Welk huisdier zoek ik?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Welk huisdier zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-21 16:54

Ik ben een grote dierenvriend en ben op zoek naar een nieuwe viervoetige vriend, maar er zijn nogal wat eisen aan verbonden :') . Momenteel heb ik al twee dwergkonijntjes maar ondanks dat ik ze niet meer zou kunnen missen, mis ik toch echt wel een beestje die van knuffelen houdt. Eén van beide konijnen is nogal bang, en de andere kan ik goed aaien maar je ziet dat hij toch liever heeft dat ik gewoon van hem af blijf.

Het probleem is dat ik nog bij mijn ouders woon (wat nog wel een tijdje zo zal zijn, dus ik wacht liever niet met een dier in huis nemen tot ik alleen woon), en dus gelden er wel wat regels. Ze willen geen dier dat het huis echt vuil maakt met zand of massa's haar, en het mag ook niets stuk maken (relatief gezien natuurlijk, er kan altijd wel eens iets gebeuren), dus een kat bijvoorbeeld die per ongeluk eens in het gordijn komt te hangen of gatenkaas maakt van de leren stoelen is geen optie := . Het mag ook een buitendier zijn, maar aangezien we wel wat buren hebben mag het niet de buurt bij elkaar krijsen. Als het af te leren of te trainen is, dan is het geen probleem. We hebben wel een mooi stuk tuin dat we zouden kunnen afzetten, maar voor grote dieren zal dat nog te klein zijn.

Dat is wat mijn ouders betreft, wat mij betreft moet het echt een dier zijn dat je heel tam kan maken, dat is toch wel het belangrijkste. Ik weet dat je dieren zoals cavia's, konijnen en sommige kippensoorten ook goed tam kan maken, maar dat is toch anders dan een alpaca (wat dus overigens niet in de tuin past, het is maar voor het idee) of een hond als jullie begrijpen wat ik bedoel.

Ik vrees dat het een beetje een onmogelijke zoektocht is, maar ik doe toch nog een laatste poging om iets te vinden, dus als jullie iets weten, suggesties zijn zeer welkom! :)

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3


LaPluche

Berichten: 1975
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Twente

Re: Welk huisdier zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 17:02

Is een fret dan niks voor je?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110631
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 17:03

Ik ben natuurlijk zwaar bevooroordeeld: maar ik zeg 2 valkparkieten :P
Ze verharen niet (goed, gaan wel 2 keer per jaar in de rui, maar dat valt echt te doen!), kunnen echt heel tam worden, hebben een vriendelijk en vergevingsgezind karakter en wanneer je ze met z'n tweeën houdt, hebben ze niet snel de neiging om te gaan krijsen. En met z'n tweeën zijn ze sowieso gelukkiger :j

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 17:09

LaPluche schreef:
Is een fret dan niks voor je?


Fretten kunnen echt heel erg stinken. En die bijten echt wel dingen kapot, een fret heeft geen baas maar een oppas :'). Fretten kan je ook geen hele dag in een hok houden maar moeten echt wel een aantal uur per dag los lopen, maar dus onder toezicht.

Zijn ratten niks voor jou? Als je ze van een goede rattery haalt en er veel mee bezig bent zijn ze goed tam te krijgen en ze zijn echt heel lief en knuffelig. Het enige nadeel is dat ze niet zo lang leven en je er best wat onderhoud aan hebt omdat ze anders gaan stinken

En waarom is een (eventueel oudere adoptie) hond geen optie? Er zijn rassen die niet verharen en ja zand... Onze hond brengt echt niet zoveel zand mee naar binnen :)

Everything will be alright.

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 17:12

En een wat oudere herplaats kat?
Onze kittens hebben wel wat streken gehad maar hebben we snel kunnen afleveren wat wel en niet mag.
Onze oude kat heeft echt nooit ergens met haar nagels ingezeten.

Op zoek naar een fotograaf voor... je bruiloft, newborn, gezin of dier?

Kieffertje

Berichten: 1743
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 17:12

Ik heb begrepen dat ratten vaak heel goed tam te maken zijn. Ze houden van knuffelen, kietelen en spelen.

