Nieuwe baan - Wat met de honden?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Boras
Berichten: 9926
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 20:38

Jennyj01 schreef:
Ik had destijds voor mijn twee honden elke dag 2 uur hulp. Ze liep een uur met de honden en deed elke dag stofzuigen/dweilen en kleine huishoudelijke klusjes. Wat ook fijn is met twee honden. Ook niet goedkoop maar vond het wel fijn geregeld. En niet duurder dan uitlaatservice of dag opvang.


Dat is ook een idee :)*

Mits je zo iemand kunt vinden en de kosten niet nog hoger worden.

En zo heerlijk als je huis gedaan is :D

Dan heb je in je vrije tijd ook echt tijd voor de honden. En voor andere leuke dingen.


xmarliez

Berichten: 4086
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 20:41

Ik ken iemand met zo een zelfde situatie maar zij brengt haar hond 2/3 dagen in de week naar mij toe. Ken je toevallig niet iemand in de omgeving met honden/voldoende ruimte die het niet erg vindt om jouw honden er tussen te hebben lopen?
Ik heb zelf 7 honden dus die ene hond extra merk ik niet eens. Soms komt hij 1 dag en soms 5 dagen maar meestal 2 dagen. Ik heb er niet zoveel moeite mee.
Ik woon trouwens redelijk in de buurt. Kan op korte termijn misschien wel iets voor je betekenen maar niet voor altijd of voor 5 dagen in de week.

Dressuur is het in harmonie ontwikkelen en verbeteren van de natuurlijke eigenschappen van het paard.

Boras
Berichten: 9926
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 20:42

Amandavd schreef:
pillow schreef:
Ik begrijp heel goed dat je de honden niet weg wilt doen, maar eigenlijk kun je gewoon geen honden hebben als je allebei zo veel en zo lang niet thuis bent. En als het voor tijdelijk is zeg je alla ik ga het even oplossen, maar ik begrijp dat dit ws gaat duren zolang de honden leven. En dat is voor de honden toch wel heel sneu. Die van mij zouden daar absoluut niet tegen kunnen. Als ik eens 2 volle dagen weg ben gaat het nog. Maar als het de derde dag weer aan de orde is krijst de stabij alles bij elkaar.


Dit is echt zo'n dikke onzin. Luister daar alsjeblieft niet naar TS. Er zijn opties genoeg, dat komt echt wel goed.


Nou ja laten we eerlijk zijn, als de ts een topic had geopend omdat ze 2 honden wil nemen terwijl haar partner en zij beiden fulltime werken, dan was bokt te klein geweest.

Dus in zoverre heeft pillow best een punt natuurlijk.

Maar deze honden zijn er al en de omstandigheden dwingen de ts tot een oplossing.

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 20:43

Ah sorry had de factor x2 honden over het hoofd gezien idd. :o

Succes met het vinden van een passende oplossing!

Mensen met paarden hebben hemel op aarde, maar wanneer ze sterven valt er niets te erven![o]

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41239
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-20 20:44

xmarliez schreef:
Ik ken iemand met zo een zelfde situatie maar zij brengt haar hond 2/3 dagen in de week naar mij toe. Ken je toevallig niet iemand in de omgeving met honden/voldoende ruimte die het niet erg vindt om jouw honden er tussen te hebben lopen?
Ik heb zelf 7 honden dus die ene hond extra merk ik niet eens. Soms komt hij 1 dag en soms 5 dagen maar meestal 2 dagen. Ik heb er niet zoveel moeite mee.
Ik woon trouwens redelijk in de buurt. Kan op korte termijn misschien wel iets voor je betekenen maar niet voor altijd of voor 5 dagen in de week.

Helaas niet. Ik woon hier nog niet zo lang en heb nog geen vriendenkring opgebouwd en de vrienden van mijn vriend werken ook fulltime.

Lief dat je het aanbiedt! Ik ben wel op zoek naar iets voor minimaal een half jaar :j. Te veel wisselen lijkt me niet handig voor de honden.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41239
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-20 20:44

Annem84 schreef:
Ah sorry had de factor x2 honden over het hoofd gezien idd. :o

Succes met het vinden van een passende oplossing!

Kan gebeuren :D. Bedankt!

xmarliez

Berichten: 4086
Geregistreerd: 31-07-08

Re: Nieuwe baan - Wat met de honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 20:47

Berichtje zetten in een groep op Facebook doet vaak ook wonderen!
Gewoon zo een groep uit de buurt.
Succes met het zoeken naar een geschikte oplossing!

Dressuur is het in harmonie ontwikkelen en verbeteren van de natuurlijke eigenschappen van het paard.

