Tuinslang blijkt Koningspython.

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
mvdende

Berichten: 5643
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Tuinslang blijkt Koningspython.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 07:24

De Ballpyton staat ook niet bekend als houdini, een ontsnapping lijkt me inderdaad niet aan de orde. Zal gedumpt zijn.

Meestal zijn het Gutten die gevonden worden op de meest rare plekken. Dat zijn namelijk wél echte ontsnappingskunstenaars! (De 1e 2 van het seizoen lagen me gisteren avond aan te staren in de broedmachine en het eerste wat ze doen is een ontsnapping poging }> )



Fijn dat ie bij jou een goed huis heeft gevonden!


Muga

Berichten: 2054
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 07:31

Animal schreef:
Muga schreef:
Ben ik nou heel gek als ik vraag of je hier een volg topic van wil maken? :o

Ik heb weinig met slangen maar alles wat ik nu lees, uit de verschillende hoeken vind ik heel boeiend!

Vraag me nu af of het een hij of een zij is... En of als ze het uitgespuugd had, ze nog zouden leven... En wat is een fuzzy?


Een fuzzy is een jong knaagdier welke net haar heeft. O.a. ratten en muizen worden roze geboren. Dan wordt het een pinky genoemd. Zodra ze rond een week oud zijn, krijgen ze haar en zijn het fuzzies. Ze zijn dan fuzzies tot de ogen goed open zijn en ze wat zelfstandig het hok door gaan. Dan noem je ze springers (bij muizen).

Slangen zorgen over het algemeen dat ze de prooi eerst doden voordat ze eten. Als ze ze uitspugen is het dier dus dood. De meeste van mijn dieren krijgen de prooi dood aangeboden. Dit is vriendelijker voor de prooi en daarnaast ook minder risicovol voor de slangen (prooidieren kunnen slangen ook flink verwonden).

Met 2 te kleine prooien is de kans op uitspugen groter dan bij een prooi die goed op maat is, is mijn ervaring. Ik heb 1 koningspython welke moeilijk eet. Dit deed hij ook al bij de kweker en die pakt alleen kleine prooien goed. Die voer ik nu frequenter i.p.v. 2 prooien achter elkaar, omdat hij bij de 2e prooi nog wel eens in de stress schoot en de 1e weer uitspuugde. Gelukkig is het een volwassen man en hoeft hij niet heel veel voer. Ik geef hem nu elke 10 dagen een volwassen muis ipv elke 3 weken een grotere prooi.


Bedankt voor de uitleg! Omdat ik las dat het verblijf goed dicht moest blijven voor 't geval hij het uit zou spugen, dacht ik dat ze misschien nog zouden leven. Maar wel zo' fijn' dat ze al gedood zijn voor ze opgegeten worden.

So much <3

Benfan

Berichten: 4005
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: Tuinslang blijkt Koningspython.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-21 18:43

Een volgtopic? Sure! Ik zal morgen even weer foto's maken. Moet nu de vogel-kamer klaar hebben voor een logee voor morgen! Zal morgen even de tijd nemen.

https://www.facebook.com/HyperPhilicAvium
Everything about parrots and parakeets!

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Tuinslang blijkt Koningspython.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 18:49

Oh gaaf! Jammer dat mensen zo doen, maar fijn voor het beestje dat ie een thuis heeft gekregen <3
Ik heb zelf ook een koningspython, een piebald.

Karaat_the_newforest op Instagram

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Tuinslang blijkt Koningspython.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 09:35

Wat tof dat jij deze python (letterlijk) hebt omarmd en een fijn thuis kunt geven. Ik weet niks van slangen maar ik vind ze wel heel erg gaaf en interessant, dus ik ga dit topic zeker volgen!

het komt allemaal goed, wacht nou maar af wat de tijd met je doet
het is nu nog te vroeg, want alles wat groot is begon ooit klein...
Je hoeft niet meteen een Vlinder te zijn...

Y;(

Benfan

Berichten: 4005
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-21 22:28

Ik vergeet elke keer een update te plaatsen!

Alles gaat goed met de kleine vondeling. Zo is hij nu lekker een volwassen muis an het weg snoepen. Super trots op!
Spoiler:
Afbeelding
(slang met muis)


Afbeelding
De opzet is niet geweldig, helaas is hier in de buurt niet echt een terrarium te vinden voor een goeie prijs. Nieuw zijn ze voor mij op het moment even niet betaalbaar. Maar hij blijft lekker warm, en de slang kan er niet uit. Als hij wat groter is dan koop ik een bak voor hem. Het is een oude aquarium van 60 breed en hoog, en 40 diep. Met warmte kabel om de bak op tempratuur te houden. Als deksel heb ik plexiglas platen met gewichten erop zodat hij niet kan uitbreken

Ik had hem op facebook gezet als gevonden, maar niemand die hem kwam claimen. Wel mensen die hem graag wel even wouden ophalen. Altijdnleuk die gratis slangen! Hen zelf geen verstand van kleurslagen bij dit soort... voor mij is hij gewoon.

