Welke katten brokken voor mijn kat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xYaartje
Berichten: 1461
Geregistreerd: 25-05-10

Welke katten brokken voor mijn kat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-21 11:58

Omdat ik door de bomen het bos niet meer zie wil ik het toch hier vragen.
Sinds gisteren een nieuw merk gestart gemengd met het oude voer en dat heeft mijn poes Lola vannacht ook weer eruit gegooid.
Wat sowieso al aangeeft dat er iets van kip/gevogelte in het nieuwe voer zit. Daarvan weet ik dat ze er niet goed tegen kan als dat in brokken zit. Had het op voorhand wel gecheckt op welke basis de brok was, maar blijkbaar niet genoeg gecheckt en nu dus op zoek naar een nieuw merk dat op basis van vis is.

Het voer wat ik normaal geef en op basis van vis is is bijna tot nergens meer te krijgen, dus moet wel op zoek naar een ander merk.

Lola is een binnen kat van 9 jaar oud. Voer staat 24/7 voor haar klaar. Mocht ze er behoefte aan hebben kan ze er van eten. Dit is ze ook zo gewend. Het voer moet echt op basis van vis zijn.

Wie oh wie kan ons helpen aan het juiste voer en een goed merk?

Gedachten spelen zich af in beelden, beelden worden woorden, woorden worden een zin, een zin word een paragraaf, een paragraaf een hoofdstuk, een hoofdstuk vormt een boek en zo vormt zich een verhaal♥

Instagram: yaraccnaturephotography


Mizora

Berichten: 18090
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Welke katten brokken voor mijn kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 13:24


Interesse in een geweldig leuke sportieve pup? Mijn nest Pocket Peruvian doodles zoeken goede huisjes (eenmaal volwassen zo'n 10kg en 40cm). Geteste en goed bevonden ouderdieren (hd/ed/pl/ecvo)
https://link.marktplaats.nl/m2098783146
Ook zijn hun avonturen te volgen op facebook: Sportkennel "Be active with"

xYaartje
Berichten: 1461
Geregistreerd: 25-05-10

Re: Welke katten brokken voor mijn kat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-21 13:31

Mizora, dank je voor de tip! Die ga ik in mijn achterhoofd houden. Heb net van een ander merk besteld die ook erg goed schijnt te zijn. Orijen.
Mocht die niks worden dan word het fish4cats. Het is echt zo lastig dat er tegenwoordig zoveel merken zijn. Dat het soms echt is van: Welke moet ik nu in hemelsnaam kiezen.

Gedachten spelen zich af in beelden, beelden worden woorden, woorden worden een zin, een zin word een paragraaf, een paragraaf een hoofdstuk, een hoofdstuk vormt een boek en zo vormt zich een verhaal♥

Instagram: yaraccnaturephotography

Stal_Fiore

Berichten: 9340
Geregistreerd: 29-08-03

Re: Welke katten brokken voor mijn kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 13:37

Neem eens een kijkje op de website van catmoneo. Daar staat super veel goede informatie. Je kan haar ook om advies vragen, ze heeft zoveel kennis over voeding, allergieën etc.

Welke brok voer je nu?
Ik zou zeggen, haal haar eens helemaal van de brok af en enkel natvoer. Dat is sowieso beter voor katten.
Als je er dan een brok bij wil voeren, zoek dan eentje uit met zo min mogelijk koolhydraten. Katten kunnen koolhydraten namelijk niet goed afbreken.

Als je aangeeft dat kip/gevogelte niet goed valt, kan je eens kijken naar brokken op basis van eens/konijn. Of zelfs kangoeroe.

Het hoeft natuurlijk geen overgevoeligheid te zijn voor kip, maar het kan ook te maken hebben met het proces hoe de brok gemaakt wordt.

~ Noalie ~ Razzle ~
~ Myrtle ~ *voor altijd in mijn hart*

https://www.instagram.com/hinnikendgoud.zilver

xYaartje
Berichten: 1461
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-21 14:04

Stal_Fiore:
Helaas doet ze het op natvoer nog slechter.

Ze krijgt nu brok van Carnis, vis variant en heb nu die van Orijen besteld. Ook vis variant.

De nieuwe brok die ik na Carnis wou geven is van Grau, maar daar ging ze dus ook van overgeven en nu ik even google zit daar inderdaad gevogelte in wel gecombineerd met vis, maar het gevogelte gedeelte zorgt voor problemen, dus dat word hem echt niet. Klein inschattingsfoutje van mij toen ik het in de plaatselijke winkel kocht en niet goed keek naar wat er in zat.

Ze heeft van Carnis ook eerder de kip variant van gehad en dat lag haar ook niet goed. Gooide ze er ook regelmatig weer uit.

Dat van de Eend/konijn en kangoeroe ga ik ook zeker naar kijken in de toekomst! Wist niet dat dat er ook nog allemaal was.

Ach, ik ben het wel gewend dat mijn dieren problemen hebben met brokken/voer. Zo kan mijn pony ook slecht tegen iets wat er in brokken zit . En heb ik ook nog kieskeurige konijnen . Het zorgt er hooguit voor dat het een behoorlijke zoektocht is naar het juiste voer, maar wel een interessante zoektocht omdat je zo steeds meer en meer leert over het voer.

Gedachten spelen zich af in beelden, beelden worden woorden, woorden worden een zin, een zin word een paragraaf, een paragraaf een hoofdstuk, een hoofdstuk vormt een boek en zo vormt zich een verhaal♥

Instagram: yaraccnaturephotography


girlyggirl

Berichten: 3094
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Re: Welke katten brokken voor mijn kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 15:14

Riverwood, superhoog vis of vleee aandeel met weinig troep en geen graan.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Aimuis, Amazonbot, warvel en 102 bezoekers