Puppy-express

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
anjali
Berichten: 15043
Geregistreerd: 25-07-15

Puppy-express

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-21 17:43

Heeft er iemand ervaring met de Puppy-express? Zij zouden een puppy komen thuisbezorgen.Op hun website staan leuke puppies maar wel flink duur.

NadjaNadja @ [BB] Puppy-express
Moderatoropmerking:
Ik wil jullie graag vragen om weg te blijven van persoonlijke aanvallen. Het zou fijn zijn als jullie inhoudelijk blijven reageren (op de bal in plaats van op de man).
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 28-04-21 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Moderatoropmerking toegevoegd


xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Puppy-express

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 17:45

En je denkt hier serieus over na? Volgens mij was dit zo'n lokkertje :) Om mensen eens even flink met hun neus op de feiten te drukken.

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

XxDiandraxX

Berichten: 3995
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 17:47

Google is your best friend. Is inderdaad een lokkertje om daarna mensen te wijzen op broodfok.

Mijn tip, ga aub opzoek naar een goede fokker van het ras van je keuze. Maak kennis en heb geduld!

Maldu(v. Lyckangs Tempo X Sonja v. Jarbo) Vy van de Vossenberg geb. 4-4-24
Reesa (Lavi X Sitske van den Bosdries v. Almglimt) Vajèn van de Vossenberg geb. 14-4-24
Yuna van de Vossenberg (v. Gamleskolens Thule X Maldu)

Laurora
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 2638
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Puppy-express

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 17:49

Ik kende het niet, maar even gekeken en het ziet er uit als een goed doordachte manier om mensen met hun neus op de feiten te drukken.
Goede actie van ze :j