De muis is nu half op. Flink naar binnen werkem die muizen!

https://www.facebook.com/HyperPhilicAvium
Everything about parrots and parakeets!

Animal

Berichten: 8444
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 23:53

Ik denk dat de mensen die hem op wilden halen wel goede intenties hadden. Dit soort jonge dieren koop je bij een kweker ook voor een tientje zegmaar. De meesten gaan weg als voederdieren voor koningscobra's. Ik denk niet dat ze het enkel doen om een gratis slang te hebben.

Koningspythons kunnen heel duur zijn, maar de dieren met een standaard morph (dus gewoon wildkleur, pastel, fire, lesser, etc.) haal je bij de kweker voor max. 2 tientjes, afhankelijk van het geslacht. Vrouwen zijn iets duurder dan mannen. Volwassen zijn ze wel minimaal 100-150 euro waard.

Ik heb ook een opvangertje. Die was gekocht door een jonge meid die hem kado wilde doen aan een vriend. Deze wilde haar niet hebben en zij mocht hem ook niet houden. Het dier stond dus buiten in een kartonnen doos bij maar 5 °C. Die heb ik binnen 2 uur opgepikt (was best 200 km rijden, enkele reis). Ze kon er ook geld voor krijgen, maar ik was echt niet van plan dat ervoor te betalen. De andere persoon kon haar pas 2 dagen later halen, maar dan was ze wss wel dood geweest.

Voordat ze in mijn collectie kunnen betaal ik al €70,- om ze te laten testen op een bepaald virus. En kweken kun je er ook niet mee. Voor een simpele lesser morph is het echt handiger om gewoon langs een betrouwbare kweker te gaan die zijn dieren ook altijd test. Dan had ik haar voor 10 euro kunnen oppikken :)

Dit is de lesser trouwens:
Afbeelding

Beat drums, not people!

The_Cat

Berichten: 7276
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Tuinslang blijkt Koningspython.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 03:32

Ocharme dat ze dat gewoon dumpen! Wat een onmensen bestaan er toch! Ze ziet er wel mooi uit!


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

Benfan

Berichten: 4005
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-21 18:56

Hoi allemaal,

Hier een update over -naamloos- de gedumpte koningspython die bij mij in de achtertuin lag.
Alles gaat super goed, slang eet alles wat je hem voorschotelt en is erg hongerig. Na 3 dagen staat hij alweer aan het raam te kloppen in de hoop dat hij een muis kan bestellen. Hij eet gelukkig gewoon dood, aldanwel wat opgewarmd omdat hij het dan beter 'ziet' als iets dat eten is. Ben allang blij dat ik geen levende muisjes hoef te gaan houden. Niet dat ik muizen niet leuk vind, dat is juist het probleem! Ik zou ze niet kunnen voeren... Hopelijk kan ik ergens wel aan wat grotere diepvriesmuizen komen, deze zijn wat klein, dus moet even zoeken naar een goed adres.

Afbeelding

Ook heb ik een mooie bak op de kop kunnen tikken. Hij is 100/50/50! Dus kan nog eventjes mee. Heb de boel aangekleed met nepplanten van de Xenos, en wat kurk om onder te verstoppen. Onder een van de kurkplaatjes staat een laag bakje met water en mos, zodat de slang vochtiger kan liggen als hij dat wil. In de natuur liggen koningspythons graag in een termietenheuvel, die van zichzelf wat natter is dan de omgeving buiten. Dus zo natuurlijk mogelijk, zonder termieten erbij te gaan houden. De slang ligt dus erg graag in dit bakje, en is dan ook vaak daar te vinden. Mocht hij toch droog willen zitten, dan is daar ook genoeg plek voor.... altijd leuk dat aankleden van terraria!

https://www.facebook.com/HyperPhilicAvium
Everything about parrots and parakeets!

Maflinger_S
Berichten: 12143
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Tuinslang blijkt Koningspython.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 19:15

Wat een interessante update. Ik leer van alles ...

't Was even zoeken naar de bewoner in het terrarium maar volgens mij heb ik 'm gevonden aan de voor mij rechterkant.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Benfan

Berichten: 4005
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-21 19:20

Maflinger_S schreef:
Wat een interessante update. Ik leer van alles ...

't Was even zoeken naar de bewoner in het terrarium maar volgens mij heb ik 'm gevonden aan de voor mij rechterkant.


Klopt! Was daar net met een muis aan het knuffelen.

https://www.facebook.com/HyperPhilicAvium
Everything about parrots and parakeets!

Maflinger_S
Berichten: 12143
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Tuinslang blijkt Koningspython.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 19:23

Laat me raden: voorzover nog nodig heeft ie de muis doodgeknuffeld.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Benfan

Berichten: 4005
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: Tuinslang blijkt Koningspython.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-21 19:26

De muis is al een tijdje dood, maar dat weet hij niet helemaal zeker. Het wurgen is een natuurlijke reactie. Of de muis nog leeft is niet belangrijk, ze wurgen nog steeds. Al is het vaak minder lang, en heftig. Omdat het dier niet tegen stribbelt zullen ze niet helemaal eromheen wikkelen wat ze anders wel doen.

https://www.facebook.com/HyperPhilicAvium
Everything about parrots and parakeets!

