Nieuwe baan - Wat met de honden?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Cioccolato

Berichten: 6530
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 13:48

Wij hebben ook een deeltijd hond. Zit meestal bij mijn ouders, want die zijn beide altijd thuis :+
Mijn vriend en ik werken gewoon, parttime en onregelmatig. Dus de hond is hier eigenlijk een stuk minder. Maar willen mijn ouders op vakantie of een weekend weg? Dan is de hond standaard hier. En met goed overleg kan ik dat precies zo aanpassen met werk/vrije dagen :))

Verder zou ik dit zolang mogelijk uitzingen met een gehele dag service. Dus je hond een hele dag weg brengen. En in zo'n situatie ook geen nieuwe honden meer aanschaffen.

Wat mij ook nog fijn lijkt is als je ze in de tuin kan laten. Kennel/hok maken waar ze droog en beschut kunnen liggen en dan een stuk buiten waar ze even kunnen spelen en poepen/plassen. Maar dat kost je je tuin waarschijnlijk. Maar ja. Je moet wat..



MarliesV

Berichten: 15106
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 13:51

Ik zou in de tuin geen optie vinden, dan plassen en poepen ze in je tuin of in de ren en daar liggen ze later ook weer (of jij).

Maar ploegendiensten, werk je beide dan in ploegen en ook nog dezelfde ploeg? Anders dan is er toch maar deels overlap?

Ouders/schoonouders/broer/zus/oom/tante in de buurt die wel gek is met honden en misschien (deels) wil 'oppassen' . Bv 2 dagen in de week en dan 3 dagen naar de opvang?

Life is short....SMILE while you still have teeth!

AlphaDaemon
Berichten: 542
Geregistreerd: 24-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 13:53

Mijn vriend en ik werken allebei full time, maar kunnen thuis werken. Voor Corona werkten we allebei twee dagen thuis en de 5e dag hadden we een uitlaat service. Onze hond vond dat prachtig en ik denk niet dat een goede HUS dingen doet in je huis die niet kunnen. Binnen no time verspreid dat en hebben ze geen business meer. Oppas plek kan ook, maar niet overal is dat een beetje fatsoenlijk geregeld met huiskamer setting en ook veel buiten. Op veel plekken zitten ze grootste deel van de dat in een hok (niet alle! Maar wel vaak).

Je kunt ook altijd eerst in je buurt rond vragen of er iemand is bij wie je ze kunt brengen die er affiniteit mee heeft en die je vertrouwt. Sommige mensen vinden dat erg leuk om zo een klein zakcentje bij te verdienen. Maar als ze het van de een op de andere dag niet meer leuk vinden, heb je uiteraard een probleem.

Om eerlijk te zijn hebben wij wel echt gekeken qua baan wat kon met honden. En bij sollicitaties was mijn vriend er direct helder over: ik wil ook thuis kunnen werken vanwege de honden. Nou werken wij in een branche waar dat ook kan. Dat scheelt uiteraard

luuntje

Berichten: 13904
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Nieuwe baan - Wat met de honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 13:55

Je hebt ook nog stichting Oopoeh.nl
Zitten die niet in jullie buurt?

[o]

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Nieuwe baan - Wat met de honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 13:58

Eventueel de dagopvang voor om de andere dag?
Dan blijven de kosten een beetje onder controle en dan hebben de honden de ene dag een drukke dag in de opvang en de andere dag een rustig dagje thuis.
Met onze vorige hond heb ik gemerkt dat die best af en toe een dagje thuis kon zijn maar toen ze merkte dat het alle dagen van hetzelfde was kwam er duidelijk protest.

Ailill

Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 13:59

Kijk eens op pawshake, daar zit soms ook iets tussen, wel oprechte interesse maar niet altijd een professional = lagere kosteren.

Ik volg even, ik werk gelukkig fulltime vanuit huis, 4 x 9 uur. En ik verwacht dat dit na Covid ook zo blijft, max. een dag op kantoor. Voor die dag heb ik dan back-up/optie tot een HUS. Dan zou het dus wel kunnen?