Katten en honden zorgen in mijn ervaring wel voor wat rommel in huis. Een hond past denk ik sowieso minder bij je huidige situatie, behalve als je ouders eventueel voor hem/haar willen blijven zorgen als je uit huis gaat. In je eentje voor een hond zorgen is als je studeert of werkt is best ingewikkeld. Als je voor een kat gaat, dan zou ik kijken naar een wat oudere kat, omdat je dan beter kan voorspellen of het een knuffelkat is.

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-21 17:21

Sorry dat de quotes een beetje door elkaar staan :o .

Luca03 schreef:
LaPluche schreef:
Is een fret dan niks voor je?


Fretten kunnen echt heel erg stinken. En die bijten echt wel dingen kapot, een fret heeft geen baas maar een oppas :'). Fretten kan je ook geen hele dag in een hok houden maar moeten echt wel een aantal uur per dag los lopen, maar dus onder toezicht.

Zijn ratten niks voor jou? Als je ze van een goede rattery haalt en er veel mee bezig bent zijn ze goed tam te krijgen en ze zijn echt heel lief en knuffelig. Het enige nadeel is dat ze niet zo lang leven en je er best wat onderhoud aan hebt omdat ze anders gaan stinken

En waarom is een (eventueel oudere adoptie) hond geen optie? Er zijn rassen die niet verharen en ja zand... Onze hond brengt echt niet zoveel zand mee naar binnen :)


Dit had ik inderdaad ook al gelezen over fretjes. Vond het er leuke beestjes uitzien maar toen ik over hen las kreeg ik toch mijn twijfels :') .

Ratten vind ik ook echt fantastisch maar zoals je zegt houdt het feit dat ze niet lang leven me een beetje tegen. Ga me er toch erg aan hechten en als je dan om de twee jaar afscheid moet nemen -O- .


Suuszels schreef:
En een wat oudere herplaats kat?
Onze kittens hebben wel wat streken gehad maar hebben we snel kunnen afleveren wat wel en niet mag.
Onze oude kat heeft echt nooit ergens met haar nagels ingezeten.



Adoptiedieren heb ik ook zeker al bij stilgestaan, al wat rondgekeken zelfs, maar ze lijken allemaal wel iets te hebben, ofwel zijn ze ziek, ofwel hebben ze gedragsproblemen, ofwel zijn ze bang... Ofwel zoek ik niet goed genoeg hahaha. Als iemand kan bevestigen dat er heus wel leuke diertjes zonder problemen tussen zitten, let me know, dan ga ik nog wat verder op zoek!


Kieffertje schreef:
Ik heb begrepen dat ratten vaak heel goed tam te maken zijn. Ze houden van knuffelen, kietelen en spelen.

Katten en honden zorgen in mijn ervaring wel voor wat rommel in huis. Een hond past denk ik sowieso minder bij je huidige situatie, behalve als je ouders eventueel voor hem/haar willen blijven zorgen als je uit huis gaat. In je eentje voor een hond zorgen is als je studeert of werkt is best ingewikkeld. Als je voor een kat gaat, dan zou ik kijken naar een wat oudere kat, omdat je dan beter kan voorspellen of het een knuffelkat is.


Wat ratjes betreft houdt hun korte levensduur me een beetje tegen zoals ik hierboven al schreef, maar het lijken mij wel echt leuke diertjes!

Dat is wel waar wat je zegt over honden. Had ik nog niet echt bij stilgestaan. Dan zou een kat misschien inderdaad een betere optie zijn.


