Alleenstaande hondeneigenaren gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 13:41

pateeke schreef:
lor1_1984 schreef:
In de basis een gezonde hond aanschaffen kan een hoop kosten en ellende schelen.
Je kunt uiteraard alsnog de pech hebben dat hij iets oploopt maar die kans is kleiner dan bij een hond die al niet zo gezond in elkaar steekt is mijn ervaring. :)


Het jammere is dat je dat gewoon nooit zeker weet op voorhand. Tuurlijk kan je op zoek gaan naar een hond van bij een fokker, de stamboom controleren enz. Dat geeft je een idee, maar zekerheid heb je helaas niet.
Mijn vader heeft zijn eerste hond bij een broodfokker gekocht. Beestje mankeert quasi nooit iets. Mijn eerste hond komt van bij een goede fokker, stamboom gecontroleerd enz. Op 1-jarige leeftijd bleek hij heupdysplasie te hebben (we hadden het nooit gezien tot er foto's gemaakt werden en bleek dat hij dit wel in erge mate heeft). Met hem sta ik zeer geregeld bij de dierenarts, is al meermaals geopereerd om verschillende redenen, moet speciale voeding krijgen (veganistisch), medicatie voor zijn hart, supplement voor zijn gewrichten,... Mijn andere hond komt ook van bij een fokker, stamboom gecontroleerd enz. Die is gelukkig niet vaak ziek.



Ja en nee: rassen zoals een cavalier (SM/ CM), franse bull (korte neus, schijnen ook nogal wat hernia's voor te komen), en zo nog méér dan genoeg andere rassen, zijn natuurlijk gemiddeld genomen wat minder gezond te noemen ;) Door niet voor zo'n type te kiezen, maar voor een ras dat GEMIDDELD gezien gezonder is, neem je al een deel van het risico weg.
Maar aan de andere kant: mijn tante had een beagle van een hobbyfokker, niks getest, 11 jaar geworden in goede gezondheid (heeft uiteindelijk zich dood gegeten, keukenlade opengetrokken, anders was ze nog veel ouder geworden denk ik) terwijl mijn oom een beagle had van een showfokker, alles wat er te testen was was getest en mijn oom heeft 10 jaar met die beagle dierenarts in en dierenarts uit gelopen, omdat hij ALTIJD iets mankeerde (hart, huid, ademhaling). Je kunt inderdaad ook gewoon dikke pech hebben. Maar gemiddeld is een, noem maar iets, parson russell terrier gezonder dan een mopshond denk ik zo.


lor1_1984

Berichten: 12037
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 16:47

Juistem. :)

Hier komt er bijvoorbeeld geen Shih Tzu meer dankzij de ellende.
Zomers je hond niet meer uit kunnen laten omdat hij bijna omvalt zogauw het 25c is is gewoon niet tof.
De hernia hebben we hier inmiddels ook gehad en een vlooienmiddelvergiftiging wat 2,5 jaar later nog steeds zijn sporen nalaat.
Verder heeft hij nog weleens een bultje, gelukkig is dat tot nu toe een verstopte talgklier geweest en heel soms heeft hij een hotspot.
Buiten dat is hij erg gezond trouwens, geen gedoe met allergieën etc. :)
Het is gewoon een type wat niet zo gezond in elkaar steekt met die kromme poten, grote bolle ogen en korte snuit met kleine neusgaten.

Als ik dan naar de Kees kijk;
Functioneel gebouwd
Fatsoenlijk rechte poten en lange snuit.
Rent met ong 30c nog rond, hijgt dan iets meer maar hé wij hijgen dan ook meer als we gaan hardlopen. :+
Steekt overall gewoon gezonder in elkaar.
Wellicht dat een volgende hond weer een Kees wordt, wel van een goede fokker dan want de huidige is gedragsmatig niet helemaal wat een Kees hoort te zijn. :')

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 17:02

Ts, misschien kijken of je eens 2 weekjes zou kunnen oppassen op een hondje? :) Als proef zeg maar? Ik merkte zelf dat ik na 2 weken wat minder enthousiast werd en ga nu soms echt met tegenzin loop met de honden (het zijn gelukkig niet mijn eigen hondjes, dus als ik een keer een dagje echt vrij wil zijn of op stap wil word er wat geregeld door het baasje).