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

AfricanLady

Berichten: 7998
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 14:01

Welke regio woon je mischan kan ik even met je meedenken ?

silverdapple
Berichten: 810
Geregistreerd: 22-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 14:03

_San87_ schreef:
'Buurmeisje' - even tussen aanhalingstekens, dit kan ook de buurman of een andere liefhebber zijn. Voordelen: zelfde als hierboven. Nadelen: Ik laat een vreemde met mijn honden bezig zijn, iemand die dat niet uit bedrijfsoverweging doet, maar voor de leuk, ik blijf risicoaansprakelijk. Ook hier gaat het om een vreemde die dagelijks het huis moet betreden om de honden op te halen. We hebben een grote hond, dus ook niet iedereen kan hem uitlaten. Daarnaast moet er nog iemand gevonden worden die dat überhaupt wil doen.

Hier zou ik naar kijken.

Briefje ophangen in de plaatselijke super, oproep plaatsen op Facebook in een of andere buurtgroep, berichtje in de buurtapp of neem eens contact op met een plaatselijke hondenschool of zij iemand weten. (O, in de tussentijd zie ik dat er reacties bijgekomen zijn van mensen die hiervoor ook websites weten. :D)

Tegen een vergoeding per keer iemand uit de buurt - denk aan een gepensioneerde, thuisblijfouder of een thuiswerker - de honden twee keer per dag laten meenemen. Vooraf nodig je ze uit voor de koffie zodat je even kunt zien hoe ze met je honden zijn. Bespreek je risicoaansprakelijkheid. In welk geval betaalt wie wat? Stuur dat hen eventueel later door op WhatsApp, heb je het in tekstvorm. Verder overleg je met hen gewoon wanneer zij de honden kunnen uitlaten of wanneer jij ze nodig hebt, dan weet je vaak ook op tijd wanneer je iets anders moet regelen.
Toegang tot je huis kun je beperken door ervoor te zorgen dat alle benodigdheden in de hal aanwezig zijn en de persoon dus niet verder hoeft te komen dan dat.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41239
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-20 14:04

veneri schreef:
Lastig dingetje, ik denk dat de keuze erg afhankelijk is van het karakter van je hond. Heb je een introverte stressvreter dan is dagopvang misschien niet geschikt.

Uitlaatservice.. zou ik zelf niet snel voor kiezen.
Hoor er vaak slechte verhalen over. Honden niet onder controle, honden kwijt...dat zal wel afhankelijk zijn van de betreffende HUS.
Zou zelf ook geen vreemde in mijn huis willen als ik er niet ben. En zal ook afhankelijk van je hond zijn of die dat fijn vind.

Ik zou gaan voor een lekkere ruim geisoleerd hok in de tuin.
Ze zijn met zn 2en tenslotte dus zijn niet de hele dag alleen

Camera erbij om te kijken hoe het gaat.

Savonds bij thuiskomst direct een uur aan de wandel. Dan zijn ze gauw tevreden en je kan zelf lekker je hoofd leegmaken.

Als het niet werkt om ze in de tuin te laten dan merk je dat snel genoeg en kan je later altijd nog andere keuzes maken.

Mijn voorkeur zou zijn om niet afhankelijk te zijn van een ander. Of dat nou een professional is of niet. Maar het belangrijkste is dat je je honden niet tekort doet met je keuze, en dat je een keuze maakt die bij ze past.
Dat is een kwestie van uitproberen.

Succes met je nieuwe baan!

Beide zijn vrolijke extroverte honden, absoluut geen stresskippen.

Een geisoleerd hok in de tuin is een goede overweging. Mocht dat niks worden kunnen ze nog naar de dagopvang.

Bedankt!
x_Jeanine_x schreef:
Werken je ouders of schoonouders niet thuis of willen/kunnen die niet oppassen...

Ik breng mijn teckel naar m'n schoonouders, die werken niet meer en hebben thuis al meerdere honden, dus die mini van mij erbij merken ze niet :+ schoonpaps haalt d'r ook op als ik eerder of tegelijkertijd moet gaan met manlief.

Maargoed dat is een luxe die wij hebben :o

Die werken ofwel niet thuis, of kunnen/willen niet oppassen.


eva1969 schreef:
Oh ja, wilde ik nog even zeggen, mocht je toch voor een uitlaatservice kiezen, check dan goed wat zij onder uitlaten verstaan. Ik zie hier de meeste de honden op een veldje knallen en ze het lekker zelf uit laten zoeken, gewandeld wordt er niet. Het toppunt is een man met een busje vol kennels dat midden in een wijk het spul in een hondentoilet dumpt.... Bedenk dus goed wat je van de uitlaatservice verwacht.