Cayenne schreef:
Ik ben natuurlijk zwaar bevooroordeeld: maar ik zeg 2 valkparkieten :P
Ze verharen niet (goed, gaan wel 2 keer per jaar in de rui, maar dat valt echt te doen!), kunnen echt heel tam worden, hebben een vriendelijk en vergevingsgezind karakter en wanneer je ze met z'n tweeën houdt, hebben ze niet snel de neiging om te gaan krijsen. En met z'n tweeën zijn ze sowieso gelukkiger :j


Je beschrijving klinkt heel goed, maar het zijn wel niet echt diertjes die je letterlijk kan knuffelen want dan zijn ze plat vrees ik :\

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110631
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Welk huisdier zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 17:27

Nee, je moet idd geen kracht op ze zetten, want dan zijn ze plat. Maar even kroelen vinden ze wel lekker hoor! :D
Ik kon van mijn eigen vogels niet zo snel een kroelfilmpje vinden, maar zo bedoel ik dus :P

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

beert
Berichten: 2417
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 17:29

Fretten zou ik op dit moment even overslaan. Ik heb ze 21 jaar met enorm veel plezier gehad en ze zijn geweldig. Maar op dit moment zijn er veel fretten ziek door corona (andere variant dan covid 19) met als gevolg dat ze op jonge leeftijd medische problemen krijgen. Veel goede fokkers zijn dan ook (tijdelijk) gestopt. Zie ook frettenkliniek.nl als je er meer over wilt weten.

Normaal zou ik ze echt aanraden vanwege hun geweldige karakter enzo, maar nu is het niet verstandig. Los van dat het echte druktemakers zijn en ook geen echte knuffelaars.

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-21 17:31

Cayenne schreef:
Nee, je moet idd geen kracht op ze zetten, want dan zijn ze plat. Maar even kroelen vinden ze wel lekker hoor! :D
Ik kon van mijn eigen vogels niet zo snel een kroelfilmpje vinden, maar zo bedoel ik dus :P
[ Video ]


Wat een heerlijk filmpje haha! <3


beert schreef:
Fretten zou ik op dit moment even overslaan. Ik heb ze 21 jaar met enorm veel plezier gehad en ze zijn geweldig. Maar op dit moment zijn er veel fretten ziek door corona (andere variant dan covid 19) met als gevolg dat ze op jonge leeftijd medische problemen krijgen. Veel goede fokkers zijn dan ook (tijdelijk) gestopt. Zie ook frettenkliniek.nl als je er meer over wilt weten.

Normaal zou ik ze echt aanraden vanwege hun geweldige karakter enzo, maar nu is het niet verstandig. Los van dat het echte druktemakers zijn en ook geen echte knuffelaars.


Goed dat je het zegt! Fretten zijn al uitgesloten dan.

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

Zebrastreep

Berichten: 9735
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 17:31

Cavia's kun je echt leuk tam maken <3

Ik heb zelf twee cavia's die erg mensgericht zijn. Cavia's hebben een hele grote eetverslaving dus je kunt ze ook makkelijk omkopen met voer. Eentje is echt ontzettend tam en die ziet geen gevaar meer in de omgeving waar hij zit. Hij blijf zitten als je eraan komt en schrikt eigenlijk nooit meer als ik hem plotseling aanraakt. Hij is wel een enorme mopperkont dus echt knuffelen vindt hij niet prettig. Hij vindt het vooral fijn om op de bank gezet te worden en niet aangeraakt te worden :')

De andere is wat iets banger maar vindt knuffelen wel fijn. Op schoot vindt hij alles prima en valt in slaap als je hem kriebelt. Hij ziet nog wel wat gevaar in de omgeving en zal wat sneller wegschieten of laat zich moeilijk pakken.

Beide zijn ze wel heel nieuwsgierig en staan elke ochtend bij de tralies omhoog te schooien voor voedsel. We krijgen dagelijks een leuk fluitconcert :j . Wat ik het leukste vindt is dat als ik tegen ze praat ze hun hoofdjes omhoog doen en naar mij toe gerend komen. Ze zijn wel gek op aandacht wat dat betreft.

Ik heb er erg veel plezier mee , vindt het ook leuk om ze te observeren want hun gedrag is onderling gewoon heel leuk om te zien. Ze sporen alleen beide soms echt niet en halen de gekste capriolen uit.

