Wat dragen jullie honden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 18:01

Welkom Denies!

Kwa tuigen kan ik je geen advies geven, omdat ik zelf geen ervaring met de DC tuigen heb.

Kwa tags heb ik metalen tags van MetalHounds en Southpaw Dog, beide uit Amerika. Fijne tags en ruim assortiment.
Verder heb ik zelf nog een tag van Northwoofs op het lijstje staan. Zij hebben siliconen tags, die dus geen geluid maken en duurzaam zijn.

Kwa regenjas kan ik de Hurtta Monsoon coat aanraden. Die heb ik zelf ook en bevalt hier heel goed!
Mijn witte herder heeft het snel warm, maar hier geen last van als ze de Hurtta Monsoon in een stortbui draagt.
Zelf zou ik de regenjas van Non-Stop afraden. Die zat hier niet fijn, schoof steeds scheef op de hond en de bilkoorden kropen in het kruis van mijn teef :o
De Hurtta jas:
Afbeelding

En zo zat de Non-Stop jas hier:
Afbeelding


Oh en ik zou zeker de blauwe orbiloc doen, die heb ik ook en is echt prachtig! <3

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 18:18

CupCakes_ schreef:
xDenies, zoek op instagram even naar goldencody. Zij heeft de walk air in het rood en Cody is wel formaat Bodhi. Toen Jip uit zijn Walk Air gegroeid was, vond ik wel dat je deze minder goed zag door als dat haar.
Daarnaast heeft Non-stop fijne regenjasjes. Ik ga zelf de Fjord raincoat aanschaffen voor Jip, maar wat ik ervan gehoord heb is alleen maar positief. :j


Thanks! Ik zie dat haar account is afgesloten dus heb gevraagd om haar te volgen. Ik vind opzich mooier als het haar over het tuig heen valt en dus minder opvalt. Dat gebeurd met de halsband ook.
De Fjord Raincoat ga ik eens opzoeken. Jip is qua beharing ook wel een beetje zoals Bo, dus dat moet dan wel goed zitten.


Dankjewel _classic! Het liefst koop ik toch een beetje in Nederland vanwege de invoerkosten, maar ik ga er zeker eens naar kijken!
Hoe merkte jij dat het jasje te warm werd bij jouw herder? En nu dus juist niet?
Bedankt voor de foto's!
Ik heb in principe al een witte orbilock maar aangezien ik voor mijn paard geen setjes kan doen - dan maar voor mijn honden heh :P

viphorse

Berichten: 1506
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 19:14

xDenies schreef:
Hallo daar, mag ik mijn vraag ook stellen? Heb het topic al wel doorgeneusd hoor! Maar ik blijf moeite hebben met lange(re) teksten.

Mera heeft nog steeds het oude Dog Copenhagen tuig (Comfort Walk) van Arya :Y) Maar we zijn toe aan wat anders, plus het oog wilt ook wat dus we gaan naar paars. Bodhi heeft een leren halsband met een trixie ''anti-trek-tuig'' en daar wil ik ook vanaf. Ik loop nu met 1m lijnen en af en toe met de 5m - maar nu Bo zich rustiger op straat voelt begint hij meer te snuffelen en die ruimte wil ik geven. (lang verhaal, sommige kennen het wellicht)

Mijn winkelmandje ziet er op dit moment als volgt uit:
2x Comfort Walk Air Dog Copenhagen tuig.
2x Urban Trail Leash
2x Urban stijl halsband (die urban is te breed)
De kleuren worden Paars & Blauw. Bijpassend had ik al de paarse orbilock en de witte orbilock (al twijfel ik of ik een blauwe neem *\%/* )

Iemand ervaring met de Walk Air versus de Comfort Walk en dan met name bij grote honden? Foto?

Daarbij heb ik gezien dat mijn penningen aan het eind van hun latijn zijn. Ik zag iets langs komen over versemunt.com? Zijn er nog meer bedrijven die geadviseerd kunnen worden? En ervaringen met versemunt? Penningen moeten tegen bewegen en regen/water kunnen :P

Daarbij overweeg ik voor de extreem natte wandelrondes en straks op vakantie te kijken naar regenjasjes. Nu heeft Bo een gewoon een behoorlijk pak haar en ik wil niet dat hij als een straalkachel onder een jasje loopt. Is er iemand die daar advies over kan geven? Ik heb gewoon geen kennis op dat gebied. Maar het is puur om ze niet zeikesnat te laten regenen. Als t onzin is dan is het onzin en laat ik het idee varen. (ik zoek zelf ook nog een fijne jas, haha).

