Hondentuig met bevestiging voorkant

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
LisaVH96

Berichten: 183
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Katwijk

Hondentuig met bevestiging voorkant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-20 11:12

Hallo allemaal,

Ik zoek een tuig waarbij er ook een bevestiging aan de voorkant zit voor de riem. Het is voor een Jack Russel reu van 12 jaar. Op dit moment loopt hij met een antitrek tuigje van ferplast, deze vind ik niet heel fijn bij hem zitten. Maar hij reageert wel goed op het bevestigingspunt aan de voorkant. Vandaar dat ik op zoek ben naar een betere pasvorm met deze mogelijkheid.

Zijn er hier bokkers die misschien ervaringen hebben met deze type tuigen?


De draak waar het om gaat: :+


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Met z'n broer

Bennie, Rebbel, Malita, Salvador


maj0

Berichten: 6564
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Hondentuig met bevestiging voorkant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:39

Anny x tuig misschien. Die zitten hier heel goed en hebben een ring aan de voorkant

Stukje voor stukje, beetje bij beetje, komt er een mooie foto tot stand.
http://www.marjoleinreekersfotografie.nl/

Farouk

Berichten: 67
Geregistreerd: 14-08-08

Re: Hondentuig met bevestiging voorkant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:46

Tuigjes van Dog Copenhagen hebben een extra ringetje op de borst.

“A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.”...some of us are lucky to have both...!

beauty1love

Berichten: 554
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:49

Ik ben fan van de dog Copenhagen tuigen. Die hebben ook een ring aan de voorkant. Zelf ben ik dan weer geen voorstander van anti trektuigen en denk ik dat voor 9/10 honden het trekken relatief makkelijk op te lossen is met training en consequent zijn. Een anti trektuig trekt namelijk altijd de hond scheef en dit heeft een negatieve werking op het lichaam van de hond..

Volg de avonturen van Skye en Lux op instagram!
https://instagram.com/dog.on.a.mission

LisaVH96

Berichten: 183
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-20 11:54

Bedankt voor de suggesties, ga deze is bekijken dan.

beauty1love schreef:
Ik ben fan van de dog Copenhagen tuigen. Die hebben ook een ring aan de voorkant. Zelf ben ik dan weer geen voorstander van anti trektuigen en denk ik dat voor 9/10 honden het trekken relatief makkelijk op te lossen is met training en consequent zijn. Een anti trektuig trekt namelijk altijd de hond scheef en dit heeft een negatieve werking op het lichaam van de hond..


Het gaat hierbij om een hond die begint te dementeren en dat zien we voornamelijk in het trainen terug. Het is sws altijd een hond geweest die het vele malen leuker vond om z'n eigen plan te trekken }>
En daarnaast gaat het mij gelukkig niet zo op het trekken, maar doordat hij ook staar heeft en duidelijk aangeeft dat hij in de schemer en savonds slecht ziet, hierdoor blaft tie veel buiten met het ochtend en avond rondje. En met de bevestiging aan de voorkant hoef ik hem maar licht te corrigeren en dat is fijner voor ons beide.

Bennie, Rebbel, Malita, Salvador

beauty1love

Berichten: 554
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 12:35

LisaVH96 schreef:
Bedankt voor de suggesties, ga deze is bekijken dan.

beauty1love schreef:
Ik ben fan van de dog Copenhagen tuigen. Die hebben ook een ring aan de voorkant. Zelf ben ik dan weer geen voorstander van anti trektuigen en denk ik dat voor 9/10 honden het trekken relatief makkelijk op te lossen is met training en consequent zijn. Een anti trektuig trekt namelijk altijd de hond scheef en dit heeft een negatieve werking op het lichaam van de hond..


Het gaat hierbij om een hond die begint te dementeren en dat zien we voornamelijk in het trainen terug. Het is sws altijd een hond geweest die het vele malen leuker vond om z'n eigen plan te trekken }>
En daarnaast gaat het mij gelukkig niet zo op het trekken, maar doordat hij ook staar heeft en duidelijk aangeeft dat hij in de schemer en savonds slecht ziet, hierdoor blaft tie veel buiten met het ochtend en avond rondje. En met de bevestiging aan de voorkant hoef ik hem maar licht te corrigeren en dat is fijner voor ons beide.


