Kattenvoer, grote brokken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Earth

Berichten: 7896
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 17:39

SimoneeM schreef:
_Ekenna schreef:
Ik ben fan van Power of Nature, de Natural Cat lijn (Meadowland mix en Fee’s Favorite). Kwalitatief een erg goede brok. Compleet zonder dat er onzin in zit. Dit bestel ik bij Heimfutterservice (Duits). Volgens mij betaal ik €75,- voor 15 kilo (Ook in kleinere verpakkingen verkrijgbaar) . Hier doen ze met z’n tweeën zo’n 4/5 maanden mee. Katten zijn perfect op gewicht en ze kunnen de hele dag door eten.


Dit idd :j
Of dus Orijen, maar die is duurder.

Ikzelf zou overigens geen 15kg verpakking nemen, ook niet met 2 katten. Voer verliest helaas vaak zijn voedingswaarde relatief snel zodra er lucht bij is gekomen (rond de 6 weken blijft het echt goed goed zeg maar). :)

ook niet als je het daarna weer luchtdicht verpakt?

Earth het reisbureau.


_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 17:40

Oh dat wist ik niet! Of iig nooit bij stil gestaan. Ga ik volgende keer voor de 7,5kg. Huidige zak is bijna op :D Nog kleinere verpakking is 2kg... dat schiet niet op. :')

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 19:57

Earth schreef:
SimoneeM schreef:

Dit idd :j
Of dus Orijen, maar die is duurder.

Ikzelf zou overigens geen 15kg verpakking nemen, ook niet met 2 katten. Voer verliest helaas vaak zijn voedingswaarde relatief snel zodra er lucht bij is gekomen (rond de 6 weken blijft het echt goed goed zeg maar). :)

ook niet als je het daarna weer luchtdicht verpakt?


Nee, omdat er dan dus al lucht bij gekomen is. Er was hier een duidelijke catmoneo link over... Even zoeken :D

Edit: https://www.catmoneo.nl/houdbaarheid-van-kattenbrokken/
Die lucht zit er dus immers al bij, je krijgt nooit meer die lucht eruit en dus gaat het oxideren. En hoe minder troep, hoe makkelijker dit dus gaat helaas.. Met goed verpakken kun je wel een beetje rekken denk ik, maar meerdere maanden zou ik denk ik niet doen :)

Blue_flower
Berichten: 1924
Geregistreerd: 26-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 09:47

Help |(

Power of nature is niet leverbaar op dit moment en ik weet niet of die op tijd gaat zijn voor het voer van mijn kat er is.

Zijn er alternatieven? Misschien iets minder maar die dan maar in kleine hoeveelheden inkopen tot de juiste er weer is.

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Kattenvoer, grote brokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 10:04

Tis elke keer gedoe bij Power of Nature. Zo jammer.

Maarre; Celtic Connection is ook een mooie. Hebben ook kleine zakjes. Of Wildcat Etosha.
Die zijn qua analyse heel vergelijkbaar :j

Blue_flower
Berichten: 1924
Geregistreerd: 26-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 11:06

SimoneeM schreef:
Tis elke keer gedoe bij Power of Nature. Zo jammer.

Maarre; Celtic Connection is ook een mooie. Hebben ook kleine zakjes. Of Wildcat Etosha.
Die zijn qua analyse heel vergelijkbaar :j


Ga ernaar kijken, dank je. Ik heb geen verstand van alle inhoud dus moet vertrouwen op advies

Marcella

Berichten: 36682
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Kattenvoer, grote brokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 12:16

Maar Purizon is eigenlijk wel goed, maar toch ook weer niet helemaal. Hier krijgen ze het naast Hill's ID wegens 1 kat met darm problemen.

Zou wel jammer zijn eindelijk een voer wat goed gegeten word naast de Hill's (+ dat het geen problemen geef).

