Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Silvia

Berichten: 3267
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-21 19:08

Het viel mij op dat mijn hond op een gegeven moment wat vaker stijf was, vooral ‘s ochtends. Ook stond ze niet graag, ze ging dan heel snel liggen. In eerste instantie van de dierenarts pijnstillers gekregen maar daarvan kreeg ze last van haar maag en darmen ondanks maagbeschermers.
De dierenarts kwam toen met Librela injecties op de proppen. Dit medicijn is sinds begin dit jaar op de markt. Begin september heeft mijn hond haar eerste injectie gekregen. De dierenarts gaf wel aan dat ik geen wonderen moest verwachten maar ik vind de verandering toch behoorlijk spectaculair. Ze is veel vrolijker en beweegt een stuk soepeler. En ze staat weer langer dan 2 seconden. Alleen bij de eerste injectie had ik het idee dat ze wat meer dronk maar voor de rest geen bijwerkingen voor zover ik kan zien. Op FB vind je op de pagina “Librela Experiences” overigens wel de nodige verhalen over (mogelijke) bijwerkingen. Een kennis van mij merkte dat haar hond na 5 injecties minder goed reageerde op de Librela.
Zijn er hier nog meer Blokkers waarvan de hond Librela injecties krijgt? Hoe is jullie ervaring, wel / geen bijwerkingen en blijft de Librela werken, ook na een aantal injecties?

Mahatma Gandhi: "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht."


KarinW86

Berichten: 5212
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 19:19

Mijn hond heeft er nu 3 weken geleden 1 gekregen. Ik merk echt gelijk verschil.. hier ook hetzelfde verhaal met last van maag en darmen bij de reguliere pijnstillers, ook met maagbeschermers..

♥ Levi ♥ 09/10/11
♥ Guusje ♥ 26/09/21

Jessix

Berichten: 16382
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 19:23

Ik volg even. Toen het op de markt kwam vond ik het direct al interessant.

kimmie261

Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 19:27

Jaa, ik heb 2 honden die het krijgen, beide een 2de injectie al gehad, en ik ben echt zo enthousiast... Ik ben heel benieuwd of het nog beter wordt en of het blijft werken, maar voor nu, ben ik er al heel blij mee.

Ik volg op FB die groep ook en lees ook wel bijwerkingen, maar het zijn ook wel vaak heel oude honden, dan denk ik weleens, tja, het kan ook wel de leeftijd zijn, wat bv ook wel bij reguliere pijnstillers zou kunnen gebeuren en dan hadden ze het waarschijnlijk niet als bijwerking gezien van de librela.

Silvia

Berichten: 3267
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-21 19:58

Bij mijn hond merkte ik overigens dat ze na de 1e injectie met de dag beter ging lopen en zelfs na 2 weken was er nog verbetering. Het liefst loop ik met haar in het bos maar soms is een wandeling over asfalt onvermijdelijk. Ze liep op een gegeven moment behoorlijk stijf met haar achterpoten, eigenlijk als een varkentje. Na 2 weken zag je dat ze haar achterhand veel beter ging gebruiken en haar knieën weer ging buigen.
Achteraf kan ik alleen maar concluderen dat ze veel meer pijn heeft gehad dan ze liet merken… -O-

Mahatma Gandhi: "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht."

Silvia

Berichten: 3267
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-21 20:05

Even een aanvulling voor degenen die Librela niet kennen en zich afvragen wat het doet: Het werkt in op de “Nerve Growth Factor”
In onderstaand artikel staat beschreven wat het doet. Het gaat weliswaar over een studie bij muizen maar geeft wel een goed idee.
https://www.bewegenzonderpijn.com/nieuw ... jn-muizen/

Mahatma Gandhi: "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht."

WillemYntJee
Berichten: 6300
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 21:31

Wij gebruiken dit middel in de praktijk ook en tot nu toe maar een enkeling die niet of slecht reageert! Nadeel is natuurlijk wel de prijs, maar zeker als er maagklachten zijn op de normale pijnstilling heb je soms geen andere keus.

kimmie261

Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 23:30

In mijn geval zijn de pijnstillers zo afgebouwd dat de prijs van Librela opweegt tegen de prijs van de pijnstillers ,plus dat het beter voor de nieren en maag is op langer termijn , ik hoop ook dat het effect voor de komende maanden goed blijft .

Palmera

Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 02:14

Ontevreden. Mijn bijna 12-jarige die al van voor zijn 3e HD heeft en inmiddels onder de artrose zit én met de kniebanden aan gort reageert er nauwelijks op.
Ik zag dus verslechtering en na 3 prikken ben ik gauw weer terug gestapt op good old CondroVet en een ontstekingremmer ernaast.