Dat is zeker een goede tip!


Amandavd schreef:
Die van mij gaat naar de dagopvang, wij hadden alleen het geluk dat we dit ruim voor we de hond hadden dit konden bespreken en onze salarissen ernaast konden houden om te kijken of dit zou lukken.

Ik zou eens het topic Pawshake op zoeken op Bokt. Ook een soort oppas/uitlaatservice dienst, wellicht goedkoper en misschien is dat een optie. Ik vind de uitlaatservice bij jullie wel duur als die net zoveel kost als de dagopvang....

Ga ik doen, dank je wel!

Deze situatie is ook echt door corona uit nood geboren, zeg maar. Voorheen was ik er zelf voor de honden. Dat gaat nu niet meer.


Cioccolato schreef:
Wij hebben ook een deeltijd hond. Zit meestal bij mijn ouders, want die zijn beide altijd thuis :+
Mijn vriend en ik werken gewoon, parttime en onregelmatig. Dus de hond is hier eigenlijk een stuk minder. Maar willen mijn ouders op vakantie of een weekend weg? Dan is de hond standaard hier. En met goed overleg kan ik dat precies zo aanpassen met werk/vrije dagen :))

Verder zou ik dit zolang mogelijk uitzingen met een gehele dag service. Dus je hond een hele dag weg brengen. En in zo'n situatie ook geen nieuwe honden meer aanschaffen.

Wat mij ook nog fijn lijkt is als je ze in de tuin kan laten. Kennel/hok maken waar ze droog en beschut kunnen liggen en dan een stuk buiten waar ze even kunnen spelen en poepen/plassen. Maar dat kost je je tuin waarschijnlijk. Maar ja. Je moet wat..

Ouders/schoonouders e.d. is hier geen optie. We zijn echt afhankelijk van (betaalde) derden die geen familie zijn, zeg maar.

Het is sowieso niet de bedoeling er honden bij te nemen? Twee is genoeg.

In de tuin gaan we bekijken.


MarliesV schreef:
Ik zou in de tuin geen optie vinden, dan plassen en poepen ze in je tuin of in de ren en daar liggen ze later ook weer (of jij).

Maar ploegendiensten, werk je beide dan in ploegen en ook nog dezelfde ploeg? Anders dan is er toch maar deels overlap?

Ouders/schoonouders/broer/zus/oom/tante in de buurt die wel gek is met honden en misschien (deels) wil 'oppassen' . Bv 2 dagen in de week en dan 3 dagen naar de opvang?

Ik snap je vraag niet. Vriend en ik werken niet bij hetzelfde bedrijf, vandaar ongeveer gelijke werktijden.

Ouders/schoonouders/familie is geen optie. Die werken ook allemaal of wonen te ver weg.


AlphaDaemon schreef:
Mijn vriend en ik werken allebei full time, maar kunnen thuis werken. Voor Corona werkten we allebei twee dagen thuis en de 5e dag hadden we een uitlaat service. Onze hond vond dat prachtig en ik denk niet dat een goede HUS dingen doet in je huis die niet kunnen. Binnen no time verspreid dat en hebben ze geen business meer. Oppas plek kan ook, maar niet overal is dat een beetje fatsoenlijk geregeld met huiskamer setting en ook veel buiten. Op veel plekken zitten ze grootste deel van de dat in een hok (niet alle! Maar wel vaak).

Je kunt ook altijd eerst in je buurt rond vragen of er iemand is bij wie je ze kunt brengen die er affiniteit mee heeft en die je vertrouwt. Sommige mensen vinden dat erg leuk om zo een klein zakcentje bij te verdienen. Maar als ze het van de een op de andere dag niet meer leuk vinden, heb je uiteraard een probleem.

Om eerlijk te zijn hebben wij wel echt gekeken qua baan wat kon met honden. En bij sollicitaties was mijn vriend er direct helder over: ik wil ook thuis kunnen werken vanwege de honden. Nou werken wij in een branche waar dat ook kan. Dat scheelt uiteraard

Ik ben al lang blij dat ik een baan gevonden heb... Dat is in de huidige tijd niet zo vanzelfsprekend meer, helaas.


luuntje schreef:
Je hebt ook nog stichting Oopoeh.nl
Zitten die niet in jullie buurt?

