Ervaring met GPS tracker kat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
assie

Berichten: 9484
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Ervaring met GPS tracker kat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-21 09:06

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met gps-trackers bij katten?

Ik heb sinds 4 weken 2 katten in huis (een van 13 en een van 15). Ze hebben hun hele leven 6 km verderop gewoond en hebben altijd naar buiten gekund.
Mijn plan was eerst om ze als binnenkatten te gaan houden. Veiliger en ook prettiger voor de vogels etc.

De jongste heeft zich wel bij het binnenleven neergelegd nu hij al 4 weken binnen zit, de oudste is diep ongelukkig zo. Dus ik wil ze over 2 weken weer gedoseerd naar buiten laten. Ik heb geen tuin, dus dat wordt meteen helemaal los. Dat vind ik best spannend want met name de jongste is best goed in een tijdje "weg" zijn.

Nu wil ik ze een tracker omhangen. Zodat ik het ook kan zien dat ze teruglopen naar hun oude huis. Maar er is zoveel keuze! Van 20 euro tot 150 euro. Welke raden jullie aan?

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.


Mloui

Berichten: 1644
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 09:21

Wij hebben een Tracktive voor onze hond. Werkt goed, maar ik zou m voor een kattennek toch wel royaal vinden. Hij wordt wel aangeboden als zijnde geschikt voor katten.

Chester (Special D x Houston) Z2+11, B+3

Laurahh

Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 09:35

Ik heb hier Tractive trackers voor mijn 3 katten. Wat wil je weten? :D

ODonoghue

Berichten: 1516
Geregistreerd: 17-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 09:39

Ik heb de Tractive voor de kat! Nou heb ik een grote Bengaal, dus hoe hij bij kleinere katten is weet ik niet, maar mijn Bengaaltje loopt er prima mee rond. De batterijduur is niet enorm groot, je moet m elke 5 dagen opladen dus als je kat echt een week of langer van huis is zou ik een duurdere met langere batterij kopen.

De GPS is niet op de meter nauwkeurig en als je kat op een plek is met slecht bereik schiet ie alle kanten op.

Verder ben ik tevreden, vrij licht ding die ook geluid en licht kan maken wat je in de app aan kan zetten (handig als je m in t donker moet zoeken).
Mijn kat wil na een uurtje vaak graag weer naar binnen, en gaat de straat vaak niet uit dus voor mij is hij ideaal, maar mocht je kat langer en verder weg gaan zou ik deze niet doen.

"Opinions are like assholes, everybody has one" - Mark Sheehan

Abe <3

Maldita
Berichten: 96
Geregistreerd: 13-02-21
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 09:40

Ik gebruik zelf een airtag en heb daarmee telkens mijn kat kunnen terugvinden als ie buiten was. Ik woon wel in een woonwijk, in afgelegen gebieden zal dat minder goed werken. Verder kan je er niks mee. Dus je kan geen routes zien die je kat heeft afgelegd. Voordeel is wel dat je hem niet hoeft op te laden en hij heel licht en compact is. En hij werkt heel nauwkeurig!

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: Ervaring met GPS tracker kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 09:47

Ik volg even, ik heb 5 katten in het buitengebied en die zijn nog nooit 1 nacht van huis geweest, achter is het vandaag dag 3 dat 1 van de 5 al niet thuisgekomen is en wil toch wel graag de andere katten GPS omdoen...
Mits degene die nu weg is, nog terug komt...dan hij uiteraard ook want hij wordt echt heel erg gemist hier thuis |(

♥Zayira♥Garola Fuga❤️Apache❤️Tender Love Fuga RB❤️Royal Highness KB❤️Shetans Zubaidah❤️Pony❤️Olivio RB❤️

Achterom
Berichten: 23021
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 09:48

Maldita schreef:
Ik gebruik zelf een airtag en heb daarmee telkens mijn kat kunnen terugvinden als ie buiten was. Ik woon wel in een woonwijk, in afgelegen gebieden zal dat minder goed werken. Verder kan je er niks mee. Dus je kan geen routes zien die je kat heeft afgelegd. Voordeel is wel dat je hem niet hoeft op te laden en hij heel licht en compact is. En hij werkt heel nauwkeurig!

De buurman hier in het buitengebied had zijn kat ook zo'n airtag om gedaan. De airtag was binnen een paar dagen verdwenen, en niet meer terug gevonden. Wat dat betreft geen aanrader dus :n

The_Cat

Berichten: 7276
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Ervaring met GPS tracker kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 09:53

Ik kom ook even volgen, ik ben er ook over aan het denken voor mijn katten :D


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

Captain

Berichten: 21358
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Ervaring met GPS tracker kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 09:59

Wij hebben 3 trackers, twee voor de katten en 1 voor het paard als we gaan wandelen, als hij ergens van schrikt en zich lostrekt kan ik altijd zien waar hij is.
Bij een van onze katten hebben we hem een hele tijd omgehad, maar na een tijdje kreeg ze het bandje steeds af waardoor de kat thuis op de bank lag en wij de tracker konden gaan zoeken. :Y) Ik vond hem voor de eerste paar weken super fijn, na een tijdje hebben we hem afgelaten omdat ze toch wel steeds thuis kwam. :)

Hevonen

Berichten: 5602
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 10:10

Ik heb een tijdje de TabCat trackers gebruikt. Eigenlijk werkten ze goed, maar het bereik is niet heel groot, dus je moet zelf ook wel wat lopen als je katten ver weg gaan. De 'hoesjes' zijn bij ons weleens kapot gegaan doordat katten nu eenmaal weleens vechten etc. Gelukkig zijn de trackers door het signaal steeds heel gemakkelijk terug te vinden geweest.

gebruik ze nu niet meer omdat we drie hele brave katten hebben en ik niet dol ben op halsbandjes. Ben er destijds mee begonnen omdat we een kat hadden die dagelijks medicijnen nodig had en we zeker wilden weten waar hij was.