Vriendje vliegt weer in de rondte <3

kimmie261

Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 12:25

Het helpt inderdaad niet bij alle honden, het is fijn als het wel werkt... :)

Ik heb hier een 11 jaar oude rottweiler, die al vanaf 5 maanden oud bekend is met hele zware HD, nu heeft hij daar in zijn leven amper last van gehad, en dat is nóg steeds niet het probleem, maar hij kreeg ook artrose in 1 elleboog, en ja, met een lichaam die al meer als normaal op een voorhand hangt, werd die artrose steeds slechter, 2 maanden geleden kon hij amper op die voorpoot staan, echt helemaal naar buiten zetten en dan 5 hupsen doen en stilstaan, zo zielig, en ook achter leek hij slap te worden, dus naar de dierenarts gegaan en daar gevraagd voor een cortisonen injectie dat wil nog wel werken bij zo'n ontstekingsprobleem van de artrose, en daar vertelde zei van die Librela injectie, en zei mij te gaan googlen erop.

Van wat ik las vond ik het proberen waard, vooral het afbouwen van pijnstillers, tot pijnstillervrij sprak mij heel erg aan, dus nog een afspraak gemaakt, en daar bleek hij dus ook nog eens spondylose te hebben, afijn, des te beter als hij van voor minder last zou krijgen, en na de eerste prik zag ik na 3 dagen al verbetering, hij zette zijn poot niet wijd meer weg en ging veel beter lopen,en ben ik gaan afbouwen met pijnstillers, van 3 tabletten previcox per dag , naar een halfje nu, en ik denk dat hij zelfs zonder kan, maar vind het ontstekingsremmende effect van previcox nog wel iets fijns , en hij krijgt nog wel zijn artro 5 tabletten, flexadin advanced en puur spondy voor de spondylose...Voor nu, gaat hij zo goed weer.. ik hoop echt zo nog een paar maanden extra te kunnen hebben.. <3

Bij de andere hond is het anders, zij heeft een arthroscopie gehad vorig jaar en daaruit bleek dat 1 voorpoot bij de elleboog alle kraakbeen weg is, hier kreeg ze pijnstiller voor, maar ja, ze is pas 7 , dus ik wil eigenlijk die pijnstillers zo min mogelijk geven, maar dit is niet specifiek artrose pijn, dus het is nog afwachten in hoeverre zij profijt gaat hebben bij deze injecties, in ieder geval is ze gehalveerd op pijnstilling, maar kan nog niet helemaal zonder...Maar ik wil dit nog wel even aanzien, daar ik wel lees dat het bij sommige honden wel 4 of 5 injecties duurt voor het echt goed werkt..

viphorse

Berichten: 1504
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 06:28

Wij hebben een hond met ed en net geopereerd aan tta rapid dus wellicht is dit een optie voor ons . Ik ga dit met de dierenarts eens overleggen .
Hij krijgt goede omega bron aangevuld met flexadin en voor de helft van zijn gewicht aan metacam wellicht valt daar nog winst in te behalen.

Onze honden krijgen rauw vers vlees maar soms in de ochtend een brok ik heb nu brokken met extra glucosamine gekocht maar vind dus de optie om dat los toe te gaan voegen ook wel een goed idee .

Als je aarzelt, groeit je angst; als je waagt, groeit je moed

karrij
Berichten: 1041
Geregistreerd: 13-04-21

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 06:46

Onze 6,5 jarige golden staat sinds een maand of 2 erg moeilijk op, we zijn al bij onze eigen dierenarts geweest en er zijn foto's gemaakt. Conclusie geen artrose, gelukkig maar wat dan wel!

Een paar weken geleden bij een orthomanueel dierenarts geweest, zij dacht er een paar wervels scheef stonden en misschien niet fijn vanuit de linkerknie. Maar helaas bracht de behandeling geen solaas.

Aanstaande donderdag gaan we naar een orthopedisch dierenart, hopelijk dat hij kan achterhalen wat hem mankeert.

Het is overigens alleen bij het opstaan, eenmaal in de benen rent en dolt meneer vrolijk in het rond. Wij merken niet dat hij pijn heeft.

Zou dit middel ook voor hem iets kunnen zijn?

kimmie261

Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 09:01

Het is een middel wat eigenlijk specifiek op de eiwitten reageert welke aangemaakt worden door artrose en deze veroorzaken dan weer de pijn bij artrose, Librela bindt deze eiwitten en schakelt eigenlijk zo de pijn uit, er komt een onderbreking van pijnprikkels naar de hersenen .

Het is geen allerhande pijnstiller, er moet ip echt wel artrose aanwezig zijn, maar.... mijn dierenarts vertelde laatst dat ze het ook geven bij honden met vreselijke jeuk, en waarbij alle medicijnen niet (meer) werken, en ook daar hebben zij inmiddels hele goede resultaten mee.

