1 vlo… wat doen jullie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muze
Berichten: 5268
Geregistreerd: 24-04-20

1 vlo… wat doen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-21 10:35

Uit interesse, hoe “ doen” jullie vlooien behandelingen bij jullie huisdieren?

Ik zag gisteren 1 vlo. Gelijk bij de dierenarts pipetjes gehaald ( advantage). Katten verder nagekeken maar het bleef er bij 1. Ook geen zwarte korreltjes, zie ze ook nooit krabben of wat dan ook
Jaren terug hebben we wel een pittige plaag gehad, toen hebben we t hele huis gesprayd, alles heet gewassen, dieren meermaals moeten behandelen en alles.
Naar mijn idee hoeft dat nu niet.

Maar was benieuwd hoe jullie dit doen?
Hond was voor de vakantie nog behandeld ( ook voor zandvliegen. Ging mee naar risico gebied).
Katten leven binnen.

Freekieee

Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: 1 vlo… wat doen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 10:37

Had hier laatst ook last van bij mijn hond. Daar liepen er echt veel op. Alles thuis met spray gedaan. Hond eerst een pipet maar dat werkte niet.

Toen maar bravecto gehaald (ja weet dat de meningen daar over verschillen) maar wist het echt niet meer.

Maar heb nu nergens meer last van gelukkig. Want vond het echt verschrikkelijk.

Muze
Berichten: 5268
Geregistreerd: 24-04-20

Re: 1 vlo… wat doen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-21 10:39

Ja naar is dat hè! Dat hebben wij toen dus ook gehad, toen zaten er echt meerdere. Ook op de dieren en ook in de kamer… voelde me er gewoon vies bij, haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 10:45

Tja, mij is verteld dat 1 vlo 30 eitjes per dag produceert.

Dus als je 1 vlo ziet weet je natuurlijk niet hoeveel eitjes hij al gelegd heeft. Ik behandel de honden elke maand met een pipet Stronghold en de kat draagt een Seresto band. Ik stofzuig elke dag en ik behandel het huis (de benedenverdieping) minimaal 1x per jaar meestal voor de zomer met spray.

Manden en kleden gaan elke week in de kookwas.

Twijfel ook over Bravecto, hoor nl dat het super werkt en vooral ook tegen teken.

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 10:52

Als ik 1 vlo zie steek ik nog net niet mijn huis in brand :')

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: 1 vlo… wat doen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 10:53

Dan ontvlooi ik alles, honden en katten

Selina

Berichten: 14284
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 10:55

Als ik 1 vlo zie, ontvlooi ik direct. Zuig ik extra grondig en in alle hoekjes en gaat m'n beddengoed/kleedjes de was in. Tot nu toe bleef het dan bij 1 vlo. Lees dan ook dat je dan alsnog een plaag kan krijgen, maar doe altijd maar schietgebedje dat ze m'n huis overslaan O:)
Laatst bijgewerkt door Selina op 22-09-21 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 10:55

Muze schreef:
Uit interesse, hoe “ doen” jullie vlooien behandelingen bij jullie huisdieren?

Ik zag gisteren 1 vlo. Gelijk bij de dierenarts pipetjes gehaald ( advantage). Katten verder nagekeken maar het bleef er bij 1. Ook geen zwarte korreltjes, zie ze ook nooit krabben of wat dan ook
Jaren terug hebben we wel een pittige plaag gehad, toen hebben we t hele huis gesprayd, alles heet gewassen, dieren meermaals moeten behandelen en alles.
Naar mijn idee hoeft dat nu niet.

Maar was benieuwd hoe jullie dit doen?
Hond was voor de vakantie nog behandeld ( ook voor zandvliegen. Ging mee naar risico gebied).
Katten leven binnen.


Mijn jonge hond had ongeveer 3 weken geleden 1 vlo... ik had ook pipetten gehaald.. werkte voor geen meter en nu zit ik met een "plaag"

Nu katten en hond nog een keer behandeld maar dan met stronghold, alles in de kookwas.

En spray gehaald voor m'n huis.

Muze
Berichten: 5268
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-21 10:56

ruitje schreef:
Als ik 1 vlo zie steek ik nog net niet mijn huis in brand :')


Dat gaat me dan net weer te ver, hahah

Anoniem

Re: 1 vlo… wat doen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 11:37

Katten 1x per 3 maanden naar de da voor ontvlooien en ontwormen (als ze vlooien hebben hebben ze vaak ook wormen). Nergens meer last van.

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: 1 vlo… wat doen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 11:43

Alles ontvlooien. Wat te wassen is zo heet mogelijk wassen. De rest extreem goed stofzuigen insprayen met azijn en daarna met de stoomreiniger erover.

Muze
Berichten: 5268
Geregistreerd: 24-04-20

Re: 1 vlo… wat doen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-21 11:44

Azijn? Das nieuw voor me

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 11:44

Ik behandel mijn katten wel preventief met bravecto. Ze krijgen dat rond maart/april en dan rond juni/juli sowieso nog een x. Afhankelijk van wanneer ze precies zijn gedaan en de weersvoorspellingen voor nazomer/herfst doe ik ze nog een 3e x. Eigenlijk nooit meer vlooien gehad sinds we het zo doen...
Ik gebruik overigens bravecto omdat wij midden in het bos zitten. Zonder bravecto hebben wij geregeld volgezogen teken in huis, daar viel echt niet tegen te werken. Als ik ze niet op tijd spotte was er wel een kind doorheen gereden met een loopfiets oid... geloof me dat is super goor. Dus na een zoektocht uiteindelijk bij bravecto uitgekomen...

