Kat tussen kantelraam.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Kat tussen kantelraam.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-21 11:14

Je hoort/leest het vaker, de waarschuwingen voor kantelramen met katten in huis..

Ik nam het niet zo serieus, 'die van mij doen dat niet'

Totdat mijn vriend gister in paniek op mijn werk verscheen, met de mededeling dat onze Jekyll zijn voorpoot helemaal los hing.

Ons raam in de woonkamer staat vaak op een kier, zodat Jekyll&hyde in de tuin kunnen, nu stond het op kantelstand en heeft Jack waarschijnlijk gedacht, omdat hij er normaal ook door kon, dat springen de oplossing was. Mijn vriend vond hem, balancerend op zijn achterpoten, met zijn voorpoot tussen het raam.

Met spoed naar de weekenddierenarts, waar bleek dat eigenlijk alles wat kapot kon, ook echt kapot was.. er kon niet eens een spalk om, om de nacht door te komen. Hij is direct daar gebleven en wordt als het goed is vandaag geopereerd, poot moet geamputeerd worden, op geen enkele manier meer te redden.

Neem de waarschuwingen serieus, kantelramen en katten gaan NIET samen. Onze jack kan alsnog 15 worden met een pootje minder, maar het had veel slechter kunnen aflopen.
Afbeelding

Anoniem

Re: Kat tussen kantelraam.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 11:15

:knuffel: ;(

Onwijs veel sterkte! Dank voor de waarschuwing, ik heb hier de ramen gelijk gecheckt.

Geef Jack een dikke knuffel van mij als hij weer thuis is.

horsiegek

Berichten: 2357
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 11:16

Je waarschuwing is helaas heel terecht. Elk voorjaar/zomer weer geconfronteerd met katten die in het kantelraam terecht zijn gekomen. Vaak met de achterkant/bekken waarbij ze blijvend verlamd raken.
Veel beterschap voor je poezenbeest!

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-21 11:17

[***] schreef:
:knuffel: ;(

Onwijs veel sterkte! Dank voor de waarschuwing, ik heb hier de ramen gelijk gecheckt.

Geef Jack een dikke knuffel van mij als hij weer thuis is.

<3 tante miran knuffels gaan door gegeven worden, thanks

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-21 11:18

horsiegek schreef:
Je waarschuwing is helaas heel terecht. Elk voorjaar/zomer weer geconfronteerd met katten die in het kantelraam terecht zijn gekomen. Vaak met de achterkant/bekken waarbij ze blijvend verlamd raken.
Veel beterschap voor je poezenbeest!


Nou precies, het had veel erger kunnen zijn, vandaar ook nogmaals de waarschuwing, dit keer uit eerste hand van iemand die zich enorm schuldig voelt dat ik de waarschuwing eerder niet serieus nam.

Kana

Berichten: 9054
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 11:19

Oh wat vreselijk. Heel veel sterkte voor je kat. Hopelijk went hij straks snel aan zijn nieuwe situatie en valt de pijn voor hem mee.

Ir111

Berichten: 11943
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Kat tussen kantelraam.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 11:22

OMG wat verschrikkelijk. Had natuurlijk nog slechter kunnen aflopen maar dat maakt de ellende er nu niet minder om.

Dank voor de waarschuwing en heel veel sterkte en knuffels voor de patient!

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Re: Kat tussen kantelraam.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-21 11:25

Bedankt kana en ir111 !

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Kat tussen kantelraam.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 11:27

Oeh sterkte! Ik heb vorig jaar van die roosters gekocht die er tussen kunnen. Hoop dat dat ze tegenhoudt.

Justine2000
Berichten: 38
Geregistreerd: 27-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 11:28

Ach arme kat sterkte ermeedan

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Kat tussen kantelraam.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 11:30

Via zooplus kun je speciale rekjes kopen zodat het veilig is voor de kat en je raam wel open kan.

JorisDy

Berichten: 8418
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 11:32

Sterkte en bedankt voor de waarschuwing. Moet eerlijk bekennen dat ik de ramen regelmatig op de kiep heb, maar na dit verhaal ga ik dat niet meer doen als we er niet bij zijn.

Leandra

Berichten: 1591
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 11:33

Heel veel sterkte. Die kantelramen zijn echt gevaarlijk voor katten.

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 11:34

Vreselijk dat jullie dit is overkomen. Veel beterschap voor jullie kat.

Mijn schoonmoeder haakt heel graag, zij heeft netjes gehaakt die we aan de zijkant van onze ramen kunnen bevestigen zodat ze niet vast kunnen komen te zitten. Heel erg blij mee, want anders hadden we onze ramen inderdaad niet echt open durven zetten.

