffelden en leerden elkaar, en ik nam ze vaak ook ieder apart ergens mee naar toe zodat ze 1 op 1 aandacht kregen en even 'rust' van elkaar. Plus dat ik niet wilde dat aan elkaar 'plakten'. Mijn aandacht onder ze verdelen ging eigenlijk vrij gemakkelijk.

Toen de oudste overleed, hebben we vrij snel een nieuwe herplaatser in huis gehaald. Ook bij deze kennismaking de al aanwezige hond meegenomen. Ook hier ging het goed tot het in de hoofd van de nieuwe hond misging en hij uit het niets aanviel. Toen we hem moesten laten inslapen, is de al aanwezige hond een tijdje afstandelijk geweest naar andere honden. Speelde er wel mee maar het was niet van harte.

We hebben daarna 3 jaar geen 2e hond gehad. Tot we weer oogjes tegenkwamen waarbij we die klik weer hadden. Ook hier weer de al aanwezige hond mee naar de kennismaking genomen en goed naar haar reactie op hem gekeken.
Deze herplaatser hebben we nu nog steeds <3 ze zijn heerlijk samen, vullen elkaar aan.

Het is heel belangrijk om de karakters en rassen, en daarmee hun behoeften op elkaar af te stemmen. Dan kunnen 2 honden heel goed samen en is het voor jou gemakkelijker. Ik persoonlijk heb graag dat de nieuwe hond tussen een half jaar en een jaar oud is. Het karakter is beter zichtbaar en opvoeden is gemakkelijker. Of je moet een deskundige fokker hebben.

MyWishMax

Berichten: 25051
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 07:58

Ik ben van 1 omhoog gegaan naar 3 en ondertussen heb ik er weer 1. Duitse herders, waarvan de reu die ik nu nog heb geen honden hond is. Maar toch merk ik wel een enorm verschil nu hij alleen is. Hij was toch gek op de 2 dames en vooral degene waarmee hij bij mij bleef hing hij toch wel aan. Ook de teef die ik als qe had was geen honden hond. Angst agressief zelfs, maar die was juist dolblij met een vast maatje thuis.

Ik vond aandacht verdelen niet moeilijk, ze kwamen of allebei op andere tijd of ik haalde ze tegelijk aan. Ook met trainen, met de reu trainde ik en de teef kreeg tussendoor ook beloning. En allebei een keer apart meenemen.

Qua meenemen, waar ik er 1 mee naar toe nam kon ik er ook 2 meenemen. Als dat te druk was was het toch ook niet echt leuk voor een hond om mee te gaan. Vakanties gingen ze gewoon mee, ik heb nooit problemen gehad om 2 honden mee te mogen nemen, pas met 3 werd dat moeilijk.

Van 1 naar 2 was dus vooral leuk en niet moeilijker oid. Naar 3 werd wel lastiger :')

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Twijfel over tweede hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 08:30

Mijn ervaring is ook dat het pas van 2 naar 3 echt wat lastiger werd. Wij zijn van 1, binnen een half jaar, naar 3 gegaan. Bij het overlijden van het oudje(15) wilden we het eigenlijk bij 2 houden, maar binnen een paar maanden kriebelde het alweer voor nr 3. Die is er dan nu ook :).

We hadden al een Corgi en een whippet en hebben er een whippet bijgenomen. Ik zie onze oudere hond echt helemaal opbloeien. De Corgi is zeer hondselectief en kan niet met pups. De 3e hond introduceren was/is dan ook heel veel werk. Haar 'gewoon' maar in de roedel doen is helaas geen optie. Toch zie ik dat ook de Corgi wel opleeft van de pup in huis, en denk ik dat ze daar straks een leuk maatje aan gaat hebben. Het heeft alleen tijd nodig. Dat is trouwens wel iets om je te realiseren. Ik wist van te voren dat het lastig ging zijn, maar dat kan je natuurlijk ook overvallen. Daar moet je wel tegen kunnen.

