Hond galoppeert veel

Moderators: Essie73, Muiz, NadjaNadja, Firelight, xingridx

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Haffie_lover

Hond galoppeert veel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-21 23:20

Hallo allemaal! Ik heb even een vraag.

Wij hebben een Alaska malamute, Nuqa, ze is een hele gezonde en gelukkige hond! Maar als we met haar wandelen gaat ze vaak als ze los is lange stukken in galop. Ook met het fietsen mag ze altijd los en dan galoppeert ze heel lang. We fietsen ongeveer 35 minuten. Dan galoppeert ze echt wel 15 minuten??

Nu hoorde ik dat dat slecht kan zijn, is dat waar? Ze galoppeert wel bijna alleen op het gras?

Gr van mij

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 23:29

Je kan der moeilijk terug naar de draf brengen. :+
Nee, ik heb er nooit van gehoord dat dit slecht is zolang je haar niet dwingt om door te rennen, want dwang is nooit goed natuurlijk. Ben wel benieuwd waarom je denkt dat het slecht kan zijn?

Pablo Shetlander: Ze zijn werkwillig, nieuwsgierig en leergierig.
Dexter Haflinger: Hij zal rustig en stabiel zijn werk doen, zolang zijn grenzen niet overschreden worden.
Diana Tinker: Is rustig, koelbloedig en heeft een goed en eerlijk karakter. Daarnaast zijn ze zeer nieuwsgierig en dapper
If you're going through hell, keep going.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 23:30

Een hond galoppeert niet die rent. En sommige honden zijn gewend om langere stukken te rennen. Mits vanaf jongere leeftijd opgebouwd is het niet schadelijk.

[o]

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 23:31

Als ze los is en het tempo zo is dat ze ook kan draven lijkt het me geen probleem. Volgens mij zijn sledehonden echte "galoppers", maar dat hoor jij te weten als eigenaar ervan ;)

Renske_W

Re: Hond galoppeert veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 23:37

Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand x Windspiel
Ariel, Waldmeister x Alpenbeu Te koop! Zie bokt markt

Haffie_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-21 23:38

Anastasia24 schreef:
Nee, ik heb er nooit van gehoord dat dit slecht is zolang je haar niet dwingt om door te rennen, want dwang is nooit goed natuurlijk. Ben wel benieuwd waarom je denkt dat het slecht kan zijn?

Ik zocht wat tips voor het oefenen met de fiets en toen stond er vaak boven aan dat je moet draven, maar ik heb ook altijd gedacht dat sledehonden goed konden galopperen?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 23:51

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 00:31

Een malamute moet dat kunnen. Ze zijn gefokt om de slee te trekken..dat zullen ze ook wel langer doen dan 10 minuten :D

[o]

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 01:06

Ik leerde mijn hond commandos
Draf en galop
Hij wist heel goed wat en wanneer hij hoe kon lopen
En vommando gras..als hij daar los naast de fiets kon rennen

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 07:34

Ik zou je hond eens laten checken door een fysio. Dat gebeurd met de honden hier standaard 3 x per jaar.
Draf is een moeilijkere gang dan galop. Dus er zit ook een kans in dat er een reden is waarom..
Kan ook goed zijn dat ze die gang gewoon fijner en makkelijker vind. Maar t valt je niet voor niets op.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkinghondensnacks.nl/
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://specialmuchi.nl/ - https://www.facebook.com/specialmuchi/
SVI Beveiligingstechniek http://svibeveiligingstechniek.nl

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 07:36

In het land van oorsprong rennen ze uren over het keiharde ijs. Daarbij stelt een stukje over asfalt niks voor :)

fotoshoot van mijn knappe ventje !!

[ITP] hop hop hop quarter in galop, dankzij emdr!

Haffie_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-21 08:28

Bedankt allemaal voor de reacties!! De fysio is een idee! En ik denk inderdaad dat een malamute dat kan hebben, bedankt

Avalanche81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 11:41

Anastasia24 schreef:

Kan prima hoor. Ook hier een Alaska Malamute en ik heb het hem geleerd met een combinatie van remmen als hij galoppeert en commando "easy". En hem prijzen als hij luistert :j

Malamutes zijn echt wel stout en luisteren niet, maar je kan ze zeker met fietsen en trekken echt wel het een en ander leren.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 12:53

Ik vind het voor een Malamute idd niet perse gek gedrag; ze zijn er niet vies van om te rennen, dus het kan goed zijn dat je hond dit gewoon echt nodig heeft om energie kwijt te komen.

Maar als het iets is wat idd ineens wel opvalt en waarbij je gevoelsmatig denkt van 'hee wat gek' zou ik, net als wat kiwi zegt, ook inderdaad even verder kijken en je gevoel volgen. Een fysio even laten kijken en voelen kan überhaupt nooit kwaad en in dit geval zou het idd verheldering kunnen geven, one way or another :)

---

Gebruik code ARYA10 voor leuke korting bij https://dog-world.nl << waar je allemaal toffe spullen voor je hond kunt krijgen!

Gillbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 14:13

Liever een hond die zijn eigen comfortabele tempo bepaald dan een die steeds in een geforceerd tempo loopt.
Lekker laten gaan.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie