Ernstige ontstoken anaalklieren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 22:40

SincereQ schreef:
Zo dan, wat een mooi beest! Laat je weten hoe t gegaan is morgen?

Jazeker :)
Verara schreef:
love_western schreef:
Ik ga het morgen wel horen. Wat ik wel lees is dat de kans van slagen groter is, als je er op tijd bij bent.

Nu is het mijn eigen hond, maar krijg ook vaak te horen dat het onwijs mooie hond is om te zien :o 42 kilo liefde <3


[ [url=m/tfMyup.jpg]Afbeelding[/url] ]


Prachtig! Mooi donker <3
42 kilo is nog een flink maatje meer dan mijn jochie, die weegt 35.
[ [url=m/co5Te4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dankje! 35 is is ook al flink hoor. Zijn zusje is maar 22 kilo. Oprecht een kleintje :') maar veel feller van karakter
Afbeelding

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Ernstige ontstoken anaalklieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 22:45

Prachtig dier !!

yvje86

Berichten: 2697
Geregistreerd: 18-09-12

Re: Ernstige ontstoken anaalklieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 08:10

Hier een van 45 kilo één en al spier, zit geen vet op.

Verder veel sterkte met je hond hoor ik lees weer in meeleesmodus mee.
Afbeelding

Anoniem

Re: Ernstige ontstoken anaalklieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 14:48

Dat is ook een knapperd! Mooi donker ook.

Djang is inmiddels weer thuis, beetje suf van de narcose nog. Maar gelukkig toch een heftige ontstoken anaalklier.

Dus onder narcose gespoeld en daarna is er nog antibiotica ingebracht.

Nu nog 10 dagen doorgaan met een ab kuur. En 3 keer daags de anus insmeren met een ab zalf.

Eigenlijk moesten we elke dag ook nog ab inbrengen, maar omdat Djang erg heftig karakter heeft. Mogen we dat achterwege laten en hoopt hij dat het zo al voldoende is.

Normaal is daar ook het protocol dat ze in de uitslaapruimte wakker worden. Maar da had het liefst dat ik ging wachten in de wachtkamer, zodat Djang meteen naar mij toe kon komen.

Afbeelding

Afbeelding

Gelukkig was hij naar een half uur weer wakker genoeg, dat hij mee kon naar de auto.

En nu ligt hij lekker naast mij op de bank en sjokt ie dronken achter mij aan, als ik even ergens heen loop.

_CS_

Berichten: 4697
Geregistreerd: 02-07-05

Re: Ernstige ontstoken anaalklieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 15:43

Gelukkig blijkt het toch alleen 'maar' ontstoken.
Hopelijk is ie er dan straks mooi vanaf.

Ik stond al te kijken van al die reacties hoor, dacht even van ojee.
Wist ook helemaal niet dat zoiets veel voorkwam bij herders.
Ik ken dus alleen de gewone simpele ontstekingen die na legen en een ab kuur over zijn.

Dikke knuffel voor de knappe hond.

Verara
Berichten: 145
Geregistreerd: 09-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 17:31

Wat fijn dat het meeviel!
Dat zal een opluchting zijn zeg.

Fijn, die heftige mechels. Ik heb ooit mijn (echt niet aardige) teef onder narcose meegekregen. Ze moest gehecht in haar gezicht, en dat kon al niet zonder narcose.

“Goed warm houden, en als je de hechtingen zelf los durft te knippen over een week, vooral niet terugkomen”.

Mijn reu nu is een doetje vergeleken bij haar. Hij moppert wel een hoop, en de laatste keer, in april of zo, moest hij een korfje om omdat ik niet mee mocht de spreekkamer in. Maar voor de rest blijft hij gelukkig voor rede vatbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 17:46

Hier ook veel ervaring met lastige anaalklieren. Bij mijn [***] [***] waren ze regelmatig flink ontstoken. AB, spoelen, AB zalf inbrengen hielp allemaal niet. Mijn d.a. is geen voorstander van verwijderen, dus nu laten we ze elke 6 weken even "leegmaken" bij de d.a. en dat gaat perfect. Geen ontstekingen meer. In het begin zaten we om 2 weken bij de d.a. en ik denk dat 6/7 weken het maximale is.

Prachtige Mechelaar <3 .

Wij hebben sinds april een teef(je) van ruim 31 kg. Ze is nu 8 maanden. Ben benieuwd hoe groot en zwaar ze uiteindelijk wordt. Wij dachten; we nemen een teefje, die worden niet zo groot......

Afbeelding

_CS_

Berichten: 4697
Geregistreerd: 02-07-05

Re: Ernstige ontstoken anaalklieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 16:21

Hoe gaat het nu met de hond?