Show a little faith, there's magic in the night

meggiemeg

Berichten: 12175
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 08:32

Als je merkt dat je dag nu al vol genoeg is zou ik het zo laten. Een 2e hond erbij geeft extra werk, kost meer tijd en je geeft al aan dat je voor jezelf al genoeg aan energie "kwijt" bent aan hoe de dieren nu al zijn. Plus de overige redenen die je als nadeel ziet zijn best serieuze dingen om rekening mee te houden.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

marleen_usar

Berichten: 24620
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 08:36

Wij namen een 2e we hadden al een jaloerse spanjaard, ik had een huiselijke opvang maar het was toch afwachten. Het ging gelijk goed, 3 zouden we er zelf nooit nemen. Was niet praktisch ook. Maar nu zelfs een middel slag uit Roemenië er bij gekomen, was echt niet in de planning. Maar ook dat gaat goed en een 2e hond geeft geen extra werk.

Many
Berichten: 8275
Geregistreerd: 30-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 08:41

Ik vind twee honden ook absoluut een meerwaarde ten opzichte van één. Zeker als ze qua leeftijd en ras goed aan elkaar gewaagd zijn! Extra werk vind ik het ook niet; met twee honden wandelen gaat net zo snel als met één.
Tuurlijk, als je op vakantie gaat of een dagje weg, is één hond makkelijker onder te brengen dan twee. Maar voor mij persoonlijk weegt dat niet op tegen het plezier dat ik er elke dag van heb (en het plezier dat de honden met elkaar hebben).

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Re: Twijfel over tweede hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 09:04

Bij jouw openingspost zeg ik, wacht nog even. Tot de kinderen uit huis zijn, je leven minder vol is of tot je echt niet meer twijfelt. Twee honden is echt het dubbele, in tijd en energie.

✰ P I N T O ✰

Princesj

Berichten: 4544
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: Twijfel over tweede hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 09:24

Ik heb drie honden, 2 werkrassen (kruising Bordercollie (4)en een Mechelaar (bijna 1)) en 1 hond met personeel (teckel(8)), allen uit een herplaatssituatie inclusief probleemgedrag. Toch vind ik het een verademing om meerdere honden te hebben. Ze spelen samen en houden elkaar gezelschap. Het enige wat wat management vereist is het passeren van honden als ze aangelijnd lopen. De werkers zijn niet echt gecharmeerd van storende honden tijdens hun wandeling, maar dit zijn ze individueel ook niet :'). Los daarintegen geen probleem, wat wel opvalt is dat ze eigenlijk nooit de zelfde hond kiezen om mee te spelen.

Op vakantie gaan ze alle drie mee, en dat is wel een uitdaging, want voor 2 honden is er zat te vinden, maar voor drie is net iets schaarser. Maar tot nu toe vinden we altijd wel een fijne plek :)

Gulonia (Biscayo x Wolfgang), Femke (Jouwe 485 x Doaitsen 420), Nipine KN (Nizar VS x Triton), Nika van Wieringen (Kadar x Nizar VS)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 09:35

Ik heb er heel lang drie gehad, na overlijden van nummer drie (kruising border collie op 16 jarige leeftijd) een soort van afbouw situatie. De witte herder en kruising russel die het heel goed met elkaar konden vinden en aardig gelijk zaten in beweging. Mijn witte herder kreeg flinke belemmeringen met bewegen rond 11,5/12 jaar. Toen liep het wel even scheef soms omdat kleine dame van toen 13,5 zoveel meer beweging nodig heeft. Zij ging soms alleen mee voor een extra rondje.

Witte herder is in mei overleden op 12,5 jarige leeftijd. Sinds die tijd moet mijn nu 15 jarige dametje het alleen volhouden. :(:) ze was altijd al erg kritisch naar andere honden. Alleen eigen was ok. Nu vindt ze alle honden stom en witte herders extra stom. Ik had besloten te kijken naar haar. Redt ze zich alleen dan blijft het daarbij. Redt ze zich niet zal ik op zoek moeten naar een goede match in een klein ouder hondje.

Maar ze redt zich verbazingwekkend goed. Aanhankelijker dat wel, voor haar redelijk ongewoon trouwens. Rugzak is nogal groot bij haar. Enige door dementie is alleen zijn een drama geworden. Had ze voorheen nog wat steun aan haar witte vriendje nu is het blinde paniek. Dat is dus aanpassen. Pension kan niet meer ook daardoor.