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110631
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Welk huisdier zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 17:37

Cavia's zijn ook superleuk idd! Dat piepen wanneer de koelkast open gaat :')
Wij hebben ze vroeger ook gehad.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-21 17:49

Zebrastreep schreef:
Cavia's kun je echt leuk tam maken <3

Ik heb zelf twee cavia's die erg mensgericht zijn. Cavia's hebben een hele grote eetverslaving dus je kunt ze ook makkelijk omkopen met voer. Eentje is echt ontzettend tam en die ziet geen gevaar meer in de omgeving waar hij zit. Hij blijf zitten als je eraan komt en schrikt eigenlijk nooit meer als ik hem plotseling aanraakt. Hij is wel een enorme mopperkont dus echt knuffelen vindt hij niet prettig. Hij vindt het vooral fijn om op de bank gezet te worden en niet aangeraakt te worden :')

De andere is wat iets banger maar vindt knuffelen wel fijn. Op schoot vindt hij alles prima en valt in slaap als je hem kriebelt. Hij ziet nog wel wat gevaar in de omgeving en zal wat sneller wegschieten of laat zich moeilijk pakken.

Beide zijn ze wel heel nieuwsgierig en staan elke ochtend bij de tralies omhoog te schooien voor voedsel. We krijgen dagelijks een leuk fluitconcert :j . Wat ik het leukste vindt is dat als ik tegen ze praat ze hun hoofdjes omhoog doen en naar mij toe gerend komen. Ze zijn wel gek op aandacht wat dat betreft.

Ik heb er erg veel plezier mee , vindt het ook leuk om ze te observeren want hun gedrag is onderling gewoon heel leuk om te zien. Ze sporen alleen beide soms echt niet en halen de gekste capriolen uit.


Maar dan komen we in de buurt van wat ik nu met de konijntjes al heb denk ik. Die zijn ook super leuk om naar te kijken, één van beide kan een kriebel wel eens appreciëren, maar als je cavia's (of konijnen) aanschaft heb je geen garantie dat het echt knuffelkonten zijn die je gezellig op schoot mee tv kan laten kijken als je begrijpt wat ik bedoel :) .

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

Secretly
Berichten: 309
Geregistreerd: 23-04-16

Re: Welk huisdier zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 17:52

Dan is een Duitse Reus echt iets voor jou, zijn veel aaibaarder en rustiger dan dwerg konijntjes.

Kaatastrof

Berichten: 6259
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 17:58

Denk dat een koppeltje cavia's ook wel het meeste aan je huis voldoet. :) Verliest niet bizar veel haar, knaagt wel wat maar niet meer dan een konijn, indien je ze goed tam maakt zijn ze veel knuffelbaarder dan een konijn.

Ik had een CH teddy van jongs af aan en dat is de meest tamme, vrolijkste cavia die ik ooit gehad heb. Hij herkende zijn naam als ik hem riep en kwam altijd aan het deurtje staan om gekroeld te worden en lekkers te krijgen ♥ Ik heb momenteel terug een CH teddy en een Lunkarya en moet wel toegeven dat deze, ondanks ik ze ook al van kleins af aan heb, wel nooit zo tam zijn geworden als Launo. Maar momenteel houd ik ze dan ook niet meer op mijn kamer waardoor ik er ook gewoon minder mee bezig ben. Ziehier een filmpje van brokkenpiloot Launo, ik mis hem enorm.

Afbeelding
En een foto van Launo in zijn mandje op schoot na een lekker stukje paprika te smullen. Enige nadeel is dat ze wel eens durven op je plassen als ze op schoot zitten maar daar heb je tegenwoordig anti-plasmatjes voor.

Zelf heb ik ook een vogel, een pyrrhura. Maar denk niet dat je ouders daar vrolijk van gaan worden want ze kan behoorlijk krijsen en eist heeeel veel aandacht. :+ Hier zorgen ze wegens omstandigheden voor haar en ze hebben er echt een haat/liefde relatie mee. Helaas meermaals er niet in geslaagd om haar te koppelen dus bij mij zit ze wel alleen.