Lestrange01

Berichten: 2788
Geregistreerd: 20-01-14

Re: Tuinslang blijkt Koningspython.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 19:30

Ohhhh <3 <3 <3 die had bij mij ook wel in de tuin gelegd mogen worden

Anastasia24

Berichten: 2678
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 19:31

Prachtige dieren. Ik zou dolgraag een slang willen, maar goh.. Levende muisjes zou ik ook niet kunnen voeren...
Wat 'gaaf' maar tegelijk ook extreem zielig dat je zo'n diertje gewoon vind in je tuin. Zo te zien is hij heel fijn terecht gekomen! Mocht je soms eens een updatje plaatsen lees ik graag (stilletjes) mee!

De rijkdom zit hem in de stilte tussen de woorden. De rust tussen de activiteiten.

Roihi

Berichten: 2868
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 19:31

Kan het kloppen dat er barsten in het glas zitten aan de rechterkant? Het lijkt er zo op.

Leuk plekje heeft de slang gekregen, ben benieuwd of en wanneer je een naam hebt gevonden/gekozen :)

Wiro 06/06/1999 - 07/04/2022
Dankjewel liefste merrie van me, voor alles wat je voor mij betekende.

kiki1976

Berichten: 16821
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Tuinslang blijkt Koningspython.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 19:39

Super dat je hem/haar een huisje hebt geboden, wat zijn mensen soms toch rare wezens (en zomaar hun dier dumpen).

Maar wat een mooie dieren met een mooi patroon.

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

Benfan

Berichten: 4005
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-21 19:39

Wirobelgje schreef:
Kan het kloppen dat er barsten in het glas zitten aan de rechterkant? Het lijkt er zo op.

Leuk plekje heeft de slang gekregen, ben benieuwd of en wanneer je een naam hebt gevonden/gekozen :)


Klopt, moet nog een kurkplaat tegenaan aan de binnenkant, en buiten een andere glasplaat. Hij kan zich er gelukkig niet aan snijden.

https://www.facebook.com/HyperPhilicAvium
Everything about parrots and parakeets!

marley93

Berichten: 6018
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 05:51

Hoe gaat het met de tuinslang, Benfan? :)

Vavoom.
&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.


Benfan

Berichten: 4005
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: Tuinslang blijkt Koningspython.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-21 20:24

Het gaat erg goed met de tuinslang! is duidelijk gegroeid en komt super mooi aan. Echt leuk om weer een slang te hebben (had er eerder 16, voornamelijk haakneuzen)

https://www.facebook.com/HyperPhilicAvium
Everything about parrots and parakeets!

Benfan

Berichten: 4005
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-22 22:52

BOEH!
Afbeelding
Kijk eens wie er nog steeds is? en waar ik al een tijd geen update over heb gedaan? JAWEL! Sneck the snake. En het gaat supergoed! Ik heb hem een tijdje te koop gehad, maar geen haan die naar een 'normale' ballpython kraait.. dus heb ik besloten dat ik hem nu echt hou. Zoals je ziet is deze supermooie kerelmeidwatmaakthetuit, al een stuk gegroeid. Sneck snackt goed. Gewoon dode muisjes, maar wel warm.

Maar goed, heb nu dus een sneck, na jarenlang slangloos te zijn geweest. De echte fans van Sneck weten dat ik eerder altijd slangen had. Voornamelijk haakneusjes, maar ook ballpythons. Wel leuk om een van kleins af aan op te zien groeien. Nu groeide Sneck het terrarium uit (80/40/40) en moest er een nieuwe komen. (nu wonen de reuzenslakken in het oude terrarium van Sneck)

Afbeelding
Dus voor 50 euro een terrarium weten te bemachtigen van betonplex! Met mooie achtergrond. En dat ook nog eens bij ons in de wijk! Bij hele leuke mensen waar we nog een uurtje hebben gehangen om lekker te kletsen. Naja, daarna het terrarium naar boven getilt, de kasten op en ingericht na desinfectatie. Gelukkig zit hij nu echt goed (En wat scheelt het in stroomverbruik om hout te hebben ipv glas.. was even vergeten hoe erg dat is)

DUS! update, nog voor het einde van het jaar!

https://www.facebook.com/HyperPhilicAvium
Everything about parrots and parakeets!

Maanlicht

Berichten: 6845
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Tuinslang blijkt Koningspython.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 06:27

Ah leuk dat je een update geeft en dat het zo goed gaat!

marley93

Berichten: 6018
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Tuinslang blijkt Koningspython.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 07:16

Wat een leuke update om te lezen, en wat een mazzel met dat terrarium!

Vavoom.
&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

ruitje

Berichten: 12286
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Tuinslang blijkt Koningspython.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 07:20

Leuke update!

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

ikkedus
Berichten: 3247
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Tuinslang blijkt Koningspython.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 07:24

Hadden die mensen misschien het terrarium te koop, omdat ze geen slangen meer hadden? -O-

[o]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: belindaap88, Zoolgangster en 29 bezoekers