Ik heb dus zelf dus al vrij snel ingezien dat ik echt geen hond zou willen :') Tenminste niet in een woonwijk, als je op appartement woont lijkt het me helemaal drama. Zou ik een grote boerderij hebben waar ze vrij rond kunnen lopen zou het anders zijn.

pateeke
Berichten: 2208
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 18:11

Skippy01 schreef:
pateeke schreef:
Het jammere is dat je dat gewoon nooit zeker weet op voorhand. Tuurlijk kan je op zoek gaan naar een hond van bij een fokker, de stamboom controleren enz. Dat geeft je een idee, maar zekerheid heb je helaas niet.
Mijn vader heeft zijn eerste hond bij een broodfokker gekocht. Beestje mankeert quasi nooit iets. Mijn eerste hond komt van bij een goede fokker, stamboom gecontroleerd enz. Op 1-jarige leeftijd bleek hij heupdysplasie te hebben (we hadden het nooit gezien tot er foto's gemaakt werden en bleek dat hij dit wel in erge mate heeft). Met hem sta ik zeer geregeld bij de dierenarts, is al meermaals geopereerd om verschillende redenen, moet speciale voeding krijgen (veganistisch), medicatie voor zijn hart, supplement voor zijn gewrichten,... Mijn andere hond komt ook van bij een fokker, stamboom gecontroleerd enz. Die is gelukkig niet vaak ziek.



Ja en nee: rassen zoals een cavalier (SM/ CM), franse bull (korte neus, schijnen ook nogal wat hernia's voor te komen), en zo nog méér dan genoeg andere rassen, zijn natuurlijk gemiddeld genomen wat minder gezond te noemen ;) Door niet voor zo'n type te kiezen, maar voor een ras dat GEMIDDELD gezien gezonder is, neem je al een deel van het risico weg.
Maar aan de andere kant: mijn tante had een beagle van een hobbyfokker, niks getest, 11 jaar geworden in goede gezondheid (heeft uiteindelijk zich dood gegeten, keukenlade opengetrokken, anders was ze nog veel ouder geworden denk ik) terwijl mijn oom een beagle had van een showfokker, alles wat er te testen was was getest en mijn oom heeft 10 jaar met die beagle dierenarts in en dierenarts uit gelopen, omdat hij ALTIJD iets mankeerde (hart, huid, ademhaling). Je kunt inderdaad ook gewoon dikke pech hebben. Maar gemiddeld is een, noem maar iets, parson russell terrier gezonder dan een mopshond denk ik zo.


Raskeuze helpt, maar ook dan blijft mijn punt dat je het gewoon nooit zeker weet, het niet geheel kan uitsluiten.
Ik ben bij mijn eerste hond ook gegaan voor een ras dat niet overkweekt is zoals bv labradors en toch sta ik met hem meermaals per jaar bij de dierenarts en heeft hij tot hiertoe al zeker iedere twee jaar een operatie gehad als het niet meer is.... je kan nog zo zorgvuldig zijn in het uitzoeken van een hond, maar de gezondheid heb je gewoon niet volledig in de hand / onder controle, hoeveel risico’s je ook uitsluit.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 18:29

pateeke schreef:
Raskeuze helpt, maar ook dan blijft mijn punt dat je het gewoon nooit zeker weet, het niet geheel kan uitsluiten.
Ik ben bij mijn eerste hond ook gegaan voor een ras dat niet overkweekt is zoals bv labradors en toch sta ik met hem meermaals per jaar bij de dierenarts en heeft hij tot hiertoe al zeker iedere twee jaar een operatie gehad als het niet meer is.... je kan nog zo zorgvuldig zijn in het uitzoeken van een hond, maar de gezondheid heb je gewoon niet volledig in de hand / onder controle, hoeveel risico’s je ook uitsluit.