ArabianAngel
Berichten: 101
Geregistreerd: 21-02-05

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 06:16

Interessant mss voor mijn hond , mag ik vragen wat ongeveer de kosten zijn ? Gaat om hond van ruim 50 kilo

viphorse

Berichten: 1504
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 06:52

ArabianAngel schreef:
Interessant mss voor mijn hond , mag ik vragen wat ongeveer de kosten zijn ? Gaat om hond van ruim 50 kilo


Daar ben ik ook benieuwd naar en hoevaak je hem moet toedienen . Onze hond weegt net iets meer

Als je aarzelt, groeit je angst; als je waagt, groeit je moed

KarinW86

Berichten: 5212
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 06:57

Ik was voor de injectie 68 euro kwijt... en het zou een maand werkzaam zijn

♥ Levi ♥ 09/10/11
♥ Guusje ♥ 26/09/21

kimmie261

Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 08:28

Buddy weegt 60 kilo, en de injectie kost hier in Duitsland 110 euro
Lotus weegt rond de50 kilo en dat is 70 euro

Het is een maand werkzaam, dus elke maand moet je dit opnieuw toedienen.

AvHdG
Berichten: 256
Geregistreerd: 11-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 08:51

Wij gebruiken het nu ook een paar maand als laatste redmiddel. Onze hond zijn heup zit niet goed in de kom, hierdoor is artrose ontstaan. Hij werd agressief van de pijn en nu lijkt hij weer 4 jaar jonger. Is weer enthousiast en speelt weer. Voor ons is dit bijna net zo duur als alle orale medicatie die hij kreeg (alleen werd hij daar suf van). Benieuwd hoe lang het blijft werken, DA heeft ons hiervoor gewaarschuwd, dat ze geen idee hebben wat de gevolgen zijn op langer termijn

Silvia

Berichten: 3267
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-21 10:39

Mijn hond weegt 15kg en heeft haar eigen flesje van 2ml met daarin 10mg / ml werkzame stof, genoeg voor 2 injecties. Ik betaal € 101,55 per flesje, dus € 50 en een beetje per injectie, die wordt elke 4 weken gegeven. De dierenarts geeft overigens niet zelf de injectie maar een van de paraveterinairen. Ik hoef dan geen consult kosten te betalen.

Op onderstaande website staat meer info over de dosering. Wellicht kun je dan op internet vinden wat dan de kosten ongeveer zijn.
https://www.ema.europa.eu/en/documents/ ... ion_nl.pdf

Mahatma Gandhi: "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht."

KarmaChansy

Berichten: 6925
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 21:50

het klinkt interessant, mijn hond staat permament op prednison, ze weten eigenlijk niet wat er mis met haar is -O- de prednison was een hail mary zeg maar en werkt super.

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3

JlnG

Berichten: 286
Geregistreerd: 13-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 22:22

Hier ook goede resultaten ! Border Collie van inmiddels 13,5 jaar. Doet het erg goed op Librela, krijgt morgen haar 4de injectie als ik me niet vergis. Ze weegt 17-18 kg en injectie kost me telkens €65 ongeveer.
Voor de bijwerkingen maak ik me geen zorgen meer, ik wil haar de tijd die ze nog rest zo comfortabel mogelijk hebben. Ik mag hopen dat ze nog lang bij ons mag zijn.

Afbeelding

Dit filmpje is van een maand geleden. Hier loopt ze voor haar doen een stuk soepeler (eerder strompelde ze meer) en zie je dat ze ook opspringt, dat deed ze al een hele tijd niet meer … geeft aan dat ze zich nu een stuk beter voelt!


AvHdG
Berichten: 256
Geregistreerd: 11-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 21:20

Gekke vraag, maar merkt iemand ook verschil m.b.t. verharen? Onze hond blijft maar verharen, al langere tijd. Ondanks borstelen. Uiteraard kan het ook aan veel andere dingen liggen dus gaan dit ook aan DA vragen.

KarinW86

Berichten: 5212
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 21:34

Ik heb een poedel, dus geen ervaring met verharen

♥ Levi ♥ 09/10/11
♥ Guusje ♥ 26/09/21

JlnG

Berichten: 286
Geregistreerd: 13-03-13

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 21:58

Geen abnormale of afwijkende rui ten opzichte van ervoor bij mijn border.

kimmie261

Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 16:07

Hier ook geen andere rui als anders..

En Buddy vandaag, inmiddels helemaal pijnstiller vrij 7 weken geleden kon hij amper meer lopen door de artrose in zijn schouder, en nu, gaan we langzaam weer opbouwen met spelen en rennen...



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers