Gezonde extra's voor oud hondje.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marleen_usar

Berichten: 24655
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 18:40

Mijn moeder had een oude mathezer we hadden de afspraak al gemaakt om haar in te laten slapen. De volgende dag had ze een opleving en mijn moeder kreeg twijfels. Maar ik heb toen door gezet.

Britta31

Berichten: 13139
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Gezonde extra's voor oud hondje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-21 09:39

Ze eet weer.5 keer per dag een beetje blikvoer en gekookte kip met de bouillon.Maar ze gaat toch langzaam achteruit.

marleen_usar

Berichten: 24655
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 10:54

Bij houden van hoort ook los laten.

AM01
Berichten: 140
Geregistreerd: 25-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 11:08

Hoi, wat fijn dat je hondje zo mooi oud mag worden. Het problemen met slecht functionerende nieren is dat je op moet passen met zout en eiwitten. En vooral de eiwitten zorgen voor de spieropbouw. Nierdieet is arm aan zout en eiwitten en wordt door veel honden slecht gegeten. Heb je al geprobeerd de brokjes te weken en dan een klein beetje leverworst of plakje gekookte ham, kipfilet, etc. er doorheen. Allemaal teveel van het ongezonde, maar liever lekker verwennen dan slecht eten. Zoals hier boven al gezegd is ze waarschijnlijk regelmatig misselijk en zou je daar wat voor kunnen geven.
Net als oude mensen hebben oudere dieren ook vaak een verminderde eetlust. Het eten moet lekker en aantrekkelijk voor haar zijn. En dat ze goede en slechte dagen heeft hoort erbij. Zolang de goede dagen ook echt goed zijn.
Euthanasie kan altijd nog. Jij merkt echt wel wanneer het de tijd is, wat anderen ook zeggen.

Britta31

Berichten: 13139
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Gezonde extra's voor oud hondje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-21 11:23

Ik geef nu wat ze lekker vind en kijk het aan.Als het niet meer gaat,laat ik haar inslapen.Ik hoop eigenlijk dat ik haar s'morgens dood in haar mandje vind.Kan niet meer lang duren.17 is ook een mooie leeftijd.

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 12:21

Britta31 schreef:
Ik geef nu wat ze lekker vind en kijk het aan.Als het niet meer gaat,laat ik haar inslapen.Ik hoop eigenlijk dat ik haar s'morgens dood in haar mandje vind.Kan niet meer lang duren.17 is ook een mooie leeftijd.


Dat snap ik, maar beter maak jíj de keuze!

Ga nu op dit moment op papier schrijven wat jouw criteria zijn van: een leuk leven.

Schrijf dit op, zodat je elke dag kan kijken of je hondje nog aan de criteria voldoet.

Anders heb je de kans dat je te lang door blijft modderen onder het mom van "ach gaat vandaag nog wel, dat er minder is gegeten dan gisteren.... misschien eet ze morgen weer meer"

Schrijf bijvoorbeeld op dat ze minimaal.....g aan voer binnen moet krijgen iedere dag en dat als dat langer dan 2 dagen niet lukt, dat het dan klaar is.

Britta31

Berichten: 13139
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-21 12:33

Ze eet nog voldoende en net heeft ze nog een tijd in de tuin rond gescharreld.Ze schooit nog en is alert.Ze heeft geen pijn.Ze heeft al een aantal jaren een pijnstiller voor haar pootje na een stuntvrouw actie van de bank af.Maar als ik zie dat het niet meer gaat laat ik haar inslapen.
Laatst bijgewerkt door Britta31 op 03-05-21 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Eleeke

Berichten: 2031
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 12:34

Wij hebben onze 16 jarige met nierproblemen 4 maanden geleden overgezet op carnibest ( puppy versie , die is fijn gemalen ) en toen leefde hij weer helemaal op. dat eet hij ook echt heel graag.
Ik merk bij zo'n oude hond ook dat 2 dagen niet goed eten gelijk een flinke terugslag geeft.

Bij ons is het : zolang hij goed blijft eten en nog lol maakt met de andere honden ( op de momenten dat hij niet slaapt ) en nog vrolijk kwispelend meegaat naar buiten; als 1 van die wegvalt ga ik met pijn in mijn hart besluiten dat het klaar is.