Dus wie oh wie kan me wat advies geven?

Voor de beeldvorming:

[ [url=m/1jYH32.png]Afbeelding[/url] ]


Wij hebben de dog copenhagen air maar ik heb dan ook erg grote honden . De andere viel bij ons wat weg en zat niet zo mooi daarnaast zit de air bij ons mooi ver naar achter .

Hier heeft de oudste de air aan maat xl bijna op grootst



Afbeelding

Qua penning en regenjas lees ik even mee onze jongste haat regen en dan is wellicht een jas een optie

Ragdollcat
Berichten: 14664
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 19:30

Wat een mooie riemen, tuigen en halsbanden!

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 20:02

viphorse schreef:
Wij hebben de dog copenhagen air maar ik heb dan ook erg grote honden . De andere viel bij ons wat weg en zat niet zo mooi daarnaast zit de air bij ons mooi ver naar achter .

Hier heeft de oudste de air aan maat xl bijna op grootst

[ [url=m/8pCGuZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Qua penning en regenjas lees ik even mee onze jongste haat regen en dan is wellicht een jas een optie


Die Air wil ik inderdaad ook gaan aanschaffen. Een M & L. In eerste instantie heeft die andere een voorkeur omdat die breder is; maar ik vind dat fijne ook wel mooi; wat jij dus hebt. Ik denk ook dat de Air mooier zal zitten.
Gebruik jij wel eens de voorste ring?

x_Jeanine_x

Berichten: 9085
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 20:17

Afbeelding
Afbeelding


Ik heb deze gisteren binnen gekregen voor Yoshi. Een fleece truitje en een regenjas. Beide opmaat gemaakt!! Truitje alleen gepast en mevrouw kroop er gelijk mee naar bed. Foto's met hond volgen nog.

Is van Rotzbendedoggear op Facebook :)
https://www.facebook.com/Rotzbendedoggear/

viphorse

Berichten: 1506
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 20:18

Nee eigenlijk nooit maar toevallig voor de jongste van ons vanavond wel aan gedacht om die eens te gaan gebruiken. Die is bijna 7 maanden en vind ineens alles leuk buiten en rent er vrolijk achteraan. Het fijne valt best mee vind ik van deze tuigen maar goed de andere was geen optie die viel gewoon weg.

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 20:23

viphorse schreef:
Nee eigenlijk nooit maar toevallig voor de jongste van ons vanavond wel aan gedacht om die eens te gaan gebruiken. Die is bijna 7 maanden en vind ineens alles leuk buiten en rent er vrolijk achteraan. Het fijne valt best mee vind ik van deze tuigen maar goed de andere was geen optie die viel gewoon weg.



Afbeelding
Dit is die andere variant, die vind ik toch vrij grof in vergelijking met de andere. Ik ken ze beide, heb ze in mijn handen gehad (waar ik werkte had ik het naar de winkel gekregen, maar dat is nu een pets place en daar kom ik niet). Is jouw jongste ook zo'n type hond? Ben wel eens benieuwd hoe je het zou ervaren.

viphorse

Berichten: 1506
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 20:40

Onze jongste is een jonge cane corso de oudste die van de foto is stukken grover en lomper maar de jongste is inmiddels wel al net zo hoog. Veel tuigen zie je bij onze honden niet zo goed maar morgen toch maar eens de ring voor keer gebruiken kijken of het scheelt.
Ik wil graag tuigen erbij gaan bestellen maar wil wachten tot de jongste is uitgegroeid.

996981
Berichten: 9715
Geregistreerd: 16-02-08

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 20:52

De comfort walk is toch juist breder?

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 20:53

viphorse schreef:
Onze jongste is een jonge cane corso de oudste die van de foto is stukken grover en lomper maar de jongste is inmiddels wel al net zo hoog. Veel tuigen zie je bij onze honden niet zo goed maar morgen toch maar eens de ring voor keer gebruiken kijken of het scheelt.
Ik wil graag tuigen erbij gaan bestellen maar wil wachten tot de jongste is uitgegroeid.


