Kerstboom en katten

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Lenexa

Berichten: 598
Geregistreerd: 05-12-18

Kerstboom en katten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-20 12:51

Het is weer zover, tijd voor foto's van katten in kerstbomen of katproof kerstbomen. De eerste heb ik op Facebook al voorbij zien komen, hebben jullie tricks en tips voor een kitten en kerstboom?

Hoe zijn jullie katten met de kerstboom?

Ik heb sinds 2 weken een nieuwe kitten van een week of 10/11, gisteren de kunstboom opgezet in de hoop dat hij deze met een paar dagen/week met rust laat zodat deze ook versierd kan worden. Tot nu toe vind hij het vooral een grote speeltuin. Gelukkig weegt hij nog niet zoveel dus dit kan de boom wel aan, ook heb ik alles voor in de boom van onbreekbaar materiaal mocht hij het te leuk blijven vinden. Hij heeft er gisteren uren in gespeeld:

Afbeelding


nuscaniels

Berichten: 1967
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 13:08

Ahh, lieve foto.
Met de katten durf ik het wel. Vorig jaar toem ze nog kitten waren heeft alles het goed overleeft.
Echter loopt er nu een pup van 9 weken die groeit als kool en die ziet alles als om mee te spelen. Ga het met haar er niet op wagen. Misschien alleen een kleine boom op veilige hoogte.

Het leven is als een kerstmuts

Moon_light94

Berichten: 3425
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 13:10

Die van mij laten hem heel goed met rust. Heel sporadisch tikken ze er een balletje uit omdat ze daar toch even mee spelen, dus heb wel plastic ballen. Maar verder zijn die van mij heel saai :+ :')

Wel lieve foto van die van jou TS!

Anoniem

Re: Kerstboom en katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 13:13

Wat een leuke foto!

De van ons hebben vorig jaar de verlichting doorgeknaagd. Ik ben benieuwd hoe het dit jaar gaat. Ik heb de boom nog niet staan in verband met onze verbouwing. Als het goed is kunnen we komend weekend weer op de bovenverdieping slapen en kan ik de boom opzetten.

Diertjec

Berichten: 4619
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 13:13

Hier een oudere kat die hem goed met rust laat, alleen hebben we nu ook een jonkie van een maand of 5 oud. Die ziet echt werkelijk alles als speelmateriaal, dus dat gaat nog wat worden _O-

Roosch

Berichten: 36594
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 13:15

Afbeelding
Afbeelding
Ik heb er gewoon een voor de katten gemaakt een aantal jaar geleden. :Y)

Your life is your own
You're in charge of yourself

[BEU] [FOTO] Onze reis naar Fins Lapland!

Lenexa

Berichten: 598
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-20 13:15

nuscaniels schreef:
Ahh, lieve foto.
Met de katten durf ik het wel. Vorig jaar toem ze nog kitten waren heeft alles het goed overleeft.
Echter loopt er nu een pup van 9 weken die groeit als kool en die ziet alles als om mee te spelen. Ga het met haar er niet op wagen. Misschien alleen een kleine boom op veilige hoogte.


Een jonge pup zou ik inderdaad ook niet vertrouwen, die wegen vaak ook nog net iets meer }>


SimoneeM schreef:
Die van mij laten hem heel goed met rust. Heel sporadisch tikken ze er een balletje uit omdat ze daar toch even mee spelen, dus heb wel plastic ballen. Maar verder zijn die van mij heel saai :+ :')

Wel lieve foto van die van jou TS!


Mijn andere kat heeft er ook nooit naar gekeken, inderdaad wel eens een tikkie tegen de onderste decoratie maar meer ook niet. TOen mijn vorige kater jong was had ik nog geen kerstboom dus heb ik het ook een jaar uitgesteld.
Kitten daarintegen was de lampjes proberen te vangen, die zitten vast in de boom dus dat was een erg leuke uitdaging. Hij was er ontzettend druk mee.

Lenexa

Berichten: 598
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-20 13:27

_lauraaa_ schreef:
Wat een leuke foto!

De van ons hebben vorig jaar de verlichting doorgeknaagd. Ik ben benieuwd hoe het dit jaar gaat. Ik heb de boom nog niet staan in verband met onze verbouwing. Als het goed is kunnen we komend weekend weer op de bovenverdieping slapen en kan ik de boom opzetten.


Verlichting doorgeknaagd :oo Heftig, ik hoop dat hij er met zijn minitandjes lekker vanaf blijft.

