1 vlo… wat doen jullie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 19:27

maralyn schreef:
[***] schreef:
Een eitje kan tot een jaar blijven liggen, totdat er weer een geschikte gastheer voorbij komt


Eitje niet. Pop wel. Zelfs tot anderhalf jaar. En dat maakt het zo verschrikkelijk moeilijk.

Eitjes zijn te bestrijden, larven ook, maar poppen zijn te hard. Die krijg je gewoon niet dood.

Burn IT with fire :') is nog zo'n gekke gedachte nog niet.

Hier thuis laat ik de mierennesten mooi zitten waar ze zitten. Op het terras aan de zijkant na dan. Want... Mieren eten ook vlooien!

Oh sorry, misinformatie van mij. Dank voor je aanvulling.

Heb ooit weleens onderzoeken gelezen waarbij volwassen levende vlooien zijn ingevroren, die na ontdooien gewoon weer vrolijk verder sprongen.....


Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: 1 vlo… wat doen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 19:39

Bij 1 vlo krijgen de honden de vlooienband een maandje om.
In huis doe ik niets. Maar gladde vloer, leren banken en de kleedjes van de honden gaan zo wie zo iedere week in de was.

Zal ik het dan maar eerlijk zeggen?
Het is allemaal mijn schuld :o

maralyn

Berichten: 10419
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 20:40

[***]. Ooooh nee! Als je toevallig dat filmpje vind... Mag ik hem?

Ik krijg daar echt gevoelens van... "Run forrest! Run!!" En "burn IT with fire!!!"

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 10:32

maralyn schreef:
[***]. Ooooh nee! Als je toevallig dat filmpje vind... Mag ik hem?

Ik krijg daar echt gevoelens van... "Run forrest! Run!!" En "burn IT with fire!!!"

Ik ga eens even kijken of ik het nog kan vinden. Het is al een flinke tijd geleden.

Utixo

Berichten: 6563
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: 1 vlo… wat doen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 17:04

Hier heeft 1 van de honden momenteel een vlooienplaag. De andere 2 hebben nergens last van, uiteraard wel een pipet gehad (Advantix). Helaas werkte deze niet bij haar, nu 2 weken geleden. Ik wordt er ondertussen misselijk van. De hond is 24.6 kilo en haar pipet ging tot 25, maar ik vind het een beetje spannend om haar een zwaardere te geven.
Net maar gewassen met vlooienshampoo en een band om, hopelijk zet dat zoden aan de dijk. Ik voel de hele dag fantoomkriebels. De hond niet, die lijkt immuun voor kriebels te zijn.
We hebben er normaal nooit last van, voor het eerst dat ze zo onder zit.

Meisje, wat mis ik je nog steeds. Iedere dag.
Dag lieve Irma!

Muze
Berichten: 5261
Geregistreerd: 24-04-20

Re: 1 vlo… wat doen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-21 17:35

Doet dat middel ook wat voor larven en/ of eitjes?

SuusEquus
(Sport)massage, lymfedrainage, acupressuur (io)

Utixo

Berichten: 6563
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: 1 vlo… wat doen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 17:42

De Advantix? In theorie wel. De praktijk deze keer niet.

Overigens is dit de enige hond die de hele dag mee naar stal gaat. Denk dat daar de plaag zit, dat zou ook verklaren waarom ik thuis geen vlo zie.

Ik doe vanavond wel even de test met het waxinelichtje en het afwasmiddel.

Meisje, wat mis ik je nog steeds. Iedere dag.
Dag lieve Irma!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: 1 vlo… wat doen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 19:02

Als ze nog steeds mee naar stal gaat kan ze een nieuwe kudde vlooien oppikken lijkt me.. Dan doet de advantix het wel maar zijn het steeds nieuwe vlooien

Goedgekeurd onderschrift :)

Danmaarzo
Berichten: 342
Geregistreerd: 03-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 19:27

Utixo schreef:
Hier heeft 1 van de honden momenteel een vlooienplaag. De andere 2 hebben nergens last van, uiteraard wel een pipet gehad (Advantix). Helaas werkte deze niet bij haar, nu 2 weken geleden. Ik wordt er ondertussen misselijk van. De hond is 24.6 kilo en haar pipet ging tot 25, maar ik vind het een beetje spannend om haar een zwaardere te geven.
Net maar gewassen met vlooienshampoo en een band om, hopelijk zet dat zoden aan de dijk. Ik voel de hele dag fantoomkriebels. De hond niet, die lijkt immuun voor kriebels te zijn.
We hebben er normaal nooit last van, voor het eerst dat ze zo onder zit.