Demeter asked him to make the most beautiful animal that the world had ever seen. So, in an effort to impress her, Poseidon created the first horse
~~~

LadyFiesta
Berichten: 685
Geregistreerd: 07-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 17:50

Geen serieuze overweging toch?
Achter dit soort thuisbezorg-concepten gaat gruwelijke broodfok schuil. Er was inderdaad een stichting die dit fake had opgezet als voorlichtingscampagne.

Goof

Berichten: 28754
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 17:50

He Anjali, ik vind je vaak zo wijs en dan dit?
Wat vind je zelf van het idee dat je op internet een puppy besteld vanaf een plaatje en dat die dan wordt afgeleverd?
Hoe grondig heb je dan onderzoek gedaan naar de pup, de fokkers en de ouders van de pup?
Kleding moet je lekker online bestellen, of sushi, maar niet een puppy.

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 17:51

Goede actie om mensen bewust te maken van waar je een puppy gaat kopen.

[o]

Goof

Berichten: 28754
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 17:51

luuntje schreef:
Goede actie om mensen bewust te maken van waar je een puppy gaat kopen.


In dat geval moet ts het dus eigenlijk vooral wel doen. En er dan heel veel van leren, hopelijk.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Puppy-express

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 17:54

Als ik die voorwaarden zo lees, nee dan zou ik het niet doen.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Zuidpool
Berichten: 176
Geregistreerd: 12-08-18

Re: Puppy-express

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 18:02

Ik hoop van harte dat je dit niet serieus overweegt

anjali
Berichten: 15043
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-21 18:13

Goof schreef:
He Anjali, ik vind je vaak zo wijs en dan dit?
Wat vind je zelf van het idee dat je op internet een puppy besteld vanaf een plaatje en dat die dan wordt afgeleverd?
Hoe grondig heb je dan onderzoek gedaan naar de pup, de fokkers en de ouders van de pup?
Kleding moet je lekker online bestellen, of sushi, maar niet een puppy.

Zeg,ik vraag wie hier ervaring mee heeft! Omdat ik het best wel snap want in asielen zit niets meer momenteel en bij fokkers kom je op een lange wachtlijst.En dan vaak nog met allerlei eisen en bemoeienissen.Hoe komt men momenteel dan aan een hond? Ik heb voor mijn internetloze vriendin een half jaar lang dagelijks gezocht.Wat een toestanden.Omdat ze donateur is van een asiel heeft ze nu een leuk hondje dat niet op de site is geweest .Want er is echt niet op een normale manier aan te komen nu.Ik zeg dus niet dat ik hier een hondje van wil,ik onderzoek alleen hoe het zit in hondenland nu.Het is wel zo dat iedereen de handel van een ander afkraakt merk ik.Daarom vraag ik ervaringen van mensen die hier een hondje van zouden hebben.

EmptyWords

Berichten: 10572
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Puppy-express

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 18:15

Even beter het filmpje bekijken anjali. Puppy express bestaat niet

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Keandra
Berichten: 1172
Geregistreerd: 24-08-07
Woonplaats: Hamme (O-Vl, België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 18:16

Broodfok.
Zo hou je het in stand.
Handen vanaf houden en toch wachten op wachtlijst of voor een herplaatser gaan.
Desnoods via SHIN een hond naar NL/Be halen of zo.

Marjo

Berichten: 37207
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 18:19

Puppy Express was een 1-april grap, opgezet om bewustzijn te creëren over de broodfok van honden. Niemand zal hier dus ervaring mee hebben.

Maar asjeblieft, koop niet zomaar een hond ergens. Er is zóveel leed in de hondenfokkerij. Dit wordt alleen maar in stand gehouden door de mensen die daar kopen en er kan zo weinig tegen gedaan worden.

Als je een hond wil kopen, ga je kijken naar wat er bij je past. Koop niet na 1 keer kijken een puppy, laat je informeren. Kijk uit met handelaren die meerdere rassen op 1 locatie hebben, zorg ervoor dat je de moederhond gezien hebt. Laat je niets aanpraten, de handelaren hebben ontzettend mooie praatjes en weten je heel goed te overtuigen maar trap er asjeblieft niet in. Je koopt alleen maar ellende en je houdt de broodfok ermee in stand.

Berdien

Berichten: 64502
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 18:20

De vreselijke gevolgen van de broodfok en de enorme vraag naar honden (vooral puppy’s) is de laatste tijd veel in het nieuws geweest. Lees je daar vooral over in, voor je ‘makkelijk’ aan een hondje wil komen. Je koopt letterlijk leed. Voor iemand die zich op Bokt profileert als iemand die enorm met dieren begaan is kan ik me echt niet voorstellen dat je met deze walgelijke handel mee wil doen..