Ooh dat is ook zeker wel 20+kg al gok ik zo? Ik ben erg benieuwd hoe stevig je die ring ervaart, wil je dat met mij delen? :D
Ik zou inderdaad ook wachten. Ik had het geluk met t DC tuig dat ik deze kon overnemen van Arya. Mera is er nog steeds niet uitgegroeid :)

viphorse

Berichten: 1506
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 20:58

Die is breder maar valt weg op onze grote lompe hond
De jongste is 31 kg dus ook flinke jongen . Tuurlijk wil ik het delen dat weet ik morgen wel te vertellen .

996981
Berichten: 9715
Geregistreerd: 16-02-08

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 21:27

Hoe bedoel je valt weg?

viphorse

Berichten: 1506
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 08:10

Je ziet de stof etc niet goed meer en wat er nog op de rug zit is minimaal

Eowyn3003
Berichten: 2223
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: Le Sud de la France

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 08:54

@xDenies: Ik kan je qua regenjas Hurtta aanraden! Ik heb de Monsoon Coat. Beter waterdicht dan mijn eigen regenjas.

996981
Berichten: 9715
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 09:59

viphorse schreef:
Je ziet de stof etc niet goed meer en wat er nog op de rug zit is minimaal

Ah Oke! Jammer… ik heb voor onze Cane Corso pup nu een Non Stop Ramble. Onze Jack Hussell heeft een Dog Copenhagen Air en en wilde voor de Cane Corso de Comfort Walk als hij uitgegroeid is. Heb je misschien een foto van de Comfort Walk op jouw hond?

996981
Berichten: 9715
Geregistreerd: 16-02-08

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 09:59

Ik zie dat Dog With a Mission korting heeft op bepaalde artikelen. Misschien interessant voor iemand hier? :D

cursebreaker

Berichten: 11405
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 08:54

Ik denk dat de Air inderdaad wel prima valt bij je honden Denise, zeker bij Mera ook omdat ze ook weer iets fijner is als Bodhi, als je ook juist graag iets wilt wat iets meer wegvalt in de haren. Arya had de Air dan idd toen ze jonger was en nog geen lange haren, maar als ik 'm nu zou om doen, zou ie ook veelal wegvallen inderdaad. Wat tof wel dat het rode tuigje nog zo mooi is zeg, wat gaat Mera daar netjes mee om haha!

Ik vind de Air in principe voor de meeste honden al snel passend zitten, waar de Pro dat inderdaad in verhouding minder is voor bepaalde rassen/gebouwde honden. De Air is bij de meeste honden altijd wel netjes/passend te maken vind ik - uitzonderingen daar gelaten natuurlijk. Maar die uitzonderingen zijn bij de pro vaak wel al sneller aanwezig. Kleinere hondjes of smaller gebouwd in de borst e.d. zou ik bv een Pro niet aan doen.

Misschien is de non-stop line harness nog iets? Al is die wel alweer iets breder als de Air van DC.

--

Hier net bij Zooplus een fluor jasje gekocht. Had vorig jaar iets gekocht, maar wat was te kort op de rug en niet groter te krijgen en vind het wel fijn als ze in het donker of schemer iets om heeft wat naast lampjes nog eens goed zichtbaar is. Vond deze qua pasvorm, ook van klant foto's, erg goed uit zien + is wind en waterdicht ook dus altijd mooi meegenomen - al is haar vacht ook prima wind en waterdicht, maar toch haha.

Afbeelding
Afbeelding

Verder nog een lampje van Max & Molly gekocht en een orbiloc. Dan kan ik aan 2 tuigjes een vast lampje hangen - deze worden dagelijks gewisseld qua dragen dus dan hoef ik niet constant lampjes om te hangen. Benieuwd of het lampje van Max & Molly iets gaat zijn. In theorie ziet er heel goed uit voor de prijs wat ie kost - mocht iemand al ervaring met deze hebben, hoor ik het graag!

Afbeelding
Afbeelding

--

Jeanine, leuke jasjes heb je laten maken voor Yoshi!