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Kattenvoer, grote brokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 12:31

Purizon is op zich een prima brok hoor. Ik vind de DL-methionine die erin zit te hoog. En wat me met name tegenstaat is dat blijkt dat er ook DL-methionine in de large variant van de brokken zit, terwijl dit niet op de zak staat. Nu blijkt het er wel in te zitten, maar gezien ze niet verplicht zijn het erop te zetten hebben ze het weggelaten. Dat vind ik irritant, dus ik ga dan liever voor een andere brok.

Maar, die DL-methionine is lang niet bij alle katten een probleem (bij meer niet dan wel), dus als het goed gaat, kun je dat rustig doorvoeren hoor :j

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Kattenvoer, grote brokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 13:12

Ik heb grote brokken van vigo&sage. Bij petfooddiscounter. Nooit voorraad problemen gehad daar

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Marcella

Berichten: 36682
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Kattenvoer, grote brokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 13:19

Heb de normale brok gelukkig. En scheelt misschien ook geen hoofdvoer.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 13:28

Marcella schreef:
Heb de normale brok gelukkig. En scheelt misschien ook geen hoofdvoer.


Daar zit het ook in haha. Maar dan wel eerlijk vermeld. Maar ik zou me niet druk maken als het goed gaat :)

@Hierboven Vigor en Sage is alleen niet zo vergelijkbaar met Power of Nature. Het bevat flink meer koolhydraten namelijk helaas.

Blue_flower
Berichten: 1924
Geregistreerd: 26-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 13:49

SimoneeM schreef:
Marcella schreef:
Heb de normale brok gelukkig. En scheelt misschien ook geen hoofdvoer.


Daar zit het ook in haha. Maar dan wel eerlijk vermeld. Maar ik zou me niet druk maken als het goed gaat :)

@Hierboven Vigor en Sage is alleen niet zo vergelijkbaar met Power of Nature. Het bevat flink meer koolhydraten namelijk helaas.


Dank :) wist inderdaad even niet of het reacties op mijn vraag waren.

Nielojram

Berichten: 7797
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 17:41

Earth schreef:
Wat ben ik blij te lezen dat de meeste mensen goede brokken aanraden ipv die troep die je in de winkel kunt kopen.
Het kauwen maakt inderdaad niet uit.

Ik gebruik graag deze site, hier kan ik makkelijk aan info komen over de inhoud van de brokken.
https://www.catmoneo.nl/beste-kattenbrokken/

Ik voer inmiddels porta21, maar daar eet hij heel veel van en blijft aan de dunne ontlasting, dus ik ga ook terug op purizon kitten. Ik weet dat het niet perse uitmaakt of ze kitten of volwassen krijgen, maar hier deed hij het eerder ook goed op, dus ik wil dat eerst even in balans hebben voordat ik over ga op een andere brok.



*KICK*

N.a.v. van dit topic en deze post ben ik Acana als droge brok gaan voeren, 's morgens.
Ze krijgen 's avonds animonda carny natvoer, maar ik heb zo'n idee dat het een beetje onzin is.

Zou ik Acana kunnen gaan voeren de dag rond?

Ik heb 4 katten van rond de 14, en twee 1 jarigen. Komen dagelijks buiten.

Es war schön.

Eef_Bam

Berichten: 4089
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 17:43

@Nielojram: Op zich kunnen katten prima leven op alleen brok. Maar natvoer is wel goed voor de nieren, omdat ze daardoor meer vocht binnen krijgen. Zeker gezien je 4 oudere katten hebt zou ik wel natvoer blijven geven. Niet voor de voedingswaarde, maar juist voor de 80% water die er in zit.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kattenvoer, grote brokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 17:49

ik voer mijn Turkse Van Vet-Concept Maxi Kattenvoer, grote brok, de enige brok die ze wil eten. Natvoer eet ze ook niet, alleen gekookte kip.
Heel onhandig, maar ik ben al blij dat ik iets gevonden heb dat ze wel eet.
Ik bestel die brokken bij dierapotheker.nl , verder heb ik ze nog nergens gevonden

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Kattenvoer, grote brokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 20:11