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Memories

Berichten: 2627
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 18:20

anjali schreef:
Goof schreef:
He Anjali, ik vind je vaak zo wijs en dan dit?
Wat vind je zelf van het idee dat je op internet een puppy besteld vanaf een plaatje en dat die dan wordt afgeleverd?
Hoe grondig heb je dan onderzoek gedaan naar de pup, de fokkers en de ouders van de pup?
Kleding moet je lekker online bestellen, of sushi, maar niet een puppy.

Zeg,ik vraag wie hier ervaring mee heeft! Omdat ik het best wel snap want in asielen zit niets meer momenteel en bij fokkers kom je op een lange wachtlijst.En dan vaak nog met allerlei eisen en bemoeienissen.Hoe komt men momenteel dan aan een hond? Ik heb voor mijn internetloze vriendin een half jaar lang dagelijks gezocht.Wat een toestanden.Omdat ze donateur is van een asiel heeft ze nu een leuk hondje dat niet op de site is geweest .Want er is echt niet op een normale manier aan te komen nu.Ik zeg dus niet dat ik hier een hondje van wil,ik onderzoek alleen hoe het zit in hondenland nu.Het is wel zo dat iedereen de handel van een ander afkraakt merk ik.Daarom vraag ik ervaringen van mensen die hier een hondje van zouden hebben.


Tja, dat krijg je in deze coronaperiode wanneer iedereen ineens tijd heeft voor een huisdier. Hoe je dan aan een hond komt? Geduldig afwachten en zeker niet door mee te werken aan dergelijke broodfoktoestanden die met deze website in de aandacht gezet worden. Dat is dan jammer als iemand graag op korte termijn een huisdier wil, dat gaat nou eenmaal even niet. Overigens zijn die prijzen ook niet bizar duur, je betaald tegenwoordig veel voor een echte rashond (van een betrouwbare fokker) en dat was voor corona ook al zo. En door de grote vraag zijn ook bij andere aanbieders de prijzen flink gestegen.

LadyFiesta
Berichten: 685
Geregistreerd: 07-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 18:28

Er is teveel vraag en te weinig aanbod, dus inderdaad is het niet altijd mogelijk om snel aan een hond te komen in deze tijd. Beter geduld hebben dan aan deze afschuwelijke praktijken meewerken. Veel pups komen uit landen als Hongarije en zoals iemand al zei is dit ontzettend veel in het nieuws. Dus lees je alsjeblieft goed in en accepteer dat het tijd kost (wachtlijsten) om aan een hond te komen.

anjali
Berichten: 15043
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-21 18:33

Berdien schreef:
De vreselijke gevolgen van de broodfok en de enorme vraag naar honden (vooral puppy’s) is de laatste tijd veel in het nieuws geweest. Lees je daar vooral over in, voor je ‘makkelijk’ aan een hondje wil komen. Je koopt letterlijk leed. Voor iemand die zich op Bokt profileert als iemand die enorm met dieren begaan is kan ik me echt niet voorstellen dat je met deze walgelijke handel mee wil doen..

Sommigen hier zeggen dat Puppy-express helemaal niet bestaat. Op hun site staat toch dat de hondjes bij hun moeder opgroeien en andere toch goede verhalen. Ze komen niet over als handelaren die niet goed voor hun dieren zouden zijn.Maar,ik vroeg hier toch informatie van ervaringsdeskundigen! Ik kwam op hun naam door een verhaal op internet dat D66 n.a.v. deze puppy-express een verplichte bedenktijd van 5 dagen voor de koop van een huisdier zou willen invoeren. Is dat dan ook niet waar?

Marjo

Berichten: 37207
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 18:38

anjali schreef:
Berdien schreef:
De vreselijke gevolgen van de broodfok en de enorme vraag naar honden (vooral puppy’s) is de laatste tijd veel in het nieuws geweest. Lees je daar vooral over in, voor je ‘makkelijk’ aan een hondje wil komen. Je koopt letterlijk leed. Voor iemand die zich op Bokt profileert als iemand die enorm met dieren begaan is kan ik me echt niet voorstellen dat je met deze walgelijke handel mee wil doen..

Sommigen hier zeggen dat Puppy-express helemaal niet bestaat. Op hun site staat toch dat de hondjes bij hun moeder opgroeien en andere toch goede verhalen. Ze komen niet over als handelaren die niet goed voor hun dieren zouden zijn.Maar,ik vroeg hier toch informatie van ervaringsdeskundigen! Ik kwam op hun naam door een verhaal op internet dat D66 n.a.v. deze puppy-express een verplichte bedenktijd van 5 dagen voor de koop van een huisdier zou willen invoeren. Is dat dan ook niet waar?


https://puppyexpress.nl/

De voorpagina zegt toch genoeg?

Dit is een erg ludieke actie geweest van Rights for Animals (ofzo) en daarop is het logisch dat de politiek (eindelijk!) in wil grijpen.

Deze handelaren zijn zo slim dat ze echt de mooiste verhalen ophangen, maar er is niks van waar. Wat er wel waar is, is dat deze pups veel te jong bij de moeder weggehaald worden en geïmporteerd worden in Nederland. Ook veel te jong.
