Kat met gebroken achter pootje. Wie heeft ervaring?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Texas02

Berichten: 4566
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 23:13

Onze kat kwam ook een keer met een gebroken achterpootje thuis. We hebben geprobeerd om de poot te behouden, hij heeft een paar weken in het gips gezeten. Maar dat is gaan ontsteken en toen hadden we de keuze.. inslapen of amputeren. Wij hebben amputeren gekozen en hij is al vele jaren gelukkig! Kan bijna alles wat hij voor tijd ook kon :)

https://www.instagram.com/ymoko_trotter/
Shoot for the moon, because even if you miss, you will land among the stars


Balou_k

Berichten: 14052
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 23:50

Hier ervaring met een gebroken pootje. De keuze tot amputatie gemaakt vanwege het 6 weken in een bench verhaal. Dit achtte ik niet geschikt voor de betreffende poes, jong en actief.

Geen dag spijt van gehad. Dezelfde dag sprong en rende ze alweer in het rond. :j

23-12-2018, Soms lacht het leven even.

Jessix

Berichten: 16424
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Kat met gebroken achter pootje. Wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 00:57

Ah fijn dat de dierenarts je gerust heeft kunnen stellen en dat je ook weer wat mee hebt gekregen tegen de pijn. Dikke knuffel voor je kat. Beterschap!

Hevonen

Berichten: 5605
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 10:06

ONze kater met gebroken/deels verbrijzelde achterpoot (zie mijn eerdere post) had ook erg veel moeite met de bench. Hing na een paar dagen ondersteboven aan de bovenkant. Hij werd er gek van. We hebben hem toen toch maar los in de woonkamer gelaten. Springen konden we niet helemaal voorkomen. Hij heeft echt onze beide banken compleet gesloopt in de weken erna (van hergebruik en we vonden ze gelukkig niet mooi). Hij was nog jong en is altijd een heel levendige kat geweest dus kon zijn energie niet kwijt. Maar het is uiteindelijk wel goed gekomen met hem.

Hoop dat het met jullie mooie zwarte 'monster' gewoon verder goed gaat. Beterschap!

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

Boetjewoor

Berichten: 991
Geregistreerd: 25-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 17:41

Texas02 schreef:
Onze kat kwam ook een keer met een gebroken achterpootje thuis. We hebben geprobeerd om de poot te behouden, hij heeft een paar weken in het gips gezeten. Maar dat is gaan ontsteken en toen hadden we de keuze.. inslapen of amputeren. Wij hebben amputeren gekozen en hij is al vele jaren gelukkig! Kan bijna alles wat hij voor tijd ook kon :)


Lijkt alsof ik mijn eigen verhaal lees. Onze kat had ook een gebroken achterpoot. Ook gekozen voor opereren om de poot te behouden. Veel pech gehad, het wilde maar niet genezen. Botjes wilden niet aan elkaar groeien ondanks de schroeven/plaatjes. Hij heeft uiteindelijk bijna 5 maanden in plaats van 6 weken in de bench moeten liggen (ik kan mezelf wel voor mn kop slaan nu, WAAROM liet ik dat gebeuren) want als ik toen had geweten hoe goed hij zich zou redden op 3 pootjes had ik hem en mezelf al dat benchleed bespaard (hij lag super rustig en braaf maar ik vond het zó zielig). Uiteindelijk zaten de botjes zo goed als weer tegen elkaar aan en mocht hij bijna de bench uit en toen is het gaan ontsteken. Weg poot. Voor niks zo lang in de bench. Sorry je hebt niks aan zo'n horrorverhaal. Ik blijf volgen en duimen voor bij jullie een goede afloop :(:)


Afbeelding

Love like you've never been hurt
And dance like nobody is watching

Texas02

Berichten: 4566
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 05:54

Boetjewoor schreef:
Texas02 schreef:
Onze kat kwam ook een keer met een gebroken achterpootje thuis. We hebben geprobeerd om de poot te behouden, hij heeft een paar weken in het gips gezeten. Maar dat is gaan ontsteken en toen hadden we de keuze.. inslapen of amputeren. Wij hebben amputeren gekozen en hij is al vele jaren gelukkig! Kan bijna alles wat hij voor tijd ook kon :)