Ik heb geen idee, eens kijken.


Ailill schreef:
Kijk eens op pawshake, daar zit soms ook iets tussen, wel oprechte interesse maar niet altijd een professional = lagere kosteren.

Ik volg even, ik werk gelukkig fulltime vanuit huis, 4 x 9 uur. En ik verwacht dat dit na Covid ook zo blijft, max. een dag op kantoor. Voor die dag heb ik dan back-up/optie tot een HUS. Dan zou het dus wel kunnen?

Die tip kreeg ik eerder ook idd, ga ik eens bekijken.


AfricanLady schreef:
Welke regio woon je mischan kan ik even met je meedenken ?

Rhenen :).

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41239
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-20 14:05

silverdapple schreef:
_San87_ schreef:
'Buurmeisje' - even tussen aanhalingstekens, dit kan ook de buurman of een andere liefhebber zijn. Voordelen: zelfde als hierboven. Nadelen: Ik laat een vreemde met mijn honden bezig zijn, iemand die dat niet uit bedrijfsoverweging doet, maar voor de leuk, ik blijf risicoaansprakelijk. Ook hier gaat het om een vreemde die dagelijks het huis moet betreden om de honden op te halen. We hebben een grote hond, dus ook niet iedereen kan hem uitlaten. Daarnaast moet er nog iemand gevonden worden die dat überhaupt wil doen.

Hier zou ik naar kijken.

Briefje ophangen in de plaatselijke super, oproep plaatsen op Facebook in een of andere buurtgroep, berichtje in de buurtapp of neem eens contact op met een plaatselijke hondenschool of zij iemand weten. (O, in de tussentijd zie ik dat er reacties bijgekomen zijn van mensen die hiervoor ook websites weten. :D)

Tegen een vergoeding per keer iemand uit de buurt - denk aan een gepensioneerde, thuisblijfouder of een thuiswerker - de honden twee keer per dag laten meenemen. Vooraf nodig je ze uit voor de koffie zodat je even kunt zien hoe ze met je honden zijn. Bespreek je risicoaansprakelijkheid. In welk geval betaalt wie wat? Stuur dat hen eventueel later door op WhatsApp, heb je het in tekstvorm. Verder overleg je met hen gewoon wanneer zij de honden kunnen uitlaten of wanneer jij ze nodig hebt, dan weet je vaak ook op tijd wanneer je iets anders moet regelen.
Toegang tot je huis kun je beperken door ervoor te zorgen dat alle benodigdheden in de hal aanwezig zijn en de persoon dus niet verder hoeft te komen dan dat.

Hoewel dat de goedkoopste optie is, is dat ook meteen de optie waar ik het minste happig op ben :o .

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 14:08

Idd kijken naar petbnb of pawshake..dan heb je vaak lagere kosten en honden komen in huiselijke kring ipv in een kennel( of jouw honden moeten dat totaal geen probleem vinden?)...is vaak veel rustiger,minder prikkels tov pension.
Je zou dan kunnen kiezen voor 2 dagen opvang en bv 3 dagen uitlaten( door zelfde particulier dus) scheelt vaak echt wel qua prijs..

Eowyn3003
Berichten: 2223
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: Le Sud de la France

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 14:10

Je kan misschien ook bvb. 2 dagen dagopvang doen, en de andere 3 dagen mogelijkheid tot toegang tot de tuin? Je hebt camera's waarmee je je dier in het oog kan houden. Zo kan je zelf zien hoe het verloopt. Mij lijkt dit een oké optie, zo zijn er 2 drukke dagen (bvb dinsdag en donderdag), afgewisseld met 3 rustige dagen thuis, waarbij je 's ochtends een grote wandeling doet en bij thuiskomst ook? Qua budget is daar misschien beter doenbaar?
Veel succes met je nieuwe job!

Edit: Ik zou zelf trouwens mijn hond niet meegeven aan een vriendelijke buurman, onofficiële uitlaatdienst e.d. Alleen maar bij iemand die aangegeven is, en dus ook verzekerd is.