Roosch schreef:
Ik heb er gewoon een voor de katten gemaakt een aantal jaar geleden. :Y)


Dit is ook een leuk idee! Ziet er toch supergezellig uit. Ik had wel bedacht iets van een kerstkleed te halen voor om de poot heen, dan kunnen ze daar ook lekker op liggen.

Pandora2
Berichten: 19839
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 13:47

Hier 3 poezen en enkel een ienieminie kerstboompje waar ze niet bijkunnen :D

Met de verlichtingskabel spelen en alle ballen eruit meppen is hèt ideale tijdverdrijf in de winter volgens mijn huistijgers }> .
Dus ik heb mij aangepast :')

Christiene
Berichten: 7711
Geregistreerd: 18-11-04

Re: Kerstboom en katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 13:52

Die dikke van mij ligt er zo mee om zo lomp. Zelfs met gordijnen in het begin of een hor springt erin en hangt vond die geweldig.

Ik heb dus gewoon mini kerstboom op tafel.

The end

keeyzie

Berichten: 5714
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Kerstboom en katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 14:14

Hier een brave huistijger... loopt er af en toe onderdoor maar doet er verder niets mee.
Vorig jaar ook geen problemen. Wel voor de zekerheid plastic ballen.

Sodeletuut

Berichten: 21299
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 14:18

Afbeelding

Wij hebben dit jaar een houten! Alleen binnen 1 dag was het lichtsnoer al doormidden gebeten, dus we zijn nog op zoek naar een oplossing daarvoor.. :')

They explain life to me every day ~
Spoiler:
Zet &if=1 achter een url van een topic, en zie alleen de foto's

ryukapple

Berichten: 1762
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Re: Kerstboom en katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 14:33

Hier als hij komt alleen een kleintje op hoogte aangezien we bang zijn dat een van de twee de naalden op gaat eten..

~It's the darkest before dawn. But don't close your eyes. Because those who turn their eyes away from the darkness won't be able to see the light shining on them tomorrow~

Jorex

Berichten: 9896
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 14:36

Hier hebben we een kat bij mijn ouders die heeft 1 keer een bal eruit getikt, viel op haar kop kapot, heeft nooit weer aan de kerstballen gezeten. Verder liggen ze altijd onder de kerstboom en sinds dat het weer een echte boom is, blijven ze er wel af. Ons eigen kat is ook wel relaxt met kerstbomen.

Alex en Jorie <3

Moonlight17
Berichten: 2340
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Re: Kerstboom en katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 14:59

Die van mij ligt het liefst in de kerststal onder de boom of onder het opzettafeltje van de kerstboom. In de boom of er mee spelen heeft ze nooit bedacht. Deze is liever lui als moe.

Moonlight drs: L2+10 spr: L+9 cross: B+5 Met pensioen
Vita drs: B+10 spr: L+2 Naar Italië
Diva drs: B +14 spr B +1 cross B +2

Tessa_1

Berichten: 1133
Geregistreerd: 23-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 15:01

Hier twee katten van inmiddels 3.5 jaar oud en wij hebben het het eerste jaar in stapjes gedaan (met steeds een paar dagen wachten). Dus eerst de boom neerzetten en wachten tot ze daar een beetje aan gewend zijn (1x de boom rechtop moeten zetten, want er vanaf de bank inspringen is natuurlijk heel leuk!). Daarna de lampjes en slingers erin en weer even wachten (1x slingers strak rond de stam getrokken, daarna was het wel klaar). En dan als laatste de plastic kerstballen erin en accepteren dat je 's ochtends een redelijk aantal van de grond kon rapen.. (en ook dat wordt uiteindelijk minder).

Vorig jaar zijn ze er eigenlijk grotendeels vanaf gebleven en ze klimmen er gelukkig ook niet echt in :)
Laatst bijgewerkt door Tessa_1 op 25-11-20 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Berichten: 20357
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 15:02

Gewoon de kat als versiering? Sowieso leuker om naar te kijken dan stilhangende ballen. :+


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Lenexa

Berichten: 598
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-20 15:07

KimD schreef:
Gewoon de kat als versiering? Sowieso leuker om naar te kijken dan stilhangende ballen. :+


Dit vond ik ook, maar hij is niet altijd goed zichtbaar:
Afbeelding

KimD

Berichten: 20357
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Kerstboom en katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 15:08