Maar met drie twee of een hoewel ik altijd voorstander ben geweest van meer honden. 1 maakt het wel gemakkelijker, goedkoper en minder zooi in huis.

Als ik je twijfels zo lees, zou dat voor mij genoeg reden zijn het bij deze hond te houden voorlopig. Ik denk dat je haar er geen echt plezier mee doet :n

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Machie

Berichten: 15953
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 09:43

Bonna schreef:
Het heeft alleen tijd nodig. Dat is trouwens wel iets om je te realiseren. Ik wist van te voren dat het lastig ging zijn, maar dat kan je natuurlijk ook overvallen. Daar moet je wel tegen kunnen.



Dat is hier ook zo. Nummer 2 en 3 was geen probleem. Nummer 4 paste qua karakter enorm bij nummer 3 maar nummer 5 is echt een heel andere hond. Pas toen hij een maand of 8 was hoorde hij er echt bij.

bloemm

Berichten: 225
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-21 10:21

Super fijn om al jullie ervaringen te lezen, bedankt voor het delen!

Als ik zo door de verhalen lees zijn er 4 lijnen die eruit springen

* van 2 naar 3 honden is veel moeilijker dan van 1 naar 2 hond. Nu hebben wij echt totaal niet de ambitie om 3 honden te nemen, mijn max is echt 2. Misschien dat van 0 naar 1 hond te vergelijken is met van 2 naar 3 honden. Ik heb gemerkt dat ik mijn leven wel anders heb ingericht sinds ik mijn hond heb, wel ten positieve, ik houd altijd rekening met haar in mijn dagindeling en heb daardoor ook veel meer tijd voor mezelf gecreerd (en thuis zijn).

* Als je een 2e wilt, doe het dan niet als je je hond al oud is, ze hebben juist in hun jonge jaren veel aan elkaar en dat is leuk om te zien/ mee te maken

*neem een ras wat niet te ver uit elkaar ligt. Wij hebben vorig jaar een keer gekeken bij een nestje jack russels (ik dacht; klein hondje, handiger om mee te nemen etc. maar wel veel energie net als mijn hond), ik merkte zelf al dat ik daar niet zo de klik mee had dus dat hebben we toen niet gedaan

* als je twijfelt en nu al merkt dat je "weinig" tijd voor jezelf hebt, doe het dan niet.


Bij die laatste krijg ik toch wel weer een soort rust, ik ben namelijk echt ontzettend aan het twijfelen en als ik die adviezen dan lees dan denk ik ja, daar hebben jullie helemaal gelijk in. Ik heb een paar jaar geleden een burn out gehad, we hebben vlak voordat ik de burn out kreeg onze hond aangeschaft dus ik denk dat ik in mijn hoofd het aanschaffen van een dier ook link met mijn mindere periode. Terwijl mijn hond juist ook degene is die mij elke dag weer op de been hielp en waar ik als enige huisdier op dat moment wel energie van kreeg. Laatste maanden merkte ik dat ik een kleine terugval had van 2 jaar geleden en dan zijn er ook periodes dat ik geen 2e hond wil. Maar juist in de periodes dat ik me helemaal goed voel zie ik het helemaal zitten en zit ik niet zo met de "tegenargumenten". Dan denk ik; je leeft maar 1x, doe het maar gewoon.. vooral omdat de wens elke keer wel weer terugkomt :+

We hebben overigens geen kinderen.

Ik neig nu dus naar nee. Maar mijn man en ik hebben nu afgesproken dat we in ieder geval wel over een paar weken even bij het nestje gaan kijken, gewoon kijken wat voor gevoel we erbij krijgen en of we het écht zouden willen. Ik ben wel zo rationeel dat ik niet meteen verliefd wordt op een pup en niet meer kan nadenken dus dat is fijn.
Laatst bijgewerkt door bloemm op 24-11-21 10:48, in het totaal 3 keer bewerkt

meggiemeg

Berichten: 12175
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:27

bloemm schreef:
Mijn man en ik hebben nu afgesproken dat we in ieder geval wel over een paar weken even bij het nestje gaan kijken, gewoon kijken wat voor gevoel we erbij krijgen en of we het écht willen. Ik ben wel zo rationeel dat ik niet meteen verliefd wordt op een pup en niet meer kan nadenken dus dat is fijn.

