Kerstboom en katten

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
cursebreaker

Berichten: 11370
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 15:20

Goede tip idd Daphara! Ga ik ook eens voor kijken.
Sansa heeft in het begin proberen te knagen aan de boom, maar nu zie ik het d'r niet meer snel doen. We hebben geen kattengras staan, dus die plant is idd een mooi alternatief. Vorig jaar toen we Sansa en onze pup net hadden, hadden we 2 mooie palms staan maar die hebben het niet lang overleefd met die 2 jonkies :') :') (Aangezien ik ze al veel moest leren in die tijd en ze al bepaalde dingen niet mochten, was afstraffen op de planten wat minder prioriteit omdat ik niet de hele dag NEE NEE NEE wil zeggen :'))

Sansa is wel van mening dat de 'zachte' cadeautjes die er liggen, bedoeld zijn voor haar om als kussen te gebruiken >;)

Afbeelding
Afbeelding

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<


Espritfan
Berichten: 778
Geregistreerd: 22-07-13
Woonplaats: Beemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 15:26

wij hebben de cadeaus in de kast er achter liggen. en de kerstboom blijft ze gelukkig van af

cursebreaker

Berichten: 11370
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Kerstboom en katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 15:27

Haha ja ze blijven verder van de cadeaus af maar dat ene cadeau wat zacht is (geloof dat er een vest of trui voor m'n man in zit) gaat ze vaak tegen/op liggen, maar als dat alles is wat ze doet :o

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Roosch

Berichten: 36596
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Kerstboom en katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 15:31

Mijn kater is GEK op cadeaupapier en sleept alles mee. Ik denk dat ik alle cadeautjes in bed terug zou vinden als de cadeaus onder de kerstboom zouden liggen. Met het aangevreten cadeaupapier er naast wel te verstaan. Grapjas.

Your life is your own
You're in charge of yourself

[BEU] [FOTO] Onze reis naar Fins Lapland!

cursebreaker

Berichten: 11370
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 15:43

Haha wat een boefje ook @Roosch.

Cadeaupapier is idd ook erg leuk volgens Sansa (dan gaat ze altijd erop liggen als je aan't inpakken bent; heeeel handig. Not. Ze claimt het dan ook echt. Trut :=)

En LINT is ook interessant, als ik dat vergeet op te ruimen:

>;)
Afbeelding

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

marleen_88

Berichten: 14011
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Kerstboom en katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 16:34

Tsjonge, als ik dit allemaal zo zie hebben wij het maar getroffen met onze kat.
Knaagt niet aan planten of bloemen en graaft niet in de potten. Hij kijkt ook niet om naar de kerstboom, alle versiering erin en andere kerstprullen.

Ik heb dan ook geen tips.

Doe wel en zie niet om

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 16:37

Stal_Fiore schreef:
Onze kat doet gelukkig niks met de kerstboom

[ [url=m/o3hEif.jpg]Afbeelding[/url] ]


Precies, jij hebt ook een echte boom staan, katten hun instinct zorgt er echt wel voor dat ze niet zomaar aan een dennenboom gaan kauwen, zeker niet als er andere alternatieven zijn.

Die kunstbomen doen niets voor hun instinct, dus dat is gewoon een grote klimpaal om in te spelen.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

cursebreaker

Berichten: 11370
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 17:34

Daphara schreef:
Stal_Fiore schreef:
Onze kat doet gelukkig niks met de kerstboom

[ [url=m/o3hEif.jpg]Afbeelding[/url] ]


Precies, jij hebt ook een echte boom staan, katten hun instinct zorgt er echt wel voor dat ze niet zomaar aan een dennenboom gaan kauwen, zeker niet als er andere alternatieven zijn.

Die kunstbomen doen niets voor hun instinct, dus dat is gewoon een grote klimpaal om in te spelen.


Denk dat het ook per individu verschilt hoor. Niet elke kat zal standaard Elke nep boom niet met rust kunnen laten omdat ze weten dat het geen echte is - genoeg mensen ih topic al voorbij zien komen met nepperds en waar de katten vanaf blijven. En sommige katten geven er standaard al niks om of zijn vaak heel makkelijk ‘te sturen’. En zo denk ik dat er zeker katten zijn die ook gewoon aan een naaldenboom knagen (er zijn immers nog steeds elk jaar dieren die een vergiftiging oplopen) net als ze ook aan giftige planten knagen die mensen soms onwetend in huis hebben staan.

