Hond terugbrengen naar asiel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarliesV

Berichten: 15173
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Hond terugbrengen naar asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 15:50

Idd, lekker negeren zulke mensen.

TS, goed gedaan hoor. Niet meer dan logisch dat je hem terug hebt gebracht, hoe jammer ook.
Hopelijk een fijn nieuw maatje voor je stafford in de toekomst. Eerst maar even rust en hopelijk herstel voor je BC

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 15:52

TS, moeilijk besluit en heel erg jammer, maar fijn dat het zo is gegaan met het asiel.

Hoe is de andere stafford nu?

Honden gescheiden laten leven wil niet zeggen dat ze dagen in benches liggen. Wij gebruiken zelf helemaal geen bench en kan ze toch scheiden, wanneer we dat willen. Komen ook echt niks tekort qua bewegen, aandacht en samen spelen.

Ik vind het wel jammer dat zoveel mensen maar blijven hangen in vooroordelen. Ja, een hr hond kan grijpen en schade aanbrengen. Ja, je weet wat je koopt en wat je in huis hebt. Maar het wil niet zeggen dat een hond zijn kracht ooit zal inzetten of nodig heeft.

Zelfde als Border collie's gekocht worden als huis/sport hond, maar dan niet mogen drijven, nooit een schaap zien etc. Ook al zit dat in de hond en maakt het de hond gelukkig. Mensen zijn egoistisch, willen per se zo een hond en die hond moet zich aanpassen.

Mensen kopen ene golden retriever als gezinshond en die moet dan maar overal tegen kunnen.

Of een kleine poedel die braaf op schoot moet, ondanks dat het jagertjes zijn.

De stafford verbieden helpt niks. Er zijn allang veel andere rassen op gekomen waar men in ziet dat die behoorlijk kunnen waken en van zich af bijten. Honden rassen die je hier in Nederland vroeger echt minder zag en nu populair zijn.

Iemand had een anatolische herder op de training, maar hing er achteraan. Op de puppy cursus kwam ik ooit iemand met een boxer tegen die toen al afwijkend gedrag vertoonde en de baas die het toen al niet kon handelen.
Mensen met een boerboel die totaal niet luisterde en op alles en iedereen af vloog.

Maar ook schattige koningspoedels die kippen dood beten en zelfs een klein hondje toetakelde.

Natuurlijk is een hond ergens voor gefokt, maar als je bewust kiest voor een bepaald ras, kan je trainen en daarmee leren omgaan.
En als iedereen zijn hond netjes opvoed en zich aan afspraken en regels houdt wanneer je elkaar tegenkomt, kan er echt veel voorkomen worden.

Kwam net nog iemand tegen die zijn Mechelse herder aangelijnd niet kon houden en flink liep te rukken aan de halsband en de hond de baas omver trok.

Maar een maand geleden langs de weg zag ik iemand een hondje mee trekken die een salto maakte. Je kan niet altijd stoppen en bent er niet altijd snel genoeg bij, maar ellende zie je overal.
Een kleine chihuahua die stabiel is, zal ook beter bij andere honden liggen dan die nooit buiten komen, voor alles bang zijn etc.

imaudy
Berichten: 5015
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 16:49

superpony schreef:
TS, moeilijk besluit en heel erg jammer, maar fijn dat het zo is gegaan met het asiel.

Hoe is de andere stafford nu?

Honden gescheiden laten leven wil niet zeggen dat ze dagen in benches liggen. Wij gebruiken zelf helemaal geen bench en kan ze toch scheiden, wanneer we dat willen. Komen ook echt niks tekort qua bewegen, aandacht en samen spelen.

Ik vind het wel jammer dat zoveel mensen maar blijven hangen in vooroordelen. Ja, een hr hond kan grijpen en schade aanbrengen. Ja, je weet wat je koopt en wat je in huis hebt. Maar het wil niet zeggen dat een hond zijn kracht ooit zal inzetten of nodig heeft.

Zelfde als Border collie's gekocht worden als huis/sport hond, maar dan niet mogen drijven, nooit een schaap zien etc. Ook al zit dat in de hond en maakt het de hond gelukkig. Mensen zijn egoistisch, willen per se zo een hond en die hond moet zich aanpassen.