Volg mijn twee leuke hondjes hier! :D

Oshaa
Berichten: 1041
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 14:16

Wij werken ook allebei fulltime, maar ik wel in het onderwijs waardoor ik in verhouding meer thuis kan zijn (voltijds is 20 uur lesgeven, met reistijd etc komt dat neer op 27 uur per week van huis, de rest vanuit huis). Mijn vriend werkt deels thuis, deels op kantoor. Als we er niet zijn zit hij vaak in de omheinde tuin (1000m2) met schuilmogelijkheden. Heel soms binnen, maar hij vindt buiten duidelijk fijner. We hebben wel buren, maar één heeft zelf een hond die mega veel blaft (die van ons doet dat niet, soms in het begin een beetje), de ander zegt: 'ach het hoor erbij'. Zij is altijd thuis en praat weleens met de hond over de omheining zeg maar. Het langst dat hij alleen moet zitten is 7 uur op een dag, dit komt soms voor. Over het algemeen passen we alles zo op elkaar aan dat hij dus altijd minder dan 7 alleen is, alleen nu bijvoorbeeld mijn rooster (en dag thuis) is veranderd is het even wat lastiger en zit hij bijvoorbeeld morgen wel 7 uur alleen. We weten ook dat dit niet echt een probleem is en we merken ook niks 'geks' als we weer terugkomen. Vaak gaan we dan meteen even een stukje wandelen en 's avonds wat uitgebreider spelen etc.

Ik weet niet goed wat ik in jouw geval zou doen. Ik denk de dagopvang, zeker als het dezelfde prijs is. Of idd pawshake, daar zitten ook echt goede op.

En natuurlijk nog gefeliciteerd!

Goof

Berichten: 28528
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 14:19

Amandavd schreef:
Ik zou eens het topic Pawshake op zoeken op Bokt. Ook een soort oppas/uitlaatservice dienst, wellicht goedkoper en misschien is dat een optie. Ik vind de uitlaatservice bij jullie wel duur als die net zoveel kost als de dagopvang....


Of Oopoeh, ook een leuk initiatief.

Jette

Berichten: 1455
Geregistreerd: 28-05-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 14:19

Even een verhaal vanuit het 'buurmeisje', dat was ik altijd :D Nee, ik ben geen professional, maar ik kwam wel altijd 3x per week, ook als het regende of ijskoud was. Ik heb zelf twee grotere honden waarmee ik ook wel cursussen gedaan had, dus niet totaal zonder ervaring.

Maar ik kwam drie keer per week bij mijn 'oppashonden' thuis, bleef daar ongeveer 3 uur, dus juist wel in huis waar ik altijd studeerde zodat de honden niet alleen wandelde maar ook niet alleen waren de hele dag. Want een uurtje wandelen is nog steeds wel lang alleen zonder aandacht. In deze uren wandelde ik dan met beide honden apart, omdat ze anderen behoeftes hadden.

Dit heb ik 3 jaar gedaan, totdat ik verhuisde van stad. Ik denk dus dat dit zeker wel kan, maar je daarvoor de juiste persoon moet vinden. Ik werd er zelf altijd heel blij van en ben handig met honden, voor zover je dat van jezelf kan zeggen, maar daardoor was ik er altijd. Zou het dus niet zomaar afschrijven, maar je moet er wel de juiste persoon voor vinden, waarschijnlijk is dat viavia het makkelijkst dat je niet een totaal vreemde in huis hebt.
Laatst bijgewerkt door Jette op 14-10-20 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

anca

Berichten: 1758
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 14:20

Sclimpre schreef:
Eventueel de dagopvang voor om de andere dag?
Dan blijven de kosten een beetje onder controle en dan hebben de honden de ene dag een drukke dag in de opvang en de andere dag een rustig dagje thuis.
Met onze vorige hond heb ik gemerkt dat die best af en toe een dagje thuis kon zijn maar toen ze merkte dat het alle dagen van hetzelfde was kwam er duidelijk protest.