Sansa laat onze nepperd in principe ook gewoon met rust nu. We hebben dr wel in het begin soms nog even moeten zeggen dat ze niet eraan mocht en daarna is het goed en kijkt ze er niet meer naar om - soms snuffelt ze even aan een bal of legt ze zich eronder, dat wel. Vorig jaar hetzelfde en eigenlijk ook 0 problemen gehad en toen was ze 6 maanden. Ik wil dus absoluut geen echte in huis ivm giftig zijn en we ook nog een hond hebben waar het giftig voor is en ik gewoon elk risico daarin wil uitsluiten. Afhankelijk vh individu natuurlijk wat je met je kat voor elkaar krijgt, maar als we bij sansa wat tijd erin steken wat betreft ‘leren” wat wel/niet mag past ze zich heel goed aan met de meeste dingen (maar goed; planten knaagt ze bv. dus wel aan maar dat is ook aan mezelf te wijten omdat ik daar toen ze jonger was weinig aandacht aan heb besteed) dus een nepperd blijft hier gewoon makkelijk staan nu zonder dat ze zich er aan te goed blijft doen (en de cadeautjes laat ze ook gewoon met rust net als al het andere kerst spul dat overal rond staat/hangt). Dat is met genoeg katten dus ook zeker wel haalbaar.

Ik ga die plant wel eens halen gewoon onder het mom ‘het kan sowieso geen kwaad’ en dat ze zich ermee kan amuseren en het gewoon een leuke extra bezigheid heeft, maar voor de kerstboom hoef ik het bv. dan weer niet te doen nu; daar blijft ze nu prima vanaf - maar wel een goede tip hoor. Ik betwijfel alleen of een echte boom dat ‘probleem’ nu echt oplost bij velen. Gewoon al vanwege t feit dat ze giftig zijn zou ik er zelf liever dus niet voor kiezen.

Vergiftiging komt met name veel voor doordat de honden/katten aan het water drinken waar de boom in staat trouwens (en de naalden die dan vaak loslaten en ih water terecht komen) en ik heb zo’n kat en hond die graag water opzoeken. De hond is altijd onder toezicht (maar ook die kan snel zijn) maar de kat dus niet (wel camera) en ik weet dat Sansa gek is van water dus ik durf dat gewoon niet. Maar goed, hier gaat het goed met nepperds dus het is voor mij sowieso niet echt van toepassing. Als dit wel een probleem was zou ik kiezen voor geen boom en een alternatief verzinnen/creatief wat anders doen ermee.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Qerty
Berichten: 2007
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 14:43

Daphara schreef:
Het klopt dat echte bomen giftig voor katten zijn, dus is het verstandig je kat een alternatief te bieden, hier in huis heb ik heel wat Chlorophytum plantjes staan, ook wel graslelie genoemd. Heel veilig voor katten en een beter alternatief dan kattengras, want dat heeft weerhaakjes en kan in de neus/keel holte blijven steken. 2 fokjes van mij hebben in het verleden bij de nieuwe eigenaren al een operatie moeten ondergaan om het weer te verwijderen, dus ik druk kittenkopers altijd op het hart om graslelies in huis te hebben in plaats van kattengras.

Ik koop elk jaar 1 of 2 nieuwe Chlorophytum plantjes erbij, ze zijn bijna niet dood te krijgen, de katten eten er van en ik vergeet ze zo weer eens 4 weken water te geven en nog houden ze het hier zo 5-6 jaar uit met mijn kattenbende en mij.bijna elke plantenbak heeft ze wel en ook Ikea verkoopt ze.


Wauw, dat verklaart een heleboel! Hier een kat die nooit mensen-eten eet en altijd netjes van de planten afbleef. Sinds ik dit jaar een paar graslelie stekjes poog groot te brengen.. iedere keer half afgevroten plantjes.
Ik vreesde voor slakken, maar weet nu zeker dat het toch het kattenbeest moet zijn.