TabCat-zenders zijn niet groot, geschikt voor katten met een halsbandje.

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

assie

Berichten: 9484
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-21 10:16

Oh wat veel reacties al, dankjewel.

Ik zou hem idd vooral voor de eerste paar weken willen gebruiken. Gewoon, fijn om te weten dat oudste kat niet te ver weg gaat.

Welke merken zijn aanraders?
En hoe werkt het vervangen van de batterijen?
Het gaat om 2 simpele HTK-jeweetwel-katers, waarvan de jongste echt een kleine opdonder is, dus geen enorme trackers denk ik

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Maldita
Berichten: 96
Geregistreerd: 13-02-21
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 10:18

Achterom schreef:
Maldita schreef:
Ik gebruik zelf een airtag en heb daarmee telkens mijn kat kunnen terugvinden als ie buiten was. Ik woon wel in een woonwijk, in afgelegen gebieden zal dat minder goed werken. Verder kan je er niks mee. Dus je kan geen routes zien die je kat heeft afgelegd. Voordeel is wel dat je hem niet hoeft op te laden en hij heel licht en compact is. En hij werkt heel nauwkeurig!

De buurman hier in het buitengebied had zijn kat ook zo'n airtag om gedaan. De airtag was binnen een paar dagen verdwenen, en niet meer terug gevonden. Wat dat betreft geen aanrader dus :n


Ja klopt, in een buitengebied zal het zeker veel minder goed werken!

Zebraatje
Berichten: 137
Geregistreerd: 27-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 10:25

ODonoghue schreef:
Ik heb de Tractive voor de kat! Nou heb ik een grote Bengaal, dus hoe hij bij kleinere katten is weet ik niet, maar mijn Bengaaltje loopt er prima mee rond. De batterijduur is niet enorm groot, je moet m elke 5 dagen opladen dus als je kat echt een week of langer van huis is zou ik een duurdere met langere batterij kopen.

De GPS is niet op de meter nauwkeurig en als je kat op een plek is met slecht bereik schiet ie alle kanten op.

Verder ben ik tevreden, vrij licht ding die ook geluid en licht kan maken wat je in de app aan kan zetten (handig als je m in t donker moet zoeken).
Mijn kat wil na een uurtje vaak graag weer naar binnen, en gaat de straat vaak niet uit dus voor mij is hij ideaal, maar mocht je kat langer en verder weg gaan zou ik deze niet doen.


Ik heb vergelijkbare ervaringen met Tractive. Ik heb een Maine Coon, dus een vrij grote kat, deze heeft totaal geen last van het bandje. Batterij is inderdaad maar een paar dagen en de GPS is altijd niet super nauwkeurig. Kat is in het begin het bandje een paar keer verloren, maar gaat nu al weken goed.

Is vooral voor mijn eigen geruststelling, ik kan nu zien waar mijn kat is. En nu zie ik na een paar maanden dat hij altijd wel in de buurt blijft.

Eef_Bam

Berichten: 4087
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 10:30

Ik heb de Weenect Cats 2, lichtste die ik kon vinden en op mijn katje van krap 4kg prima.
Heb hem gekocht omdat ik naast een groot bos woonde en bang was om haar kwijt te raken en heel het bos af te moeten. Uiteindelijk w l wat aan gehad, 2 keer was ik haar kwijt en kon ik door de tracker ziend at ze dichtbij was ( Opgesloten in een schuur, heb nogal een nieuwsgierig aagje :Y) ). Tracker is maar 50 euro, maar je moet er wel een maandelijks abbonement van 8 euro bij nemen.

Je kan ook een geluidje afspelen, en je kat trainen door eten te geven in combinatie met dat geluid (zodat ze thuis komen), ik heb dat nooit gedaan want mijn kat vind het geluid eng :+ , en ging nooit ver van huis. Er is ook een functie waarbij je de kat kan bellen, maar weet niet o goed waarom je dat zou willen doen :Y) .

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Ervaring met GPS tracker kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 18:40

Wij hadden de TabCat aangeschaft. Veel te groot voor onze katten, en ze houden een halsbandje geen uur aan.
Dus alternatief systeem uitgedokterd: telkens als ze blikvoer kregen gaf ik tevoren een signaal door met een mes tegen het blik te slaan. Als de poezen 's avonds niet vanzelf terugkomen sla ik op een blik en dan zijn ze er binnen een paar minuten. Uiteraard krijgen ze dan onmiddellijk blikvoer, anders gaat het systeem niet blijven werken.
Nu vandaag de CatTab terug bovengehaald met de bedoeling hem voor de hond te gebruiken. Die haalt regelmatig de grote verdwijntruc uit. Ze is dan wel in huis of in de tuin maar soms hoort ze me niet (of doet alsof). Helaas werkt dat ding niet meer. Nieuwe batterijen erin, tab verbonden met de afstandsbediening maar er gebeurt niets. Iemand ideeën?

Nielojram

Berichten: 7795
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Ervaring met GPS tracker kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 13:30

Ik heb ook de tractive ooit aangeschaft, superleuk om te zien waar je beest rondwandelt, het enige nadeel vind ik dat je voor een heel jaar meteen 80 euro moet afrekenen als abonnement... Ik heb nu twee jonge katers waarvan een echt uren weg kan zijn, ben reuzebenieuwd waar Henk dan uithangt, maar om nu meteen weer voor een jaar dat bedrag neer te leggen... Zou leuk als dat per maand kon..

Es war schön.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot, Ubermetrics en 159 bezoekers