Verlichting hond & jijzelf

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Verlichting hond & jijzelf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-21 18:20

Wat gebruiken jullie voor verlichting nu het weer eerder donker wordt?

Voor je hond(en)? Voor jezelf?

Wat vind je fijn?

Enne, ook mensen met Chihuahua's/kleine hondjes? Wat is fijn zonder dat ze een halve bouwlamp meeslepen? :Y)


Belle Fae - Honden, lifestyle & moederschap
BLOGINSTAYOUTUBE
PetStudio.nlFurrPosters.nl


dierenfan
Berichten: 9564
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Verlichting hond & jijzelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 18:27

Mijn honden hebben erg dure maar zeer goede leuchtie lichtbanden. Zelf een bodywarmer over mijn jas aan voor weg werkers zeg maar. Lekker warm ook en ga ik stuk polder in dan daarover een harnas met led verlichting aan beide kanten. Honden zitten aan heupgordel dus op wat gevaarlijkere stukken pak ik zaklamp mobiel er zelfs nog bij. Ik wandel dagelijks uur s ochtends rond 6 uur

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: Verlichting hond & jijzelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 18:29

Mijn hond loopt in zo'n halsband die licht geeft. Verder is de lijn reflecterend! En ik heb een fluohesje aan en een goedkoop koplampje op voor op de onverlichte stukken.
Afbeelding

Everything will be alright.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Verlichting hond & jijzelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 18:34

Geen licht, ik loop alleen binnen de bebouwde kom en heb dan zelf een reflexiehesje aan. Als het kouder wordt krijgt de oude dame een fluorgeel jasje met reflexie ook.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

mysa

Berichten: 10378
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Verlichting hond & jijzelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 18:38

Ook zo'n lichtband als hierboven. Allebei één. En zelf een sterke hoofdlamp en nog een Extra zaklamp in jaszak. Ik loop vooral in bos en veld maar ook een stukje langs een verharde weg waar af en toe een auto langskomt.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33748
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 19:01

Mijn oppashondje (teckel en ook nog zwart), heb ik gewoon een fietslampje aan zijn tuig gemaakt. Ga voor een oppashondje geen dingen kopen namelijk. Ik had er alleen 1 bovenop zijn rug. :P

Hier voor de grap met voor- en achterlicht. _O-
Afbeelding

beauty1love

Berichten: 554
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 19:17

Wij gebruiken de lampjes van orbiloc en ben hier echt enorm tevreden mee :)

Van die licht halsbanden verdwijnen snel in de vacht van mijn border collie, deze lampjes maak ik vast aan hun tuig en zijn zeer goed zichtbaar.

Volg de avonturen van Skye en Lux op instagram!
https://instagram.com/dog.on.a.mission

marley93

Berichten: 6018
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Verlichting hond & jijzelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 19:20

Hier voor de hondjes van mijn ouders (chihuahua en boomertje) ook van die fietslampjes. Al is de wawa al behoorlijk goed te zien omdat zij bijna wit is.
Voor onze grotere hond hadden we destijds een LED-halsband die hij extra omkreeg. Daar kon geen riem aan vast, maar ging er dus gewoon bij, zeg maar.

Vavoom.
&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

xDenies

Berichten: 13489
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 19:20

Mijn honden hebben de Orbiloc, mede vanwege hun (vooral de reu) dikke kraag. Ze zijn waterdicht en goed te zien. Enige nadeel is dat je de batterij niet los kan kopen maar alleen in een kit. Maar tot nu toe gaan we het 2e seizoen in en hij is iets doffer.

Voorheen Max 'n Molly gehad, niet tevreden over vanwege of ineens uitvallen of zwakker worden van het lichtje na één 'seizoen'. Ook de op te laden lichthalsbanden maar dat werkte niet voldoende.

Zelf heb ik overigens niets om. Ik loop wel binnen de bebouwde kom maar de Orbiloc shined genoeg :P

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 19:26

Ik draag al jaren een knaloranje wegwerkersjas en dit jaar moest hij vernieuwd worden en heb ik een knalgele gekocht. (Nog geen €21 bij cranenbroek). Ik loop altijd in de donderdag polder waar door sommigen hard gereden wordt. Voor de honden heb ik fluordekjes die ik eerst niet gebruikte, maar vanaf morgenochtend wel ga opdoen. Maar dat is meer voor mezelf dan voor het andere verkeer, want ik zie de honden zelf niet zo goed.

dierenfan
Berichten: 9564
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Verlichting hond & jijzelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 19:29

Hoofdlamp kan enorm andere verkeersdeelnemers verblinden. Daar bewust niet voor gekozen om die reden

mysa

Berichten: 10378
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Verlichting hond & jijzelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 19:54

Die van mij kan naar boven of naar beneden gericht worden. Ik zet hem meestal een beetje schuin naar boven.

nuscaniels

Berichten: 1967
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 19:58

Hier heeft de hond zo een band met ledverlichting om van de Action. Deze is oplaadbaar.
Zelf loop ik met een reflecterend hesje met lampjes en een knalgele reflecterende muts.
Binnenkort weer naar Cranenbroek voor een nieuwe werkjas.
De vorige is na 4 jaar intensief gebruik afgelopen jaar kapot gegaan.

Het leven is als een kerstmuts

belle_boef

Berichten: 10716
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 20:01

Ik heb bij Kremer halsbanden voor de honden en bandjes voor mijn bovenarm besteld. En een reflectie hesje. We zijn een grote kleurige verschijning.