Als ze wel alleen willen blijven vind ik dit een goede oplossing. Iemand opperde ook om ze thuis te laten en dan direkt na thuiskomst te gaan wandelen. Ik denk dat dat in de praktijk erg tegen valt. Je hebt er dan al een lange dag , ook ivm met jou reistijden, opzitten , je moet nog eten maken enz. Dus dat komt er in de praktijk niet van. Wat voor honden zijn het? Veel beweging nodig of kan het ook wat minder?

hartelijke groeten,
anca

Shiloh

Berichten: 19767
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 14:23

Ik zou toch ook gewoon even rondvragen in de buurt. Je weet maar nooit.

Toen ik mijn hond nam werkte ik dichtbij huis, 4,5 dag. Het plan was om hem 2 dagen in de week naar een opvang te brengen en de overige 2 volle dagen een uur lunch pauze te nemen en hem uit te gaan laten tussendoor. Uiteindelijk is die opvang er nooit van gekomen. Iemand op het pleintje was dol op honden, herders met name (ik heb een Hollandse herder) en die sprak me aan tijdens het uitlaten. Paar dagen later lag er een kaartje in de bus om me op de koffie te vragen en te laten weten dat als ik ooit hulp nodig had, ze dat hartstikke leuk leek.

Het gevolg is dat ik een super leuk contact heb met een nabije buur, als ik opvang nodig heb is Duke bij haar. Die buur werkt parttime maar trekt het financieel niet om zelf een hond te hebben. Duke is nu dus gewoon soort van parttime haar hond. Ze mag hem halen wanneer ze zin heeft. Natuurlijk hebben we het gehad over opvoeding ed. Maar onze ideëen daarover kwamen heel erg overheen. Ook was ze van vroeger uit Mechelaars gewend, dus ze wist wat ze in de handen had.

Na een jaar raakte ik in een burnout en daarna ben ik iets totaal anders gaan doen. Ik ging in Utrecht werken, 1 uur heen, 1 uur terug. Buur vond het geen enkel probleem en hielp graag.

Als ik op kantoor was (werk al sinds maart thuis) en zij was thuis dan haalde ze Duke op. Bij het ophalen of wegbrengen liep ze even een extra blokje om voor de behoeften. 9 van de 10 dagen moest ik Duke bij thuiskomst bij hun ophalen. Hij heeft daar zijn eigen voorbak, zijn eigen mand. Nu met corona werk ik thuis en is het op zich niet meer nodig. Maar ze haalt hem nog steeds 2 a 3 keer in de week voor een paar uur op, gewoon, omdat ze het leuk vind.

Wat ik bedoel te zeggen is, reken er niet op, zoek alvast contact met een uitlaat dienst of een dagopvang. Maar vraag ook gewoon even rond. Je weet maar nooit, misschien tref je zo iemand als mijn buur. Ik had dat van tevoren ook nooit gedacht! Zij laat echt niet elke dag mijn hond een uur uit, maar ze haalt hem op, loopt een klein blokje, en neemt hem mee naar huis. Het kost haar bijna geen moeite en ze heeft er zelf ook veel plezier van.

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Boras
Berichten: 9926
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 14:25

Gefeliciteerd met je baan!

Tja, eerlijk gezegd past die fulltime baan niet in je leven. Of die honden niet, maar dat durf ik alleen maar te denken :D

Als je honden minimaal 10 uur per dag gedurende 5 dagen per week alleen thuis zijn, dan zou ik alleen de hondendagopvang een optie vinden. Anders worden het wel erg lange dagen alleen in huis voor ze. Met alleen maar een relatief korte onderbreking.

Ik zou voor zo'n structureel iets geen particulieren in gaan zetten, je vraagt nogal wat. Ik snap je weerstand daartegen.

Een uitlaatservice vind ik op zich niet verkeerd, maar niet in jullie situatie met langdurige en veelvuldige afwezigheid.

Ik ben ook al tijden op zoek naar werk. Dus ik snap dat je deze baan niet kunt laten schieten. Misschien moet je de situatie nu nemen zoals die is en voor dure dagopvang kiezen. Misschien kan het een investering zijn op weg naar een andere, beter passende baan. Een die beter betaald of een met passendere uren. Het is makkelijker solliciteren vanuit een werkende positie.

Wil het allemaal niet, dan kun je altijd nog besluiten om te stoppen met deze baan. Maar ik zou de baan zeker niet op voorhand afwijzen. Maar ik zou ook de honden niet zo lang alleen laten.