Lenexa

Berichten: 598
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-21 18:55

Het is weer kerstbomen tijd en iedereen die vorig jaar zei het hem zo snel mogelijk af te leren had helemaal gelijk. Zondag mm boom opgezet, zal de foto's hieronder delen zodat jullie kunnen zien hoe dat is gegaan:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alle takken verbogen, heb hem volledig afgetuigd,met een hamer alle takken weer omhoog geslagen en opnieuw alles op gehangen. We zullen zien!

Qerty
Berichten: 2007
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 20:15

De kat aftuigen met een hamer zal het probleem zeker oplossen :D
Enjoy the <|-

nuscaniels

Berichten: 1967
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 23:43

Qerty schreef:
De kat aftuigen met een hamer zal het probleem zeker oplossen :D
Enjoy the <|-


:D :D was dus niet de enige die het zo las

Het leven is als een kerstmuts

lor1_1984

Berichten: 12010
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 01:12

Toen ik nog katten had gebruikte ik alleen kunststof versieringen en ik kneep de haakjes goed strak om de takken en oogjes vast.
Onder de boom mochten ze liggen, erin klimmen was uit den boze en ze kregen een eigen kunststof glitter kerstbal die los in huis lag om mee te spelen. :))
Enige wat een enkele keer gebeurde was dat de ballen aan de onderste laag takken ineens heel hard wiebelden omdat er een kat onder de boom langs was gelopen, verder lieten ze de boom keurig met rust.

Met de komst van hond 1 (ten tijde van ophalen 10 maanden oud) werd het lastiger, die wil graag helpen de versieringen uit de doos te halen en maakt er een onoverzichtelijke bende van, gaat er vandoor met de slingers etc. _O-
Maar hij blijft netjes van de boom af, ook als die helemaal versierd is.
Bij het versieren staan de dozen met versieringen tegenwoordig op de salontafel, mooi buiten zijn bereik. :Y)

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

rowindie
Berichten: 599
Geregistreerd: 17-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 06:55

2 jaar geleden hadden we een echte kerstboom. 2 katten sliepen graag in de boom :')

Vorig jaar gewoon weer de neppe gedaan en wonder boven wonder gingen de katten daar niet in. Ze probeerde wel de lichtjes eruit te halen en de kerstballen onderaan waren altijd erg interessant. Ben benieuwd hoe t dit jaar gaat want aankomend weekend staat tie er weer :D

Edit; oh jeetje ik wist niet dat je kat de boom zo erg gesloopt had _O-

cursebreaker

Berichten: 11370
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 08:02

Ipv haakjes gebruiken we hier trouwens touwtjes om de ballen te knopen en mee op te hangen ook.
Da's ook nog wel een tip voor wie niet met haakjes wil werken - ik ben als de dood dat ze zoiets per ongeluk toch zouden binnen krijgen namelijk met de hond en kat hier. Bij ons zaten die touwtjes bij de ballen erbij toen we ze kochten; plastic ballen. Is wel echt vreselijk werk om te knopen, maar dat hoeft gelukkig alleen maar voor eerste gebruik.

Hier zat de poes gisteravond een glitterbal kopjes te geven, dus erna zat ze helemaal onder de glitter :')
Verder blijft ze wel weer netjes overal vanaf :j Tijdens het opzetten moest ze wel even kijken naar alle lampjesssss :)*

Afbeelding

Wat hier trouwens ook wel wat helpt met van de boom af blijven is al wat sneller cadeautjes eronder leggen en het ietwat hermetisch afsluiten zodat ze minder snel onder de boom in kan. Maar gelukkig van d'r zelf al vrij weinig interesse en hoort het ding al snel bij de inboedel na een paar dagen wennen haha.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Amber_anne

Berichten: 6860
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Kerstboom en katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 08:17

Een nep boom gaat hier beter dan een echte. Dan zie je de ogen al groot worden en zitten ze er in. De nep boom proberen ze het een keer of twee

Ik heb nu een neppe met sneeuw en daar likken ze graag aan. Omdat het giftig is bespuit ik de boom met azijn en peper en mogen ze we niet bij als wij er niet zijn

Hevonen

Berichten: 5593
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 08:31

Ik ken veel katten (en heb er zelf ook eentje gehad) die kerstlampjes kapot kauwen, lametta en slingers eten en ook andere kerstversiering (houten figuurtjes) in stukken bijten en opeten. Ontzettend vervelend, want het is gewoon gevaarlijk.