Afbeelding

mika11

Berichten: 11091
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Verlichting hond & jijzelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 20:21

Honden beiden zo'n licht band om hun nek. En ik heb zelf zo'n knipper lampje aan het handvat van één van de riemen vast gemaakt.
Als het erg donker is doe ik die ook aan.

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Re: Verlichting hond & jijzelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 20:40

Orbiloc turquoise! Super felle lampjes, maar van heel veel hoeken te zien dus perfect voor bovenop het tuig. Maar als je er zelf in kijkt wordt je ook verblind haha. Afbeelding

✰ P I N T O ✰

meisje_

Berichten: 2527
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Re: Verlichting hond & jijzelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 21:18

Goeie; was er juist over aan het denken tijdens de wandeling. Hond is volledig zwart en ik was ook helemaal zwart gekleed :+

Ga voor mezelf de regenjas weer aandoen en voor de hond een geel hesje halen.
Als het kouder is heeft hij een jasje aan met reflecterende banden om. En wellicht nog een lichtgevend halsbandje.

nuscaniels

Berichten: 1967
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 21:26

Reflectie is heel leuk maar zeker niet voldoende zichtbaar. Zeker als het zo een klein oppervlak als een bandje of hesje om de hond betreft.
Hangt er ook wel vanaf waar je loopt maar ik heb zelf jaren met scooter door de polder gereden en degene met enkel reflectie zag ik vaak en erg laat en het duurt even voordat je hersenen beseffen wat het is.
Was altijd heel blij met wandelaars die een lampje hadden.
Al doe je hem alleen maar aan op het moment dat je in de verte wat ziet aankomen.

Het leven is als een kerstmuts

dust

Berichten: 77
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: flevopolder

Re: Verlichting hond & jijzelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 21:45

Met alleen een lichtgevende band red ik het niet met mijn zwarte bouviers. Die verdwijnt tussen het haar als het lang is. Dus hier altijd ook een reflecterend hesje aan.
Dat hesje is beter zichtbaar voor auto's op grotere afstand, dan de lichtgevende halsband.

"Zonnestralen kun je pas zien als er ook wolken in de buurt zijn"

viphorse

Berichten: 1504
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Verlichting hond & jijzelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 06:01

Voor onze honden hebben wij halsbanden die erg veel licht geven in meerdere kleuren.

Enige wat ik zoek is iets wat ik bijv op ons handvat vd Flexi kan doen of mijn bovenarm ofzo om nog beter gezien te worden .
Iemand een tip ?

Als je aarzelt, groeit je angst; als je waagt, groeit je moed

Eilandje

Berichten: 2823
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Re: Verlichting hond & jijzelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 06:05

Zelf draag ik een fluo vestje (volledig reflecterend dus niet zo’n geel met enkele reflecterende strepen) en een looplamp (wit licht op borst, rood licht achteraan) van de Decathlon.
Hond draagt een lichtgevende halsband en we hebben een lichtgevende lijn.

Eilandje

Berichten: 2823
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 06:08

viphorse schreef:
Enige wat ik zoek is iets wat ik bijv op ons handvat vd Flexi kan doen of mijn bovenarm ofzo om nog beter gezien te worden .


Ik heb een lampje dat je rond je bovenarm kan doen, met vooraan wit licht en achteraan rood licht, ooit gekocht in een ruitersportzaak want het is eigenlijk om in het donker mee paard te rijden. Ik heb het al een jaar of 15 (is dus nog ouderwets niet oplaadbaar via USB) dus geen idee waar je dat nu zou kunnen kopen.

Lay_D

Berichten: 3700
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 06:11

Onze hond heeft een lichtband om en een fluor lijn. Ook lopen wij zelf met een hele felle oplaadbare zaklamp. Wij wonen buitenaf,weinig straat verlichting en er wordt hier hard gereden.

Pablo, A star in heaven. 7-7-1997- 15-04-2013
Minipret, Woezel en Pip <3 <3
Maak de kleine dingen groots.
Als het even niet kan zoals het moet,dan moet het even zoals het kan!

viphorse

Berichten: 1504
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 08:46

Eilandje schreef:
viphorse schreef:
Enige wat ik zoek is iets wat ik bijv op ons handvat vd Flexi kan doen of mijn bovenarm ofzo om nog beter gezien te worden .


Ik heb een lampje dat je rond je bovenarm kan doen, met vooraan wit licht en achteraan rood licht, ooit gekocht in een ruitersportzaak want het is eigenlijk om in het donker mee paard te rijden. Ik heb het al een jaar of 15 (is dus nog ouderwets niet oplaadbaar via USB) dus geen idee waar je dat nu zou kunnen kopen.


Dat is echt ideaal !

Als je aarzelt, groeit je angst; als je waagt, groeit je moed

Winged

Berichten: 32975
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 08:51

viphorse schreef:
Voor onze honden hebben wij halsbanden die erg veel licht geven in meerdere kleuren.

Enige wat ik zoek is iets wat ik bijv op ons handvat vd Flexi kan doen of mijn bovenarm ofzo om nog beter gezien te worden .
Iemand een tip ?

Hardloopbandjes. Te koop bij de action. Sowieso elke wandelaar: doe verlichting om. Ook al loop je op de stoep. Je moet altijd wel ergens oversteken. Het lijkt misschien overdreven voor het gevoel, maar je maakt jezelf zoveel beter zichtbaar.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: femke_harley, Lente en 34 bezoekers