Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 23:53

Dat duurde dus echt wel even. Hier zei de da ook minstens 2 weken. Hier pas 2 dagen geleden, maar ik zie vandaag zo'n andere hond. Blij rennen energie. Ik weet dat ik het ook graag wil zien, maar misschien is het gewoon een opleving vandaag :')

Jessix

Berichten: 16429
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 00:09

Mijn hond had de volgende dag al resultaat. Ik merkte het als eerste in het opstaan. Daarna met lopen. Na de tweede injectie nog meer verbetering.

nine1987

Berichten: 8322
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 09:35

Jester_ schreef:
Binnen hoeveel tijd merkten jullie verschil? En zijn jullie evt gaan afbouwen met pijnstillers?


Hier direct de volgende dag.. Mevrouw vond 't een goed plan om weer deuren open te maken en de trap op te lopen.. Dat kon ze niet meer voor de injecties..

Metacam hebben we er altijd naast gehouden, omdst de ontstekingen toch altijd doorwoekeren en Metacam wel een ontstekingsremmend effect heeft..

Jessix

Berichten: 16429
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 17:18

Ik ben ook doorgegaan met ontstekingsremmers ernaast om dezelfde reden als wat nine1987 hierboven beschrijft.

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 19:34

6 maanden, nu ik vind wel dat het korter is gaan werken, in het begin injectie om de maand, nu gaan we toch wel elke 3 weken. De mijne krijgt Librela met Galiprant en amantadin (weet even niet het nederlandse woord :+ ). Zonder die 2 werkt het dus een stuk minder

Jessix

Berichten: 16429
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 19:38

Zijn er hier toevallig bokkers die de hond verzekerd hebben? Ik kom met twee verschillende soorten medicatie op een behoorlijk maandbedrag uit en vraag me af of dit onder een verzekering zou vallen? Valt nu natuurlijk niet meer te veranderen, maar wie weet voor een volgende hond.

Eliana

Berichten: 5452
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 21:45

Ja wij zitten bij Ohra, ik krijg 80%vergoed per injectie ( en dierenkosten zit wel een max per jaar op) daar kom je met een maandelijks consult dus wel overheen.

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 16:55

Ik wou morgen mijn dierenarts bellen omdat mijn hondje van 13,5 zo achteruit gaat met zijn artrose, maar toen las ik toevallig dit topic. Mijn hond heeft echt een hekel aan de dierenarts maar zou het het waard zijn om nog deze infectie te gaan proberen? Hij krijgt nu de max dosis Carprodyl 40mg

Ik merk dat hij nu ongelukkig is door de pijn/stijfheid hij wandelt alleen met zijn staart naar beneden terwijl hij voorheen altijd in drafpas was met een staart op strandje vrolijk.

Dit is zo verergert sinds een paar weken terug zijn medicatie was verandert, het bleek uiteindelijk wel dezelfde medicatie alleen dan met geurstof oid maar de assistent had de verkeerde dosering uitgerekend. Ik hoopte dat hij met de normale dosering op zou knappen, oke hij komt nu wel weer zijn mand uit maar verder lijkt hij nog ongelukkig :( reageert soms niet op zijn bal terwijl hij daar altijd gek op was etc.

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 17:14

Ik mag hem zelf spuiten van de dierenarts. Wellicht een optie voor jou ook? Als je gewend bent te spuiten evt

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 17:16

Jester_ schreef:
Ik mag hem zelf spuiten van de dierenarts. Wellicht een optie voor jou ook? Als je gewend bent te spuiten evt


Ik ben doktersassistente dus als ze dat toe staan zou ik het geen probleem vinden om zelf te zetten

Vind het ook wel lastig en confronterend, hij wordt natuurlijk met vanalles ouder, een cyste hier, een bultje daar, verminderd gehoor, lichte dementie, hij snurkt als een malle als hij slaapt en lijkt dan soms ook wat benauwd maar als hij wakker is heeft hij dat dan gelukkig weer niet. Tot een paar maanden terug snurkte hij eigenlijk niet.

Maar voor de dosis medicatie was gewisseld was hij nog wel vrolijk, liep goed mee, wou graag mee naar buiten ik hoop dat zo'n injectie weer zijn levenslust kan terug brengen
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 29-01-23 17:21, in het totaal 2 keer bewerkt

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 17:18

Ik heb de eerste gehaald, even samen gedaan en kan ze nu gewoon ophalen om zelf te spuiten. Zou je dus kunnen voorleggen

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 17:49

Oh wat een goeie, ik kan ook zelf spuiten idd. Ga het eens overleggen.

nine1987

Berichten: 8322
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 00:00

nine1987 schreef:
Wij hebben voor Layka deze week een afspraak gemaakt bij de dierenarts voor 17 februari om haar in te laten slapen.. Ze is te slecht aan het worden.. Zie mijn topic in beestenboel "wanneer is het genoeg" (hond)..

