Shih Tzu baasjes verzamelen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Elin_

Berichten: 9633
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 10:43

Beide. Voor zowel het ras als een hond in het algemeen is het namelijk wel een van de belangrijkste vragen waar je antwoord op geeft voor je verantwoordelijkheid voor een dier neemt. Daar kun je heel wat dus bij "willen" maar dat willen is ondergeschikt aan of het überhaupt kan

Edit: ook rasgebonden. Het zijn hondjes die heel graag bij je zijn, onder de mensen of dieren zijn, dus nee. Niet geschikt om veel of langer alleen te zijn.



idylle
Berichten: 5793
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Shih Tzu baasjes verzamelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-21 10:48

Maar geen 1 hond is gemaakt om lang alleen te zijn, mag aannemen dat inmiddels iedereen dit wel weet. Maar we dwalen af.
Mochten er fokkers zijn of mensen die showen met hun Shih tzu kom ik graag in contact.

Elin_

Berichten: 9633
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 11:48

idylle schreef:
Maar geen 1 hond is gemaakt om lang alleen te zijn, mag aannemen dat inmiddels iedereen dit wel weet. Maar we dwalen af.
Mochten er fokkers zijn of mensen die showen met hun Shih tzu kom ik graag in contact.

Shih tzu's zijn helemaal graag onder de mensen. Verlatingsangst is bij het ras een dingetje. Dus we zijn weer ontopic.

Citaat:
Overal mee naar toe kunnen nemen. Met andere honden kunnen (of ze kunnen negeren) minimaal verharen, alleen kunnen zijn en een heerlijke zachte vacht.


Dus op alles een ja, behalve het dikgedrukte.


Lienboon

Berichten: 477
Geregistreerd: 23-10-12
Woonplaats: Ede

Re: Shih Tzu baasjes verzamelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 12:02

Mijn Shih kan prima alleen zijn. Uiteraard getraind als pup en gaat nu lekker slapen als we weg zijn (heb eens sneaky geobserveerd).
In ons vorige huis hadden we een kattenluikje en kon ze ook lekker de tuin in. Ze blafte nooit.

lor1_1984

Berichten: 12040
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 12:34

Die van mij kan, na opbouwen, een uurtje of 4-4,5 alleen thuis zijn.
Ik heb nog een hond maar die zit apart omdat die overal op gaat zitten blaffen.
De Shih Tzu zit dan in de vensterbank strak naar buiten te kijken en negeert iedereen die zijn aandacht vraagt.
Echter bouwt hij ook zoveel spanning op dat ik weleens een 'cadeautje' vind als ik langer dan 1 uur weg ben geweest.
Oplossing is toch om hem wanneer het maar even kan mee te nemen.

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Shih Tzu baasjes verzamelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 12:39


MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 12:39



idylle
Berichten: 5793
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-21 15:42

Boras schreef:


Kijk, daar heb ik wat aan, dank je wel!

Dit is waarom ik (wellicht jaren van te voren) info in wil slaan. Met deze berichten kan ik kijken wat er aan het ras scheelt en waar ik dus op niet letten bij de aanschaf over een aantal jaar.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, _chou, AngeliqueB, eva1969, Flux, SusanH en 100 bezoekers