Huisdieren in de vakantie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Bambi_

Berichten: 149
Geregistreerd: 19-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 10:11

Is de persoon die de kat komt voeren bang voor hamsters? :+ Zoals hierboven al aangegeven kan diegene anders misschien ook wel even te eten en te drinken geven en kijken of alles goed gaat. Een hamster is nog relatief makkelijk in de verzorging of onder te brengen bij een logeeradres.

Hier ook familie. Wij hebben een makkelijke kat die in een vreemd huis met 5 minuten op de bank ligt te rollen en ik heb 2 zussen die het geweldig vinden als hij komt 'logeren' *\o/* . De hond is dit jaar mee geweest op vakantie (auto naar Oostenrijk) en m'n schoonmoeder telt de dagen af tot ze komt logeren. Met zo'n backup hebben we wel geluk natuurlijk.


CoRiNa1983

Berichten: 1768
Geregistreerd: 24-12-06
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 10:19

Onze hond gaat altijd mee, zonder hond geen vakantie.

Paarden daar zorgt mijn broer en zijn gezin voor, zij staan op een andere locatie.

En de vissen binnen en buiten worden door mijn schoonmoeder gevoerd, ze kijkt dan ook of er post is of dat alles verder goed is.

Leuke cadeautjes, https://www.yoursdesign.nl Of een toffe fotoshoot bij @maikesmitsphotography op insta gram, met BRAM10 krijg je een leuke korting.

Tancreda4

Berichten: 24015
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 10:28

De katten probeer ik met m'n ouders te regelen. Ik die van hun als zij weg zijn. En zij die van mij als ik weg ben. Zijn we beiden weg dan komt er iemand in hun huis die dan ook 1/2x daags langs mijn kat gaat.

De paarden probeer ik op stal te regelen. Of m'n vader doet ze als m'n ouders thuis zijn.

Sabbientje
stokpaard connaisseur

Berichten: 4692
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Re: Huisdieren in de vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 10:44

Mijn paarden worden verzorgt door mijn vriendin en eventueel een stalgenoot die bij kan springen.
Mijn katjes die blijven gewoon thuis en worden door mijn schoonmoeder verzorgd.

Matheno

Berichten: 7939
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 10:46

Als wij op vakantie gaan dan logeert mijn jongste broertje met zijn vriendin in ons huis om op de kippen/katten/vissen etc te passen.

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 10:49

Wij hebben 5 honden en een poes. Eén van de volwassen dochters blijft housesitten op de dieren. We nemen ook altijd minimum één hond mee.
Afbeelding
Timo in Noorwegen.
Afbeelding
Ginny aan de Schelde
Afbeelding
Frankie mee, maar ik weet niet meer waar dat is.

Born to slide, forced to work

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 10:55

Onze kat gaat altijd mee op vakantie met de camper en op de plaatsen van bestemming mag hij dan ook altijd los. Dat doen we al 6 jaar zo en dat bevalt heel goed. Hij heeft dus al zo'n beetje heel Europa gezien.

Eind vorige maand zijn we een lang weekend naar Zwitserland geweest in een hotel en toen is hij naar een pension gegaan. Dat beviel ons heel goed, maar de kat wat minder. Hij was echt heel eenzaam en verloren ondanks de knuffels, de ruimte en de 3 andere katten. Dus ik denk niet dat we dat nog een keer gaan doen.

Als we echt maar 1 nachtje weg zijn vraag ik de buurvrouw of ze hem wil voeren. Dan loopt hij mee in het voerschema van de boerderij.

Kroatië
Afbeelding

Zweden
Afbeelding

x_Jeanine_x

Berichten: 9085
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Huisdieren in de vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 11:08

Onze hond gaat of mee. Of naar m'n schoonouders waar ze ook is als wij beide zijn werken. Zij hebben al 6 honden en merken niet dat die van ons erbij loopt.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 11:10

JorisDy schreef:
De katten brengen wij naar een kattenhotel. Dan zitten ze met zijn tweeën in een aparte kamer en krijgen regelmatig knuffels en tijdens de vakantie krijgen wij ook filmpjes van ze door gestuurd.

dat doe ik ook, ik heb dan maar 1 kat, maar in het kattenhotel is een dame die je kan inhuren voor extra aandacht voor jouw kat en zij stuurt foto's en filmpjes door.
Vóór corona had ik een dametje dat 2 x per dag bij mij thuis kwam voor aandacht, voer en de kattenbak, dat was ideaal maar aangezien zij bij veel mensen in huis komt, durf ik dat nu niet meer aan.


Snippergroen

Berichten: 6672
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Huisdieren in de vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-21 11:33

Ik heb twee katten en twee konijnen. Mijn katten zijn niet de makkelijkste i.v.m. hun verleden en vanwege de gevoeligheid van konijnen vertrouw ik daar ook niet iedereen mee. Als ik weg ben passen mijn zusje of mijn tante op mijn dieren. Zij zijn ook echt dierenmensen en weten precies hoe ik het hebben wil en wanneer ze bij me aan de bel moeten trekken.

Ik ben ook maar zelden meer dan 2 nachten weg. Ik vind het best lastig mijn dieren achter te laten. Gevoelsmatig zorg je er zelf toch het beste voor :) Tot voor kort had ik ook twee bejaarde konijntjes en als er ook maar iets van extremer weer was (heel warm, heel koud, veel wind, heel nat) wilde ik hen echt niet achterlaten.

Regenboog, oh Regenboog, gelukkig ben je krom.

Anders heette je Regenstreep, en dat klinkt zo stom. :)


Voorheen bekend als Negerzoen, maar anno 2021 mocht dat niet meer dus dan maar iets dat rijmt.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 134 bezoekers