Vlooien, ik weet het even niet meer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 22:11

Indi_Vito schreef:
Tipje van mij, hier net een vlooienplaag achter de rug

Als eerste Vlo-kill + vlooienanticonceptie. hierdoor vallen de levende vlooien die bijten direct dood en kunnen de vlooien die niet dood gaan niet meer voortplanten.

Hier achterna een pipet van bolfo gold - Advantage of (stonghold -> dierenarts)

Huis iedere dag stofzuigen en dweilen vlooieneitjes komen sneller uit bij warme en vochtige ruimte en dit wil je graag want dan zijn ze sneller uitgeroeid. vlooien zijn lichtschuw dus verstoppen zich op donkere plekken, onder kasten, plinten enzz.

koop de Fleegard omgevingspray van bolfo, let op dat het de fleegard is deze werkt heel goed! wel opletten dat je deze niet weg dweilt.

Ohja en niet te vergeten alles wat gewassen kan worden wassen!


Waar is nog fleegard te koop dan? Product is al enkele jaren van de markt…


Niqui

Berichten: 2157
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 22:12

lor1_1984 schreef:
Ik liet mijn kat toentertijd bij de dierenarts injecteren met een vlooien-anticonceptiemiddel.
Ben de naam alleen ff kwijt, maar moest elke 5 maanden herhaald worden.
Dat naast een vlooienmiddel en het huis behandelen (en dan ook echt ieder hoekje en gaatje) hielp uiteindelijk om vd vlooien af te komen.
Dat is Program en het werkt super. Wel erg prijzig. Soms zijn er acties, zoals de tweede injectie gratis na een half jaar.

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 22:19

robert45 schreef:
Indi_Vito schreef:
Tipje van mij, hier net een vlooienplaag achter de rug

Als eerste Vlo-kill + vlooienanticonceptie. hierdoor vallen de levende vlooien die bijten direct dood en kunnen de vlooien die niet dood gaan niet meer voortplanten.

Hier achterna een pipet van bolfo gold - Advantage of (stonghold -> dierenarts)

Huis iedere dag stofzuigen en dweilen vlooieneitjes komen sneller uit bij warme en vochtige ruimte en dit wil je graag want dan zijn ze sneller uitgeroeid. vlooien zijn lichtschuw dus verstoppen zich op donkere plekken, onder kasten, plinten enzz.

koop de Fleegard omgevingspray van bolfo, let op dat het de fleegard is deze werkt heel goed! wel opletten dat je deze niet weg dweilt.

Ohja en niet te vergeten alles wat gewassen kan worden wassen!


Waar is nog fleegard te koop dan? Product is al enkele jaren van de markt…


grapje toch zeker :O ik had nog een bus staan thuis.

even opgezocht is inderdaad nergens meer leverbaar wat balen!!!

dblijham
Berichten: 1804
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Blijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 22:20

Plaatsen waar ze graag zitten zoals plinten, onder de bank en tapijt kun je instrooien met diometeenaarde. Ik heb het zelf nog gemixt met zout voor de plaatsen waar mijn kat niet kan komen. Je kunt het na 24 uur weer stofzuihen of op de plaatsen waar je niet komt wat langer laten liggen. Heeft bij mij waanzinnig gewerkt.

lor1_1984

Berichten: 12040
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 22:57

Niqui schreef:
lor1_1984 schreef:
Ik liet mijn kat toentertijd bij de dierenarts injecteren met een vlooien-anticonceptiemiddel.
Ben de naam alleen ff kwijt, maar moest elke 5 maanden herhaald worden.
Dat naast een vlooienmiddel en het huis behandelen (en dan ook echt ieder hoekje en gaatje) hielp uiteindelijk om vd vlooien af te komen.
Dat is Program en het werkt super. Wel erg prijzig. Soms zijn er acties, zoals de tweede injectie gratis na een half jaar.