Zag verder weer veel en leuke dingen voorbij komen! Even te veel om overal op te reageren sorry :')

IMANDRA

Berichten: 9801
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 09:27

@cursebreaker Oh die jas had ik ook voor mijn vorige hond! Heel fijn jasje :j

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 09:42

@cursebreaker
Max n Molly zijn fijne lampjes maar ze gaan niet lang mee helaas. En zit snel een productiefout in qua felheid. Daarom kocht ik de orbilock.

@viphorse,
Had jij al getest? Wil ze vanmiddag gaan bestellen :D

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 09:50

Wat een leuk topic! Ik ben stilaan toch opzoek naar iets nieuw voor mijn hondje. Nu draagt ze een Hurtta tuig maar heb het idee dat dit haar niet helemaal fijn past. Ik krijg het niet helemaal passend hoe ik het wil.
Afbeelding

Eerst liep ze in haar anti-ontsnap tuig die verplicht was vanuit de stichting, die past haar wel heel fijn en loopt ze nu terug vaker in omdat zij daar ook duidelijk een voorkeur aan geeft!
Afbeelding

Verder gaat we naar de hondenschool met zo'n martingaal halsband in hetzelfde blauw als haar tuig hierboven en heeft ze ook nog een leren halsbandje.

Ik ben ook nog opzoek naar een lijn van +- 2m die lichtgewicht is. Ze loopt nu aan een politielijn maar die is best zwaar

996981
Berichten: 9715
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 10:10

Luca03 schreef:
Wat een leuk topic! Ik ben stilaan toch opzoek naar iets nieuw voor mijn hondje. Nu draagt ze een Hurtta tuig maar heb het idee dat dit haar niet helemaal fijn past. Ik krijg het niet helemaal passend hoe ik het wil.
[ [url=m/2G7vDc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Eerst liep ze in haar anti-ontsnap tuig die verplicht was vanuit de stichting, die past haar wel heel fijn en loopt ze nu terug vaker in omdat zij daar ook duidelijk een voorkeur aan geeft!
[ [url=m/c2Zyfy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Verder gaat we naar de hondenschool met zo'n martingaal halsband in hetzelfde blauw als haar tuig hierboven en heeft ze ook nog een leren halsbandje.

Ik ben ook nog opzoek naar een lijn van +- 2m die lichtgewicht is. Ze loopt nu aan een politielijn maar die is best zwaar

Ik heb van https://www.actievehonden.com een politielijn van licht materiaal. Weegt echt niks en is verkrijgbaar in verschillende lengtes :)


https://www.actievehonden.com/p/lijnen/ ... ngtes/2102

De kwaliteit is niet abnormaal, maar zeker niet slecht

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8274
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 12:01

cursebreaker schreef:
Ik denk dat de Air inderdaad wel prima valt bij je honden Denise, zeker bij Mera ook omdat ze ook weer iets fijner is als Bodhi, als je ook juist graag iets wilt wat iets meer wegvalt in de haren. Arya had de Air dan idd toen ze jonger was en nog geen lange haren, maar als ik 'm nu zou om doen, zou ie ook veelal wegvallen inderdaad. Wat tof wel dat het rode tuigje nog zo mooi is zeg, wat gaat Mera daar netjes mee om haha!

Ik vind de Air in principe voor de meeste honden al snel passend zitten, waar de Pro dat inderdaad in verhouding minder is voor bepaalde rassen/gebouwde honden. De Air is bij de meeste honden altijd wel netjes/passend te maken vind ik - uitzonderingen daar gelaten natuurlijk. Maar die uitzonderingen zijn bij de pro vaak wel al sneller aanwezig. Kleinere hondjes of smaller gebouwd in de borst e.d. zou ik bv een Pro niet aan doen.

Misschien is de non-stop line harness nog iets? Al is die wel alweer iets breder als de Air van DC.

--

Hier net bij Zooplus een fluor jasje gekocht. Had vorig jaar iets gekocht, maar wat was te kort op de rug en niet groter te krijgen en vind het wel fijn als ze in het donker of schemer iets om heeft wat naast lampjes nog eens goed zichtbaar is. Vond deze qua pasvorm, ook van klant foto's, erg goed uit zien + is wind en waterdicht ook dus altijd mooi meegenomen - al is haar vacht ook prima wind en waterdicht, maar toch haha.