Dat maakt het verhaal wel een beetje anders inderdaad! Meeste mensen die grijpen naar een anti trektuig willen makkelijk en snel van het trekken van de hond af.

Zelf heb ik dus meerdere tuigen geprobeerd en de dog Copenhagen bevalt verreweg het beste. Heb er ondertussen zelf 5 :')
De AnnyX tuigen schijnen ook erg fijn te zijn maar heb ik geen ervaring mee

Volg de avonturen van Skye en Lux op instagram!
https://instagram.com/dog.on.a.mission

kiwiwitje

Berichten: 20086
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hondentuig met bevestiging voorkant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 12:47

perfect fit heeft ook tuigen met een ring voorop., trixy lead'n walk ook

maar er zijn verschillende anti trektuig merken die allemaal net iets anders liggen dus mischien beter passen. Of evt aanpassen met een halsterbontje eronder?

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 12:53

Ik hoorde dat de Dog Copenhagen er gauw lelijk worden bij normaal gebruik, iemand ervaring mee?

Goedgekeurd onderschrift :)

Princesj

Berichten: 4545
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: Hondentuig met bevestiging voorkant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 12:58

Dog Copenhagen en Ruffwear Front Range hebben beide een bevestigingsmogelijkheid aan de voorkant.

Gulonia (Biscayo x Wolfgang), Femke (Jouwe 485 x Doaitsen 420), Nipine KN (Nizar VS x Triton), Nika van Wieringen (Kadar x Nizar VS)

LisaVH96

Berichten: 183
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Katwijk

Re: Hondentuig met bevestiging voorkant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-20 13:05

Iemand hier misschien ervaring met de Rogz explore harness? Vind deze er namelijk ook fijn uit zien.

Wil sws in een winkel gaan passen. Vind ik zelf altijd het fijnste.

Bennie, Rebbel, Malita, Salvador

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16089
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Re: Hondentuig met bevestiging voorkant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 13:38

Omdat dit onderwerp op Beestenboel hoort, verplaats ik het topic daarheen.

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Hondentuig met bevestiging voorkant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 13:40

Dog copenhagen!

Annyx heb ik zelf en die heeft inderdaad een ring aan de voorkant, echter is die er niet voor gemaakt om de lijn aan te bevestigen

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 13:46

Billy schreef:
Ik hoorde dat de Dog Copenhagen er gauw lelijk worden bij normaal gebruik, iemand ervaring mee?



Ik heb ze inmiddels 1,5 jaar en dagelijks in gebruik maar hij is nog altijd even netjes. Nu moet ik eerlijk zeggen dat mijne geen zwemmer/modder roller is. Naast dat ik het heerlijke tuigjes vind ben ik nog altijd tevreden ook pasvorm en is de roze is nog mooi van kleur.


Lady

tanec_meisje

Berichten: 1145
Geregistreerd: 27-02-04

Re: Hondentuig met bevestiging voorkant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 14:36

Ik heb ook een dog Copenhagen tuig, zijn er vanaf XS (mijn hond draagt de L). De ring die je aan de voorkant ziet zit ook op de rug. Echt een mooi en fijn tuigje!
Afbeelding

LisaVH96

Berichten: 183
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-20 14:43

Dan ga ik toch kijken voor een tuig van dog Copenhagen. Hopen dat dat tuig ook bij hem netjes past. Nu nog een kleur gaan kiezen 8)7

Bennie, Rebbel, Malita, Salvador

Plukje
Berichten: 1647
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 07:27

Ik heb ook de Dog Copenhagen, en mijn hond draagt hem van smorgens vroeg tot savonds laat en loopt de hele dag los in het bos. Hij ziet er nog steeds super uit! Voor mij geen ander tuig meer!