Dan is het een soort 'wheres Wally?', dat is ook leuk! <3


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

NoorWJ

Berichten: 271
Geregistreerd: 08-05-10

Re: Kerstboom en katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 15:34

Wij hebben sinds kort ook een hele drukke, 8 maanden oude kat. Ik ben ook gek op kerst en kerstbomen, dus ik volg dit topic even voor tips! Was sowieso van plan om dit jaar te beginnen met een klein boompje met van die schattige mini-kerstballetjes. Kan ze een beetje wennen. :D

Soli Deo Gloria

Matheno

Berichten: 7930
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Buitengebied Urk

Re: Kerstboom en katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 15:41

Ik heb onderop wat plastic ballen, want daar willen ze nog weleens tegenaan tikken, maar voor de rest gaat het altijd goed gelukkig.

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

cursebreaker

Berichten: 11367
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 15:44

Ik denk dat wij ook wel geboft hebben met een kat die gelukkig snel d'r interesse verliest in de boom als ie op staat, maar hier nu voor het tweede jaar een boom op met een nog steeds jonge kat van nu 1,5 jaar oud.

Wij hebben vorig jaar de boom opgezet toen Sansa nog een kitten van 6 maanden was omdat ik weigerde om gewoon geen boom op te zetten - zo sneu voor m'n zoontje ook. Ik vond dat Sansa maar moest leren dat ze er vanaf moest blijven :')

Dat was de eerste dagen vooral even begeleiden; afleiden en gewoon NEE gebruiken - want ze weet wel wat NEE betekent haha - nadat ze van het snuffelen over ging naar knagen aan de takken en af en toe tegen een bal petsen haha. Maar al snel heeft ze het erbij gelaten en niet meer naar de boom omgekeken.

foto van vorig jaar
Afbeelding

Afgelopen weekend de boom weer opgezet en mevrouw wilde in het begin dus ook weer knagen aan de takken en een paar keer wegzetten met een NEE was eigenlijk alweer snel genoeg hier en niet meer interessant gelukkig. 's nachts als we er niet bij zijn, laat ze het ook met rust - wel heeft ze zitten spelen met een paar boom hangers die nog op het tv kastje lagen die ik vergeten was erin te hangen nog. Maar we hebben alleen maar plastic ballen en hangers, dus er kan gelukkig niks kapot gaan.

Maar het kan zo verschillend zijn met hoe je het kunt aanpakken per individu. Ik ben wel van mening dat als je er genoeg bij bent qua tijd en ze zoveel mogelijk 'begeleid' dat je het gros van de katten prima kunt leren om een boom met rust te laten - al zal het bij de een gewoon makkelijker gaan als bij een ander. Maar ik heb dan wel het voordeel dat ik niet werk en heel veel thuis ben normaal gesproken en m'n man ook fulltime thuis werkt en nog met een half oog kan opletten als ik er niet ben. Als je toch veel buiten de deur bent en werkt is het natuurlijk heel erg lastig om je kat(ten) veel te begeleiden tenzij je ze in een andere kamer hebt zitten want 'key' is natuurlijk wel om iets te kunnen doen/zeggen op het moment dat ze iets Doen. Dus da's wel een voordeel van ons hier denk ik en waarom dat het zo goed gaat (so far - moet de Goden maar even niet verzoeken :') )

Ik vind die foto's/filmjes van katten die in bomen klimmen enz echt hilarisch maar zelf zou ik daar wel zsm bij hebben ingegrepen en de kat weg hebben gehaald, lol. Als je tenminste echt wilt afleren dat ze er vanaf moeten blijven bv. Dan zou ik ze dus geen uren met/in de boom laten spelen, maar dat ben ik haha. Anders kun je er meestal wel donder op zeggen dat je ze nog kunt leren fatsoenlijk om te gaan met een boom :') Denk dat onze boom, die niet heel groot is, die 5+ kg van onze Sansa ook niet goed kan hebben. Moet er niet aan denken dat die boom om vliegt haha.