Een pup mag pas met 7 weken bij de moeder weg en pas met 15 weken de grens over.

[edit] Vorige week is er nog een aflevering van Radar geweest waarin de beruchte handelaar De Meiboom besproken werd. De moeite waard om terug te kijken.

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 18:39

Het is toch niet omdat het aanbod zo schaars is dat je je normen verlaagt en plots wel akkoord zou gaan met broodfok?!

Don't take anything for granted

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 18:40

Je kunt toch zelf ook wel bedenken dat werkelijk iedereen echt alles op het internet kan plaatsen, bijzonder makkelijk zelfs. Dat hoeft dus helemaal niet de waarheid te zijn. Mensen trappen er nog steeds in, zo'n hondje komt in huis en je weet werkelijk waar niets van diens afkomst.

Deze website is zo overduidelijk afkomstig van een handelaar (in dit geval een fake handelaar), ik schrik er oprecht van dat mensen dit voor waar aannemen

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Memories

Berichten: 2627
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 18:41

Het siert je dat je zo goedgelovig bent anjali maar soms is het wel handig om zelf een beetje verder op onderzoek te gaan en wat sceptischer in het leven te staan. Zoveel broodfokkers komen ook met verhalen dat het diertje bij de moeder opgroeit, maar als puntje bij paaltje komt en jij op de stoep staat dan is toevallig de moeder er even niet en hebben ze daar een leuk smoesje voor klaarstaan. Mooie verhalen zeggen helemaal niks.

Hier ook nog een nieuwsartikel dat vermeld dat puppyexpress nep is:
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/213926 ... inkel.html

Goof

Berichten: 28754
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 18:43

anjali schreef:
Goof schreef:
He Anjali, ik vind je vaak zo wijs en dan dit?
Wat vind je zelf van het idee dat je op internet een puppy besteld vanaf een plaatje en dat die dan wordt afgeleverd?
Hoe grondig heb je dan onderzoek gedaan naar de pup, de fokkers en de ouders van de pup?
Kleding moet je lekker online bestellen, of sushi, maar niet een puppy.

Zeg,ik vraag wie hier ervaring mee heeft! Omdat ik het best wel snap want in asielen zit niets meer momenteel en bij fokkers kom je op een lange wachtlijst.En dan vaak nog met allerlei eisen en bemoeienissen.Hoe komt men momenteel dan aan een hond? Ik heb voor mijn internetloze vriendin een half jaar lang dagelijks gezocht.Wat een toestanden.Omdat ze donateur is van een asiel heeft ze nu een leuk hondje dat niet op de site is geweest .Want er is echt niet op een normale manier aan te komen nu.Ik zeg dus niet dat ik hier een hondje van wil,ik onderzoek alleen hoe het zit in hondenland nu.Het is wel zo dat iedereen de handel van een ander afkraakt merk ik.Daarom vraag ik ervaringen van mensen die hier een hondje van zouden hebben.


Ik snap je punt hoor, honden gaan weg als warme broodjes en ze zijn niet meer te betalen.
Maar dat is geen reden om dan maar voor broodfokellende te gaan. Dan maar meer geduld hebben helaas.

Mijn kat is helaas overleden anderhalve week geleden. Nou wil ik niet nu al een nieuwe, maar ik heb voor de gein wel even op internet gekeken of de verkoop en prijzen net zo idioot zijn als bij honden.
Dat blijkt inderdaad zo te zijn. Voor een kitten uit een nestje waar de lelijke kater van de buurman over de dikke poes heen is gegaan wordt tegenwoordig 350 euro betaald. Er is biks goedkopers te vinden. Internet staat helemaal vol met peperdure simpele kittens die waarschijnlijk nooit getest zijn. Herplaatsers staan er nauwelijks op. Ik wil over een tijdje wel op zoek naar een herplaatser, maar als ik er niet stel op sprong 1 kan vinden heb ik pech en ga ik echt geen broodfokkitten kopen. Dan maar iets langer katloos.

EmptyWords

Berichten: 10572
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 18:43



Dit filmpje is het eerste wat je tegenkomt op die site. Kijk m alsjeblieft helemaal af

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

LadyFiesta
Berichten: 685
Geregistreerd: 07-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 18:46

Even aanhaken op wat er op een site staat, ze zullen altijd vertellen dat alles in orde is dus dat is nou niet echt objectief en betrouwbaar. Al die pups uit buitenlandse schuren worden natuurlijk niet geadverteerd als pups die te vroeg bij de moeder zijn weggehaald etc.
Het idee normaal is dat je gaat kijken en met je eigen ogen ziet dat de moederhond aanwezig is.

Zie ook licg.nl/foute-fokker


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Astridhorse, eva1969, GrapeshotBot, IASCrawler, Kayleigh__, Malle_meid, mvdende, The_Cat, YandexBot en 107 bezoekers