Tuurlijk kun je het niet uitsluiten, het blijft een levend wezen, en zelfs bij auto's, die toch conform specificaties uit een fabriek komen rollen, kun je een 'maandagochtend modelletje' treffen. Zekerheid krijg je niet in het leven. Gewoon niet.

Josien_

Berichten: 8989
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 14:32

Ik lees even mee hier!
Wil zelf ook graag een hond aanschaffen/adopteren, maar ik weet niet zo goed waar te beginnen.
Zou graag een middengrote hond hebben, die actief genoeg is om lekker mee te kunnen op lange wandelingen met of zonder paard en eigenlijk een allemansvriend is. Beetje waaks niet erg.
Zelf was ik aan het kijken naar de Hollandse Smous, maar daar is heel moeilijk aan te komen helaas.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 14:42

Josien_ schreef:
Ik lees even mee hier!
Wil zelf ook graag een hond aanschaffen/adopteren, maar ik weet niet zo goed waar te beginnen.
Zou graag een middengrote hond hebben, die actief genoeg is om lekker mee te kunnen op lange wandelingen met of zonder paard en eigenlijk een allemansvriend is. Beetje waaks niet erg.
Zelf was ik aan het kijken naar de Hollandse Smous, maar daar is heel moeilijk aan te komen helaas.


stabij? of vind je dat te groot?
Spaniels? (cockers zo rond de 12-14kg, springers (engels en welsh) groter en zwaarder)

Josien_

Berichten: 8989
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 14:49

Skippy01 schreef:
Josien_ schreef:
Ik lees even mee hier!
Wil zelf ook graag een hond aanschaffen/adopteren, maar ik weet niet zo goed waar te beginnen.
Zou graag een middengrote hond hebben, die actief genoeg is om lekker mee te kunnen op lange wandelingen met of zonder paard en eigenlijk een allemansvriend is. Beetje waaks niet erg.
Zelf was ik aan het kijken naar de Hollandse Smous, maar daar is heel moeilijk aan te komen helaas.


stabij? of vind je dat te groot?
Spaniels? (cockers zo rond de 12-14kg, springers (engels en welsh) groter en zwaarder)


Stabij trekt me niet zo, maar zeker niet te groot hoor! Ik vind grote, stoere honden zoals herders ook heel leuk, maar zijn mijns inziens iets minder praktisch in mijn rijtjeswoning met kleine tuin. Maar mocht ik net een iets grotere hond tegen komen die perfect past zou ik hem om de maat niet afwijzen.

Ik ga me even verdiepen in je andere opties, bedankt :D !

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

kiwiwitje

Berichten: 20102
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Alleenstaande hondeneigenaren gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 14:52

Wetter misschien?

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

Patty83
Berichten: 139
Geregistreerd: 27-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 15:12

Ik woon ook alleen met een hond en werk voltijds. Het is best heel pittig om alles alleen te moeten doen, zeker als dingen niet zo lopen als gehoopt.
Als pup vraagt het toch wel extra veel werk en tijd. Een pup kun je niet overal mee naar toe nemen zoals je met een volwassen hond zou kunnen doen. Ook moeten ze nog leren om alleen te blijven. Sowieso houd je altijd omstandigheden waardoor je van je vast planning af moeten wijken, al is het maar de weersomstandigheden.
Ik heb zelf een Tibetaanse Terrier, makkelijk formaat en fijn in energiebehoefte, gaat graag overal mee naar toe. (ook heel bewust dit ras gekozen omdat het goed bij mijn leven past, al moet je dat in de praktijk dus altijd nog afwachten :D )
In het begin heeft hij echter wel veel moeite gehad met alleen blijven, nu gaat dat prima maar de eerste +/- 10 maanden was dat echt een drama.
Hij gaat in de ochtend mee naar kantoor, soms in de middag ook. Andere keren in de middag naar mijn ouders. In de avond gaat hij mee naar stal.
Je hebt echt wel een goede achtervang nodig waar je altijd van op aan kunt. Je kunt van te voren wel bedenken hoe je het wilt gaan doen, maar je moet er ook op bedacht zijn dat de hond daar niet geschikt voor is, en door gedrag niet mee kan naar werk / stal / met de buurhonden mee wandelen etc.