Afbeelding

Afbeelding

Wie lief heeft, begrijpt. Wie begrijpt, heeft lief. Iemand die zich begrepen voelt, voelt zich geliefd en iemand die zich geliefd voelt, voelt zich begrepen.

_Lonneke

Berichten: 1494
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: limburg/venlo

Re: Hondentuig met bevestiging voorkant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 07:46

Ik heb er een van het merk hunter met bevestiging aan de voorkant van de borst

/ Een paard gallopeert met zijn longen, houdt vol met zijn hart, en wint met zijn karakter /
merci Lo van de sprong :+: Sake 449 x Jurjen 303

LisaVH96

Berichten: 183
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Katwijk

Re: Hondentuig met bevestiging voorkant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-20 12:30

Gisteren een tuig van dog Copenhagen besteld. Het is de kleur rood geworden. Hopelijk vanavond binnen en passen. *\o/*

Bennie, Rebbel, Malita, Salvador

LisaVH96

Berichten: 183
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Katwijk

Re: Hondentuig met bevestiging voorkant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-20 15:21

Afbeelding

Hij is binnen, past hem super. Bedankt allemaal voor de reacties +:)+

Bennie, Rebbel, Malita, Salvador

kiwiwitje

Berichten: 20086
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hondentuig met bevestiging voorkant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 15:26

Super **\O/**

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

tanec_meisje

Berichten: 1145
Geregistreerd: 27-02-04

Re: Hondentuig met bevestiging voorkant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 16:47

Mooi!

cursebreaker

Berichten: 11370
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 09:47

Billy schreef:
Ik hoorde dat de Dog Copenhagen er gauw lelijk worden bij normaal gebruik, iemand ervaring mee?



Kan ik niet zeggen, maar in verhouding hebben we 2/3 tuigjes die we van DC gehad hebben ook niet lang gebruikt ivm groeiende pup. Momenteel heeft onze 15 maanden oude hond haar 3e DC tuig om en die heeft ze nu een half jaar om gok ik, of net iets langer. En die is echt nog stevig, terwijl ik echt een buitenhond heb die door de struiken vliegt, het zand vliegt en zwemt ermee op dagelijkse basis (herder). Ben er echt heel tevreden over. Ze hebben onlangs hun tuigen ook weer wat verbeterd, dus ga er vanuit dat dat alleen maar positief uitvalt ook weer. Ze zijn ook heel makkelijk af te poetsen als ze vies worden (beide modellen, maar de comfort walk wel net wat beter)

@TS
Mooi tuigje heb je gekocht!! Past zo te zien heel erg mooi <3 Wij hebben dat model ook graag gebruikt en nu hebben we het andere model, waar ik ook erg over te spreken ben.

Dog Copenhagen heeft idd een fijne anti trek ring aan de voorkant. Maar er moet wel bij vermeld worden dat het natuurlijk nog steeds brlangrijk is om te trainen op niet trekken. Als ze echt in zo'n anti trek ring aan de voorkant blijven hangen, kan dat op langer termijn ook weer nadelig zijn voor het lichaam omdat het dan scheef getrokken wordt. Maar het kan wel echt een heel fijn hulpmiddel zijn icm trainen op het niet trekken zeg maar.

Misschien dat er tuigen zijn waarbij echt trekken op lang termijn nog steeds niet erg is, maar bij het DC tuig gaat het dus wel scheef zitten als ze echt trekken (bij het model wat jij hebt wel net weer wat minder als bij het Comfort Walk model), dus daar moet je wel even rekening mee houden bv. Je zou het ook kunnen combineren met af en toe een check up bij de fysio bv, dat de hond dan even nagekeken wordt.

Heel veel plezier gewenst met het tuigje!!

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

LisaVH96

Berichten: 183
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-20 15:54

cursebreaker schreef:
Billy schreef:
Ik hoorde dat de Dog Copenhagen er gauw lelijk worden bij normaal gebruik, iemand ervaring mee?