Ze krijgt as zaterdag nog eenmaal de lebrela injectie en dan wordt ze nog even een paar weken schandalig verwend.. En dan is 't klaar..



Hier vergeten de update te plaatsen.. Vanwege dat we wel zeker wilden weten of we er goed aan deden, hebben we nog een afspraak gehad met een orthopisch arts..

Zij heeft Layka gezien en gaf aan het te begrijpen als we d'r lieten gaan, maar dat 't nog geen noodzaak was.. Het is nu wel een hond van de dag.. Want ze gaat inderdaad achteruit.. Maar ze vond haar nog niet slecht genoeg om deze week al te gaan.. Dus we mochten onze afspraak afzeggen.. Nog nooit met zo'n fijn gevoel de praktijk uit gelopen.. :)

nine1987

Berichten: 8322
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 21:03

We hebben alsnog de keuze moeten maken om Layka eergisteren in te slapen.. Het ging heel snel achteruit ineens..

Ik heb nog een halve zak flexadin advance te geef in Alphen aan den rijn als iemand er wat mee kan..

Jessix

Berichten: 16429
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 23:20

Wat verdrietig en plotseling Nine. Veel sterkte.

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 15:37

ach veel sterkte!

Zerena

Berichten: 3882
Geregistreerd: 29-12-04

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 19:39

Nine heel veel sterkte.

Boy heeft vandaag zijn prik weer gehad.

Muze
Berichten: 5262
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 19:08

Hoe gaat het met alle librela honden?
Onze hond van bijna 12,5 heeft deze maand voor het eerst librela gehad. We hadden alle medicatie al zo’n beetje gehad, dus ik stond er wat sceptisch tegenover…
Maar het werkt wel, ik ben benieuwd hoe het na injectie 2 is.
Wel is hij iets meer alert, en likt wat meer ( aan z’n poten, aan kleedje, aan de bank..). We hebben er nog even carporal bij gegeven, morgen voor het laatst.

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 19:38

Ik heb het idee dat de librela mijn hond wel nog ouder maakt. Ze loopt er beter door en is dan een stuk vrolijker, maar sinds die spuiten is ze echt stokdoof geworden en ook een beetje dement/seniel.

Muze
Berichten: 5262
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 19:40

Oh echt?? Krijgt ze de spuiten al lang?
Altijd lastig, want is het dan idd door de spuit, ideas het “ sowieso” gebeurd..

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 21:51

Hier gaat het nog goed, geen enkele bijwerking gelukkig. We zijn nu bijna een jaar bezig. Hier is de combinatie : librela, galiprant en saroten happy hond die weer normaal kan wandelen. Enige probleem is dat afvallen echt niet lukt, moet nog 5 a 6 kilo vanaf, stagneerd echt op de 31 kilo.

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 21:56

Ze heeft er nu 6 gehad. Nu was het sowieso al wel een oude hond, maar vooral lichamelijk. Ze is pas 10, maar door librela heb ik wel het idee dat dat geestelijke proces in sneltrein vaart gaat. Ze kan nu echt zo leeg in een ruimte staan en dan heb k het idee dat ze miet meer weet waar ze is of wat ze aan het doen was. Daarbij is ze ook stokdoof geworden dus als je der roept hoort ze je 9/10x ook nog is niet :')

Lughnassadh

Berichten: 1802
Geregistreerd: 11-08-12

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 23:25

Afgelopen vrijdag is onze hond overleden en hij gebruikte dit. Ik heb nog 1 ampul liggen. Onze hond woog 30 kilo. Is er iemand die hem over wil nemen? Ik woon tussen Nijmegen en Den Bosch.

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 23:48

Ik zou het wel willen, waar precies? Ik ben donderdag en misschien woensdag in Nijmegen

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Nog meer honden die Librela injecties krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 00:38

Hier sinds december aan de librella.
Ze lijkt alleen maar meer op te knappen. Ze speelt zelfs weer, al is ze wel behoorlijk hardhorend inmiddels maar heb niet het idee dat de librella dat versneld heeft.

Verder is het wel echt een oude hond, maar ja een ridgeback van 13 is ook echt oud, maar ze is nog lang niet klaar lijkt ze wel te willen aangeven.