Kattenvoerbak op chip? Ander alternatief?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
lucifertje

Berichten: 5608
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Kattenvoerbak op chip? Ander alternatief?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-20 14:00

Situatie
Ik heb 3 katten, 2 MaineCoons en 1 Britse Korthaar. De Brit en 1 MaineCoon moeten beide op dieet. De MC moet ruim 3kg afvallen en de Brit 1kg. De andere MC is goed op gewicht en lastig op gewicht te houden.

SureFeed
Ik heb 1 SureFeed staan die ik ga gebruiken voor de MC die niet op dieet hoeft. Hij is hier al aan gewend en ik ben erg tevreden over de SureFeed. Dan denk je, joh koop gewoon nog zo'n ding maar helaas...

Probleem
Mijn MC die op dieet moet zo is groot dat hij niet met zn kop/lijf onder de boog van de SureFeed past. Hierdoor gaat de voerbak niet open. Ik heb me suf gezocht op Google maar ik kan geen alternatief vinden. Het liefst heb ik voor iedere kat een aparte voerbak die met een chip opengaat maar als jullie andere briljante ideeën hebben hoor ik dat ook graag.

Monster 1 die op dieet moet (MC Newton)
Afbeelding

Monster 2 die op dieet moet (BK Watson)
Afbeelding


Monster 3 (de rooie) die op gewicht moet blijven (MC Volt)
Afbeelding


Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Re: Kattenvoerbak op chip? Ander alternatief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 14:05

Als de surefeed open is kan hij dan wel eruit eten? Ik heb er 1 waarbij de chip kennelijk te ver naar achter zit dus die heeft altijd een bandje om met een surefeed chip eraan. Dan hoeft hij er maar voor te gaan zitten en dan gaat hij al open

xPabloBokt

Berichten: 9371
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Kattenvoerbak op chip? Ander alternatief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 14:14

Idd, ik dacht ook aan de halsband chip van surefeed zelf.

You got your passion, you got your pride
But don't you know that only fools are satisfied?
Dream on, but don't imagine they'll all come true
When will you realize, Vienna waits for you?

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 14:16

Je kan idd even de halsband chip proberen.

Maar als alternatief: kan ie wel door zo’n sureflap kattenluikje? Er zijn mensen die een grote doos maken met dat luikje erin. Lekker omslachtig, maar t kan :+

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Kattenvoerbak op chip? Ander alternatief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 14:29

Ik kwam van de week een foto tegen van een Ikea kast met kattenluikjes op chip er in.
Dan kan alleen de juiste kat het juiste vakje in.

Maar aangezien je tijgers aardig af moeten vallen zullen het geen kleine poesjes zijn, en dus ook een flinke kast nodig zouden hebben ;) .

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

secricible

Berichten: 25693
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 14:48

Dennis schreef:
Ik kwam van de week een foto tegen van een Ikea kast met kattenluikjes op chip er in.
Dan kan alleen de juiste kat het juiste vakje in.

Maar aangezien je tijgers aardig af moeten vallen zullen het geen kleine poesjes zijn, en dus ook een flinke kast nodig zouden hebben ;) .


hier dacht ik ook aan inderdaad, voerkastjes maken met een kattendeurtje met chip.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

zonnebloem18

Berichten: 24833
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 14:50

Degene die onbeperkt mag eten op de surefeed instellen en de andere 2 zelf op vaste momenten brokjes aanbieden? Zo doe ik dat zelf wel. 1 poes mag gewoon eten en de andere krijgt over 4 keer per dag verdeeld haar brokjes aangeboden.
Werk hier prima.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

xPabloBokt

Berichten: 9371
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Kattenvoerbak op chip? Ander alternatief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 14:52

Zo is het idd ook bij ons. Mijn kat staat op een surefeed en kan onbeperkt bij haar brokjes, die van mijn verloofde heeft een automaat die elke dag een vaste hoeveelheid afgeeft. Maar zij schiet er wel gelijk op af als hij afgaat en eet dan ook alles in een keer op, en ze staan op hetzelfde voer dus het is hier echt puur omdat de kat van mijn verloofde niet stopt met eten.

You got your passion, you got your pride
But don't you know that only fools are satisfied?
Dream on, but don't imagine they'll all come true
When will you realize, Vienna waits for you?

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 14:54

zonnebloem18 schreef:
Degene die onbeperkt mag eten op de surefeed instellen en de andere 2 zelf op vaste momenten brokjes aanbieden? Zo doe ik dat zelf wel. 1 poes mag gewoon eten en de andere krijgt over 4 keer per dag verdeeld haar brokjes aangeboden.
Werk hier prima.


Zo doe ik dat hier ook.

De kat die de hele dag mag eten heeft een surefeed. De rest krijgt porties.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

lucifertje

Berichten: 5608
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-20 15:12

Super fijn jullie tips. Ik weet zeker dat Newton het mij niet in dank af neemt dat hij op dieet moet. Heb ik 's ochtends een 12kg zware MC woedend aan mn broek hangen :D

- De halsband gaat het denk ik niet worden. Newton is te hoog om onder de boog te passen.

- Apart voeren is natuurlijk een optie die ik zal onderzoeken. Ze zullen dan alleen wel 's ochtends eten krijgen en daarna pas als ik weer thuis ben.

- De kat die onbeperkt mag eten gaat idd over naar de SureFeed.

Ik weet dat er ook van die paardendingen bestaan die op chip open gaan, maar heb geen idee hoe dat heet. Ze gebruiken dat meestal bij een paddock paradise. Ik vind het zo jammer dat ze de SureFeed niet nog in een formaat groter hebben. Heb ze overigens een bericht gestuurd of dit 'ooit' nog gaat komen.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 15:15

12 kilo :wow:

Vind mijn Noor van 6,5 kilo al heel wat. :')

Maar die MC kunnen inderdaad echt heel groot worden.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

zonnebloem18

Berichten: 24833
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 15:16

De kat die ik apart voer krijgt eten om 8.00, 17.00 en 22.00 en rond 2.30 op werkdagen. Andere dagen 's nachts niet en dat gaat prima.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

xPabloBokt

Berichten: 9371
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Kattenvoerbak op chip? Ander alternatief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 15:19

Mijn verloofde zijn kat krijgt 's ochtends om 07.30, 's avonds om 17.30 en dan omstreeks 22.00 nog een kleine portie aanvullend natvoer. Gaat hier prima.

You got your passion, you got your pride
But don't you know that only fools are satisfied?
Dream on, but don't imagine they'll all come true
When will you realize, Vienna waits for you?

lucifertje

Berichten: 5608
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-20 15:35

NatasjavE schreef:
12 kilo :wow:

Vind mijn Noor van 6,5 kilo al heel wat. :')

Maar die MC kunnen inderdaad echt heel groot worden.


Newton is voor een MC ook wel uitzonderlijk groot. Mn andere MC weegt 8kg en dat is een heel normaal gewicht.

Ik ga eerst proberen om in delen te voeren. Mocht dit niet lukken dan ga ik kijken naar de optie van een kattenluik in een bak.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Tinkermuts en 101 bezoekers