Wat je ook besluit, succes ermee :)

Edit:

Overigens werkten mijn ex en ik vroegen ook fulltime en hadden we 2 honden.
Deze hadden het samen net als die van (ik meen) Ibbel helemaal naar hun zin op het grote erf en ze konden naar binnen. Maar ja, er was dus wel veel ruimte en geen directe buren. In een woonwijk zou ik dit niet doen.

Nog een edit:

Ik stel me trouwens een dagopvang voor als een dagopvang voor bijvoorbeeld ouderen: een plek waar de honden bezig worden gehouden voor een groot deel van de dag en dat er ruimte is om te rusten. Als ze er alleen maar in kennels liggen voor een groot deel van de tijd en kort op een speelweide mogen, dan zou ik dat ook geen optie vinden.
Laatst bijgewerkt door Boras op 14-10-20 14:35, in het totaal 4 keer bewerkt

x_Jeanine_x

Berichten: 9066
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 14:26

ingvdh schreef:
x_Jeanine_x schreef:
Werken je ouders of schoonouders niet thuis of willen/kunnen die niet oppassen...

Ik breng mijn teckel naar m'n schoonouders, die werken niet meer en hebben thuis al meerdere honden, dus die mini van mij erbij merken ze niet :+ schoonpaps haalt d'r ook op als ik eerder of tegelijkertijd moet gaan met manlief.

Maargoed dat is een luxe die wij hebben :o



Ik ken inderdaad een aantal mensen met een "deeltijd hond" zoals ze dat zelf noemen.
Overdag bij de vaste oppas (is meestal ouders of buur) en na het werk weer terug.

Het mes snijdt bij die mensen aan twee kanten, vaak wil de oppas wel een hond maar zien er toch vanaf en zo hebben ze toch hun loopje overdag met hond.



Ik had goede afspraken gemaakt met mijn vorige werkgever. Door corona helaas op straat komen te staan. In overweging geweest om de pup te annuleren, na ruim een jaar wachtlijst. Maar door m'n schoonouders toch gepusht om het wel te doen. Ben er nog steeds super blij mee! Soms weken ruim 40 uur werk, deze week maar 18 uur. Dus is goed te doen! Manlief heeft vaste tijden en ik werk zo onregelmatig als maar zijn kan.

Oshaa
Berichten: 1041
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 14:27

anca schreef:
Als ze wel alleen willen blijven vind ik dit een goede oplossing. Iemand opperde ook om ze thuis te laten en dan direkt na thuiskomst te gaan wandelen. Ik denk dat dat in de praktijk erg tegen valt. Je hebt er dan al een lange dag , ook ivm met jou reistijden, opzitten , je moet nog eten maken enz. Dus dat komt er in de praktijk niet van. Wat voor honden zijn het? Veel beweging nodig of kan het ook wat minder?


Ja en nee. Wij hebben ook soms lange dagen en niet persé heel veel zin om meteen te gaan wandelen. Maar toch doen we het, voor de hond, maar ook ergens voor ons. Wij worden ook blij als we hem zo zien rennen en het is fijn om even dat momentje te hebben voordat weer van alles moet.
Hier komt het er dus wel van ;). Maar wel inderdaad omdat we er echt wel voor kiezen én het niet dagelijks is.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Nieuwe baan - Wat met de honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 14:34

Om het leuk te maken voor de hond zou je voordat je gaat werken moeten wandelen, en niet wanneer je thuiskomt. Als je voordat je vertrekt een lange wandeling maakt is de hond al wat moe en zal hij eerder geneigd zijn het rustig aan te doen. Eens je thuiskomt heeft wandelen minder zin (behalve dat het leuk is natuurlijk) want daarna heeft de hond gezelschap en is hij bezig.

pillow
Berichten: 7713
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 14:40

Ik heb enkele jaren een oppas hond gehad van iemand uit het dorp. Het dier werd om 7.30 uur hier afgeleverd en werd om 17.30 uur weer opgehaald. Ging prima met mijn honden en had hier alle ruimte. Zat ook gewoon in huis, was hier ook haast meer thuis dan bij zijn eigenaar. Wellicht kun je zoiets in de buurt vinden. Ik kreeg € 5,00 per dag voor het werk wat ik er niet van had.