Zeker geen zwaardere geven! Te veel van t spul zorgt voor een grotere ellende.

Beste kun je, 2 wkn na behandeling als t niet werkt, behandelen met een band/spray/pipet/tablet met een andere werkzame stof dan die in advantix zit.

Comfortis dood binnen 4 uur, maar is alleen verkrijgbaar bij DA, werkt maar 1 maand en werkt alleen tegen vlooien.
Bravecto dood binnen 8 uur, ook alleen verkrijgbaar bij DA, maar werkt volgens fabrikant 3 mnd, maar ook wij zien in de kliniek dat deze tot 6 mnd prima werkzaam is. Voor katten kan je 3 in 1 kopen (Vlooien, teken en wormen), Voor honden is het vlooien en teken.
Nexgard/Nexgard Spectra dood ook binnen 8 uur. Tablet, maandelijks. Nexgard alleen vlooien/teken. De spectra pakt ook wormen mee.

Advantix horen we helaas steeds meer terug komen dat vlooien daar toch niet goed op reageren, net zoals Frontline. Frontline speelt al langer natuurlijk.

Verder is stofzuigen ontzetten belangrijk, alles of heel heet wassen of in de vriezer (en en mag natuurlijk ook) Huis behandelen. Wij raden af om te dweilen of stoomreiniger te gebruiken. Vocht gaat in de hoekjes zitten, trekt daar niet snel weg en dat is de ideale broedplaats voor vlooien. Zuigen, zuigen, zuigen werkt het allerbeste. En sprayen of de kieselgur gebruiken.

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: 1 vlo… wat doen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 20:38

Stoomreiniger schijnt juist heel goed te helpen.

https://www.instagram.com/adutchbookreviewer
Mijn bookstagram pagina met recensies, boekentips en nog veel meer.
https://www.facebook.com/Neelashondenleven
Alles over mijn hond Neela en informatieve blogs over honden!

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 21:00

Amandavd schreef:
Stoomreiniger schijnt juist heel goed te helpen.

Jep want de stoomreiniger dood wel vlooien, eitjes en alle andere stadia.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

Muze
Berichten: 5261
Geregistreerd: 24-04-20

Re: 1 vlo… wat doen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-21 21:03

Ik ben sowieso geen fan van dweilen. Wel stomen.

SuusEquus
(Sport)massage, lymfedrainage, acupressuur (io)

Utixo

Berichten: 6563
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 21:11

Dat kieselgur ga ik inderdaad naar kijken.

Helaas moet ze wel mee naar stal, alleen thuis blijven is niet haar sterkste kant...

Voor nu is ze gewassen en heeft ze de band om. Ik zie nu nog 2 hele trage vlooien lopen, ipv hondsbrutale vlooien die snel weg sprongen. Ze heeft geen dichte vacht, dus je ziet het gelukkig gemakkelijk. Misschien zit daar ook wel het verschil in, zij is een mechelaar zonder noemenswaardige ondervacht, en de andere 2 hebben beide een dikke, wollen ondervacht (duitser en schotse).

Aangezien we over een week op vakantie gaan wil ik echt dat ze er vanaf is dan. We gaan in een huisje, en ze gaat 1 dag naar de opvang. Ik vind het niet netjes om een hond met vlooien mee te nemen.

Mocht ze woensdag nog een vlo hebben zal ik inderdaad contact opnemen met de dierenarts voor een ander middel. Ik was altijd prima tevreden over Advantix, maar we hadden eigenlijk ook nooit echt vlooien.

Ik heb haar nu met Beaphar gewassen. Hierop staat dat het een kort werkend middel is, mag dit na een dag of 3 nog een keer gebruikt worden? Zoveel zal er toch niet opgenomen worden door het lijf?

De wasmachine draait overuren inderdaad, de stofzuiger deed dat al. 2 Honden met een dikke ondervacht in de rui.