Al met al ben ik superblij met mijn hond en zou ik hem voor geen goud meer willen missen :)

daffene

Berichten: 1994
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 16:57

Ik woon alleen met mijn Mechelse Herder teefje van 3 jaar en een poes. Zou haar echt niet meer kunnen missen, maar je wordt toch altijd beperkt in je vrijheid. Nu doe ik veel met haar samen (zoals wandelen, trainen, speuren etc.), maar je kunt nooit even een dagje onverwachts weg. En een Mechelse Herder is ook niet zo handig als je iemand zoekt die gewoon even een dagje op moet passen zoals mijn ouders of een vriendin ofzo :+ Die hebben hun handen dan de hele dag vol.

Op de dagen dat ik ga werken verblijft ze bij een super leuk hondenpension in de buurt van mijn werk. Dan breng ik haar 's ochtends daarheen en haal ik haar op als ik klaar ben. Als ik niet een hele dag van huis ben, dan kan ze prima een aantal uren in de bench blijven. Dat is ze ook gewend. En ze kan bij datzelfde hondenpension ook blijven als ik zonder haar op vakantie zou willen. Verder redden we ons prima en voor mij ook geen leven zonder dieren hoor!

Volg de avonturen van mijn floofs -> https://www.instagram.com/me.andmyfloofs/

Castilja

Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-21 07:55

Ik wilde even een update geven! Omdat het idee in mijn hoofd bleef hangen heb ik ervoor gekozen een fosterhondje in huis te nemen. Ik twijfel nog teveel over de volledige aanschaf van een hond, dus een tijdelijke hond om op te passen en enigszins wegwijs te maken leek me een goede om enerzijds een hondje te helpen en anderzijds te checken wat ik er nou van vind. Ik heb nog geen dag een hondje in huis en al interessante ontdekkingen gedaan; het hondje dat ik heb kent helemaal niets. Ook niet zo gek; ze komt van de opvang in Roemenië. Ze is niet zindelijk, vindt alles ontzettend eng en ik ben om de haverklap poep en pies aan het opruimen omdat ze nog niet mee buiten kan aan de lijn. Ik had gisteren al een probleem met boodschappen doen, heb afspraken de komende dagen verzet en blijf veel voor haar thuis. Volgende week komen er al eventuele adoptanten langs om naar haar te kijken en ik moet zeggen dat me dat op dit moment meer opluchting geeft dan dat ik het jammer vind. Het is een schatje, enorm lief koppie dus wist dat ze snel weer zou gaan, maar in mijn situatie (alleenstaand, appartementencomplex) is het opvoeden van een hond niet te doen. Wel vind ik het super gezellig en denk ik dat ik met een hondje dat alles al kent echt super uit de voeten kan, dus dat is een hele waardevolle ontdekking imo. Deze week doe ik er alles aan om de hond kennis te laten maken met wat dingen en ik hoop dat de mensen die naar haar komen kijken verliefd op d'r worden.

Als iemand de gouden tip heeft om een angstig hondje buiten te laten plassen; be my guest :')

capopjekop

Berichten: 30644
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 08:05

Echt heel kort wandelen en steeds hetzelfde rondje lopen. En zodra ze wat gedaan heeft weer lekker naar binnen. Ze krijgen zoveel nieuwe indrukken en prikkels te verwerken, het is nogal wat. Heb je niet een grasveldje voor je complex? En veel belonen als ze braaf mee loopt zodat ze zelfvertrouwen krijgt. Als ze wat zekerder wordt kun je het rondje iets vergroten. Onze onderbuurman liep de eerste week rondjes van 5 minuten. En dan was dat een rondje om de flat heen want de hond wilde alles zien en ruiken.

Kun je ook niet binnen trainen met een puppymat. Dat scheelt je overal in huis plas en poep vinden en dan verplaats je die mat als ze het snapt naar buiten.