Ik hoop dat als je een pup in je armen hebt je ook zo sterk staat.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

bloemm

Berichten: 225
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-21 10:32

meggiemeg schreef:
bloemm schreef:
Mijn man en ik hebben nu afgesproken dat we in ieder geval wel over een paar weken even bij het nestje gaan kijken, gewoon kijken wat voor gevoel we erbij krijgen en of we het écht willen. Ik ben wel zo rationeel dat ik niet meteen verliefd wordt op een pup en niet meer kan nadenken dus dat is fijn.

Ik hoop dat als je een pup in je armen hebt je ook zo sterk staat.


Ja, dat denk ik wel! Ik kwam toen ook bij de jack russels en die waren mega schattig en lief maar toch hield iets me tegen en heb ik nu geen spijt. Ook als ik puppy's tegenkom op cursus denk ik niet oooh die wil ik ook! Het moet een hele bewuste keuze zijn waar we 100% achter staan.

MyWishMax

Berichten: 25051
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:36

meggiemeg schreef:
bloemm schreef:
Mijn man en ik hebben nu afgesproken dat we in ieder geval wel over een paar weken even bij het nestje gaan kijken, gewoon kijken wat voor gevoel we erbij krijgen en of we het écht willen. Ik ben wel zo rationeel dat ik niet meteen verliefd wordt op een pup en niet meer kan nadenken dus dat is fijn.

Ik hoop dat als je een pup in je armen hebt je ook zo sterk staat.


Neem jij elke pup die je in armen krijgt wel mee dan?

Ik heb hetzelfde als ts, kan ze echt heel leuk vinden, maar blijf nuchter qua nadenken of het kan en past. Vaak zat bij nesten geweest waar ik geen enkel probleem had om er geen 1 mee te nemen. (Of bij herplaatsers)

Trouwens, qua tijd en energie. Ja, met een pup kost dat meer tijd en energie maar toen ze eenmaal ouder waren was 2 niet meer tijd of energie. Of misschien een kwartier extra om wat 1 op 1 te doen. En pup kost altijd tijd en energie, of het nu de 1e of 3e is :')

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:38

Willen jullie echt een puppie? Waarbij je veel tijd moet stoppen in extra opvoeding waardoor je hond die je nu hebt minder aandacht zal krijgen. Alleen al zindelijk maken. Ben je met je oudere hond bezig, puppie piept dan moet je alles laten vallen om de pup buiten te krijgen. Verkijk je daar niet in ook hoe het voor je oudere hond overkomt. De baas is met mij bezig, die indringer piept en de baas heeft geen aandacht meer voor me. Het dier weet niet dat dat tijdelijk is

Overigens de stap van 1 naar 2 was destijds groter voor ons dan van 2 naar 3, want dan hebben de twee eerste honden aandacht van elkaar. Van 1 naar 2 moet de eerste hond opeens delen. Bij ons was er destijds geen keuze. Beide honden aten niet meer als ze niet bij elkaar waren. Toen besloten ze dan maar beiden te houden pernanent.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

bloemm

Berichten: 225
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-21 10:42

@mywishmax
Ja daar ben ik mij ook van bewust, vooral de eerste tijd wordt het toch harder werken. Dat is nu het voordeel van mijn teef; ik hoef dr maar aan te kijken en ze weet wat ze moet doen. Ze is nu ook heel stabiel. Ik heb 4 opvanghonden gehad (elke keer max 2 weken) en hoewel ik echt moeite had met 1 om die weg te doen wist ik wel dat hij voor wat ik met de hond doe (veel naar buiten met de paarden, lange wandelingen) niet geschikt was. Als ik weet dat ze het ergens anders ook goed hebben is dat prima voor mij. Mijn teef was elke keer wel even down als de herplaatser wegging, daarom doe ik dat nu niet meer.