Afbeelding

"A man was standing in a huge field. He spots a woman on horseback galloping wildly towards him. As the horse and rider are passing him he yells out: 'Where are you going?'. The rider responds: 'I don't know. Ask the horse'. We are the rider, the horse is our emotions."
‧͙⁺˚*・༓☾ Check zeker eens mijn kunstwerkjes ☽༓・*˚⁺‧͙

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-21 18:01

Kaatastrof schreef:
Denk dat een koppeltje cavia's ook wel het meeste aan je huis voldoet. :) Verliest niet bizar veel haar, knaagt wel wat maar niet meer dan een konijn, indien je ze goed tam maakt zijn ze veel knuffelbaarder dan een konijn.

Ik had een CH teddy van jongs af aan en dat is de meest tamme, vrolijkste cavia die ik ooit gehad heb. Hij herkende zijn naam als ik hem riep en kwam altijd aan het deurtje staan om gekroeld te worden en lekkers te krijgen ♥ Ik heb momenteel terug een CH teddy en een Lunkarya en moet wel toegeven dat deze, ondanks ik ze ook al van kleins af aan heb, wel nooit zo tam zijn geworden als Launo. Maar momenteel houd ik ze dan ook niet meer op mijn kamer waardoor ik er ook gewoon minder mee bezig ben. Ziehier een filmpje van brokkenpiloot Launo, ik mis hem enorm.
[ Video ]
[ [url=m/n3EE3i.jpg]Afbeelding[/url] ]
En een foto van Launo in zijn mandje op schoot na een lekker stukje paprika te smullen. Enige nadeel is dat ze wel eens durven op je plassen als ze op schoot zitten maar daar heb je tegenwoordig anti-plasmatjes voor.

Zelf heb ik ook een vogel, een pyrrhura. Maar denk niet dat je ouders daar vrolijk van gaan worden want ze kan behoorlijk krijsen en eist heeeel veel aandacht. :+ Hier zorgen ze wegens omstandigheden voor haar en ze hebben er echt een haat/liefde relatie mee. Helaas meermaals er niet in geslaagd om haar te koppelen dus bij mij zit ze wel alleen.

[ [url=m/71sLQH.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een leukerd die cavia! <3
Misschien moet ik me toch maar eens verder verdiepen in cavia's dan.

De vogel is inderdaad geen goed plan :') .

Secretly schreef:
Dan is een Duitse Reus echt iets voor jou, zijn veel aaibaarder en rustiger dan dwerg konijntjes.


Ja die vind ik ook super leuk! Maar bedoel je voor buiten of binnen? Want ik denk dat konijnen in huis hier niet in goede aarde gaat vallen haha. Wat buiten betreft is daar zeker plek voor, maar ik wil sowieso een ren die volledig afgedekt is met gaas bovenaan voor de katten en vossen die hier wel eens zitten, en voor de oppervlakte die ze nodig hebben lijkt mij dat nogal een uitdaging.

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

Katyatje

Berichten: 1861
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 18:03

Een kat uit het asiel lijkt me toch de beste optie. Je zal misschien even geduld moeten hebben en een paar keer langsgaan voor je de juiste match vindt, maar alle andere dieren die hier genoemd worden vind ik persoonlijk niet zo knuffelbaar :P

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-21 18:13

Katyatje schreef:
Een kat uit het asiel lijkt me toch de beste optie. Je zal misschien even geduld moeten hebben en een paar keer langsgaan voor je de juiste match vindt, maar alle andere dieren die hier genoemd worden vind ik persoonlijk niet zo knuffelbaar :P


Daar neig ik nu ook wel het meeste naar eigenlijk :D . Ik ga in ieder geval wat sites in de gaten houden de komende tijd!

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

Anoniem

Re: Welk huisdier zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 18:20

Ik kan je echt aanraden om je lokale dierenasiel een berichtje te sturen met je eisen. Ze krijgen vaak genoeg wat oudere herplaatsers die misschien minder snel de deur uit gaan dan kittens of actieve jonge katten. Vooral als je bereid bent een kat van een jaar of 8 te adopteren maak je best een goede kans. Die zijn minder sloopgraag en houden vooral van dutjes doen :))

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Welk huisdier zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 18:27

Mijn katten hebben als kittens nooit in de bank of gordijnen gehangen.
Ze verharen wel.
Onze eetkamerstoelen hebben we vervangen voor leren stoelen waar je de haren af kan vegen.
O ja en er ligt weleens een dode vogel of muis in de tuin.

