Labrador adopteren.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Britta31

Berichten: 13139
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Labrador adopteren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-21 12:39

Twijfel,wat te doen?Ons kleine hondje is na 17 jaar ingeslapen.Nu willen we graag een nieuwe hond.Alleen geen pup en groter.Nu is er een labrador reu van 7 die een goed tehuis zoekt.Zijn eigenaar is ernstig ziek en heeft niemand die de hond in huis kan nemen als hij overlijd.Maar ik wil eigenlijk een teefje omdat ik toch wat moeite heb met dat piemeltje onder zijn buik.Komt ook door de reu van een familielid die altijd zijn roze piemeltje eruit heeft hangen en tegen je been aan rijd :( en een labrador heeft wel veel beweging nodig.Elke dag een uur lopen is geen probleem,maar even in de tuin is ook wel handig.We wonen in het buitengebied met genoeg ruimte.Hoe is een labrador met katten en natuurlijk de paarden en onze geit.Ze hebben ook jachtinstinct niet echt handig in het buitengebied en los in de tuin,wel afgesloten.Hoe zit het met het verharen?Veel vragen,maar wil ook geen contact opnemen met zijn eigenaar omdat ik hem natuurlijk geen hoop wil geven op een goed tehuis voor zijn hond.Ik hoop dat ik wat advies kan krijgen van Bokkers.

Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 12:45

Het is toch wel mogelijk om deze vragen bij de eigenaar neer te leggen zonder meteen onterechte hoop te geven? Dan heb je een beeld van hoe deze hond is en wat hij nodig heeft. Lijkt mij meer te zeggen dan een algemene beschrijving van het ras.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 12:46

Rijden tegen je been is opvoeding. Als de reu gecastreerd is hoeft ie de boel ook niet te legen en verwacht ik daar niet direct problemen mee.

Een labrador is een retriever die ook in water moet kunnen retrieven (rasdoel). Dat betekent dat hij een dubbele vacht heeft.
Als je goed voert en de vacht af en toe borstelt valt het verharen vaak wel te doen.
Met katten is ook opvoeding.
Een retriever pakt geschoten wild, jachtinstinct valt (vaak!) Wel mee.
Een labrador wordt niet voor niets Als gezinshond gezien.
Ze kunnen veel leren en vinden veel leuk.

Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 12:49

Wat mooi dat je er over nadenkt om deze hond een goed tehuis te geven! Ik denk alleen dat enkel de eigenaar antwoorden kan geven op deze vragen. Alles hangt natuurlijk af van de opvoeding en het karakter van de hond. Je hebt drukke en hele rustige labradors.

De labrador reuen die ik ken gingen trouwens absoluut niet tegen je oprijden. Maar ook dat is een kwestie van opvoeding natuurlijk. Ik zou toch eens langs gaan om kennis te maken met de hond, dan zie je zelf ook hoe de hond is en of het klikt. Hij klinkt verder als een goede match namelijk

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Labrador adopteren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 13:07

Labradors worden zelfs als hulphond gebruikt.Maar zoals bij elk populair ras zullen er nu ook wel doorgefokte met problemen tussen zitten.Inderdaad lijkt het het beste om gewoon te gaan kennismaken met de hond en zijn baas.Dan kun je zien of het klikt of niet.

Anomien

Berichten: 7385
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 13:18

Britta31 schreef:
Twijfel,wat te doen?Ons kleine hondje is na 17 jaar ingeslapen.Nu willen we graag een nieuwe hond.Alleen geen pup en groter.Nu is er een labrador reu van 7 die een goed tehuis zoekt.Zijn eigenaar is ernstig ziek en heeft niemand die de hond in huis kan nemen als hij overlijd.Maar ik wil eigenlijk een teefje omdat ik toch wat moeite heb met dat piemeltje onder zijn buik.Komt ook door de reu van een familielid die altijd zijn roze piemeltje eruit heeft hangen en tegen je been aan rijd :( en een labrador heeft wel veel beweging nodig.Elke dag een uur lopen is geen probleem,maar even in de tuin is ook wel handig.We wonen in het buitengebied met genoeg ruimte.Hoe is een labrador met katten en natuurlijk de paarden en onze geit.Ze hebben ook jachtinstinct niet echt handig in het buitengebied en los in de tuin,wel afgesloten.Hoe zit het met het verharen?Veel vragen,maar wil ook geen contact opnemen met zijn eigenaar omdat ik hem natuurlijk geen hoop wil geven op een goed tehuis voor zijn hond.Ik hoop dat ik wat advies kan krijgen van Bokkers.