Nog een andere tip. Mss kun je hondenoppas worden. Via sites als pawshake kun je je aanbieden om bij jouw thuis op honden te passen als hun baasjes weg zijn. Dan krijg je honden die al een basisopvoeding hebben gehad. Kun je ontdekken wat bij je past en je verdiend een centje bij

Castilja

Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Alleenstaande hondeneigenaren gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-21 08:15

Ja het ellendige is dat ze echt helemaal in de verstarring schiet als ik haar vraag mee naar buiten te lopen. Dus een simpel rondje van 5 minuten gaat al niet omdat ze niet mee wil :) Ik heb haar vanmorgen wel opgepakt en op een balkon neergezet; vanaf daar wandelt ze iets beter weer naar m'n huis maar met horten en stoten. Ik ben een beetje in dubio omdat ik haar niet wil forceren, dat lijkt me geenszins de goede oplossing. Het is echt een paniekerige reactie ook op de riem, het gaat allemaal heel snel voor d'r. Ga straks even de moeder van een vriendin bellen die echt wel verstand heeft en naar haar tips en advies luisteren ook, maar dank voor je antwoord! En hele goede tip van de hondenoppas; ik ga meteen eens kijken :)

Josien_

Berichten: 8989
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 08:47

Met buitenlandse hondjes is het heel verschillend wat je in huis krijgt. Met goede navraag moet je vooraf wel een beetje kunnen weten of ze angstig zijn, zindelijk en of ze wandelen aan de lijn kennen.
Ik heb zelf inmiddels 2 maanden een hondje uit het buitenland en dat gaat super goed.
Ze moet ook nog veel leren; ze doet haar behoeftes inmiddels deels in de tuin, deels tijdens de wandeling en vind andere honden nog spannend maar kan al prima 2 uurtjes alleen thuis blijven of bijvoorbeeld mee met de auto.

Maar je hebt wel gelijk dat wanneer je alleen bent een hond opvoeden erg uitdagend is. Zeker een angstige hond. Een paar oppas adresjes hebben is wel een must. Mijn hondje gaat bijvoorbeeld naar mijn ouders als ik langer dan 2 uur weg ben.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Femke_Tweety

Berichten: 11971
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Alleenstaande hondeneigenaren gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 08:54

Ik ben wel benieuwd welke stichting een zeer angstig opvanghondje dat niets kent neerzet bij iemand zonder hondenervaring eerlijk gezegd. Ik word er alvast niet blij van.

Staat los van jou, want je neemt het serieus, past je aan waar nodig en vraagt advies.
Dus jij doet het binnen je mogelijkheden echt super.


En inderdaad, misschien een ongecontroleerde volwassen herplaatser uit Nederland van een klein type uiteindelijk als definitieve keus!

Castilja

Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-21 09:08

Snap ik Femke, maar verantwoordelijkheid ligt ook deels bij mij. Ik heb me dit ook niet tijdig gerealiseerd. :) Hondje was in Roemenië ontzettend aanhankelijk en lief, daarom hebben ze haar aan mij gekoppeld. Juist omdat het de eerste keer was. Bovendien was al bekend dat ik echt een tussenoptie zou zijn, dus een warm huisje in Nederland voor een week. Als het om een definitieve adoptie ging was ik denk ik niet door de selectie heen gekomen voor haar.

Vannacht leek ze helemaal op haar gemak; al kwispelend het hele huis door en alles verkennen. Nu ligt ze weer stilletjes en met grote ogen in haar mand :(:) Ik heb haar gistermiddag in een krat gezet (om het wandelen aan de riem nog even te omzeilen) en ben met haar naar buiten geweest. Ze heeft niet geplast toen, maar ik denk dat ik dit zometeen nogmaals herhaal om te kijken of ze deze keer wel wil plassen. Verder heb ik de aanbieding gekregen om bij het gezin van m'n beste vriendin met haar te komen; zij hebben drie hele lieve en brave honden waar ze zich op kan trekken. Los van het feit dat ik enigszins twijfel voor weer een overwhelmende ervaring denk ik wel dat voorbeeldhonden om haar heen een goed idee zou zijn.

rien10
Berichten: 14568
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 09:10