MyWishMax

Berichten: 25051
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:48

bloemm schreef:
@mywishmax
Ja daar ben ik mij ook van bewust, vooral de eerste tijd wordt het toch harder werken. Dat is nu het voordeel van mijn teef; ik hoef dr maar aan te kijken en ze weet wat ze moet doen. Ze is nu ook heel stabiel. Ik heb 4 opvanghonden gehad (elke keer max 2 weken) en hoewel ik echt moeite had met 1 om die weg te doen wist ik wel dat hij voor wat ik met de hond doe (veel naar buiten met de paarden, lange wandelingen) niet geschikt was. Als ik weet dat ze het ergens anders ook goed hebben is dat prima voor mij. Mijn teef was elke keer wel even down als de herplaatser wegging, daarom doe ik dat nu niet meer.


Het voordeel is wel dat jouw teef stabiel is en mooie leeftijd. Dat scheelt in het opvoeden ook al. Hier was er echt een groot verschil tussen pup 1 en 2. Pup 1 kwam wel bij een volwassen hond, maar die was niet stabiel. Pup 2 kwam bij 2 volwassen honden waar de reu erg stabiel was en het ineens makkelijker werd.

Ik herken dus absoluut niet wat karuna zegt over indringer oid. En ik gok dat jouw teef daar ook minder moeite mee heeft, dat heft ze dan toch al laten zien met opvangers

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

meggiemeg

Berichten: 12175
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:49

MyWishMax schreef:
Neem jij elke pup die je in armen krijgt wel mee dan?

Ik ken genoeg mensen die verkocht zijn bij het zien van een pup, zelfs als het niet het ras is waar ze voor willen gaan, of juist omdat ze denken o dit is wel een pup van een ras wat we graag zouden willen in de toekomst maar omdat er zo'n gekte is op dit moment laten we het maar doen.
Ik zeg niet dat TS zo is, vraag het alleen. Niet iedereen staat stevig in zijn schoenen.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

KimD

Berichten: 20357
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:50

meggiemeg schreef:
bloemm schreef:
Mijn man en ik hebben nu afgesproken dat we in ieder geval wel over een paar weken even bij het nestje gaan kijken, gewoon kijken wat voor gevoel we erbij krijgen en of we het écht willen. Ik ben wel zo rationeel dat ik niet meteen verliefd wordt op een pup en niet meer kan nadenken dus dat is fijn.

Ik hoop dat als je een pup in je armen hebt je ook zo sterk staat.


Kan natuurlijk ook zijn dat het nest helemaal verkocht is en TS gewoon even langs gaat.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

bloemm

Berichten: 225
Geregistreerd: 11-07-06

Re: Twijfel over tweede hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-21 11:03

@KimD, de pups zijn 2 weken oud en fokster heeft een wachtlijst. Daar staan we wel op (hebben we ons 1,5 jaar geleden al op laten zetten voor als we er een zouden willen) maar als we nee zeggen is het ook prima.

Stripe000
Berichten: 583
Geregistreerd: 02-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 11:23

Wij hebben ook getwijfeld over een tweede hond
Omdat we zo’n ontzettend plezier hebben van onze hond.
Maar onze hond is echt een einzelgänger, die houd niet van andere honden in huis, kan zijn speelgoed niet delen en vindt het niet prettig als ik andere honden aai.
Trekt met wandelen ook niet naar andere honden toe, een enkeling daargelaten.

Wij hebben dus een hond die gelukkiger is als enige hond, als dat niet zo zou zijn dan zou ik zeker een tweede hond erbij hebben genomen
Maar dat zou dan, net als onze huidige en vorige hond een herplaatser moeten zijn.

Alleen dode vissen zwemmen met de stroom mee...

RoosvanBlue

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 11:59

bloemm schreef:
Ja, dat denk ik wel! Ik kwam toen ook bij de jack russels en die waren mega schattig en lief maar toch hield iets me tegen en heb ik nu geen spijt. Ook als ik puppy's tegenkom op cursus denk ik niet oooh die wil ik ook! Het moet een hele bewuste keuze zijn waar we 100% achter staan.


Ik vind dat dus echt heel knap. Duw mij een pup in mijn handen en ik laat niet meer los :Y)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cowgirl, Kashmino, Mizora en 35 bezoekers