Bied aan de hond eens voor een dag op te vangen. Zo leer je het diertje in kwestie kennen.

En dan hoef je niet te zoeken naar algemene ervaringen met dit ras.
Desnoods doe je het vaker. Bijvoorbeeld als de eigenaar naar het ziekenhuis moet ofzo. Zo geef je hem geen hoop. Wees wel eerlijk dat je eerst een paar testdagen wil hebben en dat je hem zelf brengt en haalt.

Je merkt snel of er een klik is of dat ie drang heeft je geit op te jagen. Maar geef hem wel een kans eerst kennis te maken. Meeste honden zijn altijd enthousiast/anders bij een eerste kennismaking en vaak zwakt dat snel af. Dan zijn ze zichzelf weer. Niet elke labrador zal een geit zien als een leuk speeltje.

snorkel1986

Berichten: 3010
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Labrador adopteren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 13:44

Idd zoek contact met de man leg hem je vragen en issue voor en kijk of hij een paardagen/ weekje op proef kan. Ik denk dat de man liever heeft dat jij zeker bent en dat hij dan niet meer weg hoeft bij jou ( zou ik zelf ook liever willen)

Mjelleke
Berichten: 691
Geregistreerd: 07-01-18

Re: Labrador adopteren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 14:55

De ene labrador is de andere niet, dus vraag vooral goed door naar hoe deze specifieke reu is, wat zijn karakter is, wat hij al kent, en hoe hij reageert in verschillende situaties.

In het algemeen zijn labjes hele vriendelijke honden. Ze zijn vaak ontzettend voergericht en hebben een grote will to please, wat ze makkelijk te trainen maakt. Net als iedere andere hond hebben ze wel opvoeding nodig, en hebben ze behoefte aan voldoende beweging, aandacht en uitdaging. Wat betreft beweging zijn ze (vergeleken met sommige andere rassen) meestal behoorlijk flexibel, en als het een keer een paar dagen niet lukt dan worden ze niet meteen vervelend maar gaan rustig liggen slapen.

Labjes staan ook bekend als lomp en onbenullig. Naar andere honden toe kunnen ze overenthousiast zijn en er zonder te vragen op afstormen, wat door de andere honden vaak niet gewaardeerd wordt. Ze zijn vaak gek op water. Er zit wel een verschil tussen werklijnen en showlijnen, in uiterlijk, werkdrive, en karakter.

Jachtinstinct: labradors zijn gefokt op werken ná het schot, dus als het konijn of de eend al dood is. Ze zijn ook gefokt op steadiness en trainbaarheid, moeten tijdens het werk geduldig op hun beurt kunnen wachten, mogen zich dan niet af laten leiden, en moeten kunnen luisteren als ze teruggeroepen worden. De meeste labjes kunnen dan ook prima los (als ze goed geleerd hebben wat dan de bedoeling is).

Gedragsproblemen die bij labradors voorkomen zijn o.a. overenthousiast lomp gedrag (naar honden en naar mensen, o.a. tegen mensen opspringen) en dingen die met eten te maken hebben (poep eten, van de straat eten, etc). Gezondheidsproblemen bij dit ras zijn o.a. overgewicht (vaak!), heup- en elleboogproblemen, op latere leeftijd artrose, en soms allergieën/overgevoeligheid.

Anoniem

Re: Labrador adopteren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 15:29

Ik lees vooral veel twijfel in je post, bij twijfel niet doen, is me altijd geleerd. Als je op voorhand al zo veel beren op de weg ziet.
Een oudere hond komt vaak met een gebruiksaanwijzing, wil je een hond helemaal naar je hand en huis zetten, kom je toch op een pup uit.

Britta31

Berichten: 13139
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Labrador adopteren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-21 12:45

Bedankt voor jullie advies,maar de labrador heeft gelukkig al een heel goed nieuw baasje gevonden.

mirna6308

Berichten: 324
Geregistreerd: 12-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 18:26

Britta31 schreef:
Bedankt voor jullie advies,maar de labrador heeft gelukkig al een heel goed nieuw baasje gevonden.