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

Druif_01

Berichten: 8810
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 08:34

Hier staat de boom nog niet, maar vorig jaar vonden ze het vooral erg leuk om onder de boom te liggen tussen de cadeautjes. We hebben ook stukjes boa in de boom hangen en wat is er nou leuker dan die stukjes uit de boom hengelen…toen het eindelijk kerst was hing er in het onderste deel dus helemaal geen boa meer. Wij hebben een kunstboom tot het plafond, maar daar zijn ze eigenlijk nog nooit ingeklommen.

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.

Lenexa

Berichten: 598
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-21 08:35

Vanmorgen was de boom nog precies zoals ik hem gister heb achtergelaten, dus ik hoop dat het echte spelen eraf is. Ik vind het geen probleem als hij er af en toe iets uitvist en een keer door de boom kruipen kan die boom nog wel aan. Maar hij heeft er zondag nacht denk ik de halve nacht in gezeten aan de staat van de boom te zien.

Ik heb ook alles plastic en alles met touwtjes, dat vind ik ook een veiliger idee. De boom is sowieso aan vervanging toe, dus dat hij het wat zwaarder heeft is ook niet erg. Maar als hij dit jaar zo blijft spelen stel ik de nieuwe boom nog een extra jaar uit. Ik hoop een beetje dat het alleen het eerste enthousiasme is.

Het is bij mij alleen mijn rode kater, ik heb nog een poes van dezelfde leeftijd en die vond vooral het optuigen het leukst. Ze tikt nu af en toe een bal aan en dat is het. Hij is echt een boef, niet alleen met de boom :).


cursebreaker

Berichten: 11370
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 09:23

Hevonen schreef:
Ik ken veel katten (en heb er zelf ook eentje gehad) die kerstlampjes kapot kauwen, lametta en slingers eten en ook andere kerstversiering (houten figuurtjes) in stukken bijten en opeten. Ontzettend vervelend, want het is gewoon gevaarlijk.


Doet de onze gelukkig niet, zowel klimmen als altijd willen knagen, dus denk dat het een kwestie van geluk/pech is en bij sommige dieren kun je met 'begeleiden/opvoeden' ook nog wel het eea doen. Ze heeft de eerste dag met opzetten van de boom even willen knagen, maar ik ben er die eerste dagen sowieso altijd hele dagen bij dus als ik haar een beetje begeleid en een paar keer NEE zeg is het bij haar al snel voldoende en zodra die eerste nieuwsgierigheid eraf is weer, kijkt ze er gewoon niet meer naar om. Onze boom staat al op sinds m'n kat en hond beiden pup en kitten waren van 6 maanden oud. Heb vanaf het eerste jaar meteen op gezet en dat is eigenlijk gewoon heel goed gedaan met beiden. Ook als we weg zijn of slapen gaat de poes er bv niet aan - de hond is dan niet los, maar de poes wel en we hebben een camera staan dus het ook altijd in de gaten gehouden wat ze ermee doet bv. Dus is een kwestie van kijken naar wat wel/niet kan met je dieren. Zo zet ik bv. weer nagenoeg geen planten in huis en sowieso al geen waarvan ik weet dat ze giftig zijn, want daar knaagt ze Wel aan als ze de kans krijgt dus dat zoek ik ook niet op met haar. Maar de kerstboom kan hier gewoon echt zonder issues - dit is nu het 3e jaar voor ons met de kat erbij :) Als je idd weet dat je kat dit gewoon doet en niet te stoppen is, vind ik het ook wel een ander verhaal weer. Maar er zijn er echt genoeg waarbij het prima kan hoor :j

Maar zo is het met alles oppassen geblazen want een echte boom is met honden en katten ook gevaarlijk als je net de pech hebt dat je hond of kat uit oa het water drinkt waar de boom in staat e.d. En zo kun je nog wel tig dingen opnoemen die gevaarlijk kunnen zijn. Maar zo zullen de meesten zelf wel al snel weten wat kan of niet kan met de dieren :)

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, IASCrawler, Plus_en_Min en 17 bezoekers