Ja dat bedoelde ik. :D
En idd prijzig maar met mijn kat was het de enige optie om definitief van de vlooien af te komen toen.
Had werkelijk het hele huis van onder tot boven behandeld, de kat ontvlooid en ontwormd en nog kwamen er geregeld weer vlooien tevoorschijn.
Kat was allergisch en lag regelmatig open daardoor. :(:)
Door Program te gebruiken doorbraken we de cyclus, waren we na een jaar definitief van alle vlooien af én ik bespaarde een hoop op medicatie en behandelingen voor de allergische reacties waardoor het het geld meer dan waard was.

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

Storm

Berichten: 20828
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Vlooien, ik weet het even niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-21 18:17

Bedankt voor de tips! Ik ben bij de dierenarts geweest en heb Bravecto meegekregen en weer een andere omgevingsspray. De jacht op de vlooien gaat verder.

Is het al lente?

Carowlina
Berichten: 42
Geregistreerd: 17-07-13

Re: Vlooien, ik weet het even niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 18:23

Stofzuigen, stofzuigen en nog eens stofzuigen. Vooral NIET dweilen. Vlooien houden van een vochtige omgeving.
En veeeeel wassen.

Succes!

koenlover

Berichten: 2416
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Boekel

Re: Vlooien, ik weet het even niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 18:30

Waar het vaak mis gaat is dat mensen een middel gebruiken dat een maand werkzaam is en vervolgens niet snel genoeg opnieuw druppelen waardoor tegen de tijd dat de eitjes uitkomen het vlooienmiddel niet meer werkt en de nieuwe vlooien kunnen voortplanten voor je weer ontvlooit.
Wat dat betreft zit je met Bravecto heel goed want het werkt 12 weken ipv de 4 weken die de meeste middelen werkzaam zijn. Gewoon op tijd nog een x herhalen en je bent eraf is mijn ervaring. Daarnaast helpen extra’s als stofzuigen en mandjes heet wassen natuurlijk zeker mee.

Storm

Berichten: 20828
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Vlooien, ik weet het even niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-21 18:35

Maar mijn kat had ook een seresto vlooienband om, dat zou toch genoeg moeten zijn? Daaroverheen heb ik 'm nogmaals met Frontline Combo behandeld. Ik heb het idee dat het dan aan de omgevingsspray moet liggen die niet sterk genoeg was.

Is het al lente?

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Vlooien, ik weet het even niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 18:55

Wees je alsjeblieft voorzichtig dat je je kat niet bombardeert met die middelen? Je wilt niet je kat doodziek of zelfs dood hebben omdat je overgedoseert hebt.

Je kan ook vlooienvallen in huis zetten maar zorg dat je kat er niet bij kan!

Neem een ondiep bord waar je water in kunt doen met flinke scheut dreft, even mengen.
Zet er een waxine lichtje in en steek deze aan of op 30/40 cm van het bord een bureau lamp die op het water schijnt.

's avonds zetten in de buurt van ligplaatsen van het dier.

Verder alles op 60/90 graden wassen, eventuele stoomreiniger voor vloeren/meubilair. Je kunt ook dweilen met appelazijn, niet met schoonmaakmiddel.

Gebruik een anti vlooienspray die zoveel mogelijk stadia van de vlo aanpakt en zorg dat je veel stofzuigt. Spray goed in hoekjes, kiertje, plinten, behandel meubilair ook met spray.

https://www.instagram.com/adutchbookreviewer
Mijn bookstagram pagina met recensies, boekentips en nog veel meer.
https://www.facebook.com/Neelashondenleven
Alles over mijn hond Neela en informatieve blogs over honden!

Storm

Berichten: 20828
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-21 19:01

Blijkbaar is hij niet overgedoseert, anders waren die rotvlooien wel dood geweest.
Maar de band heb ik nu afgedaan en ik heb duidelijk instructies gekregen van de dierenarts.

Is het al lente?


boemel

Berichten: 8358
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Vlooien, ik weet het even niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 19:33

Ik spray alle katten in met Exner en heb het idee dat t goed werkt.

De katten vinden het niet echt een probleem om helemaal nat gespoten te worden. 1 kat lijkt het zels fijn te vinden.
Voordeel: goedkoop en ze gaan er mooi van glanzen.

M1+10


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fair, Lestrange01, lovelance, SemrushBot en 167 bezoekers