[ [url=m/rcdqba.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/SkGbgB.png]Afbeelding[/url] ]

Verder nog een lampje van Max & Molly gekocht en een orbiloc. Dan kan ik aan 2 tuigjes een vast lampje hangen - deze worden dagelijks gewisseld qua dragen dus dan hoef ik niet constant lampjes om te hangen. Benieuwd of het lampje van Max & Molly iets gaat zijn. In theorie ziet er heel goed uit voor de prijs wat ie kost - mocht iemand al ervaring met deze hebben, hoor ik het graag!

[ [url=m/52YXzB.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/9cLGPS.png]Afbeelding[/url] ]

--

Jeanine, leuke jasjes heb je laten maken voor Yoshi!

Zag verder weer veel en leuke dingen voorbij komen! Even te veel om overal op te reageren sorry :')



Ben benieuwd hoe dat reflectie jasje je bevalt! Hier een herder met een pest hekel aan regen en ze blijft maar schudden en mopperen... daarbij is ze in het donker echt níet zichtbaar. Nu heb ik wel een fijne blauwe lichtband die je enorm goed ziet maar ook die orbilock ziet er wel fijn uit. Misschien dat ik die wel zou willen hebben voor mezelf voor het paardrijden.

Maar zo'n waterdichte reflectie deken zou dus wel super zijn voor de vieze regenachtige dagen. Dan is een lampje net niet voldoende zichtbaar en zo'n deken wel een stuk meer

viphorse

Berichten: 1506
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 12:10

xDenies schreef:
@cursebreaker
Max n Molly zijn fijne lampjes maar ze gaan niet lang mee helaas. En zit snel een productiefout in qua felheid. Daarom kocht ik de orbilock.

@viphorse,
Had jij al getest? Wil ze vanmiddag gaan bestellen :D


Jaaaaa en bij ons werkt het !

cursebreaker

Berichten: 11405
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 12:26

Ah nou ik ben eens benieuwd dan Denise hoe die van Max n Molly het hier gaat doen. Heb 1 orbiloc light nog besteld bij medpets eerder vandaag dus heb iig sowieso 1 goede haha. En dan kijken we wel hoelang die M&M het gaat doen. Maar ook met vervangen van batterij wordt het lampje dus zwak? Zit geloof ik wel garantie op toch wat ik kon zien online, dus als zoiets zou gebeuren mag ik hopen dat het bedrijf er wel wat mee doet of toch niet?

IMANDRA
Dat is fijn om te horen! Ik vond 'm qua prijs Super aantrekkelijk en wat ik zo zie van foto ziet het er gewoon heel netjes uit allemaal, dus ben benieuwd. Voor dat geld kon ik ook geen bult vallen mocht het echt een drama zijn - maar acht de kans klein. Meestal passen standaard dingen bij Arya wel als ik gewoon goed opmeet.

Muiz
Voor de orbiloc krijg je idd ook bandjes om 'm in te doen zodat je 'm om je arm kan dragen zelf ook enz. Da's wel ook heel fijn! Al kosten die ook nog genoeg zag ik; dat bandje was €16 :')
En het jasje ben ik erg benieuwd naar idd! Op zich loop ik met Arya veel door de regen en zonder jasjes ook en boeit 't d'r niet, maar 's avonds met de laatste ronde vlak voor bed tijd is het toch wel fijn als ze gewoon niet zeiknat regent. Al kocht ik deze nu echt vanwege zichtbaarheid en is het wind/waterdicht zijn gewoon een leuke extra bv. Wij hadden afgelopen jaar ook een band, maar die valt bij Arya ook wel snel weg in de kraag met de langere haren - al zag ik bij Zooplus ook een brede band voor langhaar honden en die zag er ook interessant uit moet ik zeggen. In jullie geval; een hond die regen enz al echt niet fijn vind is deze jas van zooplus dan misschien idd echt een fijne uitkomst ook ja icm de zichtbaarheid van het nuon bovenop; denk dat zo'n hesje in de schemer ook al onwijs fijn is voor verkeer om te zien, zeker tijdens die gure dagen ja. Hij was voor Arya's maat (65cm heb ik gepakt. haar rug maat is 63) €21 bv dus dat vond ik een hele nette prijs.