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-21 11:36

Daihyo schreef:
Oeh sterkte! Ik heb vorig jaar van die roosters gekocht die er tussen kunnen. Hoop dat dat ze tegenhoudt.


je moet bij openen/sluiten raam dus elke keer die roosters er tussen doen? Is dat iets dat makkelijk te doen is?
Voor nu blijft het raam hier dicht, en anders gewoon op een kier, geen kantelstand meer sowieso, maar voor op mijn slaapkamer wil ik wel roosters gaan bestellen.



We zijn net gebeld, operatie is goed gegaan, hij is eigenlijk heel rustig geweest de hele nacht/ochtend, nu nog niet bij, even afwachten hoe hij reageert na wakker worden, of hij vanmiddag mee naar huis mag. Ik hoop het wel natuurlijk, mis hem enorm, toch wel onze meest sociale kat, voor hond, zijn broertje Hidde én ons.


Sadira dat klinkt als een mooie oplossing, die kunnen er ook op blijven met dichtdoen? Heb je misschien foto's, zal mijn oma eens lief aankijken *D

Bedankt allemaal voor de beterschaps wensen.

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: Kat tussen kantelraam.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 11:37

Die kunnen er inderdaad op blijven, maar als je het raam helemaal open zet, moeten ze natuurlijk wel losgemaakt worden. Ik zal eens kijken of ik er een foto van kan maken wanneer ik thuis ben.

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Kat tussen kantelraam.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 11:45

Als je het raam dicht doet of helemaal open zet moeten ze er wel tussen uit. Je klikt ze er vrij simpel tussen als je het raam op de kantelstand hebt.
Ik heb ‘m hier overigens ook vaak op een kier staan, dat lucht beter door dan op de kiepstand. Maar soms dan wil je gewoon de kiepstand en dan werkt dit prima.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 11:46

Die rekjes van zooplus die kun je gewoon laten zitten

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Re: Kat tussen kantelraam.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-21 11:47

Bedankt voor jullie info, ik ga me er eens in verdiepen!

Onali

Berichten: 18448
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Kat tussen kantelraam.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 12:09

Ik heb er 2 die niks doen totdat nr 3 kwam.

Ik lag nog lekker op bed toen hij opsprong en met z'n nek tussen het kiepraam kwam.

Ik sprong meteen uit bed en heb hem eruit gehaald.
Sindsdien hangt er een rooster voor. Met dat rooster kan het raam gewoon open blijven staan.

Je hebt ze voor de zijkanten en voor de bovenkant.

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-21 12:15

Onali schreef:
Ik heb er 2 die niks doen totdat nr 3 kwam.

Ik lag nog lekker op bed toen hij opsprong en met z'n nek tussen het kiepraam kwam.

Ik sprong meteen uit bed en heb hem eruit gehaald.
Sindsdien hangt er een rooster voor. Met dat rooster kan het raam gewoon open blijven staan.

Je hebt ze voor de zijkanten en voor de bovenkant.


Zo wat een geluk dat je erbij was! Ik moet er niet aan denken wat er was gebeurd als mijn vriend niet toevallig was thuis gekomen, dan had hij misschien wel tot 7uur gehangen, zo'n 4uur totaal (als ik thuis kwam uit mijn werk) nu maar max 20 minuten

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 12:16

Eerlijk gezegd verbaast het me enorm dat kattenmensen dit nog steeds niet serieus nemen! 'Gelukkig' is jouw kat alleen een poot kwijt, maar er zijn er zat bij die echt het leven laten en dan achteraf wordt er door het personeel geroepen 'Ik wíst het wel, maar had niet gedacht dat de mijne dit zou overkomen'...

Sterkte Miranda, ik hoop (en denk) dat hij er wel bovenop komt en goed dat je hier de waarschuwing herhaalt.

Onali

Berichten: 18448
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 12:18

Nou idd, heb hem daarna een lange tijd ook niet meer open durven doen totdat dat ding er hing.
Zo vaak dat ik was gaan werken terwijl dat raam openstond.

Ben echt heel blij dat het gebeurde waar ik bij was. Had het mezelf nooit vergeven.

Heel veel beterschap met jouw jongen.

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-21 12:19

Agossie schreef:
Eerlijk gezegd verbaast het me enorm dat kattenmensen dit nog steeds niet serieus nemen! 'Gelukkig' is jouw kat alleen een poot kwijt, maar er zijn er zat bij die echt het leven laten en dan achteraf wordt er door het personeel geroepen 'Ik wíst het wel, maar had niet gedacht dat de mijne dit zou overkomen'...

Sterkte Miranda, ik hoop (en denk) dat hij er wel bovenop komt en goed dat je hier de waarschuwing herhaalt.


Erg he, ik voel me zó schuldig ook. Toch hoor ik dat dierenartsen het eigenlijk niet vaak zien in de kliniek. Inderdaad de 'ach, dat doen die van mij niet'

Precies de reden dat ik de waarschuwing hier nog eens deel.

Bedankt Onali!

Merexa

Berichten: 1164
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 12:27