Lijkt alsof ik mijn eigen verhaal lees. Onze kat had ook een gebroken achterpoot. Ook gekozen voor opereren om de poot te behouden. Veel pech gehad, het wilde maar niet genezen. Botjes wilden niet aan elkaar groeien ondanks de schroeven/plaatjes. Hij heeft uiteindelijk bijna 5 maanden in plaats van 6 weken in de bench moeten liggen (ik kan mezelf wel voor mn kop slaan nu, WAAROM liet ik dat gebeuren) want als ik toen had geweten hoe goed hij zich zou redden op 3 pootjes had ik hem en mezelf al dat benchleed bespaard (hij lag super rustig en braaf maar ik vond het zó zielig). Uiteindelijk zaten de botjes zo goed als weer tegen elkaar aan en mocht hij bijna de bench uit en toen is het gaan ontsteken. Weg poot. Voor niks zo lang in de bench. Sorry je hebt niks aan zo'n horrorverhaal. Ik blijf volgen en duimen voor bij jullie een goede afloop :(:)


[ [url=m/K1TQpd.jpg]Afbeelding[/url] ]


Zo ongelukkig zag die van ons er ook uit in de bench.. Gelukkig heeft het bij ons maar een paar weken geduurd ipv een paar maanden..

https://www.instagram.com/ymoko_trotter/
Shoot for the moon, because even if you miss, you will land among the stars

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110632
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Kat met gebroken achter pootje. Wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 06:51

Alleen kun je een kat helaas niet uitleggen dat het maar voor een paar weken is. Die leven in het nu.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Texas02

Berichten: 4566
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 06:58

Cayenne schreef:
Alleen kun je een kat helaas niet uitleggen dat het maar voor een paar weken is. Die leven in het nu.


Dat klopt zeker.. Maar hij heeft nu een fijn leven en is dat allemaal al lang weer vergeten :j

https://www.instagram.com/ymoko_trotter/
Shoot for the moon, because even if you miss, you will land among the stars

Beretto
Berichten: 353
Geregistreerd: 22-03-16

Re: Kat met gebroken achter pootje. Wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 08:13

Onze kat is 2 jaar geleden aangeredenop het spoor, 2 achterbenen en een stuk van de staart kapot.
Omdat het om ernstige verwondingen ging en 2 achterpoten amputeren voor de kat geen optie is, besloten met pijnstilling en het uitwassen van de wonden in combi met een half jaar in de bench.
Uitendelijk is er aan 1 achterpoot een voetje geamputeerd en bij de andere een aantal tenen.
Gaat nu weer helemaal prima met hem, vangt weer muizen en klimt in bomen

marleen_usar

Berichten: 24642
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 10:11

Wij hadden een kamer leeg gemaakt, dat vond ze fijn een bench zou nooit goed gaan.

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-20 15:23

Hij doet het gelukkig nog heel goed in de bench, dus laat hem daar liever een weekje extra in dan dat hij wel meteen op de bank springt ofzo.
Hij was gister enorm met zijn broer aan het poedersuiker door de tralies heen. Broer wou zijn muis pakken door de tralies heen, Norrit vond dat geen goed plan :') .
Met zijn extra medicatie geen schik/pijn/blaas momentjes meer gezien! Dus dat is fijn. Ik moet alleen een halve capsule verdelen over 3 porties op een dag, dus 6x met 1 capsule, dat is wel een precies klusje.

Hij vind het op de bak gaan met zijn kap op een verschrikking, en hij maakt er dan een zootje van omdat hij dan echt niet kan mikken. Dus zodra hij door heeft dat we bijna naar bed gaan gaat hij snel op de bak, dan krijgt hij daarna zijn kap op. En 's ochtends als hij af gaat gaat hij ook snel weer op de bak.

