Helemaal klaar met hondenbrok

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
owens-mama

Berichten: 1049
Geregistreerd: 13-01-09

Helemaal klaar met hondenbrok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-21 20:14

Ik heb een hele leuke hond, die al jaren een wandeld rampenfonds is met brok. Als we brok gevonden hebben die hij lekker vind, vinden zijn darmen het niet goed. Dus we waren al af en toe aan het voeren van kvv. Energique en van de farmfood diepvries worstjes. Haaks Bart hebben we geprobeerd maar die eet hij niet. Net als de Rodi hamburgers. Energique heeft wel zijn voorkeur.. gisteren had hij een stoommaaltijd van smolke... Resultaat diaree... Kan ik hem elke dag kvv geven van de bovenstaande merken of moet ik hem vitamine bij voeren... Wie helpt me even de goede kant op.. en wat geven jullie dan als koekje....

Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Re: Helemaal klaar met hondenbrok

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 20:16

Je kunt prima volledig overstappen op vleesvoeding ipv brokken. En koekjes? Wij geven die eigenlijk nooit... Maar er zijn genoeg vlees gedroogde snacks te koop.

Echwel

Berichten: 12459
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 20:18

Ik koop snacks bij dogbite.nl
Heeft ruime keus
Verder voer ik kivo 5 diersoorten omdat 5 diersoorten per week nodig is
En barfen ze bij mij in de vorm van lams en ree ribben, kippen en eendennekken enz

rien10
Berichten: 14643
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Helemaal klaar met hondenbrok

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 20:22


owens-mama

Berichten: 1049
Geregistreerd: 13-01-09

Re: Helemaal klaar met hondenbrok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-21 20:27

Nou heb ik een ongelooflijke zeikerd, qua eten.. haaks was te grof denk ik.. Rodi kijkt hij naar en loopt weg.. farmfood eet hij, en voor energique doet hij een moord. Dus wilde eigenlijk niet van merk wisselen. Maar zit hier alles in, krijgt hij dan geen te korten...

Mizora

Berichten: 18090
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Helemaal klaar met hondenbrok

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 20:32

Zowel energique als FFF zijn complete kvv's. Deze zijn door middel van een premix, een vitamine- en mineralenpreparaat, compleet gemaakt en in balans gebracht.

owens-mama

Berichten: 1049
Geregistreerd: 13-01-09

Re: Helemaal klaar met hondenbrok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-21 20:40

Dus als ik je goed begrijp mizora, kan ik heb dat elke dag geven. Zonder dat ik iets moet toevoegen. Hopelijk knapt hij dan op, hij is nogal gauw van slag en snel aan de magere kant.. we gaan het gewoon maar proberen.. en we kunnen altijd nog andere merken proberen. Mijn andere kliko eet nu dus verplicht Rodi hamburgers...

Natasja71

Berichten: 207
Geregistreerd: 18-02-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 20:43

Kijk eens op https://www.voerwijzer.com of https://www.barfplaats.nl of op Facebook bij ik voer kvv.

Op deze 3 plekken veel info over kvv, met of zonder premix ( vitaminen) wat je nog meer kunt geven aan fruit en groenten....

Als je kiest voor kvv zonder premix is het wel belangrijk minimaal 5 diersoorten te voeren om tekorten te voorkomen en 1x pw vis. Geef je met premix is dat wat minder erg.

Qua snacks zijn er voldoende natuurlijke gedroogde snacks te koop. Kijk hierbij of het in Europa geproduceerd is ivm toegestane en niet toegestane middelen die gebruikt worden in deze industrie.

Succes, je hondje zal er profijt van hebben. Mooiere vacht, minder poep, minder stinken....

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 20:43

Mijn hond krijgt ook Energique.
Welke variant geef je? De mijne krijgt die voor volwassen honden. Ze kreeg eerst ook de puur eend, maar die vindt ze niet meer lekker.
Als snacks geef ik iets met zoveel mogelijk vlees, van het merk I am. Dat is vaak gedroogde kip of eend oid. En ze krijgt stokjes runderhuid met gedroogde kip eromheen gewikkeld.

Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 20:44

Zolang erop staat dat het een complete mix is, dan kun je dat in principe gewoon een langere periode geven zonder af te wisselen.

Wij hebben ook een langere tijd enerique gegeven, totdat madam besloot het niet meer te willen eten :') Hier ook zo'n lastige eter helaas...

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 20:45

owens-mama schreef:
Dus als ik je goed begrijp mizora, kan ik heb dat elke dag geven. Zonder dat ik iets moet toevoegen. Hopelijk knapt hij dan op, hij is nogal gauw van slag en snel aan de magere kant.. we gaan het gewoon maar proberen.. en we kunnen altijd nog andere merken proberen. Mijn andere kliko eet nu dus verplicht Rodi hamburgers...

Klopt, daar staat de term 'compleet' voor. Daar kun/moet je dus op letten als je nog eens naar een ander merk zou willen kijken en op een eenvoudige manier alles wil voeren wat hij nodig heeft.

owens-mama

Berichten: 1049
Geregistreerd: 13-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-21 20:50

Ik geef de energique voor volwassen hond. En van farmfood is het geloof ik rund met nog wat... Dat gaat nu wel beter als eerst.. toen keek hij me aan, van wat is dit dan.. haaks barf vond ik zelf erg stinken en hij at het niet.. farmfood heeft van die blanke kauwbotjes.. die krijgt hij nu af en toe.. ik heb nu zo'n doormidden gezaagd herten gewei. Maar die geeft zo af op het vloerkleed en de hond..( is wit)

Dank jullie wel voor de tips!!