Castilja schreef:
Hi!
Al sinds kleins af aan wil ik een hond, maar met een allergische vader en moeder die niets met dieren heeft werd dat lastig. Nu ben ik bijna klaar met studeren en het begint inmiddels enorm te kriebelen. Nu is mijn situatie zo dat ik in mijn eentje woon en volledig zelf de zorg zal dragen voor een eventuele hond. Ik heb genoeg mensen die onderhand smeken of ze op mogen passen als ik er eentje neem dus dat komt goed, maar ik ben toch opzoek naar ervaringsverhalen van mensen die ook alleen de zorg dragen. Hebben jullie punten waar je echt even bij stil moet staan? Ik vraag me zelf bijvoorbeeld af hoe je dat doet als je kotsmisselijk op de bank ligt maar je hond nog uit moet, dat soort ongein :') Hoe doen jullie het met werk? Bij mijn beroep kan de hond prima mee, hij/zij zal geen lange dagen alleen thuis moeten zijn. Waar lopen jullie tegenaan wat je van tevoren niet bedacht had? Disclaimer: de keuze om het wel/niet te doen is nog niet gemaakt, dit is puur voor info vergaring. :)

Joe!


Hoe ik dat deed als alleenstaande honden eigenaar? Als ik Ziek was ging ik toch de hond uitlaten. Komt toch niet zo vaak voor.

moonsparkle
Berichten: 21700
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 09:23

Ik vraag me vooral af hoe alleenstaanden dat doen met werk. Het is natuurlijk afhankelijk van je inkomen en woonsituatie maar ik denk dat je alleen wel vaak meer uren moet werken en dat je als stel misschien makkelijker kunt zeggen een gaat wat minder werken. Ik heb het geluk dat mijn man vaak thuis werkt, de hond gaat nu een of twee weken per maand 3 of 4 dagen naar een familielid. Ik breng hem dan in de ochtend en haal hem eind van de middag op.

We hebben keihard ons best gedaan, maar hij heeft nooit goed alleen kunnen zijn(bij honden voor hem nooit meegemaakt). Hij is gelukkig dan weer wel heel makkelijk bij anderen zo kan hij bij iedereen die we kennen mee op visite en past familie op die ook wel zeggen het is dat hij zo makkelijk is anders hadden we het niet gedaan.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

rien10
Berichten: 14568
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Alleenstaande hondeneigenaren gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 11:48

Ik had de luxe dat mijn hond mee naar het werk kon.

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 14:46

Castilja schreef:
Verder heb ik de aanbieding gekregen om bij het gezin van m'n beste vriendin met haar te komen; zij hebben drie hele lieve en brave honden waar ze zich op kan trekken. Los van het feit dat ik enigszins twijfel voor weer een overwhelmende ervaring denk ik wel dat voorbeeldhonden om haar heen een goed idee zou zijn.


Dit zou ik zeker niet doen. Advies is eerste 48u rust, zo lang duurt het voor de stress van de reis er af is. Het duurt een goede maand (of 3) voor een hond gewend is aan zijn nieuwe omgeving.
Ergens op bezoek gaan is echt nog niet aan de orde als je hond nog zo angstig is. Ze kan zich helemaal het leplazarus schrikken van vreemde honden.

Als de hond de riem nog niet gewend is, leer je dit eerst binnenshuis aan. En tot die tijd wordt er dus niet gewandeld. Om die reden heb ik voor mijn gasthond kunstgras neergelegd op mijn balkon. En zo het wandelen geoefend. Tuigje aan, riem eraan en mee naar 'buiten'. Daar ben ik gewoon gaan zitten en wachten tot de hond een plas of poep doet en belonen.

Ik zeg ook altijd: verwacht NIETS de eerste maand van zo'n hond. Aarden, band met jou opbouwen en middels vertrouwen al het nieuws aanleren zijn de thema's.

The 4th Dog Commandement: Do not be angry at me for long, and do not lock me up as punishment. You have your work, your entertainment and your friends. I only have you...