Spaansepony
Berichten: 979
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 20:47

Vroeger werkte ik parttime, door een andere functie werk ik ineens ook veel meer al een ruime tijd.
Nu gaat de hond eigenlijk altijd in de avond mee naar stal en liep daar dan altijd al rond en overdag liepen altijd rondje door de buurt.

Nu is de situatie zo dat de hond alleen is van 09/15.15
Voorheen was het zelfs tot 16.30 want ging dochterlief naar de opvang en mocht nog niet alleen thuis zijn.

We hebben toen een lange tijd de hond laten ophalen door een uitlaatservice, maar niet elke dag maar een beetje om ritme van de hond ook te doorbreken. Dus dinsdag en donderdag ging de hond naar opvang en de rest van de week was de hond wel wat langer alleen, want eerlijk anders kon ik inderdaad net zo goed stoppen met werken want dan werkte ik voor de hond :+
Onze lobbes is inmiddels ouder en ook niet meer zo actief dus vind het allemaal prima.

Amandavd
Berichten: 12099
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 20:49

Boras schreef:
Amandavd schreef:

Nou ja laten we eerlijk zijn, als de ts een topic had geopend omdat ze 2 honden wil nemen terwijl haar partner en zij beiden fulltime werken, dan was bokt te klein geweest.

Dus in zoverre heeft pillow best een punt natuurlijk.

Maar deze honden zijn er al en de omstandigheden dwingen de ts tot een oplossing.


Dan had ik het haar afgeraden maar ook mensen met een fulltime job kunnen een hond houden. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden maar in dit geval al helemaal omdat er idd al honden waren.

https://www.instagram.com/adutchbookreviewer
Mijn bookstagram pagina met recensies, boekentips en nog veel meer.
https://www.facebook.com/Neelashondenleven
Alles over mijn hond Neela en informatieve blogs over honden!

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41239
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-20 20:52

Boras schreef:
Amandavd schreef:


Dit is echt zo'n dikke onzin. Luister daar alsjeblieft niet naar TS. Er zijn opties genoeg, dat komt echt wel goed.


Nou ja laten we eerlijk zijn, als de ts een topic had geopend omdat ze 2 honden wil nemen terwijl haar partner en zij beiden fulltime werken, dan was bokt te klein geweest.

Dus in zoverre heeft pillow best een punt natuurlijk.

Maar deze honden zijn er al en de omstandigheden dwingen de ts tot een oplossing.

Als dit vijf jaar geleden onze situatie was, dan waren de honden er nooit gekomen. Ik weet best wel dat dit niet ideaal is, maar ik moet wat :). Als ik ze ter adoptie aanbied is het internet ook te klein, wat dat betreft is t niet snel goed :).

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41239
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-20 20:53

Spaansepony schreef:
Vroeger werkte ik parttime, door een andere functie werk ik ineens ook veel meer al een ruime tijd.
Nu gaat de hond eigenlijk altijd in de avond mee naar stal en liep daar dan altijd al rond en overdag liepen altijd rondje door de buurt.

Nu is de situatie zo dat de hond alleen is van 09/15.15
Voorheen was het zelfs tot 16.30 want ging dochterlief naar de opvang en mocht nog niet alleen thuis zijn.

We hebben toen een lange tijd de hond laten ophalen door een uitlaatservice, maar niet elke dag maar een beetje om ritme van de hond ook te doorbreken. Dus dinsdag en donderdag ging de hond naar opvang en de rest van de week was de hond wel wat langer alleen, want eerlijk anders kon ik inderdaad net zo goed stoppen met werken want dan werkte ik voor de hond :+
Onze lobbes is inmiddels ouder en ook niet meer zo actief dus vind het allemaal prima.

Dat is nog te doen, een uurtje of 6 achtereen alleen.

Fijn dat het voor jou goed uitgepakt heeft +:)+.

BigOne
Berichten: 37974
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Nieuwe baan - Wat met de honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 20:55

Dus je vriend doet het huishouden?

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

lucifertje

Berichten: 5600
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 20:56

Is fulltime 40 of 36 uur? Bij 36 uur is het mss nog te overwegen om 4x 9 te werken of is dat absoluut niet mogelijk?

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41239
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-20 20:59

bigone schreef:
Dus je vriend doet het huishouden?

Dat doen we samen. Hoezo?


lucifertje schreef:
Is fulltime 40 of 36 uur? Bij 36 uur is het mss nog te overwegen om 4x 9 te werken of is dat absoluut niet mogelijk?

Het is echt 40 uur, minder is momenteel ook niet mogelijk ivm drukte.