Meisje, wat mis ik je nog steeds. Iedere dag.
Dag lieve Irma!

OleJon
Berichten: 2502
Geregistreerd: 04-07-14

Re: 1 vlo… wat doen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 21:26

De hond met een vlooienkam kammen?
Als je haar van stal weer mee naar huis neemt?

Utixo

Berichten: 6563
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: 1 vlo… wat doen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 22:00

Overigens hebben mijn stalkatten geen vlooien. Ik snap echt niet waar ze die beesten vandaan heeft.

Vlooienkam heb ik liggen, het is inderdaad een goed idee om haar elke keer daarmee te kammen, dank je wel. Ga ik zeker doen.

Meisje, wat mis ik je nog steeds. Iedere dag.
Dag lieve Irma!

marleen_usar

Berichten: 24642
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 09:02

Welke omgevingsspray gebruiken jullie?

Utixo

Berichten: 6563
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: 1 vlo… wat doen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 09:42

Ik zal thuis even kijken, hij komt bij de Intratuin vandaan, dus ik denk haast Beaphar.

Meisje, wat mis ik je nog steeds. Iedere dag.
Dag lieve Irma!

marleen_usar

Berichten: 24642
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 12:47

Oke ja ik had eerst bolfo maar die werkt niet 100%, ik heb bij mijn York kokosolie in zijn vacht daar houden de vlooien niet van.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8269
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: 1 vlo… wat doen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 13:38

1 vlo is wel reden tot alles van boven tot onder schrobben, kleedjes heet wassen en de poezen en de hond te wassen en 3 dagen erna te behandelen. Ik wil het risico op een plaag met 2 langhaar katten en een hond die veel buiten komt niet nemen :=
Ik lees even mee voor de omgevingsspray.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 09:08

Ik heb nog een fles van dit spul staan:

https://www.macrovet.nl/fendona.html

Helaas is het niet meer verkrijgbaar, maar het werkt super! 2x per jaar spuit ik hiermee in en rondom huis. In huis alleen langs kieren, naden en plinten. Ook bij de deur waar er makkelijk vlooieneitjes van schoenen e.d. op de mat vallen. Werkt ook prima tegen mieren, vliegen en ander vliegend en kruipend gespuis.

Ik ben erg zuinig met mijn fles. Hopelijk krijgen ze de registratie weer op orde en is het gewoon weer te verkrijgen in de toekomst.

cursebreaker

Berichten: 11395
Geregistreerd: 10-12-06

Re: 1 vlo… wat doen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 09:13

Wij gebruikten de spray van virbac voor de kiertjes/naden en achter de meubels.

De meubels zelf en alle andere grotere oppervlakten hebben we met STOP spray behandeld. Is meer op natuurlijke basis. Geen idee of het Net zo goed werkt, maar wij kunnen slecht luchten in huis dus we konden echt niet alles behandelen met die chemisch ruikende zooi. En de STOP is qua geur en wat blijft hangen wel het minst erge van de 3 die we hebben gekocht uiteindelijk.

Voor de auto hebben we ECOstyle gebruikt.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Utixo

Berichten: 6563
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: 1 vlo… wat doen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 17:56

Hier lijkt het kammen en vlooien vangen eindelijk wat effect te hebben!

Meisje, wat mis ik je nog steeds. Iedere dag.
Dag lieve Irma!

marleen_usar

Berichten: 24642
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 19:42

Fijn dat het werkt hier werk kokosolie in de vacht en dweilen met schoonmaakazijn.Ik had er net weer 1 op mijn trui lopen grrrr.

Utixo

Berichten: 6563
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: 1 vlo… wat doen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 13:47

Ik doe een klein, voorzichtig dansje. Niets gezien vandaag. Ook geen eitjes of poep meer. Kokosolie hadden we ook liggen, dus ook daarmee ingesmeerd.
Heeft het nog zin om daarvan iets door het voer te geven, of werkt het alleen als je het opmeerd?

Meisje, wat mis ik je nog steeds. Iedere dag.
Dag lieve Irma!

marleen_usar

Berichten: 24642
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 09:46

Wat fijn zeg dat je niks heb gezien, nee alleen in de vacht smeren werkt.Hier ook nog niks gezien.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 150 bezoekers