Castilja

Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Alleenstaande hondeneigenaren gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-21 18:30

Moet hier toch even op reageren Sassol; ik heb haar meegenomen naar het andere gezin en het gaat waanzinnig. Compleet andere hond. Ze wordt op sleeptouw genomen, is mee wezen wandelen, zelfs gepoept en geplast.. Echt top! Ze voelt zich hier overduidelijk beter omdat ze omringd is met honden, goed om te weten. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 18:33

lor1_1984 schreef:
Juistem. :)

Hier komt er bijvoorbeeld geen Shih Tzu meer dankzij de ellende.
Zomers je hond niet meer uit kunnen laten omdat hij bijna omvalt zogauw het 25c is is gewoon niet tof.
De hernia hebben we hier inmiddels ook gehad en een vlooienmiddelvergiftiging wat 2,5 jaar later nog steeds zijn sporen nalaat.
Verder heeft hij nog weleens een bultje, gelukkig is dat tot nu toe een verstopte talgklier geweest en heel soms heeft hij een hotspot.
Buiten dat is hij erg gezond trouwens, geen gedoe met allergieën etc. :)
Het is gewoon een type wat niet zo gezond in elkaar steekt met die kromme poten, grote bolle ogen en korte snuit met kleine neusgaten.

Als ik dan naar de Kees kijk;
Functioneel gebouwd
Fatsoenlijk rechte poten en lange snuit.
Rent met ong 30c nog rond, hijgt dan iets meer maar hé wij hijgen dan ook meer als we gaan hardlopen. :+
Steekt overall gewoon gezonder in elkaar.
Wellicht dat een volgende hond weer een Kees wordt, wel van een goede fokker dan want de huidige is gedragsmatig niet helemaal wat een Kees hoort te zijn. :')

Ik heb vier honden, maar alle vier hebben geen zin om met 25 plus nig fijn rond te rennen. Denk niet dat je veel honden daar nog een plezier mee doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 18:36

Castilja schreef:
Ja het ellendige is dat ze echt helemaal in de verstarring schiet als ik haar vraag mee naar buiten te lopen. Dus een simpel rondje van 5 minuten gaat al niet omdat ze niet mee wil :) Ik heb haar vanmorgen wel opgepakt en op een balkon neergezet; vanaf daar wandelt ze iets beter weer naar m'n huis maar met horten en stoten. Ik ben een beetje in dubio omdat ik haar niet wil forceren, dat lijkt me geenszins de goede oplossing. Het is echt een paniekerige reactie ook op de riem, het gaat allemaal heel snel voor d'r. Ga straks even de moeder van een vriendin bellen die echt wel verstand heeft en naar haar tips en advies luisteren ook, maar dank voor je antwoord! En hele goede tip van de hondenoppas; ik ga meteen eens kijken :)

De hond laten bijkomen en met rust laten is het best. De honden zijn vaak overprikkeld, dus laat het dier met rust, ze komen vanzelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 18:38

Sassol schreef:
Castilja schreef:
Verder heb ik de aanbieding gekregen om bij het gezin van m'n beste vriendin met haar te komen; zij hebben drie hele lieve en brave honden waar ze zich op kan trekken. Los van het feit dat ik enigszins twijfel voor weer een overwhelmende ervaring denk ik wel dat voorbeeldhonden om haar heen een goed idee zou zijn.


Dit zou ik zeker niet doen. Advies is eerste 48u rust, zo lang duurt het voor de stress van de reis er af is. Het duurt een goede maand (of 3) voor een hond gewend is aan zijn nieuwe omgeving.
Ergens op bezoek gaan is echt nog niet aan de orde als je hond nog zo angstig is. Ze kan zich helemaal het leplazarus schrikken van vreemde honden.

Als de hond de riem nog niet gewend is, leer je dit eerst binnenshuis aan. En tot die tijd wordt er dus niet gewandeld. Om die reden heb ik voor mijn gasthond kunstgras neergelegd op mijn balkon. En zo het wandelen geoefend. Tuigje aan, riem eraan en mee naar 'buiten'. Daar ben ik gewoon gaan zitten en wachten tot de hond een plas of poep doet en belonen.

Ik zeg ook altijd: verwacht NIETS de eerste maand van zo'n hond. Aarden, band met jou opbouwen en middels vertrouwen al het nieuws aanleren zijn de thema's.

Amen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 109 bezoekers