We hebben niet zo'n groot huis, dus even een kamer leeg maken zit er niet zomaar in. En dan nog hebben we heerlijke vensterbanken om in te springen. Daarom dacht ik eerst aan een paardenbox, het is toch grotendeels een stal-kat. Ach, we verzinnen wel wat voor hem. We hebben inmiddels ook al een tuigje om hem in bedwang te houden als ik bang ben dat hij wat onstuimig word.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

pluisbeer

Berichten: 958
Geregistreerd: 16-09-04
Woonplaats: cuijk

Re: Kat met gebroken achter pootje. Wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 19:18

Ik zou de paardenboxen niet aandurven. Onze stalkat sprong en klom over een box met een gevangen konijn.
Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en de bench aanhouden.
Zie mijn eerdere reactie met ervaring van geopereerde kat wat niet goed ging met een sprongetje

Texas02

Berichten: 4566
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 21:48

Een paardenbox was die van ons echt nooit in gebleven.. Maar als je een kat hebt die er wel in blijft, zou je dat kunnen doen!

https://www.instagram.com/ymoko_trotter/
Shoot for the moon, because even if you miss, you will land among the stars

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Kat met gebroken achter pootje. Wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-20 22:11

Boxen hier hebben tot het plafond tralies, geen luiken het gangpad op. Heb er wel een impulsieve Duitse herder in gehad die er niet uit kwam. Maar die paste niet door het gaatje bij de voerbak ;) .

Ach, we verzinnen tegen die tijd wel wat.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Texas02

Berichten: 4566
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 23:01

Katten zijn wel slim hoor, als het op ontsnappen aankomt :+

https://www.instagram.com/ymoko_trotter/
Shoot for the moon, because even if you miss, you will land among the stars

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Kat met gebroken achter pootje. Wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-20 22:44

Norrit doet het echt super!
Waar hij eerder soms een pootje naar zijn broer uit sloeg en dat dat eigenlijk het enige spelen was wat hij deed ligt hij nu al de hele avond te klooien met een doosje en een knuffeltje.
Gewoon heel zoet aan het rommelen zonder te gek te doen.

Dierenarts assistente zei vandaag nog dat ik al zijn pijnstillers op mag maken (metacam tot de kerst en die ander nog 2 weken), maar als ik hem zo zie ben ik bang dat hij dan veel te gek gaat doen. Comfortabel houden prima, maar hij moet niet over al zijn grenzen gaan omdat hij geen pijn voelt ;) .

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Texas02

Berichten: 4566
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 23:30

Dennis schreef:
Norrit doet het echt super!
Waar hij eerder soms een pootje naar zijn broer uit sloeg en dat dat eigenlijk het enige spelen was wat hij deed ligt hij nu al de hele avond te klooien met een doosje en een knuffeltje.
Gewoon heel zoet aan het rommelen zonder te gek te doen.

Dierenarts assistente zei vandaag nog dat ik al zijn pijnstillers op mag maken (metacam tot de kerst en die ander nog 2 weken), maar als ik hem zo zie ben ik bang dat hij dan veel te gek gaat doen. Comfortabel houden prima, maar hij moet niet over al zijn grenzen gaan omdat hij geen pijn voelt ;) .


Wat fijn om te horen!!! *\o/* Blij dat het zo goed gaat!!

https://www.instagram.com/ymoko_trotter/
Shoot for the moon, because even if you miss, you will land among the stars

Hevonen

Berichten: 5605
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Kat met gebroken achter pootje. Wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 23:46

Heel fijn nieuws!!

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

marleen_usar

Berichten: 24642
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 08:35

Dat zijn goede berichten.

thequeensmum
Berichten: 3512
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Kat met gebroken achter pootje. Wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 10:05

Wat fijn dat het de goede kant opgaat

Jessix

Berichten: 16424
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 12:22

Gelukkig dat het goed gaat met je patiëntje. +:)+

Boetjewoor

Berichten: 991
Geregistreerd: 25-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 14:50

Wat fijn!

Love like you've never been hurt
And dance like nobody is watching

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-20 20:41

Nor mag iedere avond even 10 minuutjes in de bijkeuken en hij is altijd dol op dozen. Dus onder toezicht mag hij even spelen. Flink krabben aan de doos en mijn vinger vangen.



Ik ben er blij mee, hij is als hij even uit zijn bench is best onzeker en bangig, dus even voorzichtig ravotten is goed voor hem.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: Kat met gebroken achter pootje. Wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 21:17

Wat fijn dat het zo goed met je spookje gaat!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 20:37

Hoe gaat het nu? :)

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: cariena1, Googlebot, IASCrawler, love_mandy, tienus63 en 111 bezoekers