Vogeltjes lijken mij ook gezellig.
Maar dan moeten ze wel de ruimte hebben.

[o]

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-21 18:38

Emmaa_ schreef:
Ik kan je echt aanraden om je lokale dierenasiel een berichtje te sturen met je eisen. Ze krijgen vaak genoeg wat oudere herplaatsers die misschien minder snel de deur uit gaan dan kittens of actieve jonge katten. Vooral als je bereid bent een kat van een jaar of 8 te adopteren maak je best een goede kans. Die zijn minder sloopgraag en houden vooral van dutjes doen :))


Goed idee!



luuntje schreef:
Mijn katten hebben als kittens nooit in de bank of gordijnen gehangen.
Ze verharen wel.
Onze eetkamerstoelen hebben we vervangen voor leren stoelen waar je de haren af kan vegen.
O ja en er ligt weleens een dode vogel of muis in de tuin.

Vogeltjes lijken mij ook gezellig.
Maar dan moeten ze wel de ruimte hebben.


Oh dat klinkt ook wel goed!
Het ding is dat je bij een kitten natuurlijk wel nooit weet wat je in huis haalt. Da's dan weer het voordeel aan een kat uit het asiel.

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

larissa96
Berichten: 591
Geregistreerd: 15-11-10
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 18:42

Ik moest ook als eerste aan een herplaatskat denken. Wij hebben een kat van 4 jaar oud in huis genomen en het is echt een enorme knuffel, komt je gedag zeggen als je thuis komt etc. Eigenlijk is het meer een hond haha.

Ik zou naast het asiel ook gewoon op marktplaats kijken. Die van ons hebben we ook via MP van een mevrouw die tijdens der zwangerschap allergisch is geworden en dat aan het kindje heeft doorgegeven. Nadat hij een jaar buiten heeft geleefd waren ze er van overtuigd dat de allergie niet meer weg zou gaan en hebben ze hem op MP gezet. Ik had me geen leukere kat kunnen wensen :)

Ook mijn schoonvader heeft inmiddels een leuke kat via marktplaats. Als je gewoon veel informatie vraagt en ze ook zeer geïnteresseerd zijn in jou en waar de kat terecht zal komen en het goed voelt kan je naar mijn inziens op zijn minst gaan kijken. Niet elke kat op MP is broodfok of import, er staan ook zeker leuke katten op :)

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-21 19:02

larissa96 schreef:
Ik moest ook als eerste aan een herplaatskat denken. Wij hebben een kat van 4 jaar oud in huis genomen en het is echt een enorme knuffel, komt je gedag zeggen als je thuis komt etc. Eigenlijk is het meer een hond haha.

Ik zou naast het asiel ook gewoon op marktplaats kijken. Die van ons hebben we ook via MP van een mevrouw die tijdens der zwangerschap allergisch is geworden en dat aan het kindje heeft doorgegeven. Nadat hij een jaar buiten heeft geleefd waren ze er van overtuigd dat de allergie niet meer weg zou gaan en hebben ze hem op MP gezet. Ik had me geen leukere kat kunnen wensen :)

Ook mijn schoonvader heeft inmiddels een leuke kat via marktplaats. Als je gewoon veel informatie vraagt en ze ook zeer geïnteresseerd zijn in jou en waar de kat terecht zal komen en het goed voelt kan je naar mijn inziens op zijn minst gaan kijken. Niet elke kat op MP is broodfok of import, er staan ook zeker leuke katten op :)


Dat klinkt exact als wat ik zoek! :D

Bedankt voor de tips!

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110631
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Welk huisdier zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 19:07

Je kunt ook op Verhuisdieren.nl kijken!

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-21 19:09

Cayenne schreef:
Je kunt ook op Verhuisdieren.nl kijken!


Bedankt voor de tip!

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Maartje_M, pluklief, YandexBot en 115 bezoekers