Boras
Berichten: 9926
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Nieuwe baan - Wat met de honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 21:01

Je moet natuurlijk ook niet al te veel tijd kwijt zijn met halen en brengen en zo.

BigOne
Berichten: 37974
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 21:04

_San87_ schreef:
bigone schreef:
Dus je vriend doet het huishouden?

Dat doen we samen. Hoezo?


lucifertje schreef:
Is fulltime 40 of 36 uur? Bij 36 uur is het mss nog te overwegen om 4x 9 te werken of is dat absoluut niet mogelijk?

Het is echt 40 uur, minder is momenteel ook niet mogelijk ivm drukte.

Omdat jij nu ook fulltime buiten de deur gaat werken dan lijkt me het heel fijn om de boel aan de kant te hebben zodat je het weekend aan elkaar en de honden kunt besteden.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41239
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-20 21:12

bigone schreef:
_San87_ schreef:
Dat doen we samen. Hoezo?

Het is echt 40 uur, minder is momenteel ook niet mogelijk ivm drukte.

Omdat jij nu ook fulltime buiten de deur gaat werken dan lijkt me het heel fijn om de boel aan de kant te hebben zodat je het weekend aan elkaar en de honden kunt besteden.

Ah zo! Daar maak ik me geen zorgen over, dat redden we prima. Ons huis is niet heel groot en ik houd het bij, dus meer dan 10/20 minuten ben ik niet bezig per dag :).

Niet iedereen voelt zich prettig bij een huishouder/ster.

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Nieuwe baan - Wat met de honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 21:19

TS zit je in de buurt van Nijmegen kwa werk evt? Ik heb momenteel ruimte Voor wat opvang in huiselijke sfeer samen met mijn honden.

CC Justa Sally Doll *Sal*
[ITP] Waar het allemaal begon ...
Just one Fantasy *Sydney*
[KS-ITP] Mijn eigen Champagne Fantasy
*Sterre*

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41239
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-20 21:29

candalisa schreef:
TS zit je in de buurt van Nijmegen kwa werk evt? Ik heb momenteel ruimte Voor wat opvang in huiselijke sfeer samen met mijn honden.

Ik ga je een PM sturen!

Bitchy
Berichten: 308
Geregistreerd: 29-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 21:32

Ik heb niet alle berichten gelezen dus misschien is Stichting Oopoeh al voorbij gekomen:
https://www.oopoeh.nl/

smurffie

Berichten: 11124
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Nieuwe baan - Wat met de honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 21:48

Ik zou een luik met chipreader aanraden en 2/3 dagen opvang.
5 dagen opvang is heel intensief en duur. Om de dag een rustdag waarop ze wel in de tuin kunnen ontlasten en je zelf na werk lekker wandeld lijkt me met 2 ruim volwassen honden prima.

Boras
Berichten: 9926
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 23:09

_San87_ schreef:
candalisa schreef:
TS zit je in de buurt van Nijmegen kwa werk evt? Ik heb momenteel ruimte Voor wat opvang in huiselijke sfeer samen met mijn honden.

Ik ga je een PM sturen!


Nu ben ik wel benieuwd waar je gaat werken :D

Hanmar
Advies Mies

Berichten: 16982
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 19:04

Dit past denk ik beter op BB (BeestenBoel), ik verplaats je topic even :)

“I am a brain, Watson. The rest of me is a mere appendix.”
― Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle)

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 19:13

Zou ik brutaal mogen vragen welke regio je woont? Ik bied namelijk dagopvang/uitlaat tegen schappelijk tarief, mijn prijzen liggen een stuk lager dan regulier tarief, wie weet dat dit een optie is? In huiselijke sfeer!

Mag uiteraard via PB gestuurd worden!

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

16-04-2021 Diëgo v. Engelen

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41239
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-20 19:20

Kristy1998x schreef:
Zou ik brutaal mogen vragen welke regio je woont? Ik bied namelijk dagopvang/uitlaat tegen schappelijk tarief, mijn prijzen liggen een stuk lager dan regulier tarief, wie weet dat dit een optie is? In huiselijke sfeer!

Mag uiteraard via PB gestuurd worden!

Ik woon in Rhenen en ga werken omgeving Nijmegen :).

smurffie schreef:
Ik zou een luik met chipreader aanraden en 2/3 dagen opvang.
5 dagen opvang is heel intensief en duur. Om de dag een rustdag waarop ze wel in de tuin kunnen ontlasten en je zelf na werk lekker wandeld lijkt me met 2 ruim volwassen honden prima.

Ik denk inderdaad dat dit een beetje het idee wordt :j.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: noordje en 5 bezoekers