Ik had ook vorig jaar een pup van dezelfde leeftijd, 6 maanden, die geleerd moest worden dat ze de boom met rust moest laten dus was er sowieso al intensief mee bezig, dus kon het de kat net zo goed 'uitgelegd' worden haha. Net als dat de kat ook niet op het aanrecht mag, mag ze ook niet aan de boom. Kostte soms best wat energie, maar nu staat de boom ook alweer bijna een week op en blijft ze er eigenlijk ook gewoon weer netjes vanaf.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 25-11-20 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Lenexa

Berichten: 598
Geregistreerd: 05-12-18

Re: Kerstboom en katten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-20 15:55

@cursebreaker, de mijne hing er al in toen ik nog bezig was met opbouwen en ik twijfelde inderdaad of ik hem moest laten gaan of er uit moest plukken om het te corrigeren. Maar die boom stond om half 9, 2 uur later ga ik naar bed. De volgende dag moet ik gewoon de hele dag werken, in de avond naar paard. Dus dat consequent corrigeren gaat toch niet lukken.. Andere kamer wilde ik ook niet, ze zijn net gewend aan elkaar dus uit elkaar liever niet. Samen in een veel kleinere ruimte ook nog liever niet, m'n andere kat wil nog wel eens rust van de kittendrukte. En ik wilde toch een kerstboom.

Ik hoop dat hij volgend jaar ouder en wijzer is, nu weegt hij net over een kilo dus dat gaat nog lukken. En dan zien we volgend jaar wel weer..

Anoniem

Re: Kerstboom en katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 16:01

Hier hebben ze gelukkig vorig jaar niet in de boom gezeten. Wel met de kerstballen gespeeld (die gelukkig van plastic zijn) en dus de verlichting doorgeknaagd. Bij ons weten ze heel goed dat het niet mag maar je hoeft maar even je rug te keren en naar de keuken te lopen om wat te drinken te pakken en ze vreten wel weer iets uit. Net als met de planten. Ze weten dat het niet mag maar zodra je je omdraait en even 2 minuten in een andere ruimte bent zitten ze er weer in.

Vorig jaar waren ze nog geen jaar toen de boom opgezet werd. nu zijn ze inmiddels 1,5 en worden ze ook iets rustiger. Ik hoop dus dan ze dit jaar de verlichting met rust laten.

cursebreaker

Berichten: 11367
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 16:07

@TS,

Nee snap ik hoor. Ik denk dat het bij ons ook zeker een deel geluk is dat de kat gewoon snel reageert normaal op 'correcties' en we in verhouding dus gewoon veel thuis waren waardoor je En meestal erbij bent als ze wel wat proberen (want ze heeft een x geprobeerd erin te klimmen vorig jaar bv) En idd gewoon veel tijd eraan kunt besteden. Het was vorig weekend dus vooral even: 'O, da's weer even interessant'. maar na een paar uur even aandacht eraan te hebben besteed was het weer klaar en sindsdien kijkt ze er niet meer heel erg naar om; af en toe nog even snuffelen maar dat mag ja ook gewoon. In de nacht slaapt onze kat ook bv. grotendeel van de nacht - bovenop de bench van de hond in haar mandje - dus het scheelt dat ze dan ook niet urenlang actief is zoals veel katten ook weer zijn 's nachts, want dan zijn we er idd niet bij haha.

Maar mijn kat kan dan soms met andere dingen weer echt stout zijn dus ze is ook zeker geen heilige hihi :') Maar met sommige dingen denk ik idd wel dat je best wel wat kunt begeleiden/corrigeren/aan en afleren als de tijd en mogelijkheid er is om ermee bezig te zijn - maar dat is zeker icm werk en andere dingen vaak toch minder haalbaar.

Ik had ook nog een pup van dezelfde leeftijd rondrennen dus bezig zijn met die dingen moest ik toch, dus dan kon die kat erbij ook nog wel :')

_lauraaa_
Planten zijn hier idd dus ook niet te doen :')
Had vorig jaar palmen staan. Sansa lag op d'r rug in de bak met de blaadjes te spelen/eraan te knagen. Maar er was al genoeg waar we mee bezig waren qua wat wel/niet mag dat ik niet ook nog over de planten wilde beginnen. Dus nu maar even geen planten meer tenzij ze ergens staan waar ze niet bij kan en proberen we het als ze wat ouder is wel weer :')

EDIT:

Misschien scheelt het ook om te kijken voor een boom waar de verlichting al in zit bv.? Dat ze je niet met die kabels bezig zien zijn? Als de mogelijkheid er is om zo'n boom te kopen dan. Kabels vd boom laat ze hier gelukkig ook met rust, ook vorig jaar, ondanks dat ze toen wel een paar telefoon kabels kapot geknaagd heeft - maar doet ze ondertussen ook niet meer gelukkig haha.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: FleurSandro, GoogleAdsense, Labiesch, MyWup, Nicollevs en 40 bezoekers