Oh fijn!
Mocht je zelf nog opzoek zijn, wij hebben deze lieverds nog!
Super mooie Labrador Puppy’s nog 3
€ 1.150,00
https://link.marktplaats.nl/m1752295302 ... ialbuttons
<3

Britta31

Berichten: 13139
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-21 18:30

Nee,ik zoek geen pup,ik wil een ouder hond(je) dat een nieuw huis zoekt.
Laatst bijgewerkt door Britta31 op 05-10-21 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

mirna6308

Berichten: 324
Geregistreerd: 12-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 18:35

Britta31 schreef:
Nee,ik zoek geen pup,ik wil een oudere hond(je) dat een nieuw huis zoekt.

Ow oke... oeps sorry!!

Dan kan ik je niet verder helpen, wij doen onze live luna niet weg :P _/-\o_

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 19:14

mirna6308 schreef:
Britta31 schreef:
Bedankt voor jullie advies,maar de labrador heeft gelukkig al een heel goed nieuw baasje gevonden.


Oh fijn!
Mocht je zelf nog opzoek zijn, wij hebben deze lieverds nog!
Super mooie Labrador Puppy’s nog 3
€ 1.150,00
https://link.marktplaats.nl/m1752295302 ... ialbuttons
<3


1150 euro voor een labrador zonder stamboom, zonder HD/ED keuring, ECVO oogonderzoek en PRA dna onderzoek. Wordt steeds gekker.

Britta, ik hoop dat je een fijn hondje vindt. Kijk ook eens op: https://www.facebook.com/Herplaatsing4EverHome of https://www.hhin.nl/?fbclid=IwAR3EmUhY3 ... 9RLwJxDhBw

mirna6308

Berichten: 324
Geregistreerd: 12-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 19:37

mirna6308 schreef:
Britta31 schreef:
Bedankt voor jullie advies,maar de labrador heeft gelukkig al een heel goed nieuw baasje gevonden.


Oh fijn!
Mocht je zelf nog opzoek zijn, wij hebben deze lieverds nog!
Super mooie Labrador Puppy’s nog 3
€ 1.150,00
https://link.marktplaats.nl/m1752295302 ... ialbuttons
<3


1150 euro voor een labrador zonder stamboom, zonder HD/ED keuring, ECVO oogonderzoek en PRA dna onderzoek. Wordt steeds gekker.

Britta, ik hoop dat je een fijn hondje vindt. Kijk ook eens op: https://www.facebook.com/Herplaatsing4EverHome of https://www.hhin.nl/?fbclid=IwAR3EmUhY3 ... 9RLwJxDhBw[/quote]

Als u contact met ons opneemt weet u waar ze allemaal op zijn getest en alles ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 19:51

1150 euro voor een labrador zonder stamboom vind ik echt heel duur..
Waar is die prijs dan op gebaseerd vraag ik me af? Want als ze op alles zijn getest, dan zet je dat toch als trotse fokker in de advertentie? :)

Britta: Ik hoop dat je snel een maatje gaat vinden!

tones

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Re: Labrador adopteren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 20:01

Een goede fokker hoeft niet te adverteren op marktplaats.

Hopelijk vindt je snel een hondje Britta.

mirna6308

Berichten: 324
Geregistreerd: 12-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 20:34

Cayenne schreef:
1150 euro voor een labrador zonder stamboom vind ik echt heel duur..
Waar is die prijs dan op gebaseerd vraag ik me af? Want als ze op alles zijn getest, dan zet je dat toch als trotse fokker in de advertentie? :)

Britta: Ik hoop dat je snel een maatje gaat vinden!


We hebben gekeken naar labrador pups uit de buurt.. deze zitten allemaal hoger met de prijs.. rond de 1300.
Tja waarom het er niet bij staat weet ik ook niet,haha _/-\o_

mirna6308

Berichten: 324
Geregistreerd: 12-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 20:35

tones schreef:
Een goede fokker hoeft niet te adverteren op marktplaats.

Hopelijk vindt je snel een hondje Britta.


Wij zijn geen fokkers, gewoon een nestje voor de fun.. goeie fokers doen denk ik kheel anders/beter hun werk.