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 12:27

Muze schreef:
Azijn? Das nieuw voor me

Ze schijnen een hekel te hebben aan de geur van azijn. Bij de ene lees je ook dat de schalen van de eitjes aangetast worden door de azijn.
Ik spray dus alles in met azijn en daarna de stoomreiniger erover.
Was zo in 1x behandelen van de vlooien af op 2 honden en 3 katten en huis toen. (En advantage voor de honden en katten)

Muze
Berichten: 5268
Geregistreerd: 24-04-20

Re: 1 vlo… wat doen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-21 12:29

Goeie tip.

HopeMyDay

Berichten: 1282
Geregistreerd: 04-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 12:29

1 vlo op het dier is 100 vlooien in je huis. Dus ontvlooien, ontwormen (lintworm) en de omgeving ook ontvlooien met een omgevingsspray als je er echt vanaf wil.

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 12:30

ruitje schreef:
Als ik 1 vlo zie steek ik nog net niet mijn huis in brand :')

Precies dat! Ik heb echt een trauma opgelopen ooit bij een vriendinnetje thuis, waar er meer vlo dan huis was :r . Heb bij mijn poezenkind ooit 1x een vlo gezien (nouja, in huis, niet bij haarzelf) en meteen alles behandeld en kookwassen gedraaid tot midden in de nacht _O-. Ik was echt panisch :').

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 12:35

Yv_ schreef:
ruitje schreef:
Als ik 1 vlo zie steek ik nog net niet mijn huis in brand :')

Precies dat! Ik heb echt een trauma opgelopen ooit bij een vriendinnetje thuis, waar er meer vlo dan huis was :r . Heb bij mijn poezenkind ooit 1x een vlo gezien (nouja, in huis, niet bij haarzelf) en meteen alles behandeld en kookwassen gedraaid tot midden in de nacht _O-. Ik was echt panisch :').


Dit dus, heb mijn hele huis ondergesprayd. Kon er volgens mij een dag niet komen omdat het een bio hazard was,maar liever dat dan een week later meer dieren in huis hebben dan Blijdorp :')

Muze
Berichten: 5268
Geregistreerd: 24-04-20

Re: 1 vlo… wat doen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-21 12:36

Overdrijven is ook een vak.

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: 1 vlo… wat doen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 13:03

Hier toevallig ook last van gehad.

Ik ontvlooi mijn hond niet, want zij kan absoluut niet tegen chemische middelen.

Wat heb ik dus van de week gedaan toen ik 1 vlo zag?

Hond meteen in bad gedaan en gewassen met STOP! vlooienshampoo.
Katten behandeld met spray, welke moet ik even op zoeken.
Hele huis, boven en onder, en auto's ingespoten met Ecostyle Vlovrije omgeving.

Daarna alles gestofzuigd, ook plinten etc,
Als je dweilt doe dat dan met een flinke scheut azijn of de stoomreiniger eroverheen. Die is eigenlijk nog het beste maar wij hebben pvc vloeren....
Alles wat gewassen kan worden op 60 graden maar nog beter is 90 graden wassen.
Je huisdieren elke dag controleren op vlooien.

'S avonds zet ik vlooienvallen. Twee ondiepe borden, met water erin. Dan flinke scheut dreft en oplossen in water. Dan waxinelichtje erin en aansteken, of een lamp er bovenzetten.

Ik heb vorige week 1 vlo gevonden en de week daarvoor 1, waarschijnlijk ergens opgepikt en daarna helemaal niks meer, niet op mijn hond en niet op mijn katten.

Muze
Berichten: 5268
Geregistreerd: 24-04-20

Re: 1 vlo… wat doen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-21 13:06

Ben sowieso meer fan van de stoomreiniger dan van dweilen dus dat komt goed.

Thioro

Berichten: 3989
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 13:17

Een vlo is nooit alleen.
Dus als ik er zie wordt iedereen en alles behandeld.
Als kind half getraumatiseerd geweest door een vlooienplaag waarbij we uiteindelijk gewoon het meubilair op het stort hebben gegooid omdat er niet tegen op te behandelen was.

Iig, hier al jaren geen vlooien meer gezien maar de katten hebben wel makkelijk teken. 1 teek en iedereen wordt behandeld die producten behandelen tegelijk ook vlooien.

Soms behandel ik ook tussendoor, als ik niets op de dieren zie maar wel zelf door 'iets' gebeten wordt (meestal 's nachts, maar vind nooit de dader). Zoals al gezegd, al jaren geen vlo meer gezien maar uit voorzorg worden de dieren extra behandeld als ik jeuk heb :+ .

MightyMike

Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Re: 1 vlo… wat doen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 14:32

Ik lees graag even mee wat betreft tips. Al jaren honden en nooit vlooien gehad, tot vorig jaar. Iedere keer weer op nieuw. Het was even een tijdje rustig, maar helaas.. Honden weer ontvlooïngsmiddel, huis gespoten, maar helaas pindakaas, ze zijn hardnekkig..

Mijn ervaring is ook, een vlo komt niet in zijn eentje. Zodra ik er 1 zie, behandel ik maar.

maralyn

Berichten: 10419
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: 1 vlo… wat doen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-21 14:37

Hier komt weer n zak kieselgur in huis...

Hier afgelopen week ook een half dode vlo gespot.
Deze week begon de hond weer met krabben. Katten niet. Geen vlo te vinden.
Dan maar plan b.

Huis ingesprayed en wachten op m'n kieselgur. Hond in poederen en het huis ook.

Muze
Berichten: 5268
Geregistreerd: 24-04-20

Re: 1 vlo… wat doen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-21 14:44

Kan je daar wat meer over vertellen?
Dieren zijn behandeld nu .