Mensen kopen ene golden retriever als gezinshond en die moet dan maar overal tegen kunnen.

Of een kleine poedel die braaf op schoot moet, ondanks dat het jagertjes zijn.

De stafford verbieden helpt niks. Er zijn allang veel andere rassen op gekomen waar men in ziet dat die behoorlijk kunnen waken en van zich af bijten. Honden rassen die je hier in Nederland vroeger echt minder zag en nu populair zijn.

Iemand had een anatolische herder op de training, maar hing er achteraan. Op de puppy cursus kwam ik ooit iemand met een boxer tegen die toen al afwijkend gedrag vertoonde en de baas die het toen al niet kon handelen.
Mensen met een boerboel die totaal niet luisterde en op alles en iedereen af vloog.

Maar ook schattige koningspoedels die kippen dood beten en zelfs een klein hondje toetakelde.

Natuurlijk is een hond ergens voor gefokt, maar als je bewust kiest voor een bepaald ras, kan je trainen en daarmee leren omgaan.
En als iedereen zijn hond netjes opvoed en zich aan afspraken en regels houdt wanneer je elkaar tegenkomt, kan er echt veel voorkomen worden.

Kwam net nog iemand tegen die zijn Mechelse herder aangelijnd niet kon houden en flink liep te rukken aan de halsband en de hond de baas omver trok.

Maar een maand geleden langs de weg zag ik iemand een hondje mee trekken die een salto maakte. Je kan niet altijd stoppen en bent er niet altijd snel genoeg bij, maar ellende zie je overal.
Een kleine chihuahua die stabiel is, zal ook beter bij andere honden liggen dan die nooit buiten komen, voor alles bang zijn etc.


Hier in de buurt loopt een kruising koningspoedel/berner senner van 2 jaar, megagroot en behoorlijk agressief. Daar loop ik een blokje voor om.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Hond terugbrengen naar asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 16:55

Precies. Als we het over kruisingen gaan hebben, weet je ook niet altijd wat erin zit en kan het ook alle kanten op gaan natuurlijk.

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Re: Hond terugbrengen naar asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-21 18:02

Dank aan jullie allen voor de lieve reacties :o
Met de BC gaat het al iets beter vandaag. De staffie en BC lagen vanochtend na de wandeling en voor ik naar werk vertrok lekker samen een tukkie te doen op de bank. Ik denk dus dat het wel weer goed komt met die 2. :j

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Re: Hond terugbrengen naar asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-21 13:35

Met de BC gaat het inmiddels, gelukkig, weer tamelijk goed.
Na een rondje stappen begint hij wel weer wat te manken. Maar de zwelling is helemaal weg, de wondjes zijn allemaal mooi genezen.
De rust in huis is ook weer terug.
Mijn staffie lijkt, ondanks dat hij en Paco, 2 handen op 1 buik waren, ook weer meer tot rust te komen.
Hij raakt namelijk snel overprikkeld, dus dat speelmaatje zorgdde ergens mss toch ook voor teveel prikkels, wat zich vooral uitte in weer meer gaan trekken aan de riem, minder goed luisteren/aandacht houden, speeltjes niet direct willen afgeven, ...
Dat is nu dus ook weer allemaal goed.
Ook naar de BC gedraagt hij zich keurig.

Baasjes dus weer blij!

Paco zit nog in het asiel, er zijn al geïnteresseerden langs geweest maar hij is nog niet officieel geadopteerd. Verder doet hij het wel goed daar, het mist alleen de menselijke interactie volgens het asiel en dat snap ik wel. Het is echt een mensenvriend die je bvb zo mee naar je werk kan nemen. Die slaapt liefst de hele dag ergens bij je in de buurt totdat je gaat wandelen of spelen :j een stafford on pocketformaat zodat hij nog net op je schoot past :=

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Hond terugbrengen naar asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 13:55

Wat fijn dat er weer rust is bij je thuis.
Dat de bc aan het genezen is.

Voor Paco niet ideaal dat hij nog in het asiel zit.

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Re: Hond terugbrengen naar asiel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-21 22:30

Paco is geadopteerd.
Veel info heb ik natuurlijk niet mee gekregen, maar hopelijk nu zijn forever thuis!