Ik vind natvoer bij katten persoonlijk een must.
Katten halen vocht uit prooien, en dat heb je dus niet in brok. Veel beter voor blaas en nieren idd :j
En zolang je een compleet natvoer voert, zit het ook met die voedingswaarde goed :)

Nielojram

Berichten: 7797
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 19:27

Eef_Bam schreef:
@Nielojram: Op zich kunnen katten prima leven op alleen brok. Maar natvoer is wel goed voor de nieren, omdat ze daardoor meer vocht binnen krijgen. Zeker gezien je 4 oudere katten hebt zou ik wel natvoer blijven geven. Niet voor de voedingswaarde, maar juist voor de 80% water die er in zit.


Thx voor je reply. Ik hou gewoon de carny als avondeten.
Wel sinds vanmorgen een bakje minder, mijn rode man is er niet meer |(
Afbeelding
Vladimir, 15 jaar geworden, mijn bedpartner <3

Es war schön.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 19:28

ah... sterkte met het verlies :(:)

Stal_Fiore

Berichten: 9340
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 18:14

Up… ik schop het topic weer even over, hopend op jullie advies.

Momenteel voer ik aan mijn htk kat canagan. Ze is echter wel wat aan de maat en moet dus afvallen, heb van de dierenarts hiervoor wel wat geprobeerd meerdere keren. Maar vaak krijgt ze van dat dieetvoer zoveel honger dat ze de hele dag aan het zeuren is.

Nu lees ik bij jullie veel goede verhalen over de power of nature, orijen en purizon large (zonder DL-methionine).
Wil hiervan proberen of mijn kieskeurige eter het lust.

Verder lees ik het advies om toch ook natvoer ernaast te geven. Wat raden jullie daarvoor aan?

~ Noalie ~ Razzle ~
~ Myrtle ~ *voor altijd in mijn hart*

https://www.instagram.com/hinnikendgoud.zilver

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Kattenvoer, grote brokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 19:30

Let bij Purizon large op. Er zit wel DL methionine in, maar ze vermelden het niet meer…

Qua natvoer vind ik Wild Freedom, Feringa, granatapet & catz finefood fijn :j

Blue_flower
Berichten: 1924
Geregistreerd: 26-01-15

Re: Kattenvoer, grote brokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 20:33

Mijn kat eet de power of nature nog altijd graag. Als je voor 2 dagen wilt proberen ben ik bereid om tegen verzendkosten een beetje op te sturen hoor!

Pindakaa7
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 21:33

Zou ik in dit topic even mijn vraag mogen stellen?
Wij hebben een poes met ernstig overgewicht -O- . Eerst kreeg ze cat lovers gold, hier deed ze het qua vacht en ontlasting geweldig op maar ze werd dus erg dik en ondanks afgewogen porties steeds dikker en dikker. Toen zijn we op advies van de DA overgegaan op een variant van Iams voor katten met overgewicht. Opzich doet ze het er prima op, ze begint ook rustig aan wat af te vallen. Wel lijkt ze veel honger te hebben en qua samenstelling ben ik er geen fan van.
Hebben jullie tips wat goed kattenvoer is voor katten die gevoelig zijn voor overgewicht? Ik ben opzoek naar een brok maar natvoer blijkt ook belangrijk voor katten ivm vocht, heeft het voldoende zin om 1 van de 4 maaltijden natvoer te voeren of maakt dat te weinig verschil?
Watvoor brok en natvoer zouden jullie aanraden?

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 09:39

Pindakaa7 schreef:
Zou ik in dit topic even mijn vraag mogen stellen?
Wij hebben een poes met ernstig overgewicht -O- . Eerst kreeg ze cat lovers gold, hier deed ze het qua vacht en ontlasting geweldig op maar ze werd dus erg dik en ondanks afgewogen porties steeds dikker en dikker. Toen zijn we op advies van de DA overgegaan op een variant van Iams voor katten met overgewicht. Opzich doet ze het er prima op, ze begint ook rustig aan wat af te vallen. Wel lijkt ze veel honger te hebben en qua samenstelling ben ik er geen fan van.
Hebben jullie tips wat goed kattenvoer is voor katten die gevoelig zijn voor overgewicht? Ik ben opzoek naar een brok maar natvoer blijkt ook belangrijk voor katten ivm vocht, heeft het voldoende zin om 1 van de 4 maaltijden natvoer te voeren of maakt dat te weinig verschil?
Watvoor brok en natvoer zouden jullie aanraden?