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max

welmoedz

Berichten: 1554
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 14:52

Misschien staat hier iets tussen? Is vaak particulier en betaalbaarder. Voor 2 honden kun je vast onderhandelen.

https://www.hondenoppas.nl

Verder misschien nog een tip om in de buurt van je werk te kijken, misschien is daar de dagopvang goedkoper dan in de buurt van Rhenen.

Je kunt het ook afwisselen; een paar dagen dagopvang en verder het buurmeisje tussendoor inschakelen (advertentie in supermarkt;plaatselijke facebookgroep). Als je honden toch al wat ouder zijn en goed luisteren zou ik gewoon een schoolmeisje met ervaring in honden inhuren, deed mijn oma ook voor 4 euro per wandeling ;).
Laatst bijgewerkt door welmoedz op 14-10-20 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

:)

Teteltee
Berichten: 543
Geregistreerd: 27-06-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 14:54

Ik zou beginnen met eens proberen wat ze doen als ze een paar uur in de tuin zitten wanneer jullie gewoon thuis zijn, dan kun je het goed in de gaten houden. Gaat dat goed, hang dan een camera op en kijk wat ze doen als jullie niet thuis zijn. Een keer blaffen moet kunnen vind ik, mijn buren maken ook genoeg andersoortige herrie dus die keer dat 1 van mijn honden wel even aanslaat, jammer voor ze. Als ze goed in de tuin kunnen blijven (wel met schuilmogelijkheid natuurlijk!) dan zou ik kiezen voor dagopvang en thuis/in de tuin blijven afwisselen. Kijk naar wat je wel kunt missen financieel en doe dan bijvoorbeeld 3 dagen thuis, 2 dagen opvang en dan om en om. Maandag thuis, maak je ze in het weekend lekker moe, dinsdag weer opvang, zijn ze woensdag weer tevreden een dagje thuis, donderdag weer opvang en vrijdag weer uitrusten thuis, zoiets. Als je 2 honden hebt die graag samen zijn en ze hebben de ruimte en een fijne warme plek om te slapen, dan moet het best kunnen. Ik zou ze persoonlijk wel mijn hele tuin geven want die is al niet enorm (rijtjeshuis), ik zou die ruimte niet kleiner maken. Mijn 2 honden zitten regelmatig een paar uur in de tuin, ik ben dan wel gewoon thuis dus voor hen is het puur om lekker buiten te rommelen. Ik denk dat ze meer dan de helft van de tijd gewoon liggen te slapen net als ze binnen zouden doen, de rest zijn ze zoet met spelen, rondscharrelen, stokjes bijten, etc., ze vermaken zich meer dan prima dus. Soms blaft er wel eens 1, maar het zijn geen doorblaffers dus dat is puur even aanslaan en klaar, dat moet kunnen vind ik als dat niet 10 keer op een dag gebeurt. Alles valt of staat dus met hoe erg je honden blaffen en hoe vervelend je buren dat vinden :) Eventueel zou je dit schema nog kunnen uitbreiden met iemand zoeken die het leuk vindt om ze wat extra aandacht te geven op vrijwillige basis of voor een kleine vergoeding, maar dan heb je in ieder geval de basis zelf in handen en is het ook geen ramp als diegene toch weer afhaakt.

Ik zou het zelf wel moeilijk vinden om mijn honden 5 hele dagen in de week niet om me heen te hebben en ik zou me daar ook schuldig over voelen naar hen toe, maar jij doet dit ook vast niet voor je plezier. En als ik dan kijk naar wat ze feitelijk doen op een dag, verschilt wat ze doen als ze alleen zijn eigenlijk niet zo veel van wat ze doen als ik wel thuis ben. Dan komen ze af en toe een aai halen, tuurlijk, maar ze zitten dan ook niet heel de dag op m'n lip :+ Dus het zou moeten kunnen, zie het als een tijdelijke oplossing en probeer in de toekomst minder te gaan werken/meer thuis te gaan werken o.i.d. :j

Gini
Berichten: 17877
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 14:55

Staat je werkgever niet open voor een kantoorhond/hond op het werk? :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Clmr, Goldwynn, GrapeshotBot, limilou, Schrompeltje, tessaroos, tjaakje en 69 bezoekers