P.s. ik houd het wel bij compleet, aangezien hij geen vis eet...

owens-mama

Berichten: 1049
Geregistreerd: 13-01-09

Re: Helemaal klaar met hondenbrok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-21 20:53

En wat als ik nou het vlees een keer vergeet?? Hoe krijg ik dat dan snel ontdooid.. of wat geven jullie dan

Mizora

Berichten: 18090
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Helemaal klaar met hondenbrok

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 20:58


kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Helemaal klaar met hondenbrok

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 21:06

Ik denk dat je met t advies van Mizora wel een heel eind bent met je vragen.
Ze heeft voor ons de kvv ook ooit uitgewerkt.

Qua koekjes zijn er inderdaad zat natuurlijke opties te vinden. Altijd alleen even uittesten wat voor zijn buik goed gaat. :)

owens-mama

Berichten: 1049
Geregistreerd: 13-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-21 21:09

Dank je wel voor de snelle reacties..

Ik ben niet gewend dat een hond zo moeilijk is met eten, ik heb hier dus een oudere grote hond. Die eet werkelijk alles, zelf de kaarsen uit de vensterbank.. zonder er ook maar van aan de schijt te raken.. vandaar de bijnaam kliko.. hij vind de Rodi overigens erg lekker, dus voor hem geen straf...

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: Helemaal klaar met hondenbrok

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 21:12

Ik leg het eten voor morgen in de koelkast als ik het eten van vandaag eruit haal, zo vergeet ik het niet.

BriPi
Berichten: 459
Geregistreerd: 05-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 21:16

Mijn ouders verkopen zalmolie voor huisdieren en dat gebruiken we ook voor onze honden en onze herder die haar brokken niet lust, eet haar brokken daardoor ook beter. Misschien een idee om het voer lekkerder te maken?
Wel vervelend dat je hier tegenaan loopt. :/

owens-mama

Berichten: 1049
Geregistreerd: 13-01-09

Re: Helemaal klaar met hondenbrok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-21 21:21

Het is heel vervelend, als we dan brokken hebben die hij eet, spelen zijn darmen op. Dus eigenlijk ben ik wel klaar met brokken. Ik heb nu een briefje op de koelkast geplakt. Dus als ik het eruit haal of in de koelkast moet zijn zie ik het hangen.. hij heeft vandaag wel wat vlees gehad, hopelijk geen diaree meer.. vannacht de hele bench er onder incl hond.. hond en bench zijn gewassen.. dus hopelijk blijft dat zo

beauty1love

Berichten: 556
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 21:33

Wij hebben hele goede ervaringen met een op maat gemaakt menu van Ekowolf. Zij heeft ook veel ervaring met honden die slecht eten en zoekt heel erg met je mee wat voor jouw hond het beste werkt. Wij hebben dus een freshbox daar, houdt in dat zij iedere maand het menu samen stelt en dit ook thuisbezorgd.
Wij voeren diverse merken door elkaar en dat gaat erg goed!

Wat betreft koekjes werken we veel met gedroogd vlees en bijvoorbeeld de trainers die kiwiwitje in de webshop verkoopt. Dit wisselen we dan af met probeerzakjes van diverse brokken (anders wordt het wel erg duur met een pup in training :+ )

Natasja71

Berichten: 207
Geregistreerd: 18-02-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 21:52

@beauty1love voor training gebruik ik gedroogde long, die ik met de tuinschaar in kleine stukjes knip. Letterlijk gebakken lucht, is light, stinkt een beetje wat honden fijn vinden en qua kosten te doen dan.

Darf heeft een persbrok met zeer hoog %vlees en geen onnodige vultroep, die gebruikten wij ook voor training (zak van 1 kg dacht ik, met formaat bix brokjes)

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Re: Helemaal klaar met hondenbrok

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 21:58

Hier voer ik als snack gedroogde runderlong. Moet zeggen dat in mijn omgeving hier veel hondeneigenaren enthousiast over zijn. 100% natuurlijk, stinkt niet en makkelijk om altijd wat in je jaszak te hebben.

Ik bestel dit bij www.golddog.nl

xSCWxJarig
Berichten: 7055
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Helemaal klaar met hondenbrok

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 22:05

Even over een hele andere boeg; als je hond zo vaak aan de diarree is dan is hij misschien overgevoelig voor een bepaald bestandsdeel. Dit kan je laten testen dmv een bloedonderzoek bij de dierenarts op eiwitten maar ook kan je een bioresonantie test laten doen (ik laat dit zelf doen via Maasduyn). Die bio test heeft me meer opgeleverd dan jaren bij de dierenarts lopen. Is geloof ik €75 en dan weet je binnen een week wat je wel en niet kan voeren.

owens-mama

Berichten: 1049
Geregistreerd: 13-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-21 22:10

Iedereen super bedankt voor de tips!!! De diaree "lijkt" voorbij te zijn... Hij heeft vandaag 100 gram gehad verdeeld over meerdere porties. Dat gaat tot nu toe goed. Vandaag was het fff en morgen energique. Kan ik morgen de grammen wat verhogen of zouden jullie daar een paar dagen mee wachten. Ik voer hem nu ongeveer 4 x per dag.. normaal 2x per dag

owens-mama

Berichten: 1049
Geregistreerd: 13-01-09

Re: Helemaal klaar met hondenbrok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-21 22:13

Hij is getest bij de dierenarts, maar daar is eigenlijk niks uitgekomen. Behalve dat hij wat reageerde op rijst... Maar niet heel heftig.. ik hoefde het niet weg te laten. Maar dat heb ik natuurlijk wel geprobeerd, maar als je een kieskeurig hondje heb. Wordt het wel lastig...