Kan ik niet zeggen, maar in verhouding hebben we 2/3 tuigjes die we van DC gehad hebben ook niet lang gebruikt ivm groeiende pup. Momenteel heeft onze 15 maanden oude hond haar 3e DC tuig om en die heeft ze nu een half jaar om gok ik, of net iets langer. En die is echt nog stevig, terwijl ik echt een buitenhond heb die door de struiken vliegt, het zand vliegt en zwemt ermee op dagelijkse basis (herder). Ben er echt heel tevreden over. Ze hebben onlangs hun tuigen ook weer wat verbeterd, dus ga er vanuit dat dat alleen maar positief uitvalt ook weer. Ze zijn ook heel makkelijk af te poetsen als ze vies worden (beide modellen, maar de comfort walk wel net wat beter)

@TS
Mooi tuigje heb je gekocht!! Past zo te zien heel erg mooi <3 Wij hebben dat model ook graag gebruikt en nu hebben we het andere model, waar ik ook erg over te spreken ben.

Dog Copenhagen heeft idd een fijne anti trek ring aan de voorkant. Maar er moet wel bij vermeld worden dat het natuurlijk nog steeds brlangrijk is om te trainen op niet trekken. Als ze echt in zo'n anti trek ring aan de voorkant blijven hangen, kan dat op langer termijn ook weer nadelig zijn voor het lichaam omdat het dan scheef getrokken wordt. Maar het kan wel echt een heel fijn hulpmiddel zijn icm trainen op het niet trekken zeg maar.

Misschien dat er tuigen zijn waarbij echt trekken op lang termijn nog steeds niet erg is, maar bij het DC tuig gaat het dus wel scheef zitten als ze echt trekken (bij het model wat jij hebt wel net weer wat minder als bij het Comfort Walk model), dus daar moet je wel even rekening mee houden bv. Je zou het ook kunnen combineren met af en toe een check up bij de fysio bv, dat de hond dan even nagekeken wordt.

Heel veel plezier gewenst met het tuigje!!


Fijn om te horen dat ze zo goed blijven bij intensief gebruik, dit is er ook 1 die graag zwemt en het liefst daarna door het zand rolt als we op strand zijn :+

Hij trekt gelukkig amper, alleen als toevallig 1 van de 2 honden in de buurt lopen waar die nogal mee botst, als hij ze al door heeft met z'n staar en dementie :Y).

Het ging mij voornamelijk om die voorbevestiging omdat hij daar super op reageert als ik hem een correctie geef. Hij wil nogal graag z'n stem laten horen als hij het niet goed ziet sochtends en savonds, staar is daarvoor de boosdoener en er zit nogal een karakter in }> en met dit type tuig kan ik gewoon rustig een correctie geven.

Bennie, Rebbel, Malita, Salvador

meggiemeg

Berichten: 12185
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Hondentuig met bevestiging voorkant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 16:25

Ik ben me ook aan het oriënteren voor een tuig voor onze jongste hond, nu valt me op dat de haak aan de riem nogal groot is, hoe werkt dat in de praktijk? De riemen die ik tot nu toe heb gehad hadden allemaal een musketon haak, deze ziet er toch anders uit. Is dit wel een fijn systeem om vlot de lijn aan het tuig vast te haken?

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

LisaVH96

Berichten: 183
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-20 19:58

meggiemeg schreef:
Ik ben me ook aan het oriënteren voor een tuig voor onze jongste hond, nu valt me op dat de haak aan de riem nogal groot is, hoe werkt dat in de praktijk? De riemen die ik tot nu toe heb gehad hadden allemaal een musketon haak, deze ziet er toch anders uit. Is dit wel een fijn systeem om vlot de lijn aan het tuig vast te haken?


Ik vind deze grote juist heel fijn om aan te lijnen, je hebt hem zo te pakken zonder te lopen prutsen. De ander hond heeft een tuigje van Hurrta en deze heeft zo'n klein d ringetje zitten. Die krijg ik niet altijd even makkelijk te pakken met de lijn.

Bennie, Rebbel, Malita, Salvador


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kaatjemuts en 33 bezoekers