Power of nature is echt een hele goede brok, die zit qua ingrediënten zo geweldig in elkaar dat dit mij een brok lijkt die voor iedere kat geschikt is. :j

Power of Nature is gemaakt door een stel in Duitsland, zij hebben leveringsproblemen gehad van hun ingrediënten de laatste maanden en zetten hun productie dan tijdelijk helemaal stop tot ze weer voorzien zijn van de ingrediënten. Ze produceren het dus niet voor minder goede/pure ingrediënten. En dat siert ze wel vind ik. :j Inmiddels is het voer weer beschikbaar. Ik bestelde het normaliter bij Heimfutterservice. Laatste keer heb ik het besteld bij Eerlijk Dierenvoer.

Natvoer kan ik je niet mee helpen. Mijn katten eten geen natvoer, behalve twee soorten soepjes die ik gewoon bij de AH haal (andere soepjes ook geprobeerd, maar nehhhhh). Maar dan ook maar 1 keer per dag allebei een half zakje extra verdund met water. Vaker hoeven ze het niet. :')

TatjanaaJarig

Berichten: 2985
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-21 12:14

Pindakaa7 schreef:
Zou ik in dit topic even mijn vraag mogen stellen?
Wij hebben een poes met ernstig overgewicht -O- . Eerst kreeg ze cat lovers gold, hier deed ze het qua vacht en ontlasting geweldig op maar ze werd dus erg dik en ondanks afgewogen porties steeds dikker en dikker. Toen zijn we op advies van de DA overgegaan op een variant van Iams voor katten met overgewicht. Opzich doet ze het er prima op, ze begint ook rustig aan wat af te vallen. Wel lijkt ze veel honger te hebben en qua samenstelling ben ik er geen fan van.
Hebben jullie tips wat goed kattenvoer is voor katten die gevoelig zijn voor overgewicht? Ik ben opzoek naar een brok maar natvoer blijkt ook belangrijk voor katten ivm vocht, heeft het voldoende zin om 1 van de 4 maaltijden natvoer te voeren of maakt dat te weinig verschil?
Watvoor brok en natvoer zouden jullie aanraden?


Qua brokken is hier volgens mij al best veel besproken. Mocht je Purizon XL brok willen proberen, kan ik tegen verzendkosten wat opsturen :)

Natvoer voeren wij Cosma Nature (Tonijn of Tonijn/garnaal). Het ziet en ruikt soms beter dan de tonijn voor humane consumptie. Volgens mij is dit heel puur en vrij van gekke toevoegingen. Bij ZooPlus heb je hier kleine blikjes van of een proefpakket met diverse smaken. Wat mij wel is opgevallen dat de tonijn vrij droog is ik vergelijking met de tonijn/garnaal. Zelf doe ik een beetje water in het blikje waardoor het wat meer vocht bevat. Wordt dan ook erg goed gegeten door de Brit hier (en krijgt zo extra water binnen)

Ylonja
Natilie & Isadore

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 08:24

SimoneeM schreef:
Let bij Purizon large op. Er zit wel DL methionine in, maar ze vermelden het niet meer…


Nog even weer een schopje. Kan iemand mij in jj taal uitleggen wat dit precies is en doet? Sinds ik purizon voer is mn kat aan de diarree en stinkscheten.
Heb nu ook power of nature besteld. Ze hebben er ook natvoer van zag ik dus meteen meebesteld. Ben benieuwd of mn prinsjes op de erwt het willen eten :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, YandexBot en 74 bezoekers