8 jarige roemeen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Emori

Berichten: 13116
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: 8 jarige roemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 09:17

Ik heb een Roemeen van 3 jaar. En ze kan wel los maar heb haar vaak wel vast. Heb het geoefend met een lange lijn en heel veel koekjes :')
Ze vreet alles wat los en vast zit en dat resulteerde laatst in bloed poepen en ritje dierenarts. :+ dus alleen als ze kan spelen met andere honden doe ik haar los

[IM] Ons gouden paardje is er niet meer..
Follow the bliss just like a summer song
Please stay there forever, I'll try to remember



Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 09:27

Muze schreef:
Ik ben met sleeplijnen altijd bang dat ze ermee achter een tak haken en dan klem zitten.
Als je m aan een halsband hebt, heb je daarna een hond met minimaal nek beschadiging of erger..


Goed punt, ik gebruik altijd een tuig bij lange riemen (flex of sleep).

TS: je gaf aan vanwege een blessure in de woonkamer te trainen. Betekent dit dat je geen sprintje kan trekken wanneer nodig? Dat maakt namelijk wel dat Jack niet te ver van je vandaan kan (want ook met 20m sleeplijn kunnen ze hard wegrennen). En heeft hij jachtinstinct?

The 4th Dog Commandement: Do not be angry at me for long, and do not lock me up as punishment. You have your work, your entertainment and your friends. I only have you...

Doubtless

Berichten: 8463
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 11:27

Muze schreef:
Ik ben met sleeplijnen altijd bang dat ze ermee achter een tak haken en dan klem zitten.
Als je m aan een halsband hebt, heb je daarna een hond met minimaal nek beschadiging of erger..


Idd tuigje gebruiken.

Die van mij raakt in paniek van de sleeplijn, dus dat streeft z'n doel voorbij :+

      Sometimes the things you cannot change end up changing you.

marleen_usar

Berichten: 24642
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-21 11:28

Klopt ik kan geen spurt maken daarom is hij nu voorlopig aan de flexilijn.

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Re: 8 jarige roemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 12:02

Ik heb een spanjaard en een roemeen. Hiervoor ook al meerdere honden gehad. Zodra er iets van angst bij komt, wordt het wel echt lastig om los te lopen. Immers, in angst en er wordt nergens op gereageerd. Mijn spanjaard zal nooit zonder mij vertrekken en toch is het recent een keer gebeurd. Ik had mijn hand er voor in het vuur gestoken maar deze stress was blijkbaar te veel en ze was al halverwege het dorp terug naar huis.

De roemeen gaat alleen achter katten aan maar hij komt altijd weer terug :D :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 12:06

marleen_usar schreef:
Klopt ik kan geen spurt maken daarom is hij nu voorlopig aan de flexilijn.

Kanttekening daarbij, als je de flexi per ongeluk los laat, dan ben je echt verder van huis. De flexi rolt dan in en slaat tegen de achterpoten en dat gaat telkens weer. Bange honden kunnen daar enorm van schrikken en blijven schrikken en kunnen in blinde paniek er van raken en dan is er geen vangen meer aan. Tip, maak een riempje om je pols en bevestig die aan het handvat van de flexi.
Ik heb teveel gezien dat dit niet goed gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 12:09

Muze schreef:
Ik ben met sleeplijnen altijd bang dat ze ermee achter een tak haken en dan klem zitten.
Als je m aan een halsband hebt, heb je daarna een hond met minimaal nek beschadiging of erger..

Om die reden moet je een sleeplijn ook nooit aan een halsband doen, maar aan een tuig.

Dais_

Berichten: 4025
Geregistreerd: 06-03-05

Re: 8 jarige roemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 12:43

Mijn ouders hebben ook een roemeense herder, maar nu na 2 jaar rent ze nog steeds weg als ze schrikt. Het kan heel vaak goed gaan, maar er hoeft maar iets te gebeuren wat zij als eng ervaart en weg is ze.

Muze
Berichten: 5261
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 12:49

Mindim schreef:
Muze schreef:
Ik ben met sleeplijnen altijd bang dat ze ermee achter een tak haken en dan klem zitten.
Als je m aan een halsband hebt, heb je daarna een hond met minimaal nek beschadiging of erger..

Om die reden moet je een sleeplijn ook nooit aan een halsband doen, maar aan een tuig.


Ik snap dat , maar misschien